Jak podróżuje generacja Z?

Jak podróżuje generacja Z?

Generacja Z, najmłodsze pokolenie, które właśnie wchodzi w dorosłość, niedługo zacznie odgrywać ważną rolę nie tylko na rynku pracy, jak i usług. Będzie podróżować, odkrywać świat, więc warto już teraz zastanowić się, jacy są dzisiejsi nastolatkowie, a jutrzejsi dorośli.

Poznaj generację Z


Tak naprawdę trudno jednoznacznie określić charakterystyczne cechy przedstawicieli generacji Z, gdyż to pokolenie dopiero wkracza na rynek pracy i podejmuje pierwsze samodzielne decyzje związane między innymi z podróżami. Są to osoby urodzone po 1995 roku, zatem mają nieco ponad dwadzieścia lat, a u stóp cały świat – i to dosłownie. Generacja Z doskonale funkcjonuje w wirtualnym świecie, w końcu urodzili się w czasach, gdy posiadanie internetu jest oczywistością. Dzięki mediom społecznościowym łatwo nawiązują znajomości z ludźmi z całego globu, szybko zdobywają informacje i poszerzają wiedzę. Skomplikowane technologie to dla młodych osób wyzwanie, z którym szybko sobie radzą.

Sztandarowi przedstawiciele pokolenia Z są przyzwyczajeni do natłoku informacji i świetnie się w tym specyficznym chaosie odnajdują. Podzielność uwagi pozwala im wykonywać kilka czynności jednocześnie. Znają języki, więc poznawanie nowych ludzi, również z innych kręgów kulturowych, nie stanowi dla nich problemu. Generacja Z chętnie podróżuje, wykazując tendencje podobne dla Millenialsówmniejsze znaczenie mają dla nich dobra materialne, a bardziej skupiają się na gromadzeniu doświadczeń.

 

Podróżnicze zainteresowania generacji Z


Generacja Z lubi niezależność – dzięki możliwości pracy zdalnej częściej decydują się na podróże. Lubią egzotyczne kierunki, które także ładnie prezentują się na zdjęciach zamieszczanych w mediach społecznościowych, a także generują wartościowe doświadczenia. Lokalna kuchnia, ciekawe wydarzenia oraz interesujące wyzwania – właśnie to przyciąga turystów z generacji Z.

Czy młodych turystów można zainteresować polskimi destynacjami? Z pewnością! Trzeba im jednak zaoferować ciekawą historię, która zwróci ich uwagę. Kusząca może okazać się dla nich turystyka kontekstowa, a więc motyw, na jakim promuje się region. Obiekty noclegowe, które chcą przyciągnąć młodego turystę, powinny akcentować takie kwestie również w swojej ofercie. Generacja Z chce widzieć w swoich wyjazdach cel.

 

Na co zwracają uwagę turyści z generacji Z?


Zaznaczyliśmy, że generacja Z żyje w wirtualnym świecie – tak też kupuje. Ich podróże zaczynają się w internecie, inspiracji szukają między innymi w mediach społecznościowych, na profilach znajomych. Sieć to dla tego pokolenia główne źródło informacji, dlatego właściciele obiektów noclegowych powinni być tam obecni. Co więcej, muszą dostosować swoją stronę internetową do wymagań urządzeń mobilnych, a oprócz tego udostępnić możliwość szybkiego rezerwowania noclegów i płacenia za nie. Proces ten powinien być maksymalnie uproszczony, gdyż generacja Z podejmuje decyzje spontanicznie, co na pewno warto wykorzystać.

Właściciele obiektów noclegowych powinni zastanowić się, co zaoferować turystom z generacji Z, by wybrali właśnie ich ofertę. Niedługo to młodzi ludzie będą głównymi odbiorcami ich usług, więc powinni o tym pamiętać.

  • Strona internetowa przyjazna urządzeniom mobilnym.
  • Obecność w portalach noclegowych. Należy wybrać kilka najlepszych, które oferują użytkownikom – nie tylko właścicielom, ale i turystom – wiele udogodnień. Bardzo ważny jest chociażby uproszczony kontakt pomiędzy tymi dwiema grupami oraz możliwość szybkich płatności online.

 

  • Odpowiednio skonstruowana oferta. Liczy się nie tylko dobrze przygotowany opis obiektu, trzeba zwrócić uwagę również na inne elementy. Warto zamieścić również profesjonalną galerię zdjęć, filmy przedstawiające obiekt czy też tzw. wirtualny spacer. Trzeba też pamiętać o krótszych komunikatach, takich jak piktogramy. Takie proste grafiki doskonale przemawiają do wyobraźni generacji Z.

 

  • Opinie w sieci. Generacja Z informacje czerpie z sieci i opinii internautów. Na pewno przeczytają, co o obiekcie i jego obsłudze piszą inni. Właściciele powinni zadbać o relacje z gośćmi i starać się, by zamieszczali jak najwięcej pozytywnych recenzji.

 

  • Obecność w social mediach. Generacja Z bardzo chętnie korzysta z mediów społecznościowych, dlatego warto się tam znaleźć. Poza obecnością w portalach noclegowych, właściciel obiektu powinien prowadzić własny profil, którym zainteresuje młodych ludzi.
Poznaj sprawdzone sposoby na to, by zainteresować swoją ofertą turystów. Co trzeba zrobić i gdzie się pokazać, aby cię zauważyli? Wejdź i zobacz: Content marketing w turystyce. Jak zainteresować potencjalnych gości?
fot. bruce mars / Pexels.com CC0


Następny artykuł Giżycko świętuje odzyskanie...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!