Regulamin obiektu

REGULAMIN AGROTURYSTYKI ‘’POD BARANAMI”

§1 PRZEDMIOT REGULAMINU

 1. Regulamin obowiązuje na całym terenie agroturystyki  i dotyczy wszystkich osób w nim przebywających. 

 2. Wynajmujący pokoje zwany jest w dalszej części regulaminu „Obiektem”,



natomiast najemca pokoju „Gościem”. 

 3. Opiekunami Gościa są właściciele: Joanna Matoga-Baran oraz Artur Baran. 

 4. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Obiektu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłaty zadatku bądź całej należności za pobyt. Dokonując w/w czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i w pełni akceptuje warunki regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania. 

 5. Regulamin jest dostępny w teczce informacyjnej w każdym pokoju oraz na stronie internetowej 

obiektu www.podbaranami.com.pl

 

§2 DOBA HOTELOWA

 1. Pomieszczenie mieszkalne w Obiekcie, zwane w dalszej części „pokojem” wynajmowane jest na doby hotelowe. 

 2. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14:00 a kończy o godzinie 11:00. 

 3. Jeśli Gość nie określił czasu pobytu w momencie najmu pokoju, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę. 

 4. Prośbę o przedłużenie doby hotelowej Gość powinien zgłosić właścicielom, najpóźniej do godziny 10:00 rano w dniu kończącego się pobytu. Obiekt może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych (pokoi) lub w przypadku Gościa nie przestrzegającego obowiązującego regulaminu. 

 5. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w Obiekcie w przypadku nie dokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt. 

 6. Przedłużenie doby hotelowej wiąże się z dodatkową opłatą. W okresie tzw. „sezonu wysokiego” opłata za przedłużenie doby hotelowej wynosi 50 zł / 1 godz. Szczegółowe informacje odnośnie opłat związanych z przedłużeniem doby uzyskacie Państwo u właścicieli. 

 

§3 REZERWACJA I MELDUNEK. WARUNKI ANULACJI/SKRÓCENIA POBYTU.

 1. Rezerwacji można dokonać poprzez Internet lub telefonicznie dzwoniąc pod numer 511079230.

 2. Po dokonaniu rezerwacji Gość otrzymuje drogą mailową potwierdzenie wstępnej rezerwacji, która zawiera warunki rezerwacji oraz informacje niezbędne do dokonania zadatku w wysokości 30 % wartości pobytu. Przez zadatek, zgodnie z potocznym znaczeniem, rozumie się pewną sumę pieniężną lub rzecz daną przy zawarciu umowy. W języku prawniczym tym mianem określa się z kolei klauzulę umowną, która ma za zadanie wzmocnić zawieraną umowę. Zadatek znajduje zastosowanie we wszystkich umowach obligacyjnych, także o charakterze przygotowawczym, niezależnie od tego, w jakiej formie owa umowa jest zawierana. Organizowanie sobie wypoczynku i rezerwacja miejsc noclegowych to nic innego jak zawarcie umowy – przeważnie ustnej, zawieranej telefonicznie, ewentualnie potwierdzonej mailem. 6. Podstawą do przyjęcia Gościa jest okazanie właścicielce lub właścicielowi dokumentu tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport).

 3. Jeśli zadatek nie wpłynie na konto bankowe Obiektu w terminie wyznaczonym w umowie wstępnej rezerwacji lub wpłynie później, Obiekt zastrzega sobie prawo do sprzedaży pokoju innej osobie i anulowania rezerwacji. W takim przypadku kwota równorzędna zadatkowi zostanie zwrócona na konto Gościa w terminie 7 dni od daty anulowania przez Obiekt rezerwacji. 

 4. Po zaksięgowaniu zadatku na koncie bankowym Obiektu, Gość otrzymuje drogą mailową ostateczne potwierdzenie rezerwacji w formie faktury za zadatek.

 5. W przypadku anulowania przez Gościa rezerwacji po wpłacie zadatku lub przypadku nieprzybycia Gościa do Obiektu w terminie wskazanym w rezerwacji – ZADATEK PRZEPADA.

Zastrzeżone prawo zatrzymania zadatku (lub żądania jego podwójnej wysokości) ma na celu skłonienie stron do wykonania umowy. Jednocześnie w razie odstąpienia od umowy przez uprawnioną stronę, ma zrekompensować jej ewentualną szkodę, jaką poniosła z tego tytułu (por. wyrok SA w Łodzi z 11.02.2014 r., I ACa 1035/13).

W razie wykonania umowy, zadatek zalicza się na poczet świadczenia (zapłaty umówionej ceny) strony, która go dała. W razie rozwiązania przez strony umowy, zadatek powinien zostać zwrócony. Podobnie, gdy umowa nie została wykonana z powodu okoliczności, z które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, albo odpowiedzialność obciąża obie strony. W takim przypadku zwrotu zadatku można żądać bez konieczności odstąpienia od umowy (por. wyrok SA w Łodzi z 23.11.2017 r., I ACa 951/17).

Jednak rezygnacja z zarezerwowanego pokoju to nic innego jak niewykonanie umowy przez jedną ze stron – Gościa. W takiej sytuacji druga strona umowy (właściciel Obiektu) może bez wyznaczenia dodatkowego terminu odstąpić od umowy i zachować otrzymany zadatek. Taka reguła obowiązuje przy rezerwacji i jest określona w formularzu rezerwacji, który Gość dostaje w formie pisemnej drogą mailową.

 6. Podstawą do przyjęcia Gościa jest okazanie właścicielce lub właścicielowi dokumentu tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport). 

 7. Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt. 

 8. Osoby niezarejestrowane w obiekcie mogą gościnnie, na zaproszenie Gościa hotelowego, przebywać w pokoju hotelowym od 11:00 do 21:00. Należy niezwłocznie powiadomić o takim zaproszeniu właścicieli.

 9. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin wyrządzając szkodę w mieniu Obiektu lub Gości, albo szkodę na osobie Gościa, pracownika lub innych osób przebywających w Obiekcie, albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowanie Obiektu. 

 10. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Gościa bez podania przyczyny. 

 11. Pełna płatność za pobyt pobierana jest pierwszego dnia pobytu, przy meldowaniu. 

 12. Dodatkowe należności wynikające z pobytu, Gość reguluje najpóźniej w dniu wyjazdu. 

 13. W przypadku skrócenia pobytu przez Gościa, różnica w należności za pobyt nie zostanie zwrócona. 


§ 4 USŁUGI

 1. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości świadczonych przez Obiekt usług, prosimy Państwa o jak najszybsze zgłoszenie ich właścicielom, co umożliwi im niezwłoczną reakcję. 

 2. Obiekt ma obowiązek zapewnić: 

 • warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku, 

 • bezpieczeństwo pobytu oraz ochronę danych osobowych, 

 • zmianę pokoju w miarę posiadanych możliwości, lub w inny sposób złagodzić niedogodności gdy 

występujące w pokoju usterki nie będą mogły zostać usunięte. 

 3. Na życzenie Gościa Obiekt świadczy nieodpłatnie następujące usługi

• wypożyczenie żelazka i deski do prasowania

• wypożyczenie suszarki do włosów

• wypożyczenie wanienki do kompania dla dziecka, nocniczka oraz nakładki na deskę toaletową

4. Na życzenie Gościa Obiekt świadczy odpłatnie następujące usługi:

• wypożyczenie ręczników ( mały i duży ręcznik ) w cenie 10 zł / komplet

• wypożyczenie łóżeczka turystycznego wraz z kompletem pościeli dziecięcej w cenie 35 zł / doba

• wypożyczenie pary rakiet do babingtona oraz 2 sztuk lotek w cenie 10 zł

• wypożyczenie piłki do koszykówki lub piłki do siatkówki plażowej w cenie 10 zł

5. Obiekt nieodpłatnie przeznacza do użytku następujące atrakcje na ogrodzie rekreacyjno-wypoczynkowym: 

•bisko wielofunkcyjne ( babington, koszykówka )

•boisko do siatkówki plażowej

•stół do ping ponga

•trampolina i plac zabaw dla dzieci

•altana z grillem na 20 osób

•miejsce na ognisko

•szachy ogrodowe

•klocki ogrodowe

Regulaminy korzystania wyżej wymienionych atrakcji są dostępne w każdym pokoju oraz przy poszczególnych atrakcjach.

§ 5 SPRZĄTANIE POKOI

 1. Sprzątanie pokoi odbywa się na życzenie Gościa, wyrażane poprzez wywieszenie odpowiedniej tabliczki na 

klamce pokoju od strony zewnętrznej najpóźniej do godziny 11 danego dnia.

 2. Pościel zmieniana jest maksymalnie raz na tydzień, na wyraźne życzenie Gościa. 

§ 6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ OBIEKTU

1. Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu. 

2. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności z tytułu kradzieży pieniędzy, kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną w przypadku, gdy przedmioty te nie zostały złożone do depozytu u właściciela.

 5. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie i utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, w tym także roweru.

 6. Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w pojeździe oraz żywe zwierzęta niezależnie od tego, czy pojazd ten został zaparkowany na parkingu Obiektu, czy poza terenem Obiektu. 

 

§ 7 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA

 1. Dzieci poniżej 12 roku życia powinny znajdować się na terenie Obiektu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody wyrządzone przez dzieci. 

 2. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia wyposażenia i urządzeń technicznych Obiektu, powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go Gości. 

 3. Z chwilą wystąpienia jakichkolwiek usterek lub uszkodzeń w pokoju, Gość jest zobowiązany poinformować o tym jednego z właścicieli. 

 4. W przypadku naruszenia postanowień regulaminu, Obiekt może odmówić świadczenia dalszych usług Gościowi, który je narusza. Gość jest zobowiązany do niezwłocznego zastosowania się do żądań Obiektu, uregulowania należności za pobyt i ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Obiektu. 

 5. Ze względów bezpieczeństwa, Gość opuszczający pokój powinien każdorazowo zamknąć okno, zakręcić krany, zgasić światło w łazience pokoju oraz zamknąć drzwi na klucz.

 6. Obiektowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do Obiektu w przypadku opóźnienia lub nieuregulowania należności za świadczone usługi. 

 

§ 8 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH

 1. Przedmioty osobiste, pozostawione przez nieuwagę w pokoju przez wyjeżdżającego Gościa, zostaną odesłane na koszt Gościa na Jego życzenie na wskazany adres. 

 2. W przypadku nieotrzymania od Gościa dyspozycji dotyczących odesłania pozostawionych rzeczy, Obiekt przechowa przedmioty na koszt właściciela, przez okres trzech miesięcy, a po upływie tego okresu zostaną one zutylizowane. 

 3. Artykuły spożywcze będą przechowywane maksymalnie 24 godziny. 

 

§ 9 CISZA NOCNA

 1. W Obiekcie obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22:00 do godziny 07:00 dnia następnego. 

 2. Zachowanie Gości i osób korzystających z usług Obiektu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. 

Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tą zasadę. 

 

§ 10 POSTANOWIENIA DODATKOWE

1.Do dyspozycji Gości Obiekt oddaje kuchnię wyposażoną w piekarnik, dwie lodówki ( w tym jedna z zamrażarką ), kuchenkę mikrofalową, piekarnik i kuchenkę gazową, naczynia do przygotowywania posiłków oraz wszelką niezbędną zastawę stołową.


2. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe oraz wyładowania prądu, zabrania się w pokoju stosowania otwartego ognia np. świeczek oraz używania urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju ( w szczególności czajników elektrycznych ).


2. W Obiekcie akceptujemy pobyt zwierząt za dodatkową opłatą (50 zł / płatność jednorazowa). Opiekun zwierzęcia zobowiązany jest do sprawowania nadzoru nad zwierzęciem. W częściach wspólnych pies powinien być trzymany na smyczy i, stosownie do okoliczności, mieć założony kaganiec oraz mieć aktualne świadectwo szczepień. Właściciel zwierzęcia ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez zwierzę oraz jest zobowiązany do sprzątania po nim nieczystości. Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia zgody na pobyt zwierzęcia w Obiekcie. 

 3. W Obiekcie obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych. W razie naruszenia zakazu Gość zostanie obciążony kosztami odświeżenia pokoju w kwocie 1000 zł.

 5. W pokojach hotelowych nie można przechowywać przedmiotów niebezpiecznych tzn. broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, iluminacyjnych itp. 

 6. Przy przyjeździe Gość otrzymuje od właścicieli klucz do pokoju wraz z brelokiem do bramy. Bramę od wewnątrz otwiera się poprzez naciśnięcie przycisku, który znajduje się na płotku. Bramę od zewnątrz można otworzyć poprzez przyłożenie breloka do domofonu, który znajduje się na ogrodzeniu przy wjeździe. 

7. Po wymeldowaniu należy oddać do rąk własnych właścicieli Obiektu, klucz wraz brelokiem do bramy. W wypadku zagubienia kluczy i breloka do bramy Gość jest zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości 100 zł.

8. Dane osobowe Gości są przetwarzane w celu świadczenia usług hotelarskich. Administratorem danych osobowych jest Joanna Matoga-Baran. Pełna informacja o danych osobowych dostępna jest na stronie www.podbaranami.com.pl oraz u właścicieli obiektu. 

 8. Zabrania się nadmiernego hałasowania na terenie Obiektu, powodowania nieprzyjemnych zapachów, ani wykonywania innych czynności, które przeszkadzają, szkodzą czy irytują pozostałych Gości oraz sąsiadów agroturystyki. Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobom, które naruszają tę zasadę.

 9. Wszelkie reklamacje dotyczące pobytu powinny być składane do właścicieli Obiektu w formie dokumentowej na adres: agroturystka.podbaranami@gmail.com

ŻYCZYMY MIŁEGO POBYTU!


Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!