Zdjęcia obiektu, które zachwycą turystów?

Zdjęcia obiektu, które zachwycą turystów?

Jak zainteresować potencjalnych gości ofertą swojego obiektu noclegowego? Jedną z kluczowych kwestii są odpowiednie zdjęcia, które przykują uwagę turysty. Pamiętajmy, że żyjemy w kulturze obrazkowej, a często jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów.

Choć człowiek od najdawniejszych czasów przekazywał sobie informacje za pośrednictwem obrazów, to obecnie obraz stanął w centrum komunikacji. Nasz czas jest bardzo kosztowny i mamy go coraz mniej – zamiast wczytywać się w obszerne teksty, wolimy skupiać się na obrazach. Łatwiej je przyswajamy i chętniej oglądamy. Obraz jest pewnym lubianym przez naszą cywilizację skrótem.

Dlaczego marketing turystyczny nie może obejść się bez zdjęć?


Obraz działa najmocniej. Większość ludzi jest wzrokowcami. Głównym źródłem wiedzy o świecie jest dla nas to, co zobaczymy. Czytelny obraz potrafi nas przekonać, a nieciekawe zdjęcie mocno zniechęcić. Przy braku zdjęcia czujemy niedosyt.

Zdjęcia wzbudzają emocje. Prosty i wymowny obraz działa na nasze uczucia. Nie sposób nie zachwycić się pięknym zdjęciem domu na tle błękitnego nieba lub barwną aranżacją wnętrza. Więcej pozytywnych emocji to skuteczniejsza reklama.

Większość ofert ma zdjęcia. Gdy widzimy ofertę pozbawioną tego elementu, po prostu ją opuszczamy.

Zdjęcia pełnią rolę informacyjną. Można opisywać budynek czy pokój, ale każdy potencjalny klient najchętniej zobaczy obiekt na własne oczy – na dobry początek, przynajmniej na zdjęciu.

 

Moc tkwi w jakości


Fotografie niewyraźne, na których trudno dostrzec szczegóły, nie zachęcają do rezerwacji. Na jakość zdjęcia ma wpływ nie tylko sprzęt, ale również szereg innych aspektów, na jakie także trzeba zwrócić uwagę:

Dobre oświetlenie – odpowiednio mocne światło pozwala wykonać zdjęcia wnętrza, które przedstawią wszystkie szczegóły pomieszczenia. Dodatkowo odpowiednie światło pozwala wydobyć, lubiane przez ludzkie oko, czyste barwy.

Obróbka zdjęcia – niemal każde zdjęcie trzeba poddać obróbce. Nie chodzi tutaj o fotomontaż, a takie kwestie jak delikatne podbicie kolorów, kontrastu i wykadrowanie zdjęcia do wybranego formatu.

Kompozycja – jest jednym z najważniejszych elementów dobrego zdjęcia. Bardzo istotnym jej aspektem jest z kolei rozmieszczenie w kadrze elementów istotnych dla fotografowanego tematu. Tutaj pomoże reguła trójpodziału – czyli umieszczanie najważniejszych punktów na punktach przecięcia linii dzielących kadr na trzy.

Ostrość – zdjęcia możecie dodatkowo uatrakcyjnić ustawiając głębię ostrości. Mała głębia pozwoli wyostrzyć tylko jeden plan (niekoniecznie pierwszy), natomiast duża głębia pokaże wszystkie detale wnętrza, jednocześnie optycznie je powiększając.

Zdjęcia wgrywane do naszego serwisu powinny mieć:
• min. szerokość: 1200px
• max. wielkość pliku: 6MB
• format: jpg, jpeg lub png

 

Zdjęcie główne źródłem sukcesu!


Wybierając zdjęcie główne, warto wybrać fotografię najlepiej oddającą rzeczywistość. Jeżeli oferujesz noclegi w domku czy całym obiekcie, wybierz słoneczne zdjęcie z zewnątrz. Posiadasz piękne apartamenty – koniecznie pokaż klientom wnętrze.

Zdjęcie należy wybrać kontekstowo, zależnie od oferowanego rodzaju noclegu. Zawsze trzeba jednak pamiętać o jakości fotografii!

 

Klienci kupują oczami


Ludzie o wiele łatwiej zapamiętują widziane obrazy niż przeczytane słowa. Właśnie dlatego spora część tekstów, opatrzona jest zdjęciem. Ważne jest, aby to zdjęcie lub ilustracja były wybierane starannie. Znaczenie zdjęć w marketingu jest bowiem bardzo duże.

 

Pełna galeria obiektu


W galerii zdjęć warto ująć obiekt zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Dodatkowo dodaj fotografie posiadanych atrakcji oraz tego, co Cię wyróżnia. W opisie zamieściłeś informację, że masz plac zabaw, staw czy piękna okolicę – koniecznie dodaj zdjęcia, które to zobrazują.

 

Ile zdjęć zamieścić?


Pamiętaj, że liczy się jakość, a nie ilość. Warto mieć w galerii więcej niż jedno zdjęcie, ale pamiętaj też by nie dawać ich zbyt wiele. We wszystkim ważna jest równowaga. Turysta po obejrzeniu 20 zdjęć, może się już znudzić klikaniem strzałki dalej. Warto wybrać zdjęcia najlepiej obrazujące zawartość Twojej oferty. Optymalna ilość, przy której turysta obejrzy całą galerię to 15-25 zdjęć.


Zastanawiasz się, w jakiej kolejności ustawić zdjęcia?


Kolejność również jest ważna. Przypomnijmy, na zdjęciu głównym znajduje się obiekt z zewnątrz (wyjątkiem są apartamenty, które najlepiej pokazać od środka). W dalszej części warto pokazać wnętrze, przede wszystkim pokoje, zwracając uwagę na łóżka – to bardzo interesuje gości. Następnie zamieść w galerii fotografie łazienki, dla gości jest to ważne miejsce zaraz po sypialni. Kolejno powinny znaleźć się zdjęcia kuchni czy innych pomieszczeń w środku budynku np. restauracji, siłowni itp. Na końcu powinny znaleźć się zdjęcia zawierające dodatkowe atrakcje, które zamieściłeś w opisie.

 

Działasz przez cały rok, czy tylko w sezonie?


Większość zdjęć tworzona jest w ciepłej porze roku, kiedy okoliczności przyrody dodatkowo upiększają zdjęcia z zewnątrz. To bardzo dobre rozwiązanie.

Jednak jeśli obiekt działa cały rok, zwłaszcza w sezonie zimowym, warto zadbać o zimowe fotografie. Śnieżne krajobrazy górskie czy zdjęcia stoków narciarskich, to coś co zachęci turystów do odwiedzin Twojego obiektu także w zimowym sezonie.

 

Pamiętaj o prawach autorskich


To bardzo ważny temat jeśli chodzi o fotografie. Dlaczego?

Po pierwsze, gdy dodasz zdjęcia nie swojego obiektu, Twoja oferta nie będzie zgodna z prawdą, czego skutkiem będą negatywne opinie rozczarowanych turystów. Po drugie, łamanie praw autorskich wiąże się z konsekwencjami prawnymi, a tego na pewno wolisz uniknąć. Jeśli do galerii dodasz własne zdjęcia, wtedy nie musisz obawiać się naruszenia jakichkolwiek praw.

 

Zdjęcie obiektu początkiem podróży?


Fotografia stała się nieodłącznym elementem współczesnego świata. Nie można pozwolić sobie na lekceważenie jej wpływu na klientów i ich decyzje zakupowe. Szczególnie w takich branżach jak turystyczna. Gdzie przed wykupieniem wymarzonego wyjazdu, to właśnie od zdjęć rozpoczyna się podróż każdego klienta.

 

Przeczytaj wskazówki, które pomogą Ci napisać świetną ofertę obiektu noclegowego. Pamiętaj, że to również ma znaczenie:

8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 1

8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 2

Następny artykuł Regulamin konkursu: Wygraj...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!