Trendy w branży turystycznej na 2019

Trendy w branży turystycznej na 2019

Współczesny rynek turystyczny cechuje się wzrostem wymagań i świadomości klienta, co za tym idzie, wzrasta jakość świadczonych usług oraz konkurencja pomiędzy obiektami noclegowymi.

Wśród turystów wciąż dominują ludzie, którzy wypoczywają w tradycyjny sposób, szukając w podróży komfortu oraz okazji do wypoczynku. Jednak wyraźnie widać tendencję ku turyście, który przeznacza czas na refleksję i rezygnuje z pogoni. Lubi powracać do ulubionych miejsc, wzbogacać doznania i rozwijać, jest kreatywny i aktywny, zażywa dużo ruchu. Chce, aby podróż była kształcąca, pragnie poznać i odkryć nowe wartości. Poświęca dużo czasu na przygotowanie do podróży, zapoznając się z historią i atrakcjami miejsca, do którego jedzie.

Wśród trendów zaobserwować można wyraźne tendencje zainteresowania środowiskiem naturalnym. Stopniowo odchodzi się od turystyki masowej na rzecz indywidualnej, charakteryzującej się różnorodnymi, specyficznymi potrzebami, wynikającymi z dążenia do podtrzymywania kondycji fizycznej i psychicznej, uprawiania hobby i przeżywania wrażeń i emocji.

Zmienia się również oferowany produkt turystyczny - obecnie sport, rekreacja, atrakcje kulturalne, historyczne, walory przyrodnicze, chęć powrotu do korzeni stanowią główną motywację do uprawiania turystyki.

 

Trendy na 2019

 

1.    Technologia i aplikacje
Internet w turystyce wykorzystywany jest zdobycia informacji oraz zakupu produktów i usług turystycznych. Ma pomóc turystom poznać kierunek lub miejsce zakwaterowania jeszcze przed dokonaniem rezerwacji. Podróżujący cenią spersonalizowane podpowiedzi dotyczące kierunków turystycznych i atrakcji, z jakich można skorzystać, do tego celu przydatna jest historia wcześniejszych podróży. Na popularności zyskiwać będą rozwiązania, które w łatwy sposób pozwolą zarezerwować wyjazd.

2.    Doświadczenia i emocje ponad rzeczami materialnymi
Przy wyborze kierunku turystycznego coraz większą rolę odgrywa nastawienie na poznanie, przeżycia i emocje. Podróż ma pomóc w zdobyciu nowych doświadczeń i wiedzy, turyści coraz bardziej zwracają uwagę, gdzie śpią i jedzą, czy jakie atrakcje wybierają. Doświadczanie będzie zyskiwać na znaczeniu, bo pozwala uciec od codzienności.


3.    Jakość ponad cenę
Starzenie się społeczeństwa powoduje, że większe znaczenie w turystyce będzie miała grupa zasobnych konsumentów ze starszego pokolenia. Jest ona wymagająca i domaga się wysokiej jakości obsługi oraz atrakcyjnych usług. Także inne grupy konsumentów zmieniają swoje przyzwyczajenia i nawyki. Sprawdź jak podróżuje:
- Pokolenie Baby Boomers
- Pokolenie X
- Pokolenie Y (Milenialsi)
- Pokolenie Z

4.    Bezpieczeństwo
Obawy o bezpieczeństwo prowadzą do wybierania kierunków leżących bliżej, łatwiej dostępnych. Turystyka krajowa z roku na rok zyskuje coraz bardziej na popularności, związane jest to również z kolejnym trendem.

5.    Powrót do miejsc z dzieciństwa
Turyści marzą, by odwiedzić miejsca, w których znów poczują się jak dzieci. Miejsca, gdzie spędzali wakacje z rodzicami. W największym stopniu dotyczy to osób z pokolenia milenium i Z.

6.    Polecenia i rekomendacje
Nie tylko polecenia od rodziny czy znajomych, ale też miejsca znane z filmów jak np. Kazimierz Dolny („W rytmie serca”), Sandomierz („Ojciec Mateusz”), Bieszczady („Wataha”), czy polecane przez znanych blogerów lub youtuberów cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżujących.

7.    Oryginalność
Z każdym rokiem na popularności zyskują niestandardowe obiekty noclegowe, turyści coraz bardziej cenią dodatkowe aspekty poza łóżkiem. Spanie w namiotach tipi, wozach, na drzewach czy w zamku lub kopalni, to marzenie niejednego turysty.

8.    Eco i ochrona środowiska
Turyści coraz bardziej przywiązują wagę do ochrony środowiska, pomóc może między innymi zrezygnowanie z jednorazowych opakowań czy produktów w małych opakowaniach. Rośnie  również znaczenie ekologii w turystyce, co ma odzwierciedlenie większym zainteresowaniem turystyką na terenach wiejskich i leśnych.

9.    Krócej, ale częściej.
Turyści chcą wyjeżdżać więcej, dotyczy to głównie weekendów. Segment krótkich podróży, gwarantujących wiele przeżyć, dopasowanych do potrzeb klientów, na pewno będzie zyskiwać na popularności.

 

Zdjęcie główne: fot. geralt (pixabay.com CC0)

 

 

Następny artykuł Jak podróżuje generacja Z?

Komentarze (4)

Czy jest możliwość poznania autora artykułu? Chodzi mi o imię i nazwisko. Chciałabym wykorzystać artykuł w pracy magisterskiej, a do tego potrzebuję znać autora.

Nocowanie.Pl

Autorką powyższego tekstu jest Kamila Miciuła.

Nocowanie.Pl

Pani Mario,
artykuł oparto na wieloletnim doświadczeniu portalu oraz informacjach napływających od naszych klientów. Korzystamy z wewnętrznych statystyk.

Maria

Na jakich danych oparto się w artykule?

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!