Wskazówki, jak zadbać o swoją opinię

Wskazówki, jak zadbać o swoją opinię

Opinia obiektu jest jednym z najistotniejszych kryteriów wyboru jakimi kieruje się turysta poszukujący noclegu. Ponadto opiniowany obiekt jest dla niego bardziej wiarygodny i godny zaufania. W poniższym artykule przedstawiamy wskazówki, jak zadbać o swoją opinię!

Pomyśl, co możesz zrobić aby Twoi goście zatęsknili za Twoim obiektem już w chwili odjazdu. Wiesz, za co Cie chwalą? Wykorzystaj to! Pamiętaj, że zadowoleni klienci przekładają się na wzrost sprzedaży Twoich usług, dlatego warto dbać,  aby pozytywnych opinii o obiekcie było jak najwięcej.

 

Jak należy odpowiadać na opinie o obiekcie?

 

Czas – liczy się szybka i konkretna reakcja, która pokazuje, że informacja zwrotna od turysty jest dla Ciebie bardzo ważna.


Wdzięczność – pokaż, że jesteś wdzięczny za każdą opinie, dzięki której możesz podnieść standardy swojego obiektu.


Indywidualne traktowanie turysty – na każdą opinię odpowiedz podchodząc do niej indywidualnie, nie powielaj tych samych odpowiedzi.


Emocje – pamiętaj, że każdy kolejny turysta też będzie mieć wgląd w Twój dialog z gośćmi, dlatego warto abyś zadbał o to by Twoja wypowiedź budziła pozytywne emocje.


Kontakt – jeżeli masz adres e-mail do Twojego gościa, możesz też napisać prywatną wiadomość z podziękowaniem za cenne uwagi.

 

 

Negatywna opinia? Poradź sobie z nią!

 

Przede wszystkim przeciwdziałaj negatywnym opiniom i słuchaj uwag turystów. Jeśli masz dużo zgłoszeń od swoich gości w danej kwestii to

zastanów się, czy nie wziąć ich pod uwagę przy prowadzeniu swojego obiektu. Pamiętaj też, że istnieje średnia ocen całego obiektu, więc jeśli zdarzyło Ci się jednorazowo usłyszeć  przykre słowa na swój temat zachowaj spokój. Sam dobrze wiesz jak mocno się starałeś, by wszystko wypadło jak najlepiej.

 

Jak odpowiadać na negatywne opinie?

 

Podziękuj – nawet gdy opinia jest negatywna warto podziękować turyście za cenne informacje i poświęcony czas.


Szanuj – zawsze zachowuj się w sposób kulturalny. Nie atakuj
turysty, ponieważ to może bardziej zaszkodzić niż pomóc.


Nie działaj pochopnie – odpowiadanie pod wpływem emocji nie
przyniesie nic dobrego, przemyśl dwa razy swoją wypowiedź
zanim ją opublikujesz.


Nie oceniaj – nie krytykuj turysty, wartości jakimi się kieruje ani
jego osoby.


Nie kłóć się – wdawanie się w dyskusje w internecie nie przyniesie nic dobrego, pamiętaj, że to co opublikujesz przeczytają też inni turyści.


Badź profesjonalistą – podejdź do krytyki profesjonalnie i powiedz, że dokładałeś wszelkich starań, aby do negatywnych odczuć i emocji nie doszło.

Przeproś – jeżeli coś się stało i wiesz, że zawiniłeś to po prostu
przeproś za wszystkie niedogodności i daj odczuć turyście, że nie zrobiłeś tego specjalnie, a co więcej wyraz chęć poprawy warunków noclegu.

Pamiętaj, że z każdej opinii możesz wyciągnąć wnioski, które sprawią, że będziesz miał szanse zdobyć wielu zadowolonych gości.

 

Wrócimy tu za rok!

 

Każdy własciciel obiektu noclegowego chciałby usłyszeć takie słowa od swojego gościa. Co więcej zadowolony klient często poleca znajomym daną ofertę!

 

Chcesz podnieśc jakość swoich usług? Pewnie, że tak! Więc wykorzystuj opinie jako wskazówki do zmiany na lepsze. Potrzeby turystów stale rosna, postaw więc na rozwój swojego obiektu, by utrzymywać przewagę nad konkurencją.

 

Nocowanie.pl dla włascicieli obiektów noclegowych

 

 - Opinie nie tylko kształtują Twój wizerunek jako dobrego gospodarza, ale także otrzymujesz za nie punkty pozycjonujące, które poprawiają widoczność Twojej oferty na liście wyników wyszukiwania w serwisie Nocowanie.pl.


- My także dbamy o to, aby goście zostawiali opinie o Twoim obiekcie! Po każdym pobycie turysty wysyłamy do niego e-mail z prośbą o ocenę miejsca, które odwiedził.


- Jeżeli chcesz wysyłać zaproszenie do turystów z prośbą o wystawienie opinii o noclegu możesz to zrobić z poziomu swojego panelu w serwisie. Zwiększaj liczbę opinii i buduj swój wizerunek!

 

Co jeszcze możesz zrobić by zebrać więcej opinii od turystów?

 

- Tuż przed wyjazdem turysty zostaw swoją wizytówkę z prośbą o ocenę obiektu w serwisie

 

- Kilka dni po wyjeździe skontaktuj się z turystą, spytaj o wrażenia z pobytu i poproś o wystawienie opinii (możesz przy okazji zaprosić na kolejny pobyt)

 

 

Zobacz także:


źródło zdjęcia: fot.StartupStockPhotos, pixabay.com, CC0 Public Domain

Następny artykuł Pogoda na pierwszy weekend...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!