Reklama noclegów po sezonie wakacyjnym

Reklama noclegów po sezonie wakacyjnym

Jeśli jesień oznacza dla ciebie moment przejściowy pomiędzy sezonem letnim a zimowym, koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz się między innymi, dlaczego reklama noclegów w tym czasie jest tak ważna i co możesz dzięki niej zyskać.

Nawet jeśli do tej pory nie myślałeś o tym, by próbować reklamy poza sezonem wakacyjnym, powinieneś się nad tym zastanowić. W roku 2020 inwestycja może okazać się szczególnie trafiona, gdyż jesienią Polacy nadal są zainteresowani wyjazdami! Mówi o tym nasz najnowszy raport.

Jesienne podróże. Gdzie jeżdżą Polacy?


Porównaliśmy w nim liczbę zapytań o noclegi we wrześniu 2019 oraz 2020. Dane pokazują bardzo duży wzrost zapytań o terminy jesienne – wynosi on aż 191%.


Wśród kierunków, które cieszyły się największym zainteresowaniem, mamy przede wszystkim południowe rejony kraju. Turyści najchętniej wybierali województwo małopolskie i znajdujące się tam Tatry, Beskidy i Pieniny. Na drugim miejscu znalazł się Dolny Śląsk, a zwłaszcza rejon Karkonoszy i tamtejsze uzdrowiska. Topową trójkę zamykają Bieszczady, które jesienią są po prostu zjawiskowe. Na pewno niektórych zdziwi fakt, że popularnym jesiennym kierunkiem jest także wybrzeże. Turyści chętniej decydują się na wypoczynek w województwie zachodniopomorskim, ale szukają też noclegów w kurortach leżących w pomorskim.

Widać również tendencję do tego, by porzucać duże miasta, na rzecz bardziej kameralnych lokalizacji. I tak w roku 2020 turyści zaczęli interesować się województwami, które do tej pory nie były przez nich doceniane. Zyskały przede wszystkim podlaskie, podkarpackie i lubelskie. Pokazuje to, że trendy mogą zmieniać się bardzo szybko i każdy ma możliwość zainteresowania swoją ofertą turystów poszukujących noclegów na jesień.

Promowanie obiektu poza sezonem. Na co zwrócić uwagę?


Jeżeli jesienią masz więcej czasu, możesz zadbać o to, by twoja oferta była jeszcze lepiej widoczna w sieci. Aby to zrobić, wystarczy:

  • Zmienić opis swojej oferty, by dostosować ją do profilu gości – skup się na udogodnieniach, które mogą im najbardziej odpowiadać. Tekst powinien być zoptymalizowany pod względem SEO, co oznacza między innymi nasycenie go słowami kluczowymi. Jest to dobrze widziane przez wyszukiwarkę Google, która unikalne treści umieszcza przed innymi.

  • Skorzystać z możliwości dodatkowej reklamy, na przykład w Google Ads. Zadajemy sobie sprawę, że osoba, która nie miała nigdy do czynienia z tą usługą, może mieć kłopot. Z tego względu klienci Nocowanie.pl mogą skorzystać z pomocy portalu – prowadzimy własne kampanie reklamowe w internecie.

  • Zaplanować kalendarz promocji swojego obiektu noclegowego. Warto pamiętać o terminach, które turyści wybierają najczęściej. Teraz powinieneś myśleć już o feriach, a nawet przyszłorocznych wakacjach, bo reklamowanie się w sezonie jest mało wydajne. Większość chce wcześniej wybrać odpowiednią ofertę, zarezerwować miejsce i ze spokojem czekać na wyjazd. Coraz mniej jest osób, które takie decyzje odkładają na ostatnią chwilę.

  • Pamiętaj również o tym, że podróże do marca 2022 roku determinowane są przez bon turystyczny. Na pewno część rodzin będzie organizować krótsze wyjazdy, które opłacą z rządowej dotacji. Mniej będzie się liczyć pora roku, większą uwagę zwrócą na cenę oraz atrakcje, z jakich skorzystają na miejscu. Jeśli chcesz trafić do beneficjentów bonu, przyłącz się do programu i koniecznie zaznacz w swojej ofercie na Nocowanie.pl. Otrzymasz specjalną odznakę, wyróżniającą cię na liście wyników wyszukiwania.

Reklamuj się na ferie i wakacje 2021


Jesienią należy więc wybiegać w przyszłość i myśleć o zapewnieniu obłożenia na kolejny sezon. Już we wrześniu Polacy zaczynają interesować się wyjazdami na ferie zimowe oraz wakacje, choć prawdziwe apogeum poszukiwania letnich noclegów obserwujemy w kwietniu. Natomiast w przypadku przerwy zimowej, największy wzrost zapytań widać od grudnia i trwa on aż do stycznia.

Aby sprzedać nocleg w tym czasie, warto przygotować w tym celu ofertę. Na początek odpowiedz sobie na pytanie, kto najczęściej ich szuka? Większość zapytań dotyczy pobytów rodzinnych i obejmuje terminy, w których dzieci mają wolne od szkoły. Jest to dość specyficzna grupa, wymagająca odpowiedniego przygotowania obiektu. W tym celu warto poczynić odpowiednie przygotowania.

  • Wygospodarować miejsce tylko dla dzieci – plac zabaw oraz bawialnię, by mogły się czymś zarówno w pogodne, jak i pochmurne dni.

  • Jeśli masz taką możliwość, zaproponuj wyżywienie z opcją dziecięcego menu. Dzieci będą zadowolone, jeśli otrzymają możliwość wyboru swojej ulubionej potrawy.

  • Zadbaj o to, by na wyposażeniu twojego obiektu znalazły się sprzęty takie jak łóżeczko turystyczne i krzesełko do karmienia. Warto wyraźnie zaznaczyć to w opisie oferty.

Aby zareklamować ofertę na ferie i wakacje, należy działać wielotorowo. Przede wszystkim warto zamieścić taką informację w prezentacji twojego obiektu w portalu, w sekcji oferty specjalne oraz na prywatnej stronie internetowej. Oprócz tego można również napisać o tym w swoich mediach społecznościowych oraz w mailingu, jeżeli praktykujesz wysyłanie wiadomości tego typu do swoich dawnych gości.

Skorzystaj z usługi „Pobyty” od Nocowanie.pl


Jednym ze sposobów na zapewnienie obłożenia w swoim obiekcie noclegowym jest skorzystanie z nowej usługi „Pobyty”. Jest to nowe rozwiązanie, które odpowiada na zmieniające się potrzeby turystów. Mówiąc najprościej, to gotowe oferty, obejmujące najlepiej 7 dni, wystawione turyście do rezerwacji. Od ciebie zależy określenie terminów przyjazdu i wyjazdu oraz usług wchodzących w zakres propozycji pobytowej.

Korzystając z usługi „Pobyty”, możesz nie tylko szybko sprzedać wolne terminy, ale również jeszcze lepiej się wypromować i zyskać dodatkową widoczność! Informacja o tym, że oferujesz takie rozwiązanie znajdzie się w twojej wizytówce na Nocowanie.pl, a dodatkowo będzie widoczna także w portalu wakacje.pl.

Dowiedz się więcej o usłudze pobyty, zobacz: Pobyty od Nocowanie.pl - zaoferuj turystom nową usługę


Następny artykuł Zimowe szlaki w górach dla...

Komentarze

Zobacz również