10 rzeczy, które wpływają na komfort gościa obiektu noclegowego

10 rzeczy, które wpływają na komfort gościa obiektu noclegowego

Będąc właścicielem obiektu noclegowego, choćby najmniejszego, powinniśmy być świadomi tego, że na komfort naszych gości wpływa wiele różnych rzeczy. Dlatego też musimy dobrze przygotować naszą ofertę. Tak, by odwiedzający nas goście byli zadowoleni. Jak tego dokonać? Na co zwrócić uwagę w szczególności? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej, w przygotowanym przez nas mini poradniku.

1. Uczciwość i prawdomówność właścicieli obiektu noclegowego


Jedną z najważniejszych zasad, którymi powinniśmy się kierować przygotowując swoją ofertę, to uczciwość i prawdomówność. Podawanie rzetelnych informacji dotyczących zarówno lokalizacji, jak i wszystkich innych danych, łącznie ze stanem faktycznym obiektu, jest niezwykle ważne. Nikt z nas nie lubi, gdy się go oszukuje.

Goście szczególnie lubią, gdy zgadzają się informacje, co do wyposażenia pokoju, udogodnień oraz podanych cen. Jeśli za poszczególne usługi opisane w ofercie trzeba dopłacić, powinniśmy zamieścić w ofercie odpowiednią adnotację. Jej brak może wywołać niepotrzebne nieporozumienia.


2. Czystość na terenie obiektu


Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na ocenę obiektu noclegowego jest czystość. Na sprzątaniu nie możemy oszczędzać. To bardzo ważna sprawa. Czysto powinno być w każdym pomieszczeniu – w pokoju, łazience, kuchni i korytarzu. Nie powinno być plam na kanapie czy fotelu, kurzu na podłodze i meblach, a także zabrudzeń w łazience. 

Istotna jest czysta i świeża pościel, zmieniona bezwzględnie po każdym gościu, czyste ręczniki – jeśli posiadamy je w ofercie. Puste kosze na śmieci z dodatkowymi workami, zadbana kabina prysznicowa czy też wanna i oczywiście toaleta.

Pamiętajmy o tym, że nawet skromny pokój bardziej zadowoli klienta, niż niewysprzątane ekskluzywne wnętrze.

Jeśli przy obiekcie jest także działka, tam też powinien być utrzymany porządek. Każda rzecz powinna mieć swoje miejsce, trawnik musi być przystrzyżony a meble ogrodowe w dobrym stanie technicznym.
Obecnie, w dobie koronawirusa goście jeszcze bardziej zwracają uwagę na czystość, higienę i bezpieczeństwo w obiektach noclegowych. Zadbajmy o te aspekty. Więcej szczegółów znaleźć można tutaj...


3. Dobrze wyposażona i czysta łazienka


Łazienka to niezwykle istotna kwestia. Obecnie standardem jest, że przy każdym pokoju czy w domu jest łazienka. Pomieszczenie nie musi być duże. Ważna jest czystość i wyposażenie.

Co powinno się znaleźć w łazience? Przede wszystkim WC, umywalka oraz kabina prysznicowa z natryskiem lub wanna z baterią i natryskiem. Oba warianty powinny posiadać zabezpieczenie antypoślizgowe, w postaci specjalnych płytek podłogowych, mat lub dywaników oraz osłony natryskowe, zapobiegające nadmiernemu chlapaniu.

Ważne jest także lustro z odpowiednim oświetleniem, szczotka do WC, uniwersalne gniazdo elektryczne z osłoną - niezbędne do użycia maszynki, prostownicy lub elektrycznej szczoteczki do zębów, pojemnik na śmieci oraz półki lub szafki, w których będzie miejsce na kosmetyki gości.
Mile widziane przez gości będą także wieszaki na ręczniki, montowane przy wannie lub natrysku oraz same ręczniki, mydelniczka lub mały dozownik do mydła w płynie, suszarka do włosów, dywanik oraz zapas papieru toaletowego. Czasem, to właśnie te wszystkie drobiazgi sprawiają, że wnętrze staje się dużo przyjemniejsze. Dlatego też warto o tym pamiętać.


4. Wygodne łóżko


Łóżko w obiekcie noclegowym po prostu musi być wygodne. Jeśli będzie inaczej, goście wstaną niewyspani i niezadowoleni. Łóżko ze świeżą pościelą jest najważniejszym elementem wyposażenia każdego pokoju. Jakie powinno być, by sprostać oczekiwaniom gości? Łóżko powinno mieć odpowiednie rozmiary, przynajmniej 2 m długości, tak żeby wyższy gość również mógł się komfortowo wyspać. Warto także zainwestować w dobry materac, który w pokoju dla gości powinien być twardszy niż w domu, przez co też będzie trwalszy.

Pamiętajmy także o dodatkach: ładnej i czystej pościeli, narzucie na łóżko oraz lampce nocnej, która powinna znaleźć się w pobliżu. Jeśli łóżko znajduje się w oddzielnym pomieszczeniu – sypialni, zainwestujmy też w szafki nocne, ładny obraz oraz oczywiście pomalujmy ściany na odpowiedni kolor.


5. Komfortowy pobyt


Bez względu na to, w jakim celu goście pojawiają się w naszym obiekcie – jest to urlop czy wyjazd służbowy, komfort jest niezwykle ważny. Jak sprawić, by goście czyli się komfortowo? Wpływ mają tu różne czynniki. Chodzi zarówno o ciszę i spokój w obiekcie np. przestrzeganie godzin ciszy nocnej, jak również o podstawowe wyposażenie pokoju.

Komfort gości korzystających z usługi noclegowej mogą podnieść także różne przedmioty, m.in. lampka nocna przy łóżku, wieszaczki w łazience, kwiaty na parapecie, pachnąca pościel czy  możliwość przygotowania posiłków. Wiele zależy od grupy docelowej i jej potrzeb. Warto więc gości traktować indywidualnie.


6. Prywatność gości


Niezależnie od celu podróży, każdy gość ceni sobie prywatność podczas pobytu w danym obiekcie noclegowym. Oczywiste jest, że właściciel czy pracownicy nie powinni udzielać informacji o gościach osobom postronnym. Co ważne, goście nie lubią także wtrącającej się we wszystko obsługi. Jeśli nasi klienci będą mieli z czymś problem czy jakieś pytania, na pewno poproszą o pomoc. Cenne są jednak porady turystyczne i polecanie lokalnych atrakcji. Dlatego trzeba wyważyć odpowiednią granicę w kontaktach z turystami.

Pamiętajmy także o szczegółach. Klienci nie będą zadowoleni, gdy w pokoju czy łazience będzie wielkie okno bez zasłon czy rolet. Szczególnie jeśli sąsiedni domek znajduj się w bardzo bliskiej odległości.


7. Bezpłatne WiFi w obiekcie noclegowym


Obecnie zdecydowana większość obiektów noclegowych posiada bezprzewodową sieć internetową i nie pobiera za nią opłat. Jest to standardem. Jednak zdarza się, że jakość połączenia jest bardzo słaba, albo internet łączy się z urządzeniami tylko w jednym pokoju. A to z kolei mocno irytuje gości. Warto więc zadbać o to, by goście bez przeszkód mogli korzystać z wifi w całym obiekcie.


8. Przystosowanie obiektu dla dzieci


Jeśli mamy taką możliwość, przystosujmy nasz obiekt do goszczenia rodzin z dziećmi. Jednorazowy wydatek nie będzie mały, ale bez wątpienia będzie to inwestycja na lata. Co powinniśmy kupić? Przede wszystkim łóżeczko oraz krzesełko do karmienia – to dwie najważniejsze rzeczy. Poza tym w łazience powinna się znaleźć nakładka na sedes oraz nie za wysoki stołek, by dziecko mogło samodzielnie umyć ręce.

Jeśli w naszym obiekcie znajdzie się trochę miejsca, możemy stworzyć kącik dla dzieci. Powinny się w nim znaleźć różne zabawki, książeczki, kredki, czyste kartki oraz oczywiście stolik i krzesełka. Reszta zależy od naszej inwencji twórczej.

Dodatkową atrakcją dla dzieci będzie także plac zabaw na świeżym powietrzu, oczywiście tylko wtedy jest to możliwe, gdy posiadamy działkę przylegającą do obiektu. Maluchy ucieszą się z piaskownicy i huśtawki, nieco starsze dzieci z małego domku i ścianki wspinaczkowej a tuż obok pojawić się może hamak czy leżak – dla pilnujących dzieci dorosłych.


9. Czysta i dobrze wyposażona kuchnia


Możliwość korzystania z kuchni, to szczególnie ważny aspekt dla rodzin z dziećmi. Przygotowywanie posiłków, podgrzewanie jedzenia dla dzieci czy nawet możliwość wypicia kawy lub herbaty w dowolnym momencie dnia sprawia, że urlop wydaje się przyjemniejszy. Jeśli posiadamy kuchnię w naszym obiekcie noclegowym, pamiętajmy, by odpowiednio ją wyposażyć.

Co powinno się znaleźć w naszej kuchni? Przede wszystkim wszystkie niezbędne meble i sprzęty AGD: lodówka, kuchenka, piekarnik, zmywarka, mikrofalówka oraz czajnik elektryczny. A oprócz tego zastawa stołowa, garnki, sztućce, kubeczki, miski, korkociąg, noże i deski do krojenia. Ważny jest także płyn do mycia naczyń, kosz na śmieci z dodatkowymi workami czy ręczniki papierowe.

W niektórych kuchniach goście mogę skorzystać także z podstawowych przypraw a nawet kawy czy herbaty. Jednak wszystkie szczegóły zależą tak naprawdę od nas oraz od naszych ustaleń z klientami.


10. Możliwość wykupienia wyżywienia


Dla części gości istotne jest, żeby w obiekcie lub jego najbliższej okolicy można było zjeść przynajmniej śniadanie. Część właścicieli poleca swoim gościom lokale znajdujące się w okolicy, inni przygotowują oferty specjalne, które zawierają możliwość wykupienia wyżywienia.

Obecnie dla gości najbardziej istotne jest to, aby jedzenie w każdym przypadku było świeże i smaczne. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się kuchnia regionalna oraz potrawy przygotowywane z upraw ekologicznych.

Następny artykuł Jak przygotować się do...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!