Regulamin obiektu
Regulamin - apartamenty „Kapitanka”
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa warunki, na których można dokonać rezerwacji i najmu apartamentów. Dokonanie rezerwacji jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszego Regulaminu. W momencie dokonania rezerwacji umowę najmu krótkoterminowego uważa się za zawartą.
- Właściciel oferuje klientom indywidualnym oraz zorganizowanym grupom klientów (zwanym dalej Wynajmującym) usługi krótkotrwałego wynajmu znajdujących się na terenie obiektu 6 apartamentów w 3 domkach letniskowych (dwulokalowych), zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem. Szczegółowe informacje na temat apartamentów, ich wyposażenia oraz cen można uzyskać pod numerem tel. 502488090 lub na stronie internetowej www.kapitanka.pl
- Zapoznanie się z regulaminem jest obowiązkiem każdego z gości a jego nieznajomość nie zwalnia od przestrzegania zawartych w nim zasad.
§ 2. Rezerwacja i opłata rezerwacyjna
- Do pobytu na terenie obiektu upoważnia dokonana wcześniej wstępna rezerwacja oraz wniesiona na jej poczet opłata rezerwacyjna. Rezerwacji dokonuje się zgodnie z następującymi zasadami:
- przedmiotem rezerwacji jest najem apartamentów w domkach letniskowych. Apartamenty wynajmowane są na doby. Doba pobytowa trwa od godz 15:00 do godz 10:00 dnia następnego.Tak więc, okres najmu rozpoczyna się o godzinie 15:00, w dniu przyjazdu a kończy o godz. 10:00 w dniu wyjazdu,
- w przypadku późniejszego przybycia w dniu przyjazdu Wynajmujący zobowiązany jest do powiadomienia telefonicznie Właściciela obiektu z odpowiednim wyprzedzeniem.
- zgłoszenia rezerwacji można dokonać telefonicznie pod numerem tel. 502488090 albo pocztą elektroniczną na adres e-mail: info@kapitanka.pl
- w przypadku braku wpłaty opłaty rezerwacyjnej na wskazany rachunek bankowy w ciągu 3 dni rezerwacja wstępna wygasa
- w przypadku braku możliwości zrealizowania pobytu w związku z rządowymi obostrzeniami związanymi z epidemią covid-19 opłata rezerwacyjna zostanie zwrócona w całości. W przypadku rezygnacji z wynajmu z innych powodów w terminie krótszym niż 21 dni przed przyjazdem opłata rezerwacyjna nie jest zwracana.
- najpóźniej w dniu przyjazdu należy uregulować pozostałą do zapłaty kwotę opłaty za pobyt
- skrócenie przez Wynajmującego pobytu w apartamencie nie upoważnia do żądania zwrotu wniesionej już opłaty. Przedłużenie pobytu ( ponad czas wskazany w dobie hotelowej ( godz. 10:00) wymaga zgody właściciela i powoduje naliczenie dodatkowej opłaty. Przedłużenie pobytu w apartamencie bez uzgodnienia z Właścicielem po godz. 10:00 w dniu wyjazdu będzie się wiązało z automatycznym naliczeniem opłaty za kolejną dobę.
- Wpłata opłaty rezerwacyjnej lub zapłaty przez Wynajmującego oznacza, że akceptuje on przedmiotowy regulamin najmu.
- W dniu rozpoczęcia pobytu Właściciel ma prawo pobrać zwrotną kaucję w wysokości 1000 PLN.
- Sugerujemy aby przed wpłatą opłaty rezerwacyjnej obejrzeli Państwo wybrany obiekt osobiście w celu zweryfikowania czy spełnia on Państwa wymagania.
§ 3. Zasady użytkowania
- W dniu przyjazdu Wynajmujący ma obowiązek wypełnienia karty meldunkowej.
- W apartamentach obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych oraz tzw e-papierosów. Zakaz ten nie dotyczy tarasów. Ponadto, zabronione jest palenie ognia w miejscach do tego nieprzeznaczonych, pozostawianie otwartego ognia bez nadzoru, użytkowania żelazek, kuchenek oraz elektrycznych i gazowych urządzeń grzewczych poza będącymi na wyposażeniu domków, a także innych urządzeń mogących powodować zagrożenie pożarowe. Za złamanie zakazu palenia zostanie nałożona każdorazowo kara umowna w wysokości 1000 PLN.
- W przypadku, gdy Wynajmujący w sposób znaczący narusza spokój i/lub dobra sąsiadów oraz nie przestrzega powszechnie stosowanych norm współżycia między ludźmi, Właściciel zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy najmu i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu opłaty za niewykorzystany okres pobytu.
- Jeśli wskutek wykroczenia przeciwko ciszy nocnej obowiązującej od godziny 23:00 do 08:00 Właściciel lub osoba przez niego upoważniona zostanie zmuszona zwrócić się o interwencję Ochrony lub Policji, Właściciel ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia Najmu i nie jest zobowiązany do zwrotu opłaty za niewykorzystany okres najmu.
- O konieczności dokonania napraw w apartamencie przed przystąpieniem do użytkowania Wynajmujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Właściciela obiektu.
- W momencie przekazania przez Właściciela kluczy do apartamentu stają się Państwo jego gospodarzami ze wszystkimi tego konsekwencjami.
- Za zgubienie/zniszczenie klucza i/lub pilota do bramy są pobierane opłaty manipulacyjne w wysokości odpowiednio: za klucz - 50 PLN, za pilot - 200 PLN
- Wynajmujący nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Właściciela obiektu dokonywać jakichkolwiek napraw lub czynić jakichkolwiek nakładów lub zmian w apartamencie i jego otoczeniu. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Wynajmujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Właściciela Obiektu lub osobę do tego upoważnioną.
- Wynajmujący zobowiązany jest do utrzymywania oraz zwrotu apartamentu w stanie zastanym. Dotyczy to m.in. naczyń, sprzętów kuchennych, grilla, segregowania i wyrzucania odpadów. W przypadku rażącego nieporządku może zostać pobrana dodatkowa oplata za sprzątanie w wysokości 200 PLN.
- Wszelkie ewentualne usterki oraz inne problemy dotyczące funkcjonowania apartamentu wynikłe w trakcie użytkowania, Goście są zobowiązani zgłaszać na bieżąco Właścicielowi lub osobie upoważnionej. Dokonane zniszczenia obciążają Gości określonego apartamentu.
- Umowa zawarta pomiędzy Właścicielem a Wynajmującym nie obejmuje dojazdu, wyżywienia oraz organizacji czasu pobytu.
- Grillowanie możliwe jest wyłącznie na zewnątrz budynków i tylko na sprzęcie udostępnionym. Użytkownicy grilla zobowiązani są do pozostawienia czystości po zakończonym grillowaniu. Węgiel drzewny, brykiet Goście organizują we własnym zakresie.
- Od każdego gościa pobierana jest opłata klimatyczna w wysokości 2 PLN za każdą rozpoczętą dobę pobytu
- Właściciel nie odpowiada za mienie Klienta pozostawione w najętym lokalu lub jego sąsiedztwie. Klient dołoży wszelkich starań aby zabezpieczyć należycie swoje mienie.
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe niedogodności występujące u niezależnych dostawców spowodowane np. czasowym brakiem wody, prądu, internetu, sygnału telewizji.
- W przypadku przekroczenia deklarowanej w karcie meldunkowej liczby osób korzystających z apartamentu(bez zgody i wiedzy Właściciela lub osoby upoważnionej), należy się liczyć z dodatkową opłatą podaną w cenniku oraz jednorazową opłatą manipulacyjną w wysokości 1000 PLN
- Zabroniona jest zamiana apartamentów między Gośćmi, przesuwanie lub przenoszenie mebli, zamiana czy wynoszenie poza teren obiektu jakiegokolwiek wyposażenia apartamentów.
- Do stałego pobytu na terenie obiektu upoważnieni są jedynie Goście; przy czym, pobyt dzieci i młodzieży do lat 18 na terenie dozwolony jest wyłącznie pod opieką osób dorosłych. Osoby niebędące Gośćmi, a przebywające na terenie na zaproszenie Gości, zobowiązane są do opuszczenia obiektu do godziny 23:00, a ich nocowanie bez zgody gospodarza obiektu jest zabronione. Goście, którzy zaprosili takie osoby, ponoszą za nie odpowiedzialność, w tym za przestrzeganie przez te osoby postanowień niniejszego Regulaminu.
- Goście oraz inne osoby zakłócające spokój i porządek lub naruszające inne postanowienia niniejszego Regulaminu mogą być usunięte przez Właściciela z jego terenu, bez prawa do jakiegokolwiek odszkodowania.
- Zezwala się Gościom na parkowanie ich samochodów oraz innych pojazdów na terenie obiektu. Parking na terenie Ośrodka jest bezpłatny i niestrzeżony. Na jeden apartament przypada jedno miejsce parkingowe. Goście parkują swoje pojazdy na terenie obiektu bez zawierania umowy przechowywania tych pojazdów oraz pozostawionych w nich rzeczy i pieniędzy, ani innej umowy o podobnym charakterze. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za utratę, zniszczenie lub uszkodzenia tych pojazdów oraz pozostawionego w nich mienia.
- Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych na terenie obiektu powstałe z jego winy lub winy odwiedzających. Za zniszczenia wykryte po opuszczeniu lokalu najemca wyraża zgodę na obciążenia go kosztami naprawy lub usunięcia szkody.
- Zakwaterowanie i wykwaterowanie w apartamencie następuje w obecności Właściciela lub osoby upoważnionej.
- Na okres pobytu zalecane jest zawarcie ubezpieczenia we własnym zakresie. Najpełniejszej informacji na ten temat udzielą Państwu firmy ubezpieczające turystów.
- Cena usług świadczonych przez Właściciela apartamentów nie obejmuje ubezpieczenia. Za doznane urazy, szkody i zniszczenia majątku (szkody spowodowane na zdrowiu i majątku trzeciej osoby) w czasie całego rekreacyjnego pobytu, nie ponosimy odpowiedzialności.
- Wynajmujący po przyjeździe, ale jeszcze przed wprowadzeniem się zobowiązany jest dokonać odbioru apartamentu, tzn. sprawdzić pomieszczenia, meble, okna, kabiny prysznicowe, oraz pozostałe urządzenia i wyposażenie znajdujące się w apartamencie.
- Uwagi co do uszkodzeń, zniszczeń należy zgłosić natychmiast bezpośrednio do Właściciela lub osoby upoważnionej.
- Właściciel dopuszcza możliwość stwierdzenia uszkodzeń tzw. Ukrytych, ale tylko w elementach niewidocznych (takich jak uszkodzone łóżko, drzwi do szafy itp.)
- Brak uwag ze strony Wynajmującego co do takich uszkodzeń w ciągu 4 godzin po otrzymaniu kluczy oznacza, że Wynajmujący nie ma zastrzeżeń co do całego lokalu.
- Wynajmujący odpowiada finansowo za szkody powstałe w czasie jego pobytu i wyraża zgodę na to, aby wszelkie naprawy zniszczeń lub usunięcia usterek wykonane zostały na jego koszt.
- Wynajmujący zobowiązuje się również do przestrzegania regulaminu korzystania z placu zabaw i trampoliny który dostępny jest w każdym apartamencie.
- Nie wynajmujemy apartamentów na wieczory panieńskie i kawalerskie. W przypadku ukrycia takiej informacji Właściciel zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia Wynajmującemu umowy najmu i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu opłaty za pobyt.
- Przebywanie zwierząt na terenie obiektu nie jest dozwolone.
§ 4. Prawo
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Właścicielem a Wynajmującym jest polskie prawo. Ewentualne spory rozstrzygane będą polubownie, a w przypadku nieporozumienia sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela.
- Właściciel Apartamentów „Kapitanka” przeprasza za ton niniejszego Regulaminu jednakże mały promil Gości wymaga jasnych i szczegółowo określonych zasad i norm prawnych podczas swojego pobytu w obiekcie. Przestrzeganie zasad ma służyć zapewnieniu spokoju i bezpieczeństwa naszych gości.