Czego potrzebują goście? Jak zachęcić turystę do przyjazdu

Czego potrzebują goście? Jak zachęcić turystę do przyjazdu

Zastanawiasz się, czym możesz zachęcić turystów do wyboru właśnie twojego obiektu noclegowego? Specjalnie dla ciebie zebraliśmy informacje o ich oczekiwaniach i mamy już najważniejsze odpowiedzi. Dowiedz się więc, czego potrzebują goście!

Na początek warto uświadomić sobie, że dla współczesnego turysty kwestią nadrzędną jest jakość. Trudno przecież przygotować uniwersalną ofertę, która zainteresuje wszystkich, bez względu na wiek, etap życia czy osobowość. Powinieneś więc zacząć od przemyślenia tego, kto najczęściej wybiera twój obiekt noclegowy – ewentualnie kogo najchętniej widziałbyś u siebie – wtedy łatwiej ci będzie stworzyć ofertę dostosowaną do potrzeb tego „wzorcowego” klienta.

Ludzie jednak nie różnią się od siebie aż tak bardzo i jest kilka uniwersalnych kwestii, na które zwracają uwagę turyści poszukujący noclegów w internecie. Dowiedz się, jakie oferty najbardziej przykuwają ich uwagę i sprawdź, czy poszukiwane udogodnienia dostępne są również u ciebie.

Podstawowe oczekiwania turystów szukających noclegów


Analizując najczęściej wybierane udogodnienia, które zaznaczali turyści poszukujący noclegów w naszym portalu, wiemy, jakie obiekty budzą ich największe zainteresowanie. Co ciekawe, ich oczekiwania wcale nie są wygórowane i dotyczą najbardziej podstawowych kwestii bytowych.

  • Łazienka. Jest to udogodnienie, które zaznaczane jest przez największą liczbę osób. Turyści oczekują bowiem pokoi z osobnymi łazienkami, gdyż dzielenie prywatnej przestrzeni z obcymi ludźmi postrzegane jest po prostu jako niekomfortowe i krępujące. Jeżeli masz taką możliwość, postaraj się, by oferowane przez ciebie pokoje miały takie udogodnienie.

  • Parking. Zaraz po łazience zaznacza się go najczęściej. Turyści na wakacje jadą zazwyczaj swoimi samochodami, a jeżeli celem ich podróży jest popularny kurort, wtedy kwestia bezpiecznego zaparkowania auta staje się bardzo ważna. Poza tym w szczycie sezonu turystycznego znalezienie wolnego miejsca, jeżeli nie oferuje go obiekt noclegowy, może graniczyć z cudem. Warto więc wygospodarować na posesji przestrzeń na niewielki parking – goście na pewno to docenią.

  • Telewizor. Turyści chcą mieć nieograniczony dostęp do wiadomości, ulubionych programów, seriali czy filmów, dlatego warto umieścić odbiorniki w pokojach. Będzie to dobra wieczorna rozrywka dla tych, którzy zechcą odpocząć w zaciszu kwatery.

  • Internet. Dostęp do Wi-Fi jest właściwie powszechny, więc goście mogą go oczekiwać również w twoim obiekcie noclegowym. W tej chwili jesteśmy stale online, więc podczas wakacji trudno zmienić te przyzwyczajenia. Dotyczy to zwłaszcza młodszych osób, relacjonujących swoje życie w mediach społecznościowych – dla nich brak dostępu do bezprzewodowego internetu może okazać się naprawdę dużym problemem i zniechęcić ich do wyboru twojej oferty.

  • Kuchnia. Turyści chcą mieć możliwość przygotowania sobie posiłku, zwłaszcza gdy pobyt dotyczy rodzin z dziećmi. Dlatego, nawet gdy oferujesz możliwość wykupienia wyżywienia, warto przygotować ogólnodostępną kuchnię lub aneks, gdzie znajdą się wszystkie sprzęty, które są potrzebne do gotowania.

Czego jeszcze oczekują turyści, którzy szukają idealnego miejsca na wakacje? Coraz częściej wybierają obiekty przyjmujące gości ze zwierzętami domowymi, dlatego zastanów się, czy jesteś w stanie umożliwić takie pobyty również u siebie. Inna kwestia dotyczy sposobów rozliczania się za pobyt. Transakcje bezgotówkowe stają się niezwykle powszechne, dlatego możliwość zapłacenia za nocleg kartą może sprawić, że twoją ofertę wybierze więcej osób.

Co jeszcze warto zaoferować turystom?


Wymienione przez nas udogodnienia to absolutna podstawa, więc warto wyróżnić się jeszcze bardziej. Turystów można ująć zarówno spektakularnymi ofertami, jak też drobnymi gestami, które pokażą, że myślisz o tym, w jaki sposób uatrakcyjnić im czas i uprzyjemnić pobyt. Pokażemy ci, co jeszcze możesz zaoferować gościom, by wybrali właśnie ciebie.

  • Przedmioty, które ułatwiają życie. Na urlop trudno wziąć ze sobą wszystkie potrzebne sprzęty, dlatego miło będzie, jeśli goście znajdą ją właśnie u ciebie. Zwłaszcza przy dłuższym pobycie powinni docenić możliwość skorzystania z żelazka i deski do prasowania, pralki czy suszarki do włosów.

  • Ułatwienia dla właścicieli zwierząt. Jeżeli decydujesz się na przyjmowanie gości wraz z ich pupilami, zrób jakiś gest w ich stronę. Możesz udostępnić im miski na żywność oraz legowiska – to kolejne rzeczy, których nie będą musieli zabierać z domu.

  • Możliwość odbioru ze stacji. Nie zakładaj, że wszyscy turyści przyjadą do ciebie własnym samochodem, pomyśl też o tych, którzy nie mają takiej możliwości. Jeżeli twój obiekt znajduje się na wsi lub nie ma do niego dogodnego dojazdu komunikacją publiczną, zaproponuj ewentualny odbiór i podwiezienie na stację. Możesz również polecić sprawdzoną korporację taksówkarską.

Oczekiwania rodzin z dziećmi


Sporą część wczasowiczów stanowią rodziny z dziećmi. Jest to bardzo szeroka grupa potencjalnych klientów, którą warto zainteresować swoją ofertą. Z rodzicami podróżują nawet niemowlęta, dlatego i nich trzeba pomyśleć, jeżeli przygotowujesz swój obiekt na przyjęcie rodzin. Pomyśl więc o zakupie łóżeczka turystycznego, wanienki, przewijaka czy specjalnego krzesełka do karmienia. Nie musisz wstawiać ich do każdego pokoju, ale warto mieć je „na stanie” i w razie potrzeby udostępnić turystom.

Jeżeli dysponujesz miejscem wokół domu, koniecznie stwórz tam plac zabaw dla dzieci. Im więcej atrakcji tam zapewnisz, tym lepiej. Poza huśtawką i piaskownicą możesz wstawić tam również zjeżdżalnie, trampolinę oraz różne domki i bezpieczne konstrukcje do wspinania. Dzieci zwykle rozsadza energia, więc muszą znaleźć dla niej ujście. Warto mieć również alternatywę na niepogodę – kącik lub salę zabaw dla dzieci.

Oczekiwania urlopowiczów wypoczywających aktywnie


Trudno oczekiwać, by twoi goście zabierali na wakacje sprzęt rekreacyjny. Niektórzy na pewno tak robią, ale nie wymagaj tego od wszystkich. Jeśli kogoś najdzie ochota na zażycie odrobiny ruchu, stwórz mu taką możliwość. Zastanów się, czy nie wypożyczać swoim gościom rowerów, kajaków, rakiet do tenisa czy badmintona, a także innych tego typu sprzętów. Przygotuj mapy i przewodniki, ułatwiające zwiedzanie okolicy zarówno pieszo, jak też na dwóch kółkach. Będzie to miły gest, który nadal nie jest zbyt często spotykany.

Jeżeli twój obiekt znajduje się w tak popularnych lokalizacjach jak morze i góry, zaoferuj podstawowe udogodnienia. W przypadku narciarzy będzie to możliwość przechowania i wysuszenia sprzętu w specjalnym pomieszczeniu, natomiast plażowicze docenią udostępnienie sprzętu plażowego.

W czasie deszczu goście się nie nudzą!


Zadbaj, by nawet w czasie deszczu twoi goście mieli co robić. Oglądanie telewizji to pierwsze co nasuwa się podczas brzydkiej pogody, więc pamiętaj, by udostępnić więcej niż jeden kanał, alternatywą są również filmy na DVD, które gości mogą oglądać. A może wielki rzutnik w pokoju rozrywkowym, z którego mogą korzystać wszyscy goście?

Stwórz biblioteczkę z książkami i grami planszowymi. Jeśli nie chcesz udostępniać prywatnego księgozbioru, postaraj się, by na półce znalazły się lektury, które przyjemnie czyta się podczas deszczowych wieczorów. Możesz także zorganizować latającą biblioteczkę, działającą na zasadzie „książka za książkę”. Poza tym na pewno warto mieć w zanadrzu planszówki, one nigdy nie wychodzą z mody, a stanowią świetną wieczorną rozrywkę. Sprawdzaj tylko co jakiś czas, czy nie brakuje żadnego elementu.

Dobrym pomysłem na zorganizowanie atrakcji dla gości podczas chłodniejszego dnia jest rozpalenie ogniska. Tworzy ono wspaniały klimat i świetnie integruje ludzi, którzy do tej pory byli sobie obcy. Poza tym, kto nie lubi kiełbasek pieczonych nad ogniem? Warto jednak upewnić się wcześniej, czy wszyscy jadają mięso i w razie czego przygotować alternatywę.

To tylko kilka propozycji, które pomogą Ci uatrakcyjnić obiekt i sprawić, by pobyt w nim był niezapomniany mimo gorszej pogody! Gość ,który był u ciebie i nie nudził się mimo mniej sprzyjającej pogody, może stać się lojalnym klientem, jak również najlepszą formą reklamy, gdy poleci twój obiekt znajomym oraz wystawi pozytywną rekomendację w sieci.

Następny artykuł Zarządzanie obiektem...

Komentarze

Zobacz również