Jak dobrze przygotować kwaterę/pokoje na przyjęcie gości?

Jak dobrze przygotować kwaterę/pokoje na przyjęcie gości?

Odpowiednio wyposażona i przygotowana kwatera na pewno spotka się z uznaniem naszych gości. Na czym warto się skupić i o czym pamiętać, by spełnić oczekiwania odwiedzających nas gości? Przygotowaliśmy listę kilku zasad, które naszym zdaniem są niezwykle ważne przy prowadzeniu obiektu noclegowego. Jakie to zasady? Sprawdźcie sami!

Niezależnie od tego, czy wynajmujemy obiekt noclegowy z wieloma pokojami czy też małą kwaterę, ważne żeby nasi goście czuli się tam jak najlepiej. Jak odpowiednio przygotować pokój czy kwaterę na przyjazd gości? W jaki sposób uda nam się stworzyć idealne miejsce na ich pobyt? Na te pytania a także na wiele innych znajdziesz odpowiedzi poniższym tekście!

Przede wszystkim zawsze powinniśmy pamiętać o tym, że wynajmowane pomieszczenia muszą spełniać pewne wymagania odnośnie wyposażenia. Jakie to wymagania? By odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy pomyśleć o tym, w jakich warunkach sam chciałbyś przebywać. Zastanów się jakie są Twoje oczekiwania i postaraj się je spełnić. Konieczne będzie stworzenie listy przedmiotów, których obecnie brakuje. I odświeżaj taką listę co kilka lat, bo wymagania gości się nieustannie zmieniają.

Przede wszystkim czystość!


Czystość w obiekcie jest jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na komfort wypoczynku naszych gości. I dotyczy to zarówno pomieszczeń wewnątrz budynku, jak i jego najbliższego otoczenia.

Pojawiający się w naszej kwaterze goście, to właśnie na czystość zwracają największą uwagę. Wywietrzone i dokładnie wysprzątane wnętrze robi zawsze bardzo dobre wrażenie. Czysta kanapa w salonie, świeża pościel i ręczniki, brak zacieków na płytkach w łazience czy pusty i schludny kosz na śmieci – te poszczególne elementy składają się w całość, która przesądzi o opinii odwiedzających nas gości.

Nie oszczędzajmy na sprzątaniu.
Za każdym razem pomieszczenia powinny być dokładnie posprzątane. Szczególną uwagę zwróćmy na łazienkę i kuchnię (jeśli znajduje się w obiekcie). Dla gości niezwykle ważne jest też łóżko – wygodne, schludnie wyglądające, ze świeżą pościelą.


W pełni wyposażone wnętrze


Jeśli wynajmujemy jedynie pokój z łazienką, pamiętajmy, by znalazły się tam najważniejsze rzeczy. W pokoju musi być wygodne łóżko, szafka nocna z lampką, szafa czy komoda oraz stół lub biurko plus krzesło. Obecnie standardem jest także telewizor. Wnętrze zdecydowanie lepiej wygląda, gdy zostanie wyposażone także w drobiazgi – wazon z kwiatami, obraz na ścianie, ładna zasłona czy kilka ozdobnych świec.

Łazienka natomiast powinna być wyposażona w wannę lub kabinę prysznicową, umywalkę, sedes a także w lustro, kosz na śmieci oraz szafkę lub półki. Nie możemy zapomnieć też o papierze toaletowym, mydle czy świeżych ręcznikach. Bardzo często goście pytają także o suszarkę do włosów, która jest niezwykle przydatna. Warto również przygotować specjalny koszyczek z drobiazgami, np. żelem pod prysznic, szamponem do włosów czy środkami higieny osobistej. Nie jest to duży koszt, a na pewno zostanie doceniony przez naszych gości.

W przypadku, gdy wynajmujemy obiekt, w którym znajduje się salon z aneksem kuchennym, również powinniśmy dobrze przemyśleć jego wyposażenie. Pamiętajmy, że jadalnia to miejsce, gdzie zazwyczaj gromadzą się goście, nie tylko po to, by coś zjeść i porozmawiać, ale też spędzić miło czas.

Podstawą będzie tu stół i krzesła. A dalej meble kuchenne – szafki, szuflady i półki, wypełnione potrzebnymi w kuchni akcesoriami. Sprzęt AGD – lodówka, płyta indukcyjna lub gazowa, piekarnik, mikrofalówka, czajnik bezprzewodowy a może także ekspres do kawy, to obecnie standard. Niezwykle istotne są tu także drobiazgi – ręcznik papierowy, dodatkowe worki na śmieci, herbata i kawa dla gości czy czyste naczynia.

W salonie musi znaleźć się kanapa, najlepiej z dużą ilością kolorowych i pasujących do wnętrza poduszek. Mały stolik kawowy, niewielka komoda i telewizor. Ważną rolę odgrywa tu także światło – najlepszym rozwiązaniem jest światło górne plus jakaś lampka. I oczywiście dodatki: zasłony przy oknie, kwiatek w doniczce, kilka ozdobnych świec czy ciekawe fotografie na ścianie. Wszystkie te elementy ocieplą wnętrze, sprawią, że goście poczują się „u siebie”.


Zadbajmy o komfort wypoczynku naszych gości!


W jaki sposób możemy zadbać o komfortowy wypoczynek naszych gości? Na wiele różnych sposobów. Po pierwsze – dotrzymujmy słowa. Umawiając się na konkretną godzinę, nie spóźniajmy się. Goście, szczególnie ci, którzy odwiedzają nas po raz pierwszy, będą się niepotrzebnie denerwować. Po drugie – dokładnie wszystko wyjaśnijmy i zaoferujmy pomoc, gdyby była potrzebna. Po trzecie – przygotujmy kwaterę tak, by wszystko działało, by niczego nie brakowało w wyposażeniu oraz by wnętrze było czyste. Wszystko to sprawi, że nasi goście będą zadowoleni.


Miłe powitanie gości. Mały drobiazg a sprawia radość


Przywitanie gości w odpowiedni sposób, bez wątpienia ma bezpośredni wpływ na całość pobytu. Bo jak wiemy pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. W takiej sytuacji doskonale sprawdzą się tzw. wstawki powitalne, w skład których wejść mogą owoce, słodycze czy napoje. Pamiętajmy, że liczy się przede wszystkim sposób podania, a nie ilość.

Można przygotować dla gości poczęstunek, w którego skład wchodzą lokalne produkty, np. deska serów, wyrabiane przez nas wędliny, świeże owoce lub warzywa z naszego ogrodu,świeżo wyciskany sok czy wino z miejscowej winnicy.

Dobrym dodatkiem dla wstawek powitalnych są też personalizowanie listy, które możemy przygotować dla naszych gości. Co takie listy powinny zawierać? Przede wszystkim podziękowanie za przyjazd i życzenia miłego wypoczynku.

Możemy też zebrać i przygotować garść praktycznych informacji – regulamin obiektu, instrukcję obsługi poszczególnych urządzeń, hasło do internetu, mapki i informatory turystyczne okolicy, czy też posiadane przez nas gadżety: długopisy, kalendarze, kubki czy magnesy. Możliwości jest naprawdę wiele, a takie małe rzeczy potrafią zadowolić niejednego wybrednego turystę.


Bądźmy przygotowani na specjalne okazje


Od czasu do czasu zdarza się, że nasi goście odwiedzają nas w ramach podróży poślubnej, z okazji urodzin czy rocznicy ślubu. Bywa też tak, że pobyt w naszym obiekcie jest prezentem niespodzianką od bliskich. W takiej sytuacji bardzo miłym gestem z naszej strony będzie przygotowanie prezentu – niespodzianki. Może być to butelka wina czy szampana, przygotowanie romantycznej kolacji  czy drobnego poczęstunku.  Zdecydowanie warto to zrobić. Takie niespodzianki z pewnością zaskoczą i zachwycą wypoczywających i świętujących u nas gości.


Dostosuj swoją ofertę do goszczenia dzieci i zwierząt domowych


Ludzie coraz częściej podróżują. I są to nie tylko pary czy seniorzy. Bardzo często na wspólny urlop decydują się rodziny z maleńkimi dziećmi. I o ile 10-latek nie potrzebuje dodatkowych akcesoriów w obiekcie noclegowym, goszcząc dziecko kilkuletnie czy niemowlę, musimy być do tego odpowiednio przygotowani.

Łóżeczko, krzesełko do karmienia, przewijak, nakładka na sedes czy podest przy umywalce w łazience – te rzeczy naprawdę nam się przydadzą. Dodatkowo, jeśli posiadamy wolną przestrzeń w obiekcie, możemy stworzyć strefę zabaw. Wystarczy mały stolik, krzesełka i kilka zabawek. Możemy też przygotować kredki i czyste kartki, kilka gier planszowych czy książeczki dla dzieci. Radość naszych najmłodszych gości będzie wielka.

Jeśli mamy taką możliwość, możemy także przygotować plac zabaw na zewnątrz. Piaskownica, zjeżdżalnia czy domek na drzewie na pewno zachwycą każdego kilkulatka. Obok postawmy leżak lub zawieśmy hamak – w samach strefy relaksu rodzica. Goście na pewno z tego skorzystają i wyjadą zadowoleni.

Inną grupą turystów, którzy także coraz chętniej wybierają się na rodzinny urlop, są właściciele czworonogów. Coraz częściej pojawiają się zapytania o możliwość przyjazdu z psem czy kotem. Jeśli mamy ku temu warunki, przygotujmy swój obiekt odpowiednio. Warto tu pamiętać o misce na wodę i jedzenie, miejsce przeznaczone do wypoczynku dla zwierzaka czy też gadżetach do zabawy. Akceptacja zwierząt domowych niesie ze sobą wiele starań, które jako właściciel obiektu noclegowego musisz podjąć.

Następny artykuł Wpływ bonu turystycznego...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!