Znoszenie obostrzeń - fryzjer, kosmetyczka i restauracje znów otwarte

Znoszenie obostrzeń - fryzjer, kosmetyczka i restauracje znów otwarte

Na ten moment czekało na pewno bardzo wiele osób. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej polskiego premiera oraz ministra zdrowia i edukacji, zaprezentowany został kolejny etap odmrażania gospodarki, który rozpocznie się w poniedziałek 18 maja. Pójdziemy do fryzjera, salonu kosmetycznego i restauracji. Co jeszcze się zmieni? O tym poniższy artykuł.

Nie da się ukryć, że na ten moment czekał każdy z nas. Podczas konferencji prasowej premiera Mateusza Morawieckiego, ministra zdrowia - Łukasza Szumowskiego i ministra edukacji - Dariusza Piontkowskiego, zaprezentowany został trzeci etap odmrażania gospodarki, związanej z trwającą pandemią koronawirusa.


Na uwagę na pewno zasługuje fakt, że w końcu będziemy mogli pójść do fryzjera i kosmetyczki oraz zjeść danie bezpośrednio w swojej ulubionej restauracji, jak też napić się kawy w kawiarni.


Na jakich zasadach będzie można skorzystać z usług fryzjerskich i kosmetycznych?


Należy podkreślić, że usługi fryzjerskie i kosmetyczne będą odbywać się na zupełnie innych zasadach niż do tej pory. Wszystko to z myślą o bezpieczeństwie pracowników i klientów. Na wizytę trzeba się będzie umówić na określoną godzinę, w salonach będzie mogła przebywać określona liczba osób.


Wśród zaleceń znalazło się m.in. to, że:


  • zarówno pracownik, jak i klient ma obowiązek noszenia maseczek lub przyłbic;

  • klient nie może oczekiwać na usługę w poczekalni;

  • klienci będą przyjmowani po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie lub online;

  • używanie ręczników jednorazowych w miarę możliwości;


Na jakich zasadach będzie można korzystać z usług gastronomicznych?


Tu sytuacja jest nieco bardziej złożona. Klienci będą mogli spożywać posiłki, zarówno wewnątrz, jak i w ogródkach przy restauracji. Pełne otwarcie branży gastronomicznej musi odbyć się pod warunkiem przestrzegania ścisłych wytycznych sanitarnych, które zapewnią bezpieczeństwo i obsłudze, jak i klientom.


Wśród wymogów i zaleceń dla gastronomii są m.in.:


  • limit osób w lokalu (na 1 osobę musi przypadać co najmniej 4 m2);

  • dezynfekcja stolika po każdym kliencie;

  • zachowanie 2 m odległości między stolikami. Ważne! Blaty mogą być odsunięte od siebie o 1 m pod warunkiem, że stoliki oddzieli się dodatkowo przegrodami o wysokości minimum 1 m ponad blat stolika;

  • zachowanie dystansu 1,5 m od gości siedzących przy osobnych stolikach;

  • noszenie maseczek oraz rękawiczek przez kucharzy oraz obsługę lokalu gastronomicznego. Ważne! Goście restauracji mogą zdjąć maseczki, jeśli siedzą już przy stolikach.


Co jeszcze zmieni się od 18 maja?



Ta informacja z pewnością ucieszy osoby, które do swoich miejsc pracy dojeżdżają środkami transportu publicznego. Zmianie ulegnie limit osób, które jednocześnie mogą podróżować autobusem, na którego pokład wejdzie tyle osób, ile wynosi 30% liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących (w tym przypadku jednak połowa miejsc siedzących musi pozostać wolna).



Zmiana dotyczyć będzie również uroczystości religijnych. W kościołach i miejscach kultu religijnego będzie mogła przebywać 1 osoba na 10 m2.


Zmianie ulegnie obszar związany z opieką i edukacją. Od 18 maja będzie można prowadzić zajęcia:


  • praktyczne w szkołach policealnych,

  • rewalidacyjno-wychowawcze oraz wczesne wspomaganie rozwoju i specjalistyczną rewalidację.


W poniedziałek 18 maja otwarte zostaną także placówki i instytucje z bazą noclegową i działalnością opiekuńczo-edukacyjną. Są to np. schroniska młodzieżowe, ośrodki sportowe czy świetlice środowiskowe.


Zmiany dotyczą również dziedziny sportu. W tym przypadku:


  • na stadionach, boiskach, skoczniach, torach, orlikach, skateparkach – może przebywać maksymalnie 14 osób (+ 2 trenerów);

  • na otwartych pełnowymiarowych boiskach piłkarskich – mogą przebywać maksymalnie 22 osoby (+ 4 trenerów).


Możliwa stanie się również organizacja zajęć w obiektach zamkniętych, takich jak hale sportowe.

 

Źródło: gov.pl


Następny artykuł Odznaka „Dezynfekcja w...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!