Regulamin Rezerwacji Online
REGULAMIN REZERWACJI NOCLEGÓW ONLINE
W PORTALU NOCOWANIE.PL
Art. 1 Wstęp
1. Przedmiotem niniejszego regulaminu jest określenie warunków dokonywania rezerwacji noclegów online za pośrednictwem serwisu znajdującego się pod adresem internetowym www.nocowanie.pl („Serwis”).
2. Definicje:
a) rezerwacje – usługa wynajmu aplikacji i zasobów serwerowych na potrzeby rezerwacji internetowych, świadczona przez Nocowanie.pl Sp. z o.o., umożliwiająca zarządzanie obiektem noclegowym.
b) Lokal – dom, mieszkanie, pokój albo inne pomieszczenie przeznaczone do wynajęcia w celach noclegowych, stanowiące przedmiot Oferty Użytkownika, zamieszczonej w serwisie Nocowanie.pl
c) Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która dokonała rejestracji w Nocowanie.pl na zasadach określonych w Umowie i oferuje Gościom Lokal.
d) Gość – osoba fizyczna, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która dokonuje Rezerwacji.
e) Oferta – złożona przez Użytkownika propozycja wynajęcia Lokalu (niezależnie od formy zakwaterowania) niebędąca ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
f) Rezerwacja – umowa zawarta pomiędzy Gościem a Użytkownikiem na wynajem Lokalu zgodnie z Ofertą.
g) Umowa – dokument, określający zasady rezerwacji za pośrednictwem serwisu Nocowanie.pl.
Art. 2 Postanowienia ogólne
1. Właścicielem Serwisu jest NOCOWANIE.PL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Lublinie przy ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin.
2. Serwis nie jest stroną umów zawieranych przez Użytkownika z Gośćmi, a zapewnia jedynie techniczną platformę umożliwiającą publikowanie Ofert, dokonywanie rezerwacji Lokalu przez Internet, nawiązanie kontaktu z Użytkownikami, dokonywanie oceny Użytkowników i Lokali przez Gości.
3. W celu korzystania z systemu rezerwacji nocowanie.pl Użytkownik jest zobowiązany do dokonania uprzedniej rejestracji w serwisie połączonej z akceptacją Regulaminu korzystania z serwisu nocowanie.pl, akceptacji Regulaminu rezerwacji on-line oraz wypełnienia odpowiedniego formularza dostępnego w Serwisie.
4. Użytkownik powinien uaktualniać Informacje o Lokalu codziennie (w miarę możliwości częściej) i może zawsze zmieniać cenę dostępnych pokoi oraz ich liczbę lub rodzaj.
5. W okresie obowiązywania Umowy Użytkownik zobowiązuje się do udostępnienia możliwości rezerwacji przez usługę rezerwacji co najmniej jednego Lokalu.
6. Za zażalenia i skargi dotyczące Lokalu (w tym produktów i usług oferowanych, świadczonych i gwarantowanych przez Użytkownika) lub konkretnych życzeń wyrażonych przez Gości odpowiedzialny jest dany Użytkownik, bez jakiegokolwiek pośrednictwa czy ingerencji ze strony Nocowanie.pl Sp. z o.o..
Nocowanie.pl Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za zażalenia i skargi ze strony Gości i zrzeka się za nie wszelkiej odpowiedzialności. Nocowanie.pl Sp. z o.o. może w każdej chwili i według własnego uznania
(a) zaoferować Gościowi wsparcie ze strony Działu Obsługi Klienta,
(b) pośredniczyć w kontakcie między Użytkownikiem i Gościem,
(c) zapewnić na koszt Użytkownika alternatywne zakwaterowanie o takim samym lub wyższym standardzie, w przypadku braku miejsc w Lokalu lub w przypadku innych, poważnych uchybień i skarg dotyczących Lokalu lub
(d) pomóc Gościowi w komunikacji lub podjęciu działań przeciwko Użytkownikowi w inny sposób.
Art. 3 Zasady umieszczania Ofert z rezerwacją online
1. Użytkownik zamieszczając ofertę w Serwisie udostępnia określony Lokal w ofercie rezerwacji online. W opisie każdego Lokalu powinny znaleźć się następujące elementy: adres, dane kontaktowe, cena za każdy dzień pobytu, minimalny czas pobytu (np. nie krócej niż 1 doba).
2. Zamieszczenie przez Użytkownika Oferty na stronie Serwisu jest dla niego wiążące i podlega regulacjom polskiego Kodeksu cywilnego.
3. Oferta Użytkownika jest widoczna zarówno na jego podstronie, jak i w wybranych działach Serwisu.
4. Serwis udostępnia Użytkownikowi dostęp do panelu administracyjnego umożliwiającego edytowanie Ofert. Każda Oferta może zostać w każdej chwili przez Użytkownika usunięta. Wszystkie informacje zawarte w Ofercie są dla Użytkownika wiążące i muszą być w pełni zrealizowane.
5. Przed zakończeniem okresu wyświetlania Oferty Serwis powiadomi Użytkownika o tym fakcie drogą elektroniczną.
6. Gość może skorzystać z Oferty zamieszczonej na stronie Serwisu poprzez dokonanie rezerwacji. Użytkownik zostanie każdorazowo poinformowany drogą elektroniczną zarówno o dokonaniu rezerwacji, jak i o rozpoczęciu procesu rezerwacji.
7. W momencie potwierdzenia dokonania rezerwacji przez Gościa, Użytkownik otrzymuje informację o skorzystaniu z jego Oferty. Wiąże się to również z zablokowaniem możliwości dokonania rezerwacji wybranej Oferty przez kolejnych Gości w tym samym okresie.
8. Dowodem dokonania rezerwacji i podstawą do udostępnienia Lokalu jest Potwierdzenie rezerwacji wydrukowane z systemu Serwisu. Na tej podstawie Użytkownik może na miejscu zidentyfikować, że dany Gość jest tym, który dokonał płatności za rezerwację online.
9. Użytkownik może rezerwację anulować. Anulowanie rezerwacji łączy się z obowiązkiem zwrotu opłaty za Lokal na konto Serwisu.
10. Użytkownik zgłasza anulowanie rezerwacji do Biura Obsługi Kienta- numer telefonu 81 4418336. Serwis rozpatruje zgłoszenie i pośredniczy w zwrocie opłaty do Gościa.
11. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność treści Oferty (opisu Lokalu) ze stanem rzeczywistym. Jeżeli po przybyciu Gościa do Lokalu okaże się, że informacje zawarte w Ofercie były nieprawdziwe lub jeśli Oferta okaże się nieaktualna, Użytkownik zobowiązany jest do zwrotu wszelkich kosztów poniesionych przez Serwis oraz przez Gościa.
Art. 4 Zasady korzystania z rezerwacji online przez Gości
1. Gość wyszukuje Lokal na stronie nocowanie.pl lub przez serwis partnerski (serwis należący do grupy NOCOWANIE.PL, który również zajmuje się promocją Lokali) i wprowadza szczegóły przyszłej Rezerwacji korzystając z interaktywnego kalendarza.
2. Gość dokonuje rezerwacji poprzez wybór interesującej go Oferty i zaznaczenie na kalendarzu przewidywanego terminu pobytu. W oparciu o informacje wskazane przez Gościa w interaktywnym kalendarzu, Serwis generuje podsumowanie w postaci Wstępnej rezerwacji online, która zawiera między innymi informacje dotyczące Lokalu, terminu Rezerwacji, liczby noclegów, łącznej Ceny najmu Lokalu oraz wysokości zadatku/zaliczki.
3. Wysokość zadatku/zaliczki określa Użytkownik we własnym zakresie, przy czym zadatek/zaliczka nie mogą być niższe od wysokości Prowizji, o której mowa w § 5 ust. 2 poniżej. W przypadku, gdy Użytkownik ustali wysokość zaliczki na poziomie niższym od wysokości prowizji, nocowanie.pl podwyższy wysokość zaliczki do poziomu Prowizji.
4. Po potwierdzeniu przez Gościa zamiaru dokonania Rezerwacji zgodnej ze Wstępną rezerwacją online, system przekierowuje Gościa do zakładki „Płatności”, gdzie Gość wybiera formę płatności zadatku/zaliczki. Płatność zadatku/zaliczki będzie realizowana na rachunek bankowy Serwisu, który następnie przekaże zaliczkę/zadatek na rachunek Użytkownika.
5. Kwota zadatku/zaliczki zostaje w całości zaliczona na poczet wynagrodzenia Użytkownika z tytułu najmu Lokalu. Płatność pozostałej części Ceny Najmu Lokalu dokonywana jest bezpośrednio na rzecz Użytkownika w sposób i terminie uzgodnionym z Użytkownikiem. Uprawnionym i zobowiązanym do wystawienia na rzecz Gościa dokumentów sprzedaży (rachunku, faktury) jest wyłącznie Użytkownik.
6. Po zaksięgowaniu zadatku/zaliczki wpłaconej przez Gościa na rachunku Serwisu, Gość otrzymuje Potwierdzenie wpłaty zadatku/zaliczki na rezerwację wraz z Potwierdzeniem rezerwacji, które są przesyłane na podany przez Gościa adres e-mail.
7. Dowodem dokonania Rezerwacji i podstawą do udostępnienia Lokalu jest Potwierdzenie rezerwacji wydrukowane z panelu administracyjnego w serwisie nocowanie.pl lub z Potwierdzenia wpłaty zadatku/zaliczki na rezerwację.
8. W przypadku, gdy Gość nie pojawi się w Lokalu w dniu, w którym zgodnie z rezerwacją powinno nastąpić rozpoczęcie najmu, do godziny 24:00 (o ile w Rezerwacji wyraźnie nie wskazano inaczej i o ile nie dokonano indywidualnych ustaleń z Użytkownikiem), rezerwacja jest anulowana w całości. W takim przypadku zadatek/zaliczka nie podlega zwrotowi.
9. W momencie wpłaty zadatku/zaliczki przez Gościa, zawarta zostaje umowa pomiędzy Użytkownikiem a Gościem. Serwis wysyła do Użytkownika informację o skorzystaniu z jego Oferty. Wiąże się to z zablokowaniem możliwości dokonania rezerwacji Lokalu przez kolejnych Gości w tym samym okresie. Użytkownik zobowiązany jest do traktowania Gościa jako strony umowy i do przeprowadzenia rezerwacji dokonanej zgodnie z informacjami o Lokalu dostępnymi w Serwisie w momencie dokonywania rezerwacji, włącznie z dostarczeniem wszelkich dodatkowych informacji i spełnieniem próśb, które zostały przekazane Użytkownikowi przez Gościa.
10. Poza opłatami i wszelkimi innymi kosztami określonymi w potwierdzeniu rezerwacji, Użytkownik nie obciąży Gościa żadną inną opłatą manipulacyjną/administracyjną lub prowizją za uregulowanie płatności w jakiejkolwiek formie (np. przy pomocy karty kredytowej).
Art. 5 Schemat rozliczeń
1. Gość dokonuje opłaty za Lokal przez płatność online lub przelewem bankowym na konto Serwisu. W chwili rezerwacji Gość zobowiązany jest do wpłacenia całości należnej kwoty.
2. Cena wskazana w ofercie jest ceną, jaką płaci Gość.
3. Po zaksięgowaniu kwoty należnej za Lokal, system Serwisu dzieli ją na 2 części:
- Wynagrodzenie Serwisu (prowizja), oraz
- Wynagrodzenie Użytkownika (opłata za Lokal)
4. W terminie 3 dni roboczych od dnia uznania rachunku bankowego Nocowanie.pl Sp. z o.o. kwotą zadatku/zaliczki wpłaconej przez Gościa, Nocowanie.pl Sp. z o.o. dokona przelewu tego zadatku/zaliczki na rachunek bankowy Użytkownika z potrąceniem kwoty prowizji, o której mowa w ust. 5-7 poniżej.
5. Za każdą rezerwację pokoju dokonaną przez Gościa poprzez nocowanie.pl, Użytkownik zapłaci Nocowanie.pl Sp. z o.o. prowizję ("Prowizja") liczoną od łącznej ceny najmu Lokalu rozumianej jako iloczyn ceny za najem Lokalu za noc i liczby nocy zarezerwowanych przez Gościa („Cena Najmu Lokalu”).
6. Prowizja zostanie naliczona także w przypadku:
1) braku pokoi w Lokalu w momencie przyjazdu Gościa (overbooking);
2) niepojawienia się Gościa w Lokalu (no-show);
3) anulowania Rezerwacji przez Użytkownika.
7. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że:
1) wysokość Prowizji może być różna dla różnych Użytkowników;
2) wysokość Prowizji określona jest w Panelu Użytkownika w Serwisie,
3) wysokość Prowizji jest zależna od rodzaju wykupionego abonamentu w Serwisie i może ulegać zmianom. Użytkownik zostanie powiadomiony o zmianie wysokości prowizji z 14-dniowym wyprzedzeniem. W terminie 14 dni od dnia powiadomienia Użytkownik może złożyć oświadczenie o braku akceptacji zmienionej wysokości prowizji, co będzie równoznaczne z rezygnacją z rezerwacji za pośrednictwem Nocowanie.pl. Oświadczenie o braku akceptacji zmienionej wysokości prowizji winno zostać złożone w formie mailowej na adres bok@nocowanie.pl. W takim przypadku umowa ulegnie rozwiązaniu z upływem 14-dniowego okresu liczonego od dnia powiadomienia o zmianie wysokości prowizji. Postanowienie § 8 ust. 3 stosuje się odpowiednio. W przypadku braku złożenia przez Użytkownika oświadczenia o braku akceptacji prowizji, prowizja w nowej wysokości będzie obowiązywała począwszy od 15 dnia od dnia powiadomienia, o którym mowa powyżej.
Art. 6 Anulowanie rezerwacji
1. Użytkownik zobowiązany jest do zagwarantowania zarezerwowanego Lokalu. W przypadku, gdy Użytkownik przed przyjazdem Gościa poweźmie wiadomość, iż z jakiegokolwiek powodu nie jest w stanie wypełnić tego zobowiązania lub z innych powodów anuluje Rezerwację, Użytkownik powinien bezzwłocznie poinformować o zaistniałej sytuacji Biuro Obsługi Klienta nocowanie.pl (bok@nocowanie.pl; wpisując w tytule maila frazę "Anulowanie rezerwacji"). W przypadku zapewnienia alternatywnego zakwaterowania dla Gościa przez Nocowanie.pl Sp. z o.o., Użytkownik zapłaci na rzecz Nocowanie.pl Sp. z o.o. kwotę stanowiącą równowartość 150% Ceny Najmu Lokalu z uwzględnieniem kwoty Prowizji. Kwota ta będzie płatna przez Użytkownika w terminie 14 dni od dnia doręczenia faktury VAT.
2. W przypadku, gdy alternatywne zakwaterowanie nie zostało zapewnione przez Nocowanie.pl Sp. z o.o. (informację tę Użytkownik może uzyskać kontaktując się z BOK nocowanie.pl) oraz w sytuacji, gdy po przyjeździe Gościa okaże się, że Użytkownik nie ma dostępnego wolnego Lokalu, Użytkownik:
(a) zapewni alternatywne zakwaterowanie o takim samym lub wyższym standardzie (w porównaniu do Lokalu, w którym Gość miał zagwarantowaną rezerwację);
(b) zapewni Gościowi oraz wszystkim towarzyszącym mu osobom uwzględnionym w rezerwacji bezpłatny, prywatny transport do alternatywnego Lokalu-
oraz
(c) zwróci i zrekompensuje Nocowanie.pl Sp. z o.o. i Gościowi wszystkie uzasadnione koszty i wydatki (np. koszt alternatywnego zakwaterowania, transportu, rozmów telefonicznych), które poniósł Gość i/lub Nocowanie.pl Sp. z o.o. w wyniku braku wolnych miejsc. Koszty poniesione przez Nocowanie.pl Sp. z o.o. będą podlegały zwrotowi w terminie 14 dni od dnia doręczenia faktury VAT.
3. Zasady anulowania rezerwacji przez Gościa określa Użytkownik we własnym zakresie. Gość ma wgląd do zasad anulowania rezerwacji w panelu administracyjnym Gościa na stronie Serwisu.
4. Za anulowanie rezerwacji może zostać naliczona opłata, która nie może przewyższać kwoty zadatku/zaliczki. Wysokość takiej opłaty ustala Użytkownik.
5. W przypadku zaistnienia podstaw do zwrotu na rzecz Gościa całości lub części zadatku/zaliczki, zwrotu dokonuje bezpośrednio Serwis.
6. Chęć anulowania rezerwacji Gość zgłasza do Biura Obsługi Klienta za pomocą swojego panelu administracyjnego w serwisie. Anulowanie rezerwacji jest uznane za skuteczne w chwili przesłania do Gościa potwierdzenia z Serwisu, że rezerwacja została skutecznie anulowana.
7. W przypadku anulowania rezerwacji przez Gościa, Użytkownik zwraca na rzecz Nocowanie.pl Sp. z o.o. kwotę przelanego przez Nocowanie.pl Sp. z o.o. na rachunek Użytkownika zadatku/zaliczki z ewentualnym potrąceniem opłaty za anulowanie rezerwacji. Kwotę tę powiększoną o Prowizję, którą Nocowanie.pl Sp. z o.o. otrzymała z tytułu Rezerwacji, Nocowanie.pl Sp. z o.o. przelewa następnie na rachunek Gościa.
8. W przypadku anulowania Rezerwacji przez Użytkownika, Użytkownik zwraca na rzecz Nocowanie.pl Sp. z o.o. kwotę przelanego przez Nocowanie.pl Sp. z o.o. na rachunek Użytkownika zadatku/zaliczki. Kwotę tę powiększoną o Prowizję, którą Nocowanie.pl Sp. z o.o. otrzymała z tytułu Rezerwacji, Nocowanie.pl Sp. z o.o. przelewa następnie na rachunek Gościa.
9. W przypadku braku zwrotu przez Użytkownika na rzecz Nocowanie.pl Sp. z o.o. kwot, o których mowa w ust. 7 i 8, Nocowanie.pl Sp. z o.o. będzie przysługiwało prawo do potrącania ww. kwoty z należnych Użytkownikowi wpłat z tytułu zadatków/zaliczek uiszczanych przez Gości. Użytkownik wyraża niniejszym zgodę na takie potrącenie.
Art. 7 Dane osobowe. Opinie Gości
1. Nocowanie.pl Sp. z o.o. przekaże lub udostępni Użytkownikowi rezerwację dokonaną przez Gościa. Rezerwacja taka zawiera datę przyjazdu, liczbę zarezerwowanych nocy, rodzaj Lokalu, cenę Lokalu, imię i nazwisko Gościa, adres Gościa.
2. Nocowanie.pl Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Gości zgodnie z Zasadami powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartymi w Regulaminie korzystania z serwisu nocowanie.pl.
3. Goście, którzy przebywali w Lokalu zostaną poproszeni przez nocowanie.pl o wydanie opinii na temat swojego pobytu w danym Lokalu i ocenę określonych aspektów tego pobytu.
4. Nocowanie.pl Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do publikowania tych komentarzy i ocen w serwisie. Strony zgodnie oświadczają, że Nocowanie.pl Sp. z o.o. jest dystrybutorem (bez żadnego obowiązku weryfikacji), a nie autorem tych opinii. Zasady publikacji komentarzy i ocen określa Regulamin korzystania z serwisu nocowanie.pl.
5. Nocowanie.pl Sp. z o.o. nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść i konsekwencje wynikające z (publikacji) jakichkolwiek komentarzy lub opinii.
Art. 8 Inne postanowienia
W zakresie nieuregulowanym w niniejszym regulaminie stosuje się "REGULAMIN KORZYSTANIA Z SERWISU WWW.NOCOWANIE.PL".