Podsumowanie pierwszego półrocza 2019

Nocowanie.pl to lider wśród polskich portali turystycznych. Oferuje blisko 50 tysięcy ofert noclegowych w różnego rodzaju kategoriach obiektów (apartamentach, domach, pensjonatach, hotelach czy pokojach i kwaterach prywatnych) na terenie całego kraju.

Ze strony Nocowanie.pl korzysta ponad 3 miliony turystów miesięcznie, którzy mogą znaleźć sprawdzony nocleg, atrakcje w pobliżu, czy najciekawsze wydarzenia w okolicy.


Nasz Zespół ciągle pracuje na rozbudową funkcjonalności portalu, zarówno tych ułatwiających poszukiwanie noclegów, jak też prowadzenie biznesu opartego na wynajmie usług noclegowych.


Zobacz co działo się w ostatnim półroczu:

 

 

Nowości 2019 dla obiektów noclegowych!

 

#AplikacjaMobilna


Od 2019 roku dostępna jest do pobrania bezpłatna Aplikacja mobilna Nocowanie.pl. Dedykowana jest właścicielom obiektów noclegowych, pozwala na zarządzanie obiektem z poziomu urządzeń mobilnych oraz utrzymywanie stałego kontaktu z gośćmi.


Nie masz jeszcze aplikacji? Koniecznie sprawdź szczegóły i pobierz bezpłatnie!


Dodatkowo w wynikach wyszukiwania w portalu  turysta widzi komunikaty dynamiczne związane z aplikacją – ‘Właściciel odpowiada sprawnie z aplikacją Nocowanie.pl’. W ten sposób oznaczane są obiekty, które aktywnie korzystają z aplikacji mobilnej.

 

#PozycjaGwarantowana


Licytacja pozycji gwarantowanej daje możliwość znalezienia się na wyróżnionym miejscu na liście wyszukiwania w mieście aż przez 3 miesiące. Obiekt noclegowy wyświetlany jest na pierwszej pozycji z dopiskiem Polecane, dzięki czemu jeszcze więcej turystów może zobaczyć ofertę.

 

#DodatkowaKategoriaObiektu lub #DodatkoweMiasto


Nowa funkcjonalność ułatwia zarządzanie ofertą dla kolejnej kategorii obiektu noclegowego lub dodatkowej miejscowości (w promieniu do 30 km od obiektu).


Jako właściciel obiektu nie musisz powielać wprowadzanych aktualizacji w kilku miejscach, zmian dokonujesz tylko w głównej ofercie. Również zapytania o nocleg oraz opinie turystów wyświetlane są w jednym miejscu.

 

 

Usprawnienia wprowadzone w 2019

 

#RezerwacjeOnline


Wszystkie ustawienia dotyczące rezerwacji online dostępne są teraz w panelu administracyjnym obiektu noclegowego. Jeśli chcesz włączyć rezerwacje online możesz to zrobić w Ustawieniach rezerwacji, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą przedstawiając wszystkie szczegóły.

 

#RaportPokoi


Raport pokoi, dzięki któremu odpisując turyście możesz szybko sprawdzić jakie pokoje masz wolne. Nie musisz już zaglądać do kalendarza dostępności, wystarczy kliknąć na termin w wiadomości od turysty.

 

#WidgetNaStronę


Od teraz możesz umieścić na swojej własnej stronie internetowej Kalendarz dostępności i/lub Cennik z Nocowanie.pl.
W panelu administracyjnym obiektu w ustawieniach kalendarza dodana została funkcjonalność generowania linków. Skopiuj link  i wstaw kalendarz dostępności i/lub cennik na stronę www.

 

#Paginacja


Została wprowadzona zmiana dotycząca stronicowania na liście punktów pozycjonujących. Wchodząc teraz do zakładki Punkty pozycjonujące w panelu administracyjnym możesz sprawdzić inne obiekty na poszczególnych stronach, a nie ja wcześniej tylko na pierwszej.

 

#BlokadaTerminu


W przypadku, gdy odpowiadasz na wiadomość Turysty szablonem 'Brak wolnych miejsc' - po wysłaniu wiadomości pojawia się informacja, by zaznaczyć na kalendarzu, że usługa jest niedostępna w danym terminie. Po wybraniu konkretnej usługi zostaje ona zablokowana, w dowolnym momencie możesz ją odblokować przechodząc do kalendarza dostępności. Dzięki temu turyści od razu wiedzą, że ten termin jest już zarezerwowany przez innych gości.


Dodatkowo przy blokowaniu terminu na kalendarzu dostępności możesz nadać nazwę blokady, a samą blokadę później zamienić w rezerwację.

 

#Sezonowość


Jeśli Twój obiekt nie działa przez cały rok, a na przykład tylko w sezonie wakacyjnym, możesz włączyć sezonowość i zaznaczyć zakres dat, w których jest zamknięty. Taka informacja wyświetlana jest turystom w okresie, kiedy jest nieczynny.

 

Sezonowość obiektu możesz ustawić w Panelu obiektu (w sekcji Ustawienia => Ustawienia powiadomień).

 

Jeśli włączysz sezonowość, na kalendarzu w panelu administracyjnym obiektu pojawia się w tym terminie blokada. Zakres dat na kalendarzu oznaczony jest kolorem szarym jako 'termin niedostępny'. Po najechaniu kursorem myszy na ten termin, pojawia się informacja 'Sezonowość obiektu'. Dzięki temu z łatwością możesz odróżnić sezonowość od terminu zablokowanego.

 

#eFaktury


Zastąpiliśmy papierowe faktury elektronicznymi (eFaktury).
Wszystkie faktury wystawiane są teraz drogą elektroniczną, a pobrać i wydrukować je można samodzielnie z panelu obiektu w zakładce Płatności i reklamy w opcji eFaktury.

 

Usprawnienia istotne również dla turystów

 

#NoclegiwPobliżu


Turysta przeglądając atrakcje w danej miejscowości, widzi teraz boks pokazujący obiekty noclegowe znajdujące się w pobliżu.


Podstrona Noclegi w pobliżu widoczna jest przy wszystkich atrakcjach. Wyświetlają się tam obiekty noclegowe w okolicy i promieniu do 10 km, które mają zaznaczoną lokalizację na mapie.


Lokalizację możesz ustawić w panelu administracyjnym obiektu w dziale Twoja oferta w zakładce Mapa.

 

#UsługiNoclegowe


Dodawanie usługi noclegowej jest teraz możliwe w dwóch miejscach w panelu administracyjnym: w ustawieniach cennika oraz opisie oferty.

 

Wśród dostępnych usług pojawiły się nowe kategorie jak łóżko w pokoju wieloosobowym czy tuba japońska.


Dodając usługę możesz wprowadzić dokładny opis, nazwę i zdjęcie. Podczas zamieszczania nowej usługi lub jej edycji masz możliwość uzupełnienia parametrów takich jak:
- metraż usługi (w m2, maksymalnie do 500m2)
- dzieci (max. do 20)
- łóżka pojedyncze i podwójne (max. do 20 każdego typu).


Uzupełnienie tych danych nie jest obligatoryjne. Ich celem jest uszczegółowienie oferty, nie mają bezpośredniego wpływu na cenę.
Turysta widzi te informacje klikając na poszczególną usługę noclegową w cenniku.

 

#WyświetlanieCen


Na liście wyników wyszukiwania w mieście wyświetlane są ceny pobierane z cennika – w pierwszej kolejności wyświetlana jest najniższa cena ustalona w cenniku. Jeśli nie masz uzupełnionego cennika, na wynikach wyszukiwania cena nie będzie wyświetlana.


W panelu administracyjnym obiektu została usunięta sekcja z możliwością ustawienia ceny minimalnej, która wcześniej pojawiała się przy ofercie na wynikach wyszukiwania.

 

#FormularzPoprośoRezerwację


Dodatkowo, gdy turysta szukając noclegu wybierze dokładny termin (na wynikach wyszukiwaniu lub na podstronie obiektu), zobaczy boks zapytania w uproszczonej wersji.
Formularz 'Poproś o rezerwację' dostępny jest, gdy:
1. Obiekt posiada ikonę ‘Bezpieczna transakcja z Nocowanie.pl' (czyli korzysta z przedpłat online).
2. Ma uzupełniony cennik.


Dobrze uzupełniony cennik oferty jest dopełnieniem szczegółowego opisu i wysokiej jakości zdjęć. Te trzy elementy tworzą razem całość, dzięki której turysta otrzymuje pakiet informacji potrzebnych mu do rezerwacji noclegu. Wprowadzona zmiana pozwala użytkownikom na realny pogląd oferty.

 

#FormularzPrzedpłaty


Aktualnie wysyłając do turysty prośbę o dokonanie przedpłaty obowiązkowo musisz wybrać usługę, która odnosi się do rezerwacji.

 

Kwota przedpłaty jest wyliczana na podstawie liczby osób w zapytaniu (dorośli + dzieci), liczby noclegów i przypisanych usług (na podstawie cennika). Dotychczas wybór usługi na tym etapie był opcjonalny.


Dzięki tej zmianie goście mają pewność jaki rodzaj usługi noclegowej rezerwują. A po dokonaniu przedpłaty możesz oznaczyć na kalendarzu dostępności usługę jako zajętą, przez co inni turyści wiedzą, że ten termin jest już zarezerwowany.

 

#BezpiecznaTransakcja


Obiekty korzystające z płatności online oznaczane są ikonką „Bezpieczna transakcja od Nocowanie.pl”. Takie płatności gwarantują bezpieczeństwo i szybką realizację, a Ty masz dostęp nie tylko do historii korespondencji z turystą, ale również płatności.


Szukając noclegu turysta może skorzystać z nowego filtra wyszukiwania "Bezpieczna transakcja", po jego użyciu widzi tylko te obiekty, które mają oznaczenie "Bezpieczna transakcja z Nocowanie.pl".

 

#ZałącznikiwWiadomości


Masz możliwość dodawania załączników w wiadomościach wysyłanych do turystów - maksymalnie 5 zdjęć/plików o rozmiarach do 3MB każdy. Dzięki czemu możesz na przykład dokładnie przedstawić proponowaną usługę, a gość ma jasność co do noclegu, który rezerwuje.

 

#LiczbaMiejsc


Poniżej cennika turysta widzi informację o liczbie miejsc w obiekcie. Informację tą możesz dodać w ustawianiach cennika w zakładce 'Ustal liczbę miejsc'. Wartość możesz wpisać samodzielnie lub skorzystać z automatycznego wyliczenia liczby miejsc noclegowych na podstawie usług wprowadzonych do oferty.

 

#LiczbaDni


Jeśli wynajmujesz pokoje na więcej niż jedną noc, taką informację możesz ustawić w panelu administracyjnym obiektu, gdzie w ustawieniach cennika została dodana pozycja 'Ustal minimalną liczbę dni do rezerwacji'. Możesz wybrać od 2 do 10 dni oraz opcję ‘brak’ (jeśli wynajmujesz pokoje również na jedną noc).


Minimalna liczba dni do rezerwacji – jest widoczna dla turysty w zakładce cennik oraz w formularzu zapytań.

 

#PodobneObiektywOkolicy


Po wysłaniu zapytania o nocleg do jednego obiektu turysta dostaje podpowiedzi innych noclegów w okolicy. Obecnie na pop-upie widnieje do 6 obiektów.

 

 

Sprawdź, co jeszcze działo się w Nocowanie.pl w pierwszym półroczu tego roku!

 

#ReklamaTV


Rok rozpoczął się medialnie! W okresie ferii zimowych, w styczniu i lutym, prowadzona była kolejna kampania telewizyjna.


Spoty promocyjne z komunikatem: Sponsorem programu jest właściciel portalu z apartamentami  i domami na wynajem w Polsce - Nocowanie.pl. – pojawiały się w największych stacjach telewizyjnych.

 

#Eventy


Patronaty medialne i udział w największych imprezach branżowych w kraju to również jedna z działalności portalu. Targi turystyczne czy szkolenia branżowe - właśnie tam pojawia się Nocowanie.pl. Informując również o najciekawszych wydarzeniach swoich klientów i czytelników.

 

Wydarzenia w których aktywnie braliśmy udział w 2019:

•    Tour Salon w Poznaniu
•    Gastro Hotel w Kołobrzegu
•    Euro Gastro i World Hotel w Warszawie/Nadarzynie
•    Mazury HoReCa i  Konferencja Biznes w turystyce w Ostródzie
•    Konferencja Biznes w turystyce w Kazimierzu Dolnym

 

#Raporty


Portal gromadzi ogromny zasób danych dotyczących turystyki krajowej, które wykorzystuje do własnych publikacji, ale również chętnie dzieli się statystykami z innymi mediami.

 

Nieliczne z raportów przygotowanych przez Nocowanie.pl:
•    Ferie zimowe 2019
•    Wielkanoc 2019
•    Majówka 2019

 

To tylko połowa roku, sami nie możemy doczekać się tego, co będzie działo się w drugiej!

 

 

fot. mohamed_hassan (pixabay.ocm, CCO)

Komentarze (4)

Dziękujemy za dodanie komentarza i witamy w serwisie Nocowanie.pl


W celu aktywacji konta i publikacji dodanych treści, prosimy o kliknięcie
w przycisk "Aktywuj" widoczny w wiadomości, którą wysłaliśmy na podany adres
e-mail.

Dziękujemy za dodanie komentarza w serwisie Nocowanie.pl


W celu aktywacji komentarza, prosimy o kliknięcie w przycisk "Aktywuj" widoczny w wiadomości, którą wysłaliśmy na podany adres e-mail.',

Pensjonat

miesiąc temu
Super zmiany, czekamy na kolejne nowości!

Xxx

miesiąc temu
Niektóre usprawnienia, którymi chwali się nocowanie to totalna porażka. Wymienię parę z nich:
- "WyświetlanieCen Na liście wyników wyszukiwania w mieście wyświetlane są ceny pobierane z cennika - w pierwszej kolejności wyświetlana jest najniższa cena ustalona w cenniku. Jeśli nie masz uzupełnionego cennika, na wynikach wyszukiwania cena nie będzie wyświetlana".
Mój obiekt ma uzupełniony cennik w zależności od liczby osób. Na liście wyników zamiast pokazywać cenę od najniższej to pokazuje od najwyższej. Od miesiącą podobno pracują nad błędami i bez efektu i w dodatku nikt nie potrafi odpowiedzieć kiedy to zostanie naprawione. Przez taką listę turyści omijają obiekt widząc wysoką cenę. TOTALNA PORAŻKA i w dodatku żadnej rekompensaty np. w postaci dodania punktów pozycjonujących
- aplikacja - jest niedopracowana. Służy tylko do odbierania e-maili i wysyłania. Nie można wprowadzić rezerwacji. Aplikacja powinna obsługiwać wszystko co jest na stronie. NIE MA CZYM SIĘ CHWALIĆ
- nie można edytować niektórych szablonów (pomimo sugestii nikt nie zamierza tego zmienić)
- abonament coraz droższy,
- brak elastyczności w negocjacjach odnośnie przedłużenia abonamentu na kolejny rok
- kupując abonament niby w gratisie dodane są uługi typu wirtualny spacer, banery, wizytówki. Nie można ich zamienić na punkty pozycjonujące.
- punkty pozycjonujące są dodawane od kwoty netto pomimo zapłaty brutto (bo 1 punkt kosztuje 1 zł netto)
miesiąc temu
witam ja wynajmuje pokoje już trochę lat i mam taką sugestię odnośnie kapani reklamowej w TV w styczniu i lutym ,po co reklamować w lutym po czw trakcie ferii każdy to jedzie e ferie to rezerwuje i urlop i pokoje wcześniej przed feriami , więc reklama powinna być już grudniu , a nie w lutym jak się skończą ferie chociaż jest metr śniegu to praktycznie turyści jeżdżą tylko niektórzy na same weekendy ,pozdrawiam

Les

miesiąc temu
dlaczego blokujecie numer kont i wtrącacie się w płatności Nie uwzględniacie ewentualnych negocjacji cenowych przez co jest dużo nie porozumień i dlaczego chcecie pośredniczyć w przedpłatacz

Zobacz również