Jak wypromować nowy obiekt noclegowy?

Jak wypromować nowy obiekt noclegowy?

Dopiero rozpoczynasz przygodę z biznesem turystycznym? Jeśli myślisz o tym, by zadebiutować jako właściciel obiektu noclegowego, dowiedz się, jak go skutecznie wypromować. Nie warto bowiem rozdrabniać się na kilkanaście różnych kanałów, o wiele lepiej będzie zaufać sprawdzonym graczom.

Jako osoba, która dopiero rozpoczyna pracę w roli właściciela obiektu noclegowego, na pewno zastanawiasz się, jak skutecznie przyciągnąć klientów? Co zrobić, by o oferowanych przez ciebie noclegach dowiedziała się jak największa liczba turystów? Mamy dla ciebie kilka sugestii, przydatnych w wypromowaniu nowego obiektu noclegowego.

Nie działaj w ciemno. Przygotuj strategię marketingową


Przygotowanie strategii marketingowej obiektu noclegowego to jedna z kluczowych kwestii, o której powinien pamiętać każdy przedsiębiorca. Trudno przecież zarządzać biznesem, gdy tak naprawdę nie ma się na niego planu i pomysłu. Trzeba więc jasno określić swój cel oraz sposób jego realizacji. Bardzo istotnym punktem strategii jest plan marketingowy zawierający harmonogram z budżetem. Nie należy go jednak traktować jak coś czego nie można zmienić, szczególnie w obecnych dynamicznych czasach, a raczej pomoc w usystematyzowaniu działań promocyjnych. Budżet powinien zakładać rezerwę na nagłe wydatki i zdarzenia, które trudno przewidzieć w długiej perspektywie.

W określeniu strategii marketingowej pomoże udzielenie odpowiedzi na podstawowe pytania:

  • Jaka jest moja grupa docelowa? Nowi właściciele obiektu noclegowego mogą nie zdawać sobie sprawy, że aby skutecznie sprzedać miejsce, należy określić typ klienta, do którego jest kierowana oferta. Każdy podróżny kieruje się innymi potrzebami i trudno jest stworzyć uniwersalną propozycję. Najlepiej będzie skupić się na dopracowaniu usług dedykowanych jakiejś konkretnej grupie odbiorców.

  • Gdzie będę promować mój obiekt noclegowy? Można to zrobić na wiele różnych sposobów – korzystając z tradycyjnych nośników (prasa, radio, telewizja) lub internetu. Miej jednak na względzie, że współczesny turysta korzysta przede wszystkim z tej drugiej opcji. Planowanie podróży przenosi do sieci, gdyż w jednym miejscu znajdą kompleksową informację, dotyczącą nie tylko noclegów, ale również pobliskich atrakcji oraz wydarzeń. Warto więc postawić na promocję właśnie w takich portalach.

Bądź widoczny w internecie


Jak już wspomnieliśmy, współcześni podróżni przenieśli poszukiwania obiektów noclegowych do sieci. Jest to zdecydowanie wygodniejsze, gdyż można zaplanować wakacje prosto z kanapy, bez konieczności wertowania katalogów czy innego rodzaju ogłoszeń w prasie. Pozostaje jednak pytanie, co zrobić, by być jak najlepiej widocznym w internecie? W tym celu należy postawić na kilka sprawdzonych rozwiązań.

Własna strona internetowa

Przede wszystkim zacznij od tego, by stworzyć profesjonalną stronę internetową swojego obiektu noclegowego. Trzeba położyć szczególny nacisk na nowoczesny wygląd oraz na to, by była dostosowana także do urządzeń mobilnych, które generują połowę ruchu w sieci. Do tego należy dodać działania SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizację strony pod względem treści, jej konstrukcji oraz doboru słów kluczowych. To wszystko zapewnia wysoką widoczność w wyszukiwarce Google.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google

Musisz wiedzieć, że szukający noclegów turyści z reguły ograniczają się do sprawdzenia tylko pierwszej strony wyników wyszukiwania Google. Poznaj kilka sprawdzonych sposobów na to, by znaleźć się na szczycie tej listy.

  • Kampanie Google Ads, które zapewniają pozycję w wynikach wyszukiwania. Linki sponsorowane pojawiają się m.in. u góry strony i są odpowiednio oznaczone. Dzięki temu widoczność twojego obiektu noclegowego może wzrosnąć z dnia na dzień. Co ważne, prowadzone w ten sposób kampanie reklamowe wyświetlane wtedy, kiedy ludzie rzeczywiście poszukują noclegów, a ty płacisz tylko za przejście na promowaną przez ciebie stronę przez odnośnik.

  • Działania remarketingowe, które odbywają się w ramach Google Ads. Ich cel to powtórzenie przekazu użytkownikom, którzy już odwiedzili twoją stronę. Reklamy pojawiają się na popularnych witrynach i portalach, mają najczęściej formę baneru. Na pewno się z nimi spotkałeś, kiedy jako użytkownik przeglądałeś internet.

  • Lokalne SEO, czyli pozycjonowanie lokalne, również pomoże ci zaistnieć w popularnej wyszukiwarce. Jest to promowanie konkretnej frazy z określeniem regionu czy miasta, co sprawdza się właśnie w przypadku obiektów noclegowych i innych firm działających w branży turystycznej. W tym celu warto założyć lub zaktualizować wizytówkę Google Moja Firma. Pozwoli ci to trafić do map oraz oczywiście do wyszukiwarki Google.

Obecność w portalach noclegowych

Kolejnym skutecznym sposobem na wypromowanie nowego obiektu noclegowego jest reklama w portalach. Większość turystów szuka noclegów właśnie w ten sposób! W ramach abonamentu możesz nie tylko publikować swoją ofertę, ale otrzymujesz szereg możliwości jej ulepszenia, np. poprzez skorzystanie z sesji fotograficznej czy wirtualnego spaceru, oraz dodatkowego rozreklamowania w social mediach. Poza tym Nocowanie.pl prowadzi dla ciebie także kampanie Google Ads, co zwiększa twoją widoczność również w tej znanej wyszukiwarce.

Na rynku działa wiele różnych portali oraz serwisów, które jednak mają różną skuteczność. Nie warto rozdrabniać budżetu na jak największą ich liczbę. Lepiej zastosować zasadę, że liczy się jakość, nie ilość.

Bądź widoczny w Nocowanie.pl


Wśród stron, które warto wybrać do wypromowania nowego obiektu noclegowego, jest Nocowanie.pl. Jest to największy polski portal z noclegami, który pozwoli ci dotrzeć do szerokiego grona turystów. W ramach abonamentu otrzymujesz szereg usług uatrakcyjniających twoją ofertę i generujących zapytania oraz rezerwacje od osób poszukujących noclegów w kraju.

Przede wszystkim na Nocowanie.pl możesz zamieścić swoją ofertę wraz z informacjami i danymi kontaktowymi. Jednak aby przyniosła ci oczekiwane rezerwacje, powinna być dobrze przygotowana:

  • stwórz oryginalny opis swojego obiektu, dbając o to, by tekst był napisany poprawnie; warto zastosować się też śródtytuły i wypunktowania, które mogą stanowić urozmaicenie, przyciągające oko do najważniejszych treści,

  • uzupełnij swoje dane kontaktowe, zaznacz piktogramy mówiące o najważniejszych usługach, oznacz swoją lokalizację na mapie oraz odległości od centrum i atrakcji turystycznych,

  • dodaj profesjonalne zdjęcia w dużej rozdzielczości, przedstawiające otoczenie, twój obiekt oraz jego wnętrze, najlepiej o różnych porach roku; w ramach abonamentu na Nocowanie.pl przysługuje ci profesjonalna sesja zdjęciowa.

W ten sposób przygotujesz produkt, który będziesz mógł zaprezentować turystom szukającym noclegów w portalu.

Jak zdobyć zainteresowanie turystów korzystających z portalu?

W dobie rosnącej konkurencji, ważne jest, aby skutecznie zaistnieć w świadomości konsumenta, dlatego im wyżej twoja oferta pokazuje się w portalu, tym lepiej. Aby wyprzedzić konkurencję, możesz skorzystać z Dynamicznych Punktów Pozycjonujących. Jest to system pozycjonowania ułatwiający ci wyprzedzenie konkurencji wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz. Ty sam decydujesz, ile punktów ma być odejmowanych, ale im większa będzie ich liczba, tym będziesz miał wyższą pozycję w mieście.

Poza tym warto wykorzystać inne możliwości, które pozwolą ci nie tylko zaistnieć w świadomości turystów, ale także szybko sprzedać noclegi.

  • Uzupełnienie cennika – podanie kosztów noclegu sprawi, że będziesz lepiej widoczny na liście wyników wyszukiwania. Możesz tam również określić również minimalną liczbę dni, jaką wymagasz do rezerwacji, a także ustawić podwyżkę cen za krótkie pobyty.

  • Korzystanie z kalendarza dostępności i rezerwacji online – będzie to możliwe właśnie po uzupełnieniu cennika. To sposób na wygodne nadzorowanie rezerwacji oraz oszczędzenie czasu, jaki mogłaby zająć wymiana wiadomości. Turysta zapoznaje się z twoją ofertą noclegową i dostępnością wolnych terminów. Decyduje się na pobyt, wybiera odpowiedni pokój i w kilku prostych krokach rezerwuje go online. Pamiętaj, że korzystanie z kalendarza dostępności jest promowane na górze wyników wyszukiwania w twoim mieście w portalu (gdy turysta poda daty planowanego pobytu).

  • Korzystanie z przedpłat online – co jest dodatkowo wyróżniane na liście wyników wyszukiwania. Dzięki temu turysta ma szansę dokonać szybkiej płatności, a ty w kilka chwil masz pieniądze na swoim koncie. Tempo, w jakim dochodzi do finalizacji transakcji, zachęca podróżnych do bezproblemowego zarezerwowania noclegu.

To tylko kilka sprawdzonych sposobów na zaistnienie w świadomości turysty. Poznaj inne nasze pomysły, zobacz: Jak zwiększyć widoczność obiektu, nie wydając ani złotówki?

Następny artykuł Nad morze, czy w góry?

Komentarze

Zobacz również