Jak promować obiekt sezonowy?

Jak promować obiekt sezonowy?

Działalność sezonowa to ostatnimi czasy skuteczny sposób świadczenia usług, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym. Zastanawiasz się z pewnością co zrobić, by pozyskać jak największą liczbę turystów, by w przeciągu 3-4 miesięcy cieszyć się pełnym obłożeniem. Spieszymy z podpowiedzią.

Obecnie reklama to absolutna konieczność. Bez niej żaden obiekt, nie tylko sezonowy, nie ma szans na rozwój, czasem nawet na przetrwanie. Wydawać by się mogło, że by zyskać rozgłos, potrzebujesz znaczącego budżetu. Nic bardziej mylnego. Liczy się głównie Twoja pomysłowość, oryginalność i przede wszystkim środek przekazu. Dzisiejsze czasy to niezwykły postęp technologiczny, jak i rozwój konkurencji. To, co wczoraj przynosiło efekt, dziś może stać się nieaktualne, dlatego musisz być na bieżąco zorientowany w temacie promocji firmy.

 

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, jeśli posiadasz obiekt sezonowy w atrakcyjnym turystycznie regionie. Tu musisz skupić się na określonym czasie i sprawić, by turyści chętnie wybierali właśnie Twój obiekt. Pomysłów jest dużo, jednak czasu mało – oto nasze podpowiedzi.

 

Reklama w Internecie

 

To pierwszorzędna kwestia, od której powinno się zacząć promowanie obiektu noclegowego. Strona www, media społecznościowe, mailing, czy dodanie obiektu do portalu turystycznego – to bez wątpienia najskuteczniejsze narzędzia na zaistnienie w Internecie.

Samo konto, czy strona to jednak nie wszystko. Najważniejsza jest zawartość, która zachęci turystów do wyboru Twojej oferty.

 

Urozmaicony opis, najważniejsze fakty związane z funkcjonowaniem obiektu, galeria zdjęć to priorytet. Jeśli prowadzisz działalność sezonową, to powinieneś się skupić właśnie na tym określonym sezonie.

 

Dla przykładu, gdy przyjmujesz gości w okresie od maja do września, powinieneś:

 

- stworzyć oferty specjalne dostosowane dla rodzin z dziećmi – gdyż to właśnie najczęściej te grupy wybierają oferty noclegu

- wprowadzić konkurencyjne ceny np. na weekend majowy, Boże Ciało, czy wakacje, które wyróżnią Twój obiekt i będą korzystne dla każdej z grup turystów

- zdjęcia obiektu powinny być wykonane w sezonie letnim, a nie np. w zimie – przecież przyjmujesz gości w lecie, zgadza się?

- skrupulatnie uzupełnić opis w swojej prezentacji, w którym to znajdą się najważniejsze informacje, zachęcające turystów do przyjazdu właśnie do Ciebie

- warto wspomnieć również o pięknej lokalizacji, jeśli Twój obiekt się w niej znajduje – taki szczegół z pewnością przemówi do wyobraźni gości

 

Przygotowanie do sezonu wymaga wiele wysiłku i pracy. Sprawdź: 6 rzeczy, o których musisz pamiętać przed rozpoczęciem sezonu turystycznego

 

Odpowiadanie na zapytania „Szukam noclegu”

 

Ze statystyk wynika, że turyści rozpoczynają poszukiwania obiektu na wakacje już w zimie. Często zdarza się, że nie mają tego jednego upatrzonego, tylko są niezdecydowani. W tym celu wysyłają zapytania, w którym wskazują okres, w którym chcieliby przyjechać w konkretne miejsce, z kim i za ile. Zapytania „Szukam noclegu”, bo o nich mowa, otrzymuje każdy obiekt, którego dotyczą wskazane przez turystę parametry. Niestety wiele takich ogłoszeń pozostaje bez odpowiedzi, dlatego też warto jest udzielić odpowiedzi na takie pytania. Pozwoli Ci to być może zapełnić swój kalendarz z terminami i odpowiednio wypromuje Twój obiekt. Pokaże to w ten sposób Twoje zainteresowanie gośćmi, chęć pomocy z Twojej strony. Warto jest wysłać do takiej osoby spersonalizowaną wiadomość i zachęcić do dokonania rezerwacji.

 

Odśwież „stare” kontakty

 

Z pewnością masz grupy zadowolonych turystów, którzy miło spędzili czas podczas pobytu w Twoim obiekcie i zawsze miło go wspominają. Warto jest się im w odpowiedni sposób przypomnieć. Nie możesz robić jednak tego nachalnie. Wystarczy jeden mail, post na Facebooku, czy sms, a z pewnością Twoja oferta zostanie ponownie dostrzeżona. Jeśli czuli się u Ciebie, jak w domu, to z pewnością tu powrócą.

 

Umiejętnie korzystaj z portali noclegowych i dobierz abonament dopasowany do swoich potrzeb

 

Portal Nocowanie.pl umożliwia odpowiednie promowanie obiektu przez cały rok, nie tylko w sezonie, w którym wynajmujesz pokoje. Warto jest się zastanowić nad roczną opcją, która gwarantuje wiele możliwości. Będziesz przede wszystkim widoczny w portalu przez cały czas, a i również otrzymasz szereg korzystnych dodatków, które wyróżnią Twoją ofertę.

 

Co nas wyróżnia?

 

- blisko 3 mln wejść użytkowników miesięcznie, co daje nam silną pozycję lidera na rynku turystycznym

- wysokie pozycjonowanie portalu w wyszukiwarce Google na najbardziej popularne hasła wśród turystów

- liczne kampanie reklamowe dla naszych klientów: reklamy Adwords, Remarketing, Social Media, kampanie mailingowe i artykuły, promocja portalu w radiu i tv

- profesjonalna obsługa klienta: telefoniczna oraz opieka regionalnego przedstawiciela handlowego

- obecność ofert naszych klientów na portalu wp.pl m.in. w dziale turystyka oraz na naszym Facebook’u

 

Dzięki naszej reklamie będziesz mieć dostęp do niezliczonej ilości turystów, dasz im również możliwość szybkiej rezerwacji on-line, w łatwy sposób dokonasz prezentacji obiektu, zwiększysz liczbę gości, a co za tym idzie zwiększysz również swoje dochody.

 

Zadbaj o odpowiednią reklamę w swoim regionie i miejscowości

 

Warto również zadbać o odpowiednią reklamą w najbliższej okolicy, gdyż jak wiadomo nie każdy jest komputerowy i internetowy. Musisz zadbać o odpowiednią widoczność w miejscowości, gdyż konkurencja nie śpi. Bannery reklamowe przy ruchliwej trasie lub bliżej centrum to doskonała propozycja dla dobrej reklamy Twojego obiektu.

 

Doskonale sprawdzi się również reklama w lokalnej prasie, ulotki, czy uczestnictwo w targach turystycznych, gdzie będziesz mógł lepiej zaprezentować swoją ofertę i zdobyć wiele niezbędnych informacji do prowadzenia biznesu, jakim jest obiekt turystyczny.

 

Umiejętne promowanie obiektu sezonowego to gwarancja satysfakcji i zadowolenie turystów, którzy z pewnością będą korzystać z Twojej oferty, jeśli się tylko odpowiednio o to postarasz.

fot. Stevebidmead (Pixabay.com, CC0)

Następny artykuł Majówka 2019 w Polsce....

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!