Inbound marketing obiektu noclegowego. Co warto wiedzieć?

Inbound marketing obiektu noclegowego. Co warto wiedzieć?

Właściciele obiektów noclegowych, którzy chcą zbudować stabilną pozycję w branży turystycznej, mają do dyspozycji wiele nowoczesnych technik promocyjnych. Wartą wdrożenia strategią jest między innymi inbound marketing. Co kryje się pod tym pojęciem i dlaczego trzeba się nim zainteresować?

Osoby, które do dawna działają w branży, na pewno zauważyły, że zachowania konsumentów ulegają zmianie. Reklama jeszcze kilka lat temu przynosząca rezultaty, teraz może zupełnie nie działać. Widać to zwłaszcza w przypadku banerów, wyświetlających się użytkownikom sieci, podczas przeglądania stron. Bombardowanie internautów natarczywymi treściami, pojawiającymi się na każdej witrynie, od dawna jest passe. Mija się też z celem, gdyż większość osób uodporniła się na tę formę promocji i nie zwraca na nią uwagi. Co więcej, odczuwa irytację faktem pojawienia się jej i nie wykazuje chęci na to, by dokonać zakupu! Dlatego teraz odchodzi się od tzw. marketingu wychodzącego (outbound marketingu).

Co to jest inbound marketing?


Model, z jakim spotykamy się obecnie, jest o wiele subtelniejszy. Jego zadaniem jest przyciągnięcie użytkowników do marek lub usług, ale nie za pomocą nachalnej reklamy, a jako odpowiedź na ich konkretne potrzeby. To właśnie główna zasada inbound marketingu, czyli marketingu przyciągającego / przychodzącego. Do tej pory reklamy były kierowane do przypadkowego grona odbiorców, teraz powinny one trafiać do osób, które są naprawdę zainteresowane daną usługą.

Korzystając z działań reklamowych, takich jak inbound marketing, pozwalamy turyście myśleć, że to on znalazł nasz obiekt noclegowy! Strategia jest więc niezwykle precyzyjna i aby przynosiła pożądane korzyści, musi być stosowana długofalowo. Warto jednak włączyć inbound marketing do harmonogramu działań promocyjnych, gdyż w zasadzie nie generuje dużych kosztów, a w perspektywie oznacza sporo korzyści. Najważniejszą jest dotarcie do osób, które są najbardziej zainteresowane tematem i szansa sprzedaży im usługi noclegowej jest największa.

Najważniejsze korzyści, jakie zapewnia inbound marketing:
  • dotarcie do osób, które są najbardziej zainteresowane ofertą,
  • użytkownik sieci nie jest atakowany nachalnymi reklamami, które zniechęcają go do dokonywania zakupów,
  • klient sam poszukuje interesujących go miejsc i w ten sposób trafia na obiekt noclegowy, dzięki temu szansa na dokonanie rezerwacji jest większa,
  • możliwość budowania świadomości marki i długofalowych relacji z turystą, którzy nawet po wyjeździe mogą pozostać w kontakcie z obiektem.

Na pewno teraz niektórzy myślą „Skoro klient sam trafi na mój obiekt, dlaczego mam zajmować się inbound marketingiem?” To błędne rozumowanie, ponieważ fakt, iż turysta odnajduje obiekt noclegowy w internecie, jest efektem wielu działań i czynności, które muszą zostać wykonane, by właśnie tak się stało.

Najważniejsze narzędzia inbound marketingu


Inbound marketing nie narzuca stosowania zaawansowanych rozwiązań, warto jednak zdawać sobie sprawę, że wdrożenie jego zasad będzie wymagało zaangażowania ze strony właściciela lub osoby zarządzającej obiektem noclegowym. Jakich narzędzi najlepiej używać, wprowadzając w życie strategię inbound marketingową?

  • Na pewno należy przyjrzeć się swojej stronie internetowej, która powinna być nowoczesna i zoptymalizowana pod kątem wszystkich urządzeń mobilnych. W dobie smartfonów coraz więcej osób odchodzi od komputerów, na rzecz szybkiego dostępu w dowolnym miejscu, akurat tam, gdzie w tej chwili się znajdują. Poza tym strona powinna być dobrze zapozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych – tutaj niezwykle ważne jest SEO, czyli odpowiedni dobór słów kluczowych.

  • Równie ważna jak wygląd strony, jest jej zawartość. Należy zadbać o to, by dostarczać użytkownikom oryginalne i wartościowe treści. Właściciele obiektów na swojej witrynie mogą na przykład umieścić zakładkę, w której będą publikować eksperckie informacje o swojej miejscowości i regionie czy podsuwać pomysły na spędzanie wolnego czasu.

    Co jeszcze można zrobić, by poprawić jakość oferowanych treści? Wejdź: Content marketing w turystyce. Jak zainteresować potencjalnych gości?

  • Dobrym sposobem utrzymania relacji z turystami oraz narzędziem pomocnym w budowaniu marki są media społecznościowe. Do nowych klientów można dotrzeć dzięki YouTubowi, Instagramowi oraz Facebookowi. Założenie fanpage’a nie jest trudne, ale jego zarządzanie i prowadzenie wymaga już systematyczności i zaangażowania. Należy tam bowiem umieszczać interesujące treści – nie tylko posty, ale również materiały wideo czy relacje na żywo.

Inbound marketing. Jak to zrobić na Nocowanie.pl?


Działania inbound marketingowe można wdrożyć również do prezentacji obiektu noclegowego w portalu Nocowanie.pl. Dzięki dostępnym usługom i narzędziom turyści szybciej dotrą do oferty, poznając komunikat, jaki chce im przekazać właściciel albo manager. Co warto poprawić w prezentacji i jakie inne działania podjąć, by wspomóc działania marketingowe, które są prowadzone w innych miejscach w sieci?

  • Na pewno warto sprawdzić opis swojego obiektu pod kątem jakości treści. Przypominamy, że w internecie największą szansę przebicia mają opinie ekspertów, dlatego warto spełnić te oczekiwania. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż turyści oczekują wyczerpujących informacji, a jednocześnie nie lubią czytać długich tekstów. W takim wypadku można zastosować triki, które urozmaicą wypowiedź, czyli śródtytuły, wypunktowania oraz wyróżnienia najważniejszych fragmentów.

  • Na jakość oferty w portalu wpływa również uzupełnienie piktogramów, które szybciej niż opis powiedzą turyście, jakie udogodnienia oferuje dany obiekt. Oprócz tego, pozwala to wyróżnić się na wynikach wyszukiwania, gdy zostanie zastosowana odpowiednia opcja filtrowania.

  • Wcześniej wspominaliśmy, jak ważna w inbound marketingu jest nowoczesna strona internetowa. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy może pozwolić sobie na to, by zapłacić za jej stworzenie, dlatego portal Nocowanie.pl proponuje alternatywę. W ramach rocznego abonamentu każdy właściciel obiektu noclegowego może stworzyć własną stronę www, dostępną na naszej subdomenie. Do wyboru jest kilka szablonów, dzięki którym można spersonalizować wygląd i ustawienia. Udostępniamy tam również narzędzia, które pomogą w jej pozycjonowaniu.

    Dowiedz się więcej o tej usłudze. Wejdź i zobacz: Strona www na subdomenie Nocowanie.pl

  • Wśród dodatkowych działań promocyjnych, które oferowane są przez Nocowanie.pl, znajdują się na przykład dodatkowe możliwości reklamy na facebookowym fanpage’u portalu. Gromadzi on ponad 185 tysięcy osób poszukujących noclegów, a dzięki spersonalizowanym postom, obiekty noclegowe mogą do nich dotrzeć i nawiązać kontakt.

  • Aby zaistnieć w sieci, warto skorzystać z takich form promocji, jak artykuł sponsorowany. Jest to sposób na zaprezentowanie swojej oferty w nienachalnej formie – na przykład w kontekście atrakcji regionu lub miejscowości. Napisanie i publikację takiego tekstu można zlecić ekspertom portalu Nocowanie.pl, powstanie on zgodnie z zasadami SEO, przez co będzie dobrze widziany przez wyszukiwarkę Google i dotrze do osób zainteresowanych wypoczynkiem w danej części kraju.

Komentarze (2)

Dziękujemy za dodanie komentarza i witamy w serwisie Nocowanie.pl


W celu aktywacji konta i publikacji dodanych treści, prosimy o kliknięcie
w przycisk "Aktywuj" widoczny w wiadomości, którą wysłaliśmy na podany adres
e-mail.

Dziękujemy za dodanie komentarza w serwisie Nocowanie.pl


W celu aktywacji komentarza, prosimy o kliknięcie w przycisk "Aktywuj" widoczny w wiadomości, którą wysłaliśmy na podany adres e-mail.',

Tomek

13 dni temu
Aby stosowane działania marketingowe działały, trzeba mierzyć ich skuteczność. Tylko w ten sposób można reagować na zmiany zachodzące w reklamie i nawykach potencjalnych klientów. Tylko w ten sposób można również pracować nad utrzymaniem dużej skuteczności przekazu marketingowego firmy. Wizytówki obiektów można stworzyć na wielu serwisach, nawet na odrębnych landing pejdżach. Chodzi jednak o to, że warto monitorować ruch jaki takie wizytówki generują. Nie tylko kliknięcia, bo one potrafią być złudne, ale również telefony przychodzące, czy maile z poszczególnych wizytówek, landingów i ofert. To w takich danych ukryta jest skuteczności firmowej komunikacji. Firmy które zajmą się analizą tych danych, zdobędą przewagę konkurencyjną, bo będą wiedziały, które wizytówki dają efekty, będą mogły pracować nad poprawą tych ofert i wizytówek, które skuteczne nie są i w ten sposób będą generowały większy odzew ze strony potencjalnych klientów i wiekszą sprzedaż.

Nocowanie.Pl

13 dni temu
Masz rację, poruszaliśmy tę kwestię już wcześniej w jednym z naszych tekstów: https://www.nocowanie.pl/w-jaki-sposob-mierzyc-skutecznosc-dzialan-reklamowych.html

Zobacz również