Czy hotele pracownicze działają normalnie?

Czy hotele pracownicze działają normalnie?

Na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów, które obowiązuje od 7 listopada, zmieniły się zasady, które dotyczą działalności między innymi obiektów noclegowych. Teraz mogą przyjmować gości tylko w kilku ściśle określonych przypadkach. Dlatego wiele osób zastanawia się, czy hotele pracownicze działają normalnie?

Według rozporządzenia, które obowiązuje do 27 grudnia 2020 r., obiekty noclegowe mogą przyjmować gości w następujących przypadkach:

  • gdy pobyt realizowany jest w ramach podróży służbowej poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub w związku z czynnościami służbowymi lub zawodowymi, lub związanymi z wykonywaniem działalności gospodarczej,

  • gdy są to zawodnicy na zgrupowaniu lub uczestniczący w rywalizacji sportowej,

  • gdy z noclegów korzystają osoby wykonujące zawód medyczny,

  • gdy są to pacjenci i ich opiekunami, jeżeli konieczność zapewnienia im zakwaterowania wynika z warunków określonych dla danego świadczenia opieki zdrowotnej.

Korzystanie z hoteli pracowniczych


Charakter obiektu noclegowego, jakim jest hotel pracowniczy, wskazuje iż funkcjonuje on normalnie. Z założenia przyjmowani są tam goście, których pobyt wynika z obowiązków służbowych lub okoliczności wykonywanej pracy. Trzeba jednak być przygotowanym na to, że po przyjeździe do hotelu zostaniemy poproszeni o dopełnienie formalności.

Według obowiązujących przepisów, aby móc korzystać z noclegów w ramach podróży służbowej konieczne jest złożenie pisemnego oświadczenia (do pobrania tutaj >>>) lub przedstawienie skierowania wystawionego przez pracodawcę.

Dowiedz się więcej o przepisach wynikających z rozporządzenia, zobacz: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r.-stanowisko nocowanie.pl

Następny artykuł Czy podczas pobytu w hotelu...

Komentarze

Zobacz również