Styczeń 2019 w turystyce. Wyniki Gemius/PBI

Styczeń 2019 w turystyce. Wyniki Gemius/PBI

Poniżej prezentujemy najnowsze wyniki badania Gemius/PBI dla kategorii turystyka. Dotyczą one aktywności internautów w styczniu 2019 roku.

Liczba internautów w Polsce w styczniu 2019 roku wyniosła ogółem 28,6 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach – 23,3 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,1 mln. Większość internautów planuje urlopy wykorzystując strony o tematyce turystycznej.


Statystyki Gemius/PBI jasno pokazują, że w styczniu 2019 Nocowanie.pl po raz kolejny znalazło się w czołówce portali turystycznych i nie ma sobie równych wśród polskich serwisów noclegowych. Jednocześnie dane pokazują, że portal ma bardzo stabilną pozycję i nie odnotowuje tak wielkich wahań jak konkurencja.


•    W styczniu 2019 liczba realnych użytkowników wyniosła ponad 2 miliony (a dokładnie 2 330 479), co pozwoliło portalowi zostawić daleko w tyle polską konkurencję. To aż o 18% lepszy wynik, niż w grudniu 2018 (wtedy liczba użytkowników wynosiła 1 982 589).

 

 

•    W styczniu 2019 użytkownicy dokonali ponad 30 milionów odsłon portalu (30 999 479), co oznacza stały miesięczny wzrost aż o 102%, w grudniu liczba odsłon wynosiła 15 356 974.


Użytkownicy najchętniej przeglądali i wysyłali zapytania o nocleg w Zakopanem, Karpaczu, Szczyrku, Białce Tatrzańskiej, Szklarskiej Porębie, Wiśle, Bukowinie Tatrzańskiej, Krynicy-Zdrój (Krynicy Górskiej), Zieleńcu i Władysławowie.


Terminy, o które dowiadywali się użytkownicy w zapytaniach wysłanych w styczniu, to przede wszystkim okres ferii zimowych, Świąt Wielkanocnych, weekendu majowego. Gwałtownie wzrasta także liczba zapytań o noclegi w terminach od czerwca do sierpnia.

 


Turyści często korzystają z usługi Szukam Noclegu (blisko 500 tys. odsłon) i Wolne Pokoje (ponad 100 tys. odsłon) oraz przeglądają Oferty Specjalne.

Powyższe zestawienia ukazują, iż Nocowanie.pl zajmuje stabilną, wysoką pozycję wśród portali turystycznych, a oprócz tego znacznie wyprzedza polską konkurencję.


Badanie potwierdza również, że internet jest bezsprzecznie głównym źródłem informacji na temat planowanego urlopu w przypadku rezerwacji miejsca noclegowego.


Jeżeli jeszcze zastanawiasz się, gdzie promować swój obiekt noclegowy, powyższe dane powinny rozwiać wszelkie wątpliwości!


Przedstawione dane dotyczą badania Megapanel PBI/Gemius ze stycznia 2019/2018/2017.

Następny artykuł Biznes w turystyce:...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!