7 kroków do zwiększenia rezerwacji online

7 kroków do zwiększenia rezerwacji online

System rezerwacji dokonywanych drogą internetową to coraz popularniejszy sposób wyboru miejsca, w którym turyści spędzą swój wymarzony urlop. Tradycyjne metody powoli odchodzą do przeszłości. Są ku temu powody, bo rezerwacje on-line to wygoda, prostota, możliwość dokonania ich z dowolnego miejsca, jak i lepszego zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi oferty obiektu. Co musisz zrobić, by zwiększyć ilość dokonywanych rezerwacji on-line?

Coraz więcej stron internetowych posiada system generujący jak największą ilość dokonywanych rezerwacji. Jest to niezwykle przydatne narzędzie, ułatwiające całą procedurę zarówno jednej, jak i drugiej stronie. Turysta otrzymuje najważniejsze informacje, dotyczące liczby dostępnych miejsc w obiekcie, obowiązujących cen podczas wybranego okresu wypoczynku, jak i samej oferty, w związku z czym bez żadnych przeszkód w parę chwil może się cieszyć zarezerwowanym miejscem noclegowym. Ty, jako właściciel pensjonatu czy hotelu, otrzymujesz z kolei najważniejsze informacje dotyczące pobytu turysty, jego oczekiwań (o ile wprowadzona została taka opcja w systemie), masz również pełną kontrolę nad ilością dostępnych miejsc w obiekcie w konkretnych terminach. Sprawdźmy więc, jak zwiększyć liczbę rezerwacji poprzez zastosowanie ogólnych zaleceń, które bez przeszkód będziesz mógł dostosować do własnych potrzeb.

 

1. Większe grono odbiorców – gwarancja sukcesu

 

Twój obiekt noclegowy i podstawowe informacje o nim powinny dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, ponieważ bez tego system rezerwacji on-line praktycznie będzie niemożliwy. Warto w takim przypadku jest zainwestować w pozycjonowanie Google, reklamy AdWords, czy też ofertę obiektu widoczną w portalu Nocowanie.pl. Jest to szczególnie ważne z tego względu, że większa liczba odwiedzających Twoją stronę pomaga podnieść statystyki dotyczące dokonywanych rezerwacji.

 

Jeśli nie posiadasz wystarczającego budżetu na płatne metody docierania do szerszego grona odbiorców, możesz również skorzystać z bezpłatnych sposobów, takich jak:

 

- media społecznościowe

- poczta pantoflowa – w tym przypadku musisz liczyć głównie na Twoich turystów

- informacje publikowane w najbliższej okolicy

 

Warto również zapoznać się z narzędziami niezbędnymi w Twojej codzienne pracy. Sprawdź koniecznie: Niezbędne narzędzia w codziennej pracy właściciela obiektu noclegowego

 

2. Udogodnienia związane z dokonywaniem rezerwacji on-line

 

To skuteczny sposób na zwiększenie ilości dokonywanych rezerwacji. Zachęć turystę zniżką, gratisami, czy promocją, jeśli wybierze nocleg z poziomu Twojej strony internetowej. Postaraj się dopasować rozwiązania dostosowane do swoich potrzeb, a turyści z pewnością zainteresują się prowadzonym przez Ciebie obiektem.

 

Dla przykładu:

- rezerwacje dokonywane drogą elektroniczną premiowane są określoną, ustaloną przez Ciebie zniżką

- rabaty dla grup lub osób odwiedzających Twój obiekt po raz pierwszy

- turyści mogą bezpłatnie, w określonym terminie odwołać rezerwację

- darmowy posiłek, o ile oferujesz wyżywienie

- bezpłatny parking

 

Tak naprawdę możliwości jest bardzo dużo, a wszystko zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Skuteczność rezerwacji on-line rośnie z ilością korzyści, które jesteś w stanie zaoferować.

 

3. Kampanie domykające sprzedaż

 

Dzisiejsze czasy pokazują, że bardzo trudno trafić na w pełni zdecydowanych klientów. Musisz przede wszystkim pokazać swoją ofertę w jak najlepszym świetle i do tego w skuteczny sposób oddziaływać na niezdecydowanych klientów. Jak? Chociażby przez remarketing, który polega na nawiązywaniu kontaktu z osobami, które wcześniej weszły w interakcję z Twoją witryną. Opcja ta pozwala strategicznie oddziaływać na świadomość turystów, którzy widząc Twoją ofertę w internecie, z pewnością zajrzą do niej ponownie i być może zdecydują się na dokonanie rezerwacji noclegu. Wiadomo, że wybór noclegu wiąże się z głębokim zastanowieniem, przeanalizowaniem ofert konkurencji, dlatego próbuj każdej metody, która zapewni rezerwację już przy pierwszym kontakcie z Twoją ofertą i stroną.

 

4. Jak najwięcej informacji o Twoim obiekcie oraz okolicy

 

Bardzo często zdarza się, że turyści wolą rezerwację przez telefon, z tego względu, że mogą dopytać o wiele istotnych kwestii związanych z pobytem. W takich przypadkach staraj się zawrzeć wszelkie najważniejsze informacje związane z lokalizacją, ceną, ofertą, jak i najbliższą okolicą.

 

Opis okolicy, w której znajduje się Twój obiekt jest szczególnie ważny, z tego względu, że być może klienci nie wiedzą o dostępnych atrakcjach w najbliższym regionie, o walorach przyrodniczych i klimatycznych tego miejsca. Mówiąc prościej, staraj się zaprezentować Twój obiekt i region w jak najlepszym świetle. Pamiętaj, by nie rozpisywać się zbytnio, turyści lubią krótkie i treściwe informacje, więc wypunktowane najważniejsze kwestie będą najlepszym rozwiązaniem.

 

5. Współpraca

 

To kolejny podstawowy element, który zapewni skuteczność w pozyskiwaniu turystów dokonujących rezerwacji przez internet. Postaraj się przede wszystkim o kooperację z lokalnymi firmami, promującymi Twój obiekt. Mogą to być np. restauracje, muzea, kawiarnie, punkty informacji turystycznej, w których każdy uzyska informację o ofercie noclegowej przez Ciebie prowadzonej. Bardzo często klienci korzystający z ofert noclegowych w danym miejscu otrzymują rabat na wycieczkę zagraniczną w lokalnym biurze podróży i na odwrót. Takich przykładów jest wiele, a takie przykłady tylko generują klientów obu stronom.

 

6. Przejrzysta strona i prosta obsługa systemu rezerwacji

 

Sama skuteczność rezerwacji on-line w dużej mierze zależy od samej przejrzystości strony i elementów, na które turysta zwraca uwagę, gdy po raz pierwszy zajrzy na witrynę. Musisz się postarać przede wszystkim o to, by Twoja strona www była perfekcyjna pod każdym względem, a sam system rezerwacji był dobrze widoczny i prosty w obsłudze. Szczególnie ta druga kwestia jest bardzo ważna, gdyż często turyści w ostatniej chwili rezygnują z rezerwacji on-line, ze względu na to, że system jest zbyt skomplikowany. Prosta obsługa to dobra droga do sukcesu, jakim jest zwiększanie rezerwacji on-line. W takich przypadkach warto zaopatrzyć się również w tzw. asystenta, który krok po kroku przeprowadzi Twoich turystów przez cały proces formalności związanych z wyborem noclegu. Zobacz jak wygląda to na Nocowanie.pl

 

7. Integracja Twojego systemu rezerwacji z możliwościami dostępnymi w portalach turystycznych

 

Wielość miejsc, w którym turyści mogą zarezerwować miejsce noclegowe gwarantuje pełen sukces. Twoja strona www, oferta na portalu Nocowanie.pl, czy udostępniony system rezerwacji on-line w mediach społecznościowych i do tego zintegrowany system rezerwacji z pewnością przybliży Cię do pozyskania większej ilości turystów, którzy być  może jeszcze o Tobie nie wiedzą. Internet daje duże pole działania, dlatego korzystaj z niego w odpowiedni i skuteczny sposób. Zyskasz dzięki temu wiele, bo:

 

- masz przejrzyste informacje dotyczące dostępności pokoi

- wiesz, które terminy masz jeszcze wolne

- informacje uzyskujesz na bieżąco i w dowolnym miejscu

 

Mamy nadzieję, że zaprezentowane przez nas wskazówki pomogą Ci zwiększyć ilość rezerwacji on-line. Pamiętaj, że wszystko tak naprawdę zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i od tego w jaki sposób dopasujesz powyższe rozwiązania do swojej oferty.

 

 

fot. bruce mars (Pexels.com, CC0)

 

 

Następny artykuł Pogoda na 3 tydzień...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!