Jak skutecznie promować ofertę noclegów pracowniczych?

Jak skutecznie promować ofertę noclegów pracowniczych?

Prowadząc obiekt noclegowy, przyjmujesz różne grupy turystów. Jedni przyjeżdżają do Ciebie na krócej, inni na dłużej. Do tej drugiej grupy osób z pewnością można zaliczyć pracowników, którzy korzystają z noclegów w Twoim obiekcie przez dłuższy okres czasu podczas zadań zleconych im przez firmę, w której pracują. Co możesz zrobić, by odpowiednio wypromować swoją ofertę noclegową?

Nie da się ukryć, że pracownicy są specjalną grupą turystów, którzy bardzo często korzystają z usług noclegowych w miejscu wykonywanej przez siebie pracy. W większości przypadków nie są zbyt wymagający - najważniejsze, by mogli przenocować w komfortowych warunkach, z dostępem do łazienki i kuchni. Obiekty znajdują się najczęściej na obrzeżach miast, w których przemysł jest bardzo dobrze rozwinięty.


Sprawdź również: Jak skutecznie promować obiekt znajdujący się na obrzeżach znanej miejscowości?


Z pewnością Twój obiekt przyjmuje pracowników przez cały rok. Musisz w związku z tym podjąć odpowiednie działania, które pozwolą Ci odpowiednio wypromować ofertę Twojego obiektu do tego stopnia, by cieszył się możliwie największym zainteresowaniem. Pamiętaj również o tym, że zawsze w dalszym ciągu możesz przyjmować dodatkowo turystów indywidualnych - jeśli dysponujesz odpowiednią liczbą pokoi lub w sytuacji, gdy dana firma zakończy nocleg w Twoim obiekcie.


Dlaczego promowanie noclegów pracowniczych jest aż tak ważne?


Nie da się ukryć, że odpowiednia reklama noclegów pracowniczych pozwoli Ci wzbudzić zainteresowanie wśród dość mocno wyspecjalizowanej grupy docelowej. Musisz zdać sobie sprawę, że treść Twojej oferty jest w dużej mierze kierowana bezpośrednio do firm i ich właścicieli, a nie do pracowników, którzy będą nocować w Twoim obiekcie. To właśnie kierownictwo i szefostwo jest odpowiedzialne za cały proces logistyczny, związany z zakwaterowaniem swoich pracowników podczas wyjazdów służbowych lub prac wykonywanych w innym regionie.


Pomimo pandemii koronawirusa, noclegi pracownicze w dalszym ciągu cieszą się dużym zainteresowaniem. Pamiętaj, że przez pewien czas były one jedyną kategorią obiektów noclegowych, z których mogli korzystać goście. 


Zwróć uwagę na fakt, że firmy najczęściej poszukują obiektów w dogodnej lokalizacji  - znajdujących się na obrzeżu miast, blisko drogi wylotowej z miasta, czy blisko miejsca, w którym wykonywane są prace. Tego typu obiekt ma zapewnić możliwie szybkie dotarcie w wyznaczone miejsce, bez konieczności stania w korkach drogowych. Jeśli Twój obiekt znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji, to jest bardzo dużo szansa, że zainteresuje firmy, poszukujące noclegów dla swoich pracowników.


Przeczytaj koniecznie: Wpływ lokalizacji na wybór noclegów wśród turystów


Jak skutecznie promować ofertę noclegów pracowniczych?


Istnieje kilka wskazówek i pomysłów, które pozwolą Ci odpowiednio wypromować ofertę Twojego obiektu. Większość z nich jest niezwykle prosta. W innych przypadkach liczy się Twoja pomysłowość i przede wszystkim otwartość na turystów z tej określonej grupy. Pamiętaj, że lokalizacja na obrzeżu miejscowości może okazać się Twoim wielkim atutem.


  • Zadbaj o wygląd swojej oferty


Od tego powinno się rozpocząć każde promowanie obiektu noclegowego i to nie tylko z kategorii noclegów pracowniczych. W opinii wielu osób, które przeglądają oferty obiektów, najważniejsze wydaje się to, co jest przyjemne dla oczu. Liczy się pierwsze wrażenie, dlatego też musisz zadbać o odpowiednie przedstawienie atutów swojego obiektu. Pamiętaj, by w treści oferty zamieścić wszelkie informacje o tym, co oferujesz, dla kogo to jest przeznaczone i jakie obowiązują ceny. Zgodnie z tym, co zostało wcześniej wspomniane, niezwykle ważna wydaje się lokalizacja - dlatego bardzo dobrze, jeśli wspomnisz o odległości od najważniejszych punktów w danej miejscowości. Pamiętaj również o tym, by zawrzeć informację o udogodnieniach, z których pracownicy mogą korzystać podczas pobytu w Twoim obiekcie.


Sprawdź: Udogodnienia w obiekcie noclegowym. Na co goście najczęściej zwracają uwagę?


  • Współpraca kluczem do sukcesu


W Polsce znajdziemy rozmaite obiekty noclegowe, które oferują noclegi pracownicze. To oczywiste, że dysponujesz ograniczoną liczbą miejsc. W przypadku większej grupy pracowników, ich zakwaterowanie w Twoim obiekcie może okazać się praktycznie niemożliwe. Dlatego też warto przeanalizować konkurencję w miejscowości i okolicy i zaproponować im współpracę. Na jakich zasadach? To niezwykle proste. W przypadku nadwyżki gości, możesz ich przekierować do obiektu, z którym nawiązałeś współpracę. Korzyść w tym przypadku będzie obopólna.


Zobacz także: Współpraca kluczem do sukcesu? Działamy razem, czy osobno?


  • Zadbaj o odpowiednią opinię wśród swoich gości


Oferując komfortowe noclegi w wyjątkowych warunkach z pewnością spowoduje zadowolenie gości, którzy korzystają z noclegów w Twoim obiekcie. Nie da się ukryć, że opinia turystów jest niezwykle ważnym środkiem reklamy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zadowoleni goście polecą noclegi w Twoim obiekcie innym zainteresowanym firmom, np. na ogólnodostępnych forach pracowniczych. Jest też duża szansa na to, że skorzystają z Twojej oferty w najbliższej przyszłości, wybierając sprawdzony obiekt.


Poznaj: Wskazówki, jak zadbać o swoją opinię


  • Pamiętaj o uzupełnieniu ofert specjalnych Nocowanie.pl


Niezwykle ważne jest również uzupełnienie ofert specjalnych, znajdujących się w naszym portalu. Pozwoli Ci to dotrzeć bezpośrednio do firm, które poszukują noclegów dla swoich pracowników. Pamiętaj, że poszukiwanie noclegów pracowniczych trwa praktycznie przez cały rok. Warto w związku z tym przygotować specjalnie dedykowane ku temu oferty i zamieścić je w “Wynajmie długoterminowym”, “Oferta dla firm” i “Noclegi służbowe”. Dzięki Tobie firmy szybciej odnajdą Twoją ofertę i istnieje duża szansa na to, że wybiorą właśnie Ciebie.


O tym, jak ważne jest uzupełnienie ofert specjalnych, poczytasz tutaj: Oferty specjalne na sezon wiosenno-letni. O czym musisz pamiętać?


  • Wyjdź z inicjatywą


Oczekiwanie na to aż ktoś zainteresuje się Twoją ofertą, czasami może mijać się z celem. Warto zrobić pierwszy krok i zaoferować ofertę noclegów firmom. W jaki sposób? Możesz zaproponować stałą współpracę firmom lub korporacjom, które często wykonują prace w Twoim regionie lub miejscowości, oferują preferencyjne warunki i ceny. Dzięki temu masz szansę na zysk przez cały rok. Warto też prześledzić lokalne i wielkie inwestycje, zebrać informacje która firma realizuje zlecenie i zaproponować im noclegi w Twoim obiekcie. Zrób ten pierwszy krok, zanim inni Cię uprzedzą. Zastanów się również nad wprowadzeniem obsługi noclegów pracowniczych w wielu językach, gdyż jak wiadomo z oferty noclegów pracowniczych w Polsce, korzystają nie tylko Polacy.


Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom, wypromowanie ofert noclegów pracowniczych stanie się dużo prostsze. Pamiętaj, że wszystko w dużej mierze jest uzależnione tylko i wyłącznie od Ciebie i od Twoich pomysłów.



Następny artykuł Góralski folklor w...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!