Jak skutecznie promować obiekt znajdujący się na obrzeżach znanej miejscowości?

Jak skutecznie promować obiekt znajdujący się na obrzeżach znanej miejscowości?

Odpowiednie wypromowanie oferty obiektu noclegowego jest niezwykle ważne, jeśli chcesz w pełni cieszyć się dużą liczbą rezerwacji, niezależnie od terminu. Przy wyborze noclegu, turyści kierują się rozmaitymi kryteriami. Najważniejsze to przede wszystkim cena, ale również lokalizacja. Jak w związku z tym wypromować ofertę obiektu, znajdującego się na obrzeżach znanej miejscowości?

Do rozpoczęcia sezonu wiosenno-letniego coraz mniej czasu. Po odmrożeniu branży noclegowej, zainteresowanie wyjazdami wśród turystów rośnie z każdym kolejnym dniem. Nie da się ukryć, że tęsknią oni za podróżowaniem, znanym sprzed czasów pandemii koronawirusa. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że ten rok niejako zmienił nasz sposób podróżowania. Turyści często poszukują miejsc, gdzie mogą wypocząć w ciszy i spokoju, z dala od innych turystów. Szansą w takim przypadku, może być dla Ciebie, jako właściciela obiektu znajdującego się na obrzeżach miejscowości, jego odpowiednie wypromowanie.


Czym kierują się turyści przy wyborze noclegów?


Każde plany wyjazdowe Polaków, rozpoczynają się od znalezienia odpowiedniego noclegu. Gdy już jest wybrana miejscowość docelowa, znalezienie noclegu w wielu przypadkach może okazać się wcale nie takie proste. Turyści przede wszystkim zwracają uwagę na warunki panujące w obiekcie, standard jego wyposażenia. Liczy się przede wszystkim cena, ale również lokalizacja - by było w miarę blisko do centrum, nad morze, czy na szlaki górskie i by była możliwość wypoczynku w ciszy i spokoju, z dala od tłumów.


Pandemia koronawirusa spowodowała, że dużym zainteresowaniem cieszą się noclegi w ustronnym miejscu. Są one wybierane przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa - tak, by ryzko zakażenia się koronawirusem było minimalne. Dlatego też obiekty, znajdujące się w pobliżu lasów, w mniejszych miejscowościach, czy na obrzeżach miejscowości, cieszą się dużym zainteresowaniem turystów.


Atutem noclegów z dala od centrum może być również fakt, że bardzo często tego typu miejsca wybierają turyści, którzy chcą lepiej poznać region, traktując Twój obiekt jako swego rodzaju “bazę wypadową”. Nocleg na obrzeżu pozwoli dotrzeć im w dość krótkim czasie do miejsca, które chcą zobaczyć, bez konieczności stania w korkach.


Ty, jako właściciel obiektu, który znajduje się na obrzeżach miejscowości, możesz szukać w całej tej sytuacji szansy na to, by móc odpowiednio wypromować swoją ofertę - w przypadku, gdy Twój obiekt znajduje się w cichym i spokojnym miejscu, nienależącym do kategorii miejsc najchętniej wybieranych przez turystów.


Sprawdź również: Jak promować noclegi? Porady na 2021 rok


Dlaczego warto promować obiekty zlokalizowane na obrzeżach miejscowości?


Powodów, by to uczynić, jest naprawdę sporo. Odpowiednia reklama pozwoli przede wszystkim lepiej poznać ofertę i spowoduje zainteresowanie gości, którzy planują pobyt w Twojej miejscowości. 


Reklama we współczesnym “świecie turystyki” to absolutna konieczność. Bez niej żaden obiekt nie ma szans na rozwój, a czasem nawet na przetrwanie. Jeśli turyści o Tobie nie wiedzą i nie odnajdą Twojej oferty w internecie, to mało prawdopodobne jest, że do Ciebie trafią. Może się wydawać, że reklama to duże koszty. Nic bardziej mylnego. W tej kwestii liczy się głównie Twoja pomysłowość, oryginalność, jak i środek przekazu.


Przedstawienie atutów i najważniejszych informacji, związanych z obiektem i dostępnymi usługami może okazać się zachęcającą propozycją np. dla osób starszych, które poszukują spokoju lub dla rodzin z dziećmi. Pamiętaj również o tym, że bardzo często zdarza się tak, że w ścisłym centrum nie ma już miejsc na popularne terminy, w związku z tym goście poszukują alternatywy, a taką właśnie może okazać się Twoja oferta. I co ważne, masz naprawdę duże szanse w starciu z tymi “silniejszymi” rywalami z bardziej atrakcyjnych lokalizacji.


Jak skutecznie promować ofertę obiektu, znajdującego się na obrzeżach miejscowości?


Istnieje kilka wskazówek i pomysłów, które pozwolą Ci odpowiednio wypromować ofertę Twojego obiektu. Większość z nich jest niezwykle prosta. W innych przypadkach liczy się Twoja pomysłowość i przede wszystkim otwartość na turystów. Pamiętaj, że lokalizacja na obrzeżu miejscowości może okazać się Twoim wielkim atutem.


  • Zachęć gości korzystną ceną


To podstawa, od której tak naprawdę musisz rozpocząć przygotowanie swojej oferty. Nie od dziś wiadomo, że obiekty znajdujące się w ścisłym centrum lub 50 m od morza mają zdecydowanie wyższe stawki. Aby zachęcić gości do przyjazdu do Twojego obiektu, przygotuj odpowiednią cenę za nocleg. Na pewno musi być ona zdecydowanie niższa niż w przypadku wyżej wspomnianych obiektów konkurencyjnych. Pamiętaj, że każde przeglądanie oferty rozpoczyna się tak naprawdę od zdjęć i spojrzenie na cenę za pobyt.


Sprawdź również: Koronawirus a ceny noclegów w Polsce


  • Podkreśl atuty swojego obiektu


Pomimo tego, że Twój obiekt nie znajduje się w ścisłym centrum, to jego wybór może okazać się naprawdę trafionym pomysłem dla szerokiego grona turystów. Być może zlokalizowany jest blisko innego atrakcyjnego miejsca lub w otoczeniu lasu. Podkreśl, że Twój obiekt może stanowić świetną bazę wypadową do zwiedzania całego regionu.


Zwróć również uwagę na udogodnienia i usługi, które oferujesz swoim gościom. Ich wymagania w wielu przypadkach są naprawdę duże, a dostęp do wyżywienia, Wi-Fi, rowerów, czy możliwości skorzystania z organizacji wycieczek, czy dostęp do basenu, może okazać się w tym przypadku decydujący.


Przeczytaj koniecznie: Udogodnienia w obiekcie noclegowym. Na co turyści najczęściej zwracają uwagę?


  • Uzupełnij oferty specjalne, w tym “Noclegi w ustronnym miejscu”


Niezwykle ważne jest również uzupełnienie ofert specjalnych, znajdujących się w naszym portalu. Pozwoli Ci to dotrzeć do danej grupy turystów, poszukujących noclegu w interesującym ich terminie. Polacy już rozpoczęli planowanie wyjazdów na Wielkanoc, weekend majowy, weekend czerwcowy i wakacje - przygotuj specjalnie dedykowaną ofertę na te terminy.


Zgodnie z tym, co zostało wcześniej wspomniane, koronawirus spowodował, że dużym zainteresowaniem cieszą się noclegi w ustronnym miejscu. Obiekty, znajdujące się na obrzeżach miejscowości, na pewno należą do tej kategorii. Zrób wszystko, by dotrzeć również do osób, które poszukują ciszy i spokoju i możliwości wypoczynku z dala od innych turystów.


Więcej informacji znajdziesz tutaj: Oferty specjalne na sezon wiosenno-letni. O czym musisz pamiętać?


  • Zadbaj o tradycyjne formy reklamy


Lokalizacja na obrzeżu miejscowości ma swoje wady i zalety. Na pewno koło Twojego obiektu przemieszcza się zdecydowanie mniejsza liczba turystów, niż ma to miejsce w ścisłym centrum. By Twój obiekt nie pozostał anonimowy dla innych, warto zadbać o tradycyjne formy reklamy. Bardzo często zdarza się tak, że turyści udają się “w ciemno” do danej miejscowości, licząc na to, że uda im się znaleźć nocleg. Na pewno pomocny w tym przypadku może się okazać banner zlokalizowany przy głównej drodze, tabliczki, czy drogowskazy. Pamiętaj również o reklamie w ścisłym centrum - możesz tu rozwiesić baner lub nawiązać współpracę z popularną restauracją na zasadzie programu partnerskiego - oni polecają Ciebie, Ty polecasz ich. Prawda, że proste?


Poznaj: Tradycyjne formy reklamy obiektu noclegowego


  • Pozyskaj gości poza sezonem


Pamiętaj, żeby nie skupiać się tylko i wyłącznie na popularnych terminach. Dotarcie do grup turystów, którzy mogą być zainteresowani noclegiem w Twoim obiekcie, powinno być tak naprawdę praktykowane przez cały rok.


Warto jest w związku z tym przypomnieć o sobie turystom, którzy już kiedyś gościli w Twoim obiekcie. Jednym ze sposobów jest wysłanie wiadomości e-mail z zaproszeniem do ponownego skorzystania z noclegów. Nie bądź w tym wszystkim nachalny, lepiej żeby to odbyło się na zasadzie luźnej propozycji. Możesz pokusić się o przygotowanie indywidualnej i atrakcyjnej oferty pobytowej, która skierowana będzie do stałych klientów. Takie podejście do turystów na pewno zrobi na nich dobre wrażenie – przecież każdy chce poczuć się wyjątkowo – i może skłonić ich do przyjazdu, kiedy obłożenie jest małe. Oferta skrojona na miarę indywidualnych potrzeb potrafi skusić współczesnego turystę.


Sprawdź również: Kontakt z turystą. O czym pamiętać i jak odpowiadać na zapytania o nocleg?


Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci odpowiednio wypromować Twój obiekt. Pamiętaj, że lokalizacja na obrzeżach miejscowości, może okazać się dla Twoich gości naprawdę wielkim atutem.



Następny artykuł Do Polski wracają bociany!...

Komentarze

Zobacz również