Podsumowanie roku 2018

Po rekordowym 2017, pora na podsumowanie minionego roku.

W 2018 roku ciągle widoczna jest rosnącą popularność podróży w różne zakątki Polski.
Liczba zapytań o noclegi w Polsce wzrosła o 38% w stosunku do poprzedniego. Największe wzrosty w portalu Nocowanie.pl odnotowano w lipcu.

Wyniki megapanel Gemius/PBI również potwierdzają, że Nocowanie.pl ciągle znajduje się w zdecydowanej czołówce portali noclegowych. Liczba użytkowników w sezonie dochodzi do 3 milionów.

 

 

 

Bardzo duże wzrosty odnotowano przy statystykach dotyczących odsłon portalu, w lipcu 2018 liczba ta przekroczyła 58 mln.

 

 


Powyższe wyniki potwierdzają, że zainteresowanie podróżami w Polsce ciągle rośnie. Widać to zarówno na podstawie rosnącej liczby obiektów noclegowych, jak też liczby turystów, którzy obdarzyli zaufaniem Nocowanie.pl i właśnie tu szukają noclegów, imprez oraz atrakcji.

 

Sprawdź również podsumowanie pierwszego półrocza 2018



Co zmieniło się w portalu  Nocowanie.pl w 2018?

 

Zespół specjalistów ciągle pracuje na rozbudową funkcjonalności portalu, zarówno tych ułatwiających poszukiwanie noclegów, jak też prowadzenie biznesu opartego na usługach noclegowych.

#WirtualnySpacer


Umożliwia użytkownikom zwiedzanie obiektów noclegowych jeszcze przed rezerwacją. Turysta może wcześniej obejrzeć pokój, który zamierza wynająć na noc, weekend czy dłuższy urlop.


#PrzedpłatyOnline


Obiekty korzystające z płatności online oznaczane są ikonką „Bezpieczna transakcja od Nocowanie.pl”. Takie płatności gwarantują bezpieczeństwo i szybką realizację, a obiekt noclegowy ma dostęp nie tylko do historii korespondencji z turystą, ale również płatności. 
Właściciele i managerowie obiektów noclegowych mogą pobierać płatności online za nocleg całkowicie za darmo!


W sekcji „Wiadomości” w rozmowie z konkretnym turystą wystarczy kliknąć w przycisk "Pobierz zaliczkę/zadatek", podać wysokość kwoty oraz ustawić termin na dokonanie płatności. Gdy tylko przedpłata zostanie dokonana, system informuje o płatności; dodatkowo tak opłacona rezerwacja trafia od razu na kalendarz dostępności, aby zablokować ten termin dla innych turystów. Gdy turysta nie zdążył na czas wpłacić wymaganej kwoty zaliczki/zadatku za nocleg, można ponownie wysłać prośbę o przedpłatę.

#DynamicznePunktyPozycjonujące


Pozycjonowanie pozwala obiektom zarządzać miejscem w jakim pojawiają się na wynikach wyszukiwania. W nowym systemie Dynamicznych Punktów Pozycjonujących obiekt samodzielnie może decydować, ile punktów dziennie jest odejmowanych z oferty w portalu. Im więcej punktów jest odejmowanych, tym wyżej oferta znajdzie się na liście w mieście.


Istnieje również możliwość skorzystania z Asystenta pozycjonowania, który automatycznie pilnuje pozycji na liście w mieście. Największą zaletą jest to, że nie trzeba ponosić jednorazowo dużego wydatku na pozycjonowanie, a sterować jedynie dzienną liczbą odejmowanych punktów.

#Ical – synchronizacja kalendarzy


Możliwość połączenia kalendarza Nocowanie.pl z kalendarzami na innych serwisach rezerwacyjnych za pomocą iCal-a (standardu wymiany informacji kalendarzowych). Pozwala to uniknąć zdublowanych rezerwacji, właściciel czy pracownik obiektu nie musi ręcznie wprowadzać blokad dla zajętych terminów.

#Udogodnienia


Zaawansowana ankieta pozwala zaznaczyć wszystkie elementy, które wpływają na ofertę, od płatności, recepcji, wyżywienia, atrakcji, po udogodnienia w pokojach. Jednorazowe wypełnienie ankiety pozwala oszczędzić czas, nie trzeba każdorazowo odpowiadać turystom, a oferta lepiej się pozycjonuje, kiedy turysta szuka konkretnych usług, np. obiektu przyjaznego dla zwierząt.

#Rabaty


Wartość rabatu wpisana w ofercie pojawia się teraz jako dodatkowy element na liście wyszukiwania przy ofertach noclegowych. Dzięki czemu turysta od razu wie, że może liczyć na zniżkę, co zachęca go do szybszej decyzji i kontaktu z obiektem.

#ObiektSezonowy


Obiekt, który nie działa przez cały rok, a na przykład tylko w sezonie wakacyjnym, może włączyć sezonowość i zaznaczyć zakres dat, w których jest zamknięty. Taka informacja wyświetlana jest turystom w okresie, kiedy jest nieczynny.
Sezonowość obiektu można ustawić w Panelu obiektu (w sekcji Ustawienia => Ustawienia powiadomień)

#TrendyWMieście


Zakładka pozwala jeszcze lepiej prowadzić obiekt noclegowy i analizować rynek turystyczny w danej miejscowości.
Trendy w mieście pozwalają sprawdzić, jak turyści poszukują noclegu, o które terminy pytają, kiedy zaczynają wysyłać zapytania o noclegi, np. o wakacje, a także zobaczyć kategorie noclegowe, o które najczęściej pytają turyści oraz jakie udogodnienia najbardziej interesują gości.
Dzięki takim statystykom, można wywnioskować, kiedy zacząć intensywną reklamę oraz jak usprawnić swój obiekt, aby wyprzedzić konkurencję i szybciej niż inni zdobyć turystów.

#Subkonta


Kiedy w obiekcie pracuje więcej osób, właściciel może przydzielić dostęp do panelu administracyjnego Nocowanie.pl swoim pracownikom zakładając im oddzielne subkonta, przypisane do danej oferty.
Opcja pozwala wybrać, z jakich zakładek będzie mogła korzystać dodatkowa osoba, pozwala także tworzyć wiele kont dla wielu pracowników!

#PłatnościCykliczne


Jeśli obiekt zdecyduje się na wybór karty kredytowej jako domyślnej formy płatności, nie musi za każdym razem pamiętać o opłaceniu abonamentu. Płatność zostanie pobrana automatycznie przy kolejnym okresie rozliczeniowym.

#RatyPayU


Obiekty mogą skorzystać z atrakcyjnych płatności w ratach za abonament czy punkty pozycjonujące.

#eFaktury


Nocowanie jest eco! Szanując środowisko, udostępniło możliwość zastąpienia papierowych faktur na rzecz elektronicznych (eFaktur).
Opcja elektronicznych faktur jest dostępna w Panelu obiektu (w sekcji Ustawienia => Ustawienia powiadomień) obiekt może wybrać czy nadal chce otrzymywać tradycyjne, papierowe faktury, czy woli otrzymywać elektroniczne dokumenty, które dostępne są w sekcji Płatności i reklamy=> eFaktury

#FormularzKontaktowy


Nowy formularz kontaktowy pozwala szybko, sprawnie i bezpłatnie skontaktować się z naszymi konsultantami o każdej porze.
Potrzebujesz pomocy? Masz pytanie? A może chcesz dowiedzieć się o nowych promocjach w naszej ofercie? Już teraz wystarczy zalogować się do panelu obiektu i zadać pytanie lub zgłosić problem, wybierając temat rozmowy i opisując dokładnie swoją sprawę. Nasi Doradcy udzielą Ci odpowiedzi tak szybko, jak to możliwe (pracujemy od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00).
Zawsze po wysłanym zapytaniu mailowo potwierdzamy przyjęcie zgłoszenia, a dodatkowo status danej sprawy w każdej chwili można sprawdzić w zakładce „Twoje zgłoszenia”.

#SzukamNoclegu


Rozbudowa działu Szukam noclegu pozwala obiektom zawrzeć w odpowiedzi na ogłoszenie turysty dodatkowe informacje: czasowość wystawianej oferty, dodatkowe usługi wliczone w cenę, np. parking czy śniadanie oraz kwotę zaliczki.


Dodatkowo odpowiadając na ogłoszenie Szukam noclegu, cała korespondencja wraz z ustaleniami i treścią ogłoszenia wyświetlana jest w zakładce Wiadomości, gdzie można skorzystać z szablonów lub poprosić o przedpłatę online.

#ZamawianieOnline: wizytówki, banery, tabliczki, tłumaczenia, sesja zdjęciowa


Od tego roku bezpośrednio w panelu obiektu (w sekcji Płatności i reklamy => Abonament) można składać zamówienia na usługi dostępne w ramach abonamentu (wizytówki, banery, tabliczki, tłumaczenia, sesję zdjęciową).

 

Możesz zamówić jedną z trzech usług do wyboru dostępnych w ramach abonamentu.
- wizytówki - to doskonała forma zaprezentowania danych kontaktowych obiektu.
- baner - spersonalizowany projekt pozwala na dodatkową, zewnętrzną reklamę obiektu.
- tabliczkę - to świetna możliwość poinformowania turystów o wolnych pokojach czy domkach.


W ramach abonamentu obiekt może skorzystać z:
- tłumaczenia oferty na język angielski i niemiecki. Dzięki tej usłudze zyskuje szansę na zainteresowanie zagranicznych gości.
- profesjonalnej sesji zdjęciowej, która obrazuje atuty i walory obiektu noclegowego.

 

#AMP

 

(Accelerated Mobile Pages, ang. Przyspieszone Strony Mobilne).

Jako jedni z pierwszych polskich ecommerców (przedstwicieli handlu elektronicznego) wdrożyliśmy technologię, która pozwoliła na przyspieszenie ładowania się strony Nocowanie.pl w przeglądarce urządzeń mobilnych, nawet przy korzystaniu z internetu o mniejszej szybkości. Turystom łatwiej i przyjemniej korzysta się z portalu, dzięki czemu odbiekty dostają więcej zapytań.

 

Co jeszcze robiliśmy w 2018?

 

#Reklama – kampania w tv i radio


W okresie ferii zimowych, w styczniu i lutym, prowadzona była kampania radiowa, zaś ujęcia z drona z najciekawszych miejscowości turystycznych wraz z komunikatem: Sponsorem programu jest właściciel portalu Nocowanie.pl. Nocowanie.pl miejsca noclegowe w Polsce – pojawiały się w telewizji przez cały kwiecień, maj i czerwiec.

#Redakcja

Serie poradników dostępnych dla właścicieli i menedżerów, pomocnych w prowadzeniu obiektu noclegowego i jego promocji można znaleźć zarówno w panelu obiektu, jak też na stronie Nocowanie.pl w zakładce Aktualności . Materiały zawierają wskazówki dotyczące marketingu, budowania marki i podnoszenia jakości świadczonych usług.


#Eventy


Patronaty medialne i udział w największych imprezach branżowych w kraju, to również jedna z działalności portalu Nocowanie.pl.  Targi turystyczne czy szkolenia branżowe, a także imprezy kulturalne właśnie tam pojawia się Nocowanie. Informując również o najciekawszych wydarzeniach swoich klientów i czytelników.


W marcu tego roku we Władysławowie odbyła się również konferencja Biznes w Turystyce, tego typu szkolenia planowane są również w innych częściach Polski.


#Raporty


Najpopularniejsze miejsca w Polsce, to nieliczne z raportów przygotowanych przez Nocowanie.pl. Portal gromadzi ogromny zasób danych dotyczących turystyki krajowej, które wykorzystuje do własnych publikacji, ale również chętnie dzieli się statystykami z innymi mediami.


#SocialMedia


W styczniu 2019  liczba Fanów na oficjalnym Fanpage’u Nocowanie.pl przekroczyła 155 000. To niezmiennie numer 1 na portalu Facebook w kategorii polskich portali noclegowych. Marka nie tylko promuje miejsca noclegowe, ale również edukuje turystycznie oraz inspiruje, pokazując piękno Polski.

#BadaniaKonsumenckie


Firma Nocowanie.pl w listopadzie 2018 roku po raz kolejny przeprowadziła badanie sprawdzające stopień zadowolenia swoich klientów.
Badanie sprawdzało wskaźnik NPS (Czy polecisz Nocowanie.pl znajomemu?), który wynosi dla marki Nocowanie.pl wynosi 8.

Nocowanie.pl
od wielu lat zajmuje pozycję lidera pośród polskich portali noclegowych. To efekt pracy jaką marka włożyła w budowanie aktywnej społeczności turystów i właścicieli obiektów noclegowych w kraju i za granicą. Wysiłki zaowocowały dużą rozpoznawalnością wśród osób poszukujących noclegów za pośrednictwem internetu. Oznacza to przede wszystkim korzyści dla klientów, którzy na portalu Nocowanie.pl przedstawiają oferty swoich obiektów, ponieważ docierają one do kilku milionów odbiorców.

Komentarze (14)

Dziękujemy za dodanie komentarza i witamy w serwisie Nocowanie.pl


W celu aktywacji konta i publikacji dodanych treści, prosimy o kliknięcie
w przycisk "Aktywuj" widoczny w wiadomości, którą wysłaliśmy na podany adres
e-mail.

Dziękujemy za dodanie komentarza w serwisie Nocowanie.pl


W celu aktywacji komentarza, prosimy o kliknięcie w przycisk "Aktywuj" widoczny w wiadomości, którą wysłaliśmy na podany adres e-mail.',

2018

4 miesiące temu
Pozycjonowanie jest zbyt drogie i nie przekłada się na sprzedaż. Nie w porządku jest też fakt, że nie chcąc przedłużać abonament, nie można odzyskać funduszy z punktów pozycjonujących. Raczej bez sensu jest pozycjonowanie się na siłę po kilkadziesiąt złotych dziennie pod koniec umowy, żeby "wykorzystać" środki.
Portal co jakiś czas dokłada " udogodnienia", które mnie nie interesują, a cena usługi ciągle rośnie.
4 miesiące temu
Wzrost cen abonamentu niesie za sobą wiele korzyści, które mają usprawnić działanie portalu, jak też pozytywnie wpłynąć m.in. na pozycjonowanie, o którym wspominasz.
Dokładamy wszelkich starań, by strona była przyjazna zarówno dla Właścicieli obiektów, jak i naszych turystów. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to przypominamy, że dzięki opcji dynamicznych punktów, teraz każdy właściciel może sam zarządzać swoją pozycją na liście - w prosty i przejrzysty sposób.
Nasz konsultant chętnie porozmawia o szczegółach oferty i wyjaśni wszelkie niejasności. Zostaw nam wiadomość, a skontaktujemy się z Tobą i pomożemy rozwiązać problem i efektywniej wykorzystać możliwości Twojego konta.
Wszystkiego dobrego! :)
4 miesiące temu
Nasi pracownicy są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00.
Zawsze służymy radą i pomocą, zarówno drogą telefoniczną, jak i internetową.
Staramy się rozwiązać każdy problem, jednak czas potrzebny do analizy lub zebrania odpowiednich informacji, może
nieco wydłużać Twoje zgłoszenie, za co z tego miejsca serdecznie przepraszamy. Każdy problem musi być rozwiązany do końca,
a informacje przesyłamy na bieżąco lub informujemy telefonicznie.
Jeśli masz jakieś pytania lub niejasności związane z Twoją ofertą, zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Jesteśmy po to, żeby Ci pomóc! Chętnie porozmawiamy o Twojej ofercie i postaramy się wytłumaczyć wszystkie nieścisłości. Wszystkiego dobrego! :)
4 miesiące temu
Nasz portal ciągle się rozwija i wprowadza liczne zmiany, co wpływa również na cenę oferowanego przez nas abonamentu. Zmiany te mają na celu
podwyższenie jakości usług, które będą dogodne zarówno dla właścicieli obiektów noclegowych, jak i turystów.
Reklamy telewizyjne mają na celu przede wszystkim promowanie naszych usług oraz przyciąganie turystów, którzy być może skorzystają właśnie
z Twojej oferty noclegowej. Skuteczność działań, jaką oferujemy na przestrzeni ostatnich lat pokazuje, że jesteśmy pewnym portalem, a wraz z upływem
czasu korzyści wynikające z wprowadzonych udogodnień przyniosą korzyści również dla Was - właścicieli obiektów noclegowych. Pozdrawiamy!
4 miesiące temu
Jest nam przykro, że nie jesteś w pełni zadowolona.
Podwyżka cen abonamentu jest związana z licznymi, nowymi funkcjonalnościami, które wprowadzamy.
Nasze Biuro Obsługi Klienta zawsze służy pomocą i dobrą radą. Jeśli chodzi o punkty pozycjonujące, to pragnę podkreślić, że dzięki funkcji dynamicznych punktów pozycjonujących Właściciele
obiektów noclegowych mogą sami aktywnie zarządzać swoją pozycją na liście.
Chętnie porozmawiamy o Twojej ofercie i postaramy się wytłumaczyć wszystkie nieścisłości. Napisz do nas na:bok@nocowanie.pl, zadzwoń: 509 336 667, albo wyślij nam wiadomość. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże efektywniej wykorzystywać możliwości Twojego konta.
Wszystkiego dobrego.:)
4 miesiące temu
Podwyżka abonamentu spowodowana jest licznymi udogodnieniami, które mają na celu pozyskanie większej liczby turystów. Nowe funkcjonalności służą zarówno obiektom, jak i turystom.
Chętnie porozmawiamy o Twojej ofercie i postaramy się rozwiązać problem z punktami pozycjonującymi.
W tej sytuacji, proszę o pozostawienie nam wiadomości. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże efektywniej wykorzystać możliwości Twojego konta i szczegółowo wytłumaczy wszelkie niejasności.
Wszystkiego dobrego! :)
4 miesiące temu
Portal cały czas prężnie się rozwija.Podwyżki abonamentów są wynikiem wprowadzania nowych funkcjonalności.
Dokładamy wszelkich starań, aby strona była przyjazna zarówno dla Właścicieli obiektów, jak i naszych Turystów.
Jeśli masz pytania odnośnie naszej nowej oferty, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, napisz do nas na adres:bok@nocowanie.pl lub zadzwoń: 509 336 667.
Chętnie porozmawiamy o szczegółach Twojej oferty.
Pozdrawiamy. :)
4 miesiące temu
A u mnie, abonament wzrósł 100 %,zobaczę na przyszły rok co będzie?ale chyba podziękuje.
4 miesiące temu
Portal cały czas prężnie się rozwija.Podwyżki abonamentów są wynikiem wprowadzania nowych funkcjonalności.
Dokładamy wszelkich starań, aby strona była przyjazna zarówno dla Właścicieli obiektów, jak i naszych Turystów.
Jeśli masz pytania odnośnie naszej nowej oferty, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta, napisz do nas na adres:bok@nocowanie.pl lub zadzwoń: 509 336 667.
Chętnie porozmawiamy o szczegółach Twojej oferty.
Pozdrawiamy. :)

Dom Na Wzgórzu

4 miesiące temu
Abonament bardzo drogi co nie przekłada się na pozyskiwanie gości.
Mimo opłacenia można znaleźć się na ostatniej stronie.
4 miesiące temu
Podwyżka abonamentu spowodowana jest licznymi udogodnieniami, które mają na celu pozyskanie większej liczby turystów. Nowe funkcjonalności służą zarówno obiektom, jak i turystom.
Chętnie porozmawiamy o Twojej ofercie i postaramy się rozwiązać problem z punktami pozycjonującymi.
W tej sytuacji, proszę o pozostawienie nam wiadomości. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże efektywniej wykorzystać możliwości Twojego konta i szczegółowo wytłumaczy wszelkie niejasności.
Wszystkiego dobrego! :)

Ewa

4 miesiące temu
Za drogi abonament i nie wart ceny. Brak możliwości samemu decydowania treści przelewu zaliczki. Do tego drogie punkty pozycjonujące. W abonamencie za mało punktów pozycjonujących.
4 miesiące temu
Jest nam przykro, że nie jesteś w pełni zadowolona.
Podwyżka cen abonamentu jest związana z licznymi, nowymi funkcjonalnościami, które wprowadzamy.
Nasze Biuro Obsługi Klienta zawsze służy pomocą i dobrą radą. Jeśli chodzi o punkty pozycjonujące, to pragnę podkreślić, że dzięki funkcji dynamicznych punktów pozycjonujących Właściciele
obiektów noclegowych mogą sami aktywnie zarządzać swoją pozycją na liście.
Chętnie porozmawiamy o Twojej ofercie i postaramy się wytłumaczyć wszystkie nieścisłości. Napisz do nas na:bok@nocowanie.pl, zadzwoń: 509 336 667, albo wyślij nam wiadomość. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą i pomoże efektywniej wykorzystywać możliwości Twojego konta.
Wszystkiego dobrego.:)

LSz

4 miesiące temu
Opłacający - na ile na wysokość abonamentu mają kosztowne reklamy w telewizji o tym się nie wspomina - pozdrawiam.
4 miesiące temu
Nasz portal ciągle się rozwija i wprowadza liczne zmiany, co wpływa również na cenę oferowanego przez nas abonamentu. Zmiany te mają na celu
podwyższenie jakości usług, które będą dogodne zarówno dla właścicieli obiektów noclegowych, jak i turystów.
Reklamy telewizyjne mają na celu przede wszystkim promowanie naszych usług oraz przyciąganie turystów, którzy być może skorzystają właśnie
z Twojej oferty noclegowej. Skuteczność działań, jaką oferujemy na przestrzeni ostatnich lat pokazuje, że jesteśmy pewnym portalem, a wraz z upływem
czasu korzyści wynikające z wprowadzonych udogodnień przyniosą korzyści również dla Was - właścicieli obiektów noclegowych. Pozdrawiamy!
4 miesiące temu
Najdroższy i najgorszy pod względem kontaktu z klientem portal. Nie polecam .
4 miesiące temu
Nasi pracownicy są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00.
Zawsze służymy radą i pomocą, zarówno drogą telefoniczną, jak i internetową.
Staramy się rozwiązać każdy problem, jednak czas potrzebny do analizy lub zebrania odpowiednich informacji, może
nieco wydłużać Twoje zgłoszenie, za co z tego miejsca serdecznie przepraszamy. Każdy problem musi być rozwiązany do końca,
a informacje przesyłamy na bieżąco lub informujemy telefonicznie.
Jeśli masz jakieś pytania lub niejasności związane z Twoją ofertą, zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Jesteśmy po to, żeby Ci pomóc! Chętnie porozmawiamy o Twojej ofercie i postaramy się wytłumaczyć wszystkie nieścisłości. Wszystkiego dobrego! :)
4 miesiące temu
"Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco! ..."
Pozdrawiam ciężko pracujących!!!
4 miesiące temu
witam zapomnieliście dodać że abonament zdrożał 20 % + pozycjonowanie !!!!
4 miesiące temu
A u mnie, abonament wzrósł 100 %,zobaczę na przyszły rok co będzie?ale chyba podziękuje.
4 miesiące temu
Wzrost cen abonamentu niesie za sobą wiele korzyści, które mają usprawnić działanie portalu, jak też pozytywnie wpłynąć m.in. na pozycjonowanie, o którym wspominasz.
Dokładamy wszelkich starań, by strona była przyjazna zarówno dla Właścicieli obiektów, jak i naszych turystów. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to przypominamy, że dzięki opcji dynamicznych punktów, teraz każdy właściciel może sam zarządzać swoją pozycją na liście - w prosty i przejrzysty sposób.
Nasz konsultant chętnie porozmawia o szczegółach oferty i wyjaśni wszelkie niejasności. Zostaw nam wiadomość, a skontaktujemy się z Tobą i pomożemy rozwiązać problem i efektywniej wykorzystać możliwości Twojego konta.
Wszystkiego dobrego! :)

Zobacz również