Jak cena wpływa na decyzję zakupową?

Jak cena wpływa na decyzję zakupową?

Na decyzje zakupowe konsumentów wpływają różne czynniki – jednak każdy kieruje się tym jednym, podstawowym kryterium, jakim jest cena. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku usług turystycznych. Poszukujący noclegów interesują się przede wszystkim ofertami, które wydają się korzystne dla ich portfela. Podpowiadamy, jak ustalać ceny, by skusić nimi potencjalnych gości.

Ceny w obiektach noclegowych


Usługa noclegowa sama w sobie zasadniczo się nie różni. W przypadku ustalania cen brane są pod uwagę różne czynniki, dlatego warto poinformować, co zostało w nich zawarte. Pomyśl więc o dodatkowych rzeczach, które oferowane są u ciebie, a jakich nie ma konkurencja!

Pamiętaj również, by różnicować ceny zależnie od obiektu jaki posiadasz. Ich poziom powinien być dopasowany do rodzaju noclegu – inaczej będzie to wyglądało w przypadku agroturystyki, a inaczej jeśli wynajmujesz apartamenty.

Cena jest ważnym kryterium wyboru, ale nie jedynym. Zobacz, jak jeszcze przekonać turystę do wyboru właśnie twojego obiektu, wejdź: Jak wykazać wartość kupującemu, aby najważniejszej roli nie odgrywała cena

 

O czym warto pamiętać przy ustalaniu cen

 

Cena zaokrąglona czy nie?

Która wartość wygląda dla ciebie atrakcyjniej: 50,00 zł czy 45,00 zł? Większość wskaże tę drugą. Dzieje się tak, ponieważ zachodzi efekt tzw. uroku ceny. Klient skupia mocniej swoją uwagę na pierwszej cyfrze, dzięki czemu zakwalifikuje ją w niższej klasie cenowej, co oczywiście spowoduje, że cena będzie postrzegana jako mniejsza, czyli bardziej atrakcyjna.

 

Rabat procentowy czy kwotowy?

Właściciele często zastanawiają się, jaki rabat jest lepszy: -10 zł czy -10%?  Z badań wynika, że dla klienta dużo większą wartość postrzegania mają:

  • %, np. -10% w przypadku gdy cena produktu jest niższa niż 100 zł;
  • , np. -10 zł w przypadku gdy cena produktu jest wyższa niż 100 zł.


Warto pomyśleć o ustaleniu rabatów dla mniej popularnych terminów czy usług. To świetny sposób na zainteresowanie turystów.

 

Gratis czy „w cenie”?

Do oferty warto dodać bonusy, które turysta otrzyma w cenie noclegu, np. darmowy dostęp do Wi-Fi parkingu czy napoi. Jeżeli w swoim obiekcie oferujesz miniaturki szamponów, balsamów i żeli do mycia, a także małe kostki mydła również warto o tym wspomnieć.

Naszym zdaniem „gratis” stwarza wrażenie, że klient otrzymał jakiś prezent, natomiast w przypadku sformułowania „w cenie” domyślnie za dodatek musiał sam zapłacić. Wnioskować zatem można, że „gratis” zachęci większą liczbę turystów – bo kto nie lubi dostawać prezentów?

 

Co ze stałymi klientami?

Pomyśl o osobach odwiedzających twój obiekt po raz kolejny. Warto ich docenić i przygotować dla nich coś specjalnego. To świetny sposób na zbudowanie grupy lojalnych klientów!

Co możesz zaoferować swoim stałym gościom? Niżej znajdziesz kilka naszych podpowiedzi.

 

  • Rabat na kolejny pobyt, np. obniżka ceny lub 7 nocy w cenie 6.

 

  • Zniżkę na dziecko lub pobyt dziecka gratis.

 

  • Dodatkowy rabat za przyjazd ze znajomymi.

 

  • Darmowe bilety do okolicznej atrakcji.

 

  • Opcję „im dłużej jestem, tym mniej płacę”.

 

Podsumowując…

 

  • Cena noclegu powinna być dostosowana do rodzaju Twojego obiektu.

 

  • Zwłaszcza jeśli posiadasz cenę wyższą od konkurencji w swojej okolicy powinieneś wymienić wyróżniające atuty oferty, które się na tę cenę składają.

 

  • Jeśli tylko możesz podawaj ceny niezaokrąglone (45 zł zamiast 50 zł).

 

  • Ustal rabat procentowy dla usług o wartości poniżej 100 zł, a kwotowy dla takich, które tę wartość przekraczają.

 

  • Bonusy w postaci darmowych usług opisuj lepiej jako „gratis” niż „w cenie”.

 

  • Przygotuj też specjalną ofertę dla stałych klientów.
fot.  Nattanan Kanchanaprat / Pixabay.com CC0


Następny artykuł Pogoda nad morzem w lipcu 2019

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!