FAQ
Najczęściej zadawane pytania

Zaliczki online

Oto lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących zaliczek online. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na interesujące Cię zagadnienie, skorzystaj z formularza kontaktowego znajdującego się na dole strony.

Zasady ogólne

Jak pobierać zaliczki/zadatki od turystów?

W panelu obiektu w sekcji Wiadomości, po wejściu w rozmowę z turystą, znajdziesz przycisk Poproś o zaliczkę/zadatek online. Określ całościową kwotę za pobyt, wysokość zaliczki/zadatku oraz wskaż termin, w którym turysta powinien dokonać zapłaty. Informację o zaliczce/zadatku przekażemy turyście mailowo oraz poprzez SMS. Dodatkowo po zalogowaniu się na swoje konto w Nocowanie.pl turysta zobaczy wiadomość z informacją o zaliczce/zadatku.

Jak działa pobieranie zaliczek/zadatków od turystów?

Wysyłasz do turysty informację z prośbą o zaliczkę/zadatek, która zawiera kwotę całego pobytu, wysokość zaliczki/zadatku oraz czas na wpłatę. Po odczytaniu wiadomości i kliknięciu w przycisk Opłać zaliczkę/zadatek, turysta zostaje przekierowany do systemu płatności online, gdzie może dokonać opłaty kartą lub szybkim przelewem. Po opłaceniu zaliczki/zadatku przez turystę, otrzymasz potwierdzenie wpłaty i możesz automatycznie zablokować termin na kalendarzu dostępności. W ciągu 2 dni od zaksięgowania wpłaty u nas, pieniądze znajdą się na Twoim koncie.

W jaki sposób turysta dowie się, że poprosiłem go o zapłacenie zaliczki/zadatku?

Turysta zobaczy prośbę o zaliczkę/zadatek online w e-mailu, powiadomieniu SMS oraz po zalogowaniu się do swojego panelu turysty.

Ile czasu na opłacenie zaliczki/zadatku ma turysta?

Turysta ma na opłacenie zaliczki/zadatku tyle czasu, ile określisz w formularzu Prośby o zaliczkę/zadatek online (od kilku godzin do 4 dni). Turysta może opłacić zaliczkę/zadatek w dowolnej chwili za pośrednictwem systemu płatności online (PayU), który gwarantuje bezpieczeństwo i szybką realizację transakcji. Nie pobieramy od Ciebie dodatkowej prowizji.

Po co mam uzupełniać informacje o pokoju zarezerwowanym przez turystę?

Gdy turysta opłaci zaliczkę/zadatek za pobyt, zobaczysz to przy wybranej usłudze w swoim kalendarzu w panelu obiektu. Wskazany termin zostanie automatycznie zablokowany, dzięki czemu inni turyści zobaczą, że ta usługa w tym czasie jest już zarezerwowana. Jeżeli przy wysyłce Prośby o zaliczkę/zadatek nie wybrałeś pokoju do rezerwacji, to w każdej chwili możesz na kalendarzu dodać rezerwację ręcznie.

Co znaczy informacja, że turysta prosi mnie o zaliczkę/zadatek?

Turysta również może wysłać wiadomość, w której prosi o informację, dotyczącą zaliczki/zadatku. Przyspiesza to proces rezerwacji, dzięki czemu masz pewność, że gość jest zdecydowany na nocleg w Twoim obiekcie.

Czy opłacenie zaliczki/zadatku przez turystę powoduje zablokowanie terminu pobytu w moim kalendarzu?

W momencie dokonania wpłaty zaliczki/zadatku przez turystę, zajęty termin zostanie automatycznie zablokowany na Twoim kalendarzu, a w przypadku gdy posiadasz więcej niż jedną usługę, wysyłając prośbę o zaliczkę/zadatek, musisz zaznaczyć jakiej usługi dotyczy rezerwacja. Jeżeli przy wysyłce Prośby o zaliczkę/zadatek nie wybrałeś pokoju do rezerwacji, to w każdej chwili możesz na kalendarzu dodać rezerwację ręcznie.

Czy płatności online są bezpieczne?

Płatności online gwarantują bezpieczeństwo i szybką realizację.

Turyści wolą wpłacać pieniądze do portalu Nocowanie.pl, ponieważ ma większą wiarygodność. Klienci mogą bać się wpłacać zaliczki bezpośrednio na konto obiektu, przez wzgląd na wiele przypadków oszustw i wyłudzeń.

Jak dowiem się, czy turysta opłacił zaliczkę/zadatek?

Otrzymasz powiadomienie z informacją o wpłacie zaliczki/zadatku – zarówno drogą e-mailową, jak i przez SMS-a. Dodatkowo w panelu zarządzania obiektem przy korespondencji z turystą pojawi się napis Turysta wpłacił zaliczkę/zadatek.

Płatności / terminy wpłat / zwroty

Czy usługa pobierania zaliczek/zadatków online jest płatna?

Prowizja wynosi 0% - nie ponosisz kosztów za pobranie zaliczki/zadatku.

Jak szybko pieniądze pojawią się na moim koncie?

Po opłaceniu zaliczki online przez turystę, pieniądze trafiają na Twoje konto po ok. 2 dniach.

Czy dostanę potwierdzenie wpłaty?

Kiedy wpłata jest zaksięgowana na Twoim koncie, otrzymujesz informację, potwierdzającą opłacenie zaliczki/zadatku.

Czym różni się tradycyjny przelew od przedpłaty online w Nocowanie.pl?

Opłacanie zaliczki/zadatku w banku trwa znacznie dłużej niż w naszym serwisie, istnieje również prawdopodobieństwo, że turysta pomyli się wprowadzając dane do przelewu, a Ty będziesz czekać na pieniądze 3-4 dni. Przy przedpłatach w Nocowanie.pl turysta opłaca zaliczkę online, a przelew trwa 1 sekundę.

Dodatkową korzyścią jest to, że wysyłamy odpowiednie przypomnienia turyście, dzięki czemu wie, że musi opłacić przedpłatę.

Dlaczego lepiej skorzystać z zaliczek/zadatków od Nocowanie.pl niż realizować je poza systemem?

Pobieranie zaliczek/zadatków online to szereg korzyści. Nocowanie.pl gwarantuje bezpieczeństwo transakcji – wpłacając pieniądze na konto serwisu, turyści czują się bezpieczniej niż przy bezpośredniej wpłacie na rachunek obiektu (po odnotowaniu wpłaty zaliczki - od razu przelewamy ją na Twoje konto). Ponadto, po dokonaniu wpłaty przez turystę, od razu otrzymujesz informację o płatności, zarówno na maila, jak i SMS-a.

Na bieżąco monitorujemy, czy turysta dokonał wpłaty i w razie potrzeby, wysyłamy mu kolejne powiadomienia z przypomnieniem. Dzięki temu, oszczędzasz czas i pieniądze (prowizja wynosi 0%) - pobierasz zaliczkę/zadatek zanim turysta znajdzie inną ofertę, a zarezerwowany termin jest automatycznie blokowany w Twoim kalendarzu dostępności.

Czy zaliczka online, którą opłaci turysta podlega zwrotowi, gdy zrezygnuje z mojego obiektu?

Tak, zaliczka podlega zwrotowi. Zwroty odbywają się dokładnie tak, jak dla rezerwacji online. Jeśli pieniądze zostaną już przesłane do obiektu, może on zwrócić kwotę do Nocowanie.pl – portal zwraca zaliczkę turyście. Rozliczenia mogą również być realizowane bezpośrednio między obiektem a turystą, a termin, który został zarezerwowany w kalendarzu dostępności - możemy usunąć jeśli zgłosisz nam takie przypadki.

Czy zadatek, który opłaci turysta podlega zwrotowi, gdy zrezygnuje z mojego obiektu?

Zgodnie z definicją zadatku jest on bezzwrotny.

W jaki sposób turysta opłaca zaliczkę/zadatek?

Turysta dostaje od Ciebie wiadomość z prośbą o opłacenie zaliczki/zadatku, w której zawarte są szczegółowe informacje wraz z przekierowaniem do systemu płatności online. System pozwala na płatność kartą lub szybkim przelewem.

Czy turysta ponosi dodatkowe koszty, opłacając zaliczkę/zadatek online?

Tak, turysta ponosi koszt opłaty serwisowej, dzięki której możemy pokryć koszty płatności oraz zapewnić sprawne działanie platformy. Opłata serwisowa wynosi 2,5% pełnej kwoty rezerwacji przy czym nie mniej niż 10 zł i nie więcej niż 99 zł.

Czy turysta może poprosić o wystawienie zaliczki/zadatku za nocleg?

Turysta również może wysłać wiadomość, w której prosi o informację dotyczącą zaliczki/zadatku. Przyspiesza to proces rezerwacji, dzięki czemu masz pewność, że gość jest zdecydowany na nocleg w Twoim obiekcie.

Na jakim etapie rozmowy z turystą mogę poprosić o opłacenie zaliczki/zadatku?

Wysłanie prośby o zaliczkę może nastąpić na każdym etapie rozmowy z turystą, np. prośbę możesz wysłać przy potwierdzaniu dostępności danego terminu.

Czy muszę wpisywać dane obiektu za każdym razem, gdy wystawiam zaliczkę/zadatek?

Wystarczy uzupełnić dane obiektu i podać numer rachunku bankowego, który jest nam potrzebny do wykonywania przelewów na Twoje konto. W ustawieniach możesz zaznaczyć, jaki procent od kwoty pobytu będzie stanowiła zaliczka/zadatek oraz ile czasu dajesz turyście na jej opłacenie. Za każdym razem, gdy będziesz wysyłać prośby o opłatę zaliczki/zadatku, możesz edytować kwotę pobytu, kwotę zaliczki/zadatku oraz termin na jej opłacenie.

Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie?

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!