Jak reklamować kwatery i pokoje?

Zastanawiasz się, jak możesz skutecznie wypromować kwatery i pokoje? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą ci dotrzeć z ofertą do grupy nowych turystów.

Przygotowanie swojej strategii promocyjnej powinieneś rozpocząć od określenia swojej grupy docelowej. Pomyśl, kogo najchętniej widzisz w swoich kwaterach i pokojach – czy są to rodziny z dziećmi, pary a może młodzi ludzie? Określając tzw. klienta idealnego, będziesz mógł zaproponować ofertę dopasowaną do jego potrzeb. Pamiętaj, że bardzo trudno trafić w gusta wszystkich, zdecydowanie łatwiej jest się wyspecjalizować i zaoferować udogodnienia, których wymagają poszczególne segmenty turystów.

Co zrobić, kiedy już zdecydujesz o tym, kogo widzisz u siebie w gościnie? Poznaj kilka sprawdzonych sposobów promocji kwater i pokoi.

Jak skutecznie reklamować kwatery i pokoje?


Z naszych obserwacji wynika, że kwatery i pokoje to najczęściej spotykana kategoria obiektów noclegowych. Jest też bardzo chętnie wybierana przez turystów poszukujących noclegów, którzy zwracają uwagę na kilka czynników, takich jak cena, lokalizacja czy oferowane udogodnienia. Popyt rodzi podaż, więc jak wyróżnić swój obiekt spośród wielu podobnych? Którymi czynnikami należy się kierować i od czego zacząć?

Przede wszystkim warto przygotować budżet, gdyż bez przeznaczenia odpowiednich środków na reklamę, nikomu jeszcze nie udało się osiągnąć sukcesu. Turyści na pewno nie będą zadawać sobie trudu, by w czeluściach internetu znaleźć właśnie twój obiekt. Musisz więc podać się im „na tacy”! Oto co powinieneś zrobić:

Reklama w portalach noclegowych
Skuteczna reklama obiektów noclegowych polega między innymi na tym, by być obecnym w miejscach, które odwiedzają turyści. Pamiętaj, że ludzie lubią mieć wszystko w jednym miejscu, dlatego najchętniej korzystają z portali noclegowych, w których nie tylko znajdą korzystną ofertę, ale od razu zarezerwują i opłacą nocleg. Nie przegap więc szansy na to, by dotrzeć do tej ogromnej rzeszy osób, które poszukują miejsc noclegowych w sieci.

Na rynku jest wiele serwisów oferujących swoje usługi właścicielom obiektów noclegowych, warto jednak sprawdzić dokładnie ich oferty, gdyż nie każdy jest tak samo skuteczny. Oprócz tego niska cena zwykle nie idzie w parze z jakością i możliwościami – nie liczy się wyłącznie umieszczenie reklamy w bazie portalu, a sposób jej przedstawienia i pomoc przy jej wypromowaniu. Korzystając z abonamentu w portalu Nocowanie.pl masz zapewnioną nie tylko publikację, ale szereg dodatkowych usług:

  • bezpłatną sesję fotograficzną wykonaną przez profesjonalnego fotografa,

  • aplikacja mobilna Nocowanie.pl, dzięki której możesz zarządzać swoją ofertą przez smartfona lub tablet – ułatwi ci to szybki kontakt z turystą,

  • pobieranie przedpłat online od turystów bez żadnej prowizji,

  • możliwość stworzenia darmowej strony www,

  • promowanie w kampaniach Google Ads oraz w social mediach.

To tylko kilka wybranych udogodnień. Aby dowiedzieć się więcej o możliwościach reklamowych Nocowanie.pl, zobacz: 10 rzeczy, które wpływają na skuteczność reklamy w portalu

Reklama kwater i pokoi na własną rękę
Promocję w portalach noclegowych możesz połączyć z działaniami prowadzonymi na własną rękę. Warto pomyśleć przede wszystkim o tym, by być widocznym w wyszukiwarce Google. Jest to bowiem miejsce, które odwiedzają osoby szukające swoich podróżniczych inspiracji – wyszukują nowe kierunki, miejsca noclegowe, w tym także kwatery i pokoje. Zastanawiasz się, jak możesz wyróżnisz się w wyszukiwarce?

Przede wszystkim zacznij od optymalizacji treści na swojej stronie internetowej oraz portalach społecznościowych. Dostosuj je do zasad SEO, postaraj się, by każda była unikalna i nie kopiuj treści nawet jeżeli jesteś z nich zadowolony. Pamiętaj, że nawet to może wpłynąć na twoją pozycję w wyszukiwarce Google. Zależy ona również od inwestycji w reklamy PPC, do których zaliczane są kampanie Google Ads. Jest to o tyle korzystna forma promocji, że płacisz tylko za przejście na twoją stronę poprzez specjalny odnośnik. Zapewnia ci to również wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, którą możesz osiągnąć nawet w krótkim czasie.
Weź pod uwagę również potencjał, jaki drzemie w turystach, którzy już u ciebie byli. Zadowoleni goście to także istotny element reklamy obiektu noclegowego, dlatego musisz zadbać o odpowiednią obsługę klienta od momentu pierwszego kontaktu, do chwili gdy opuści on twoje kwatery i pokoje. Jeżeli podzieli się swoją opinią z innymi, na przykład znajomymi czy osobami w internecie, może to spowodować napływ zachęconych w ten sposób nowych gości. Zdajemy sobie sprawę, że częściej wypowiadają się ludzie mający coś do zarzucenia, dlatego nie krępuj się i po prostu poproś o zamieszczenie pozytywnej rekomendacji w sieci. Pamiętaj, że takie opinie mają istotny wpływ na decyzje zakupowe internautów.

Warto również postarać się o to, by zbudować stałe grono regularnie powracających gości. Jedną z kwestii jest wspomniana wyżej jakość obsługi klienta. Ale trzeba mieć w zanadrzu także coś na zachętę – na przykład program lojalnościowy. Nie jest to domena wyłącznie dużych sieci hotelowych, można go wprowadzić również w obiekcie typu kwatery i pokoje. Rozwiązaniem, które możesz zaadaptować na swój grunt, są między innymi oferty rabatów na kolejną wizytę czy wprowadzenie systemu punktowego. Dowiedz się więcej, wejdź: Programy lojalnościowe. Czy warto je wprowadzić w obiekcie noclegowym?

Aby przekonać gości do swoich kwater i pokoi, powinieneś postarać się wyróżnić swój obiekt na tle innych. Zadbaj, by wnętrza były czyste, estetyczne oraz oryginalnie urządzone – czasem wystarczy jeden element wystroju, by osiągnąć „efekt wow”. Może warto nawiązać do nazwy obiektu, zainspirować się regionalnym folklorem, stylem w architekturze lub charakterystycznym elementem lokalnego krajobrazu. Pomysłów jest wiele, wszystko zależy od twojej inwencji.

Data publikacji:

Komentarze