Jak dobrze zadbać o podniebienie gości w obiekcie noclegowym?

Jak dobrze zadbać o podniebienie gości w obiekcie noclegowym?

Prowadząc obiekt noclegowy, zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z faktu, jak ważne jest zadowolenie gości z pobytu w Twoim obiekcie i wszelkich usług, które są związane z noclegiem. Możesz o to zadbać na wszelkie możliwe sposoby, zapewniając komfort wypoczynku, czy oferując liczne udogodnienia. Warto również pamiętać o zaspokojeniu apetytu Twoich gości, nawet gdy nie oferujesz wyżywienia. W tym artykule podpowiemy Ci, jak dobrze zadbać o podniebienie gości w obiekcie noclegowym.

Na wstępie, musisz zdać sobie sprawę z tego, że czasem nawet najmniejszy szczegół może mieć decydujące znaczenie, jeśli chodzi o ocenę pobytu przez gości w Twoim obiekcie. Nie da się ukryć, że na pewno zależy Ci na jak najwyższych ocenach. Ty, jako gospodarz, możesz zrobić naprawdę wiele. Zadowoleni goście to przede wszystkim Twój sukces i Twoje zadowolenie. Im lepsza ocena wśród Twoich gości, tym większe prawdopodobieństwo, że powrócą do Ciebie w kolejnych latach.


Warto, byś postarał się i zrobił wszystko, by czuli się u Ciebie, jak we własnym domu. Każdy gest z Twojej strony może im sprawić niezwykłą radość. Możliwości jest wiele. Dotyczą one również wszystkiego, co miłe dla naszego podniebienia. Nawet, gdy nie oferujesz wyżywienia, możesz uczynić ich pobyt bardziej wyjątkowym, dbając w odpowiedni sposób o ich podniebienie, nawiązując do regionalnej kuchni lub po prostu - małych i prostych rzeczy. Co to takiego? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi.


Czego oczekuje klient, poszukujący noclegu?


Przede wszystkim poszukuje ciszy i spokoju. Ale musisz sobie zdać sprawę również z tego, że współczesny turysta lubi być zaskakiwany - gadżetami, drobnymi gestami z Twojej strony lub też przekąskami, które z powodzeniem możesz mu zorganizować. Oferta Twojego obiektu powinna w pełni sprostać jego oczekiwaniom. Chyba każdy z gości chce poczuć tu klimat, którego brakuje im w codziennym życiu. Współcześni goście są wymagający, tego nie da się ukryć. Na pewno każdy oczekuje tego, że w Twoim obiekcie znajdzie wszystko, co niezbędne do noclegu, a zabrać ze sobą będzie musiał tylko i wyłącznie odzież. Zgodnie z zasadą “klient nasz pan”, musisz wykonać pewien wysiłek i wyposażyć swój obiekt tak, by znalazły się tu wszelkie niezbędne do codziennego funkcjonowania rzeczy.


Niezwykle ważny jest element zaskoczenia Twoich gości. Przeczytaj koniecznie: Zaskocz i zachwyć. Jak urozmaicić wakacyjny pobyt swoim gościom?


Wyżywienie i przekąski w obiekcie noclegowym - jak możesz zaskoczyć swoich gości?


Niezależnie, czy oferujesz w swoim obiekcie noclegowym wyżywienie, czy też nie, możesz w prosty sposób zaspokoić apetyt Twoich gości. Każdy z nas lubi dobrze zjeść lub przegryźć, przede wszystkim na wakacjach, gdzie nasza przemiana materii jest zupełnie inna i jesteśmy w stanie zjeść absolutnie wszystko. Co możesz zrobić? Sprawdźmy!


  • Przygotuj drobną przekąskę na powitanie


Skoro liczy się pierwsze wrażenie, to dobrze jest w odpowiedni sposób przywitać swoich gości. Sprawdzonym rozwiązaniem w tym przypadku może być np. butelka wina i ciasteczka lub ciasto przez Ciebie upieczone, czy zakupione w cukierni. Doskonale sprawdzą się równiez czekoladki lub cukierki. Taki gest na pewno wywoła niezwykłe wrażenie na gościach, którzy nocują w Twoim obiekcie. Pamiętaj, że zawsze dobrze jest dać dobre jakości przekąski, a nie te najtańsze. Jeśli jesteś w stanie sam przygotować poczęstunek, zadbaj o to, by był dobrej jakości.


  • Agroturystyka - szerokie pole możliwości


Ostatnie lata pokazały, że sporo osób, wybierając nocleg, decyduje się na ofertę agroturystyczną, dającą możliwość poznania prawdziwego wiejskiego życia. Warto, by podniebienia Twoich gości zaznały wszystkiego, co najprzyjemniejsze i związane z tym miejscem. Co możesz zrobić? Zapach świeżo wypiekanego przez Ciebie pieczywa, własne przetwory owocowe, warzywa z Twojego ogródka, swojskie wędliny, czy miód z Twojej pasieki - jeśli jesteś w stanie zaoferować swoim gościom, to gwarantujemy, że będą szczęśliwi i wniebowzięci. Posiłki przygotowywane ze świeżych warzyw, owoców, wiejskich jajek oraz spróbowanie regionalnych produktów będzie dla nich prawdziwą przyjemnością.


  • Mini-bar w pokoju


To rozwiązanie jest najczęściej stosowane w hotelach, jednak z powodzeniem może być wykorzystane również w pozostałych kategoriach obiektów, takich jak: domki, czy kwatery i pokoje. Jeśli Twój obiekt znajduje się w ustronnym miejscu, czy też w ścisłym centrum, to warto pomyśleć nad rozwiązaniem, dzięki któremu Twoi goście będą mieć dostęp do artykułów spożywczych i napojów. Doskonale sprawdzą się tu najzwyklejsze przekąski, czy też owoce - pamiętaj, by były zawsze świeże. Twoi goście, za odpowiednią opłatą, będą mogli przyrządzić swoje ulubione dania. Nie każdy ma czas na zakupy i nie w każdej miejscowości jest sklep. Pamiętaj o tym - na pewno to będzie spore ułatwienie dla Twoich gości.


  • Nawiąż współpracę z lokalnymi restauracjami


Nawet, jeśli nie oferujesz wyżywienia w swoim obiekcie, to warto pomyśleć nad nawiązaniem współpracy z lokalnymi restauracji. Warto polecić sprawdzone miejsce swoim gościom, w którym będą mogli smacznie zjeść, gdyż większość osób bardzo często o to pyta. Nawiązanie współpracy z lokalnymi restauracjami przynosi obopólne korzyści. Osoby korzystające z Twoich usług otrzymają rabat w restauracji, a osoby korzystające z usług restauracji otrzymają zachętę do skorzystania z Twoich usług noclegowych. Prawda, że proste?


  • Regionalne dania w oferowanym wyżywieniu


Jeśli Twoje usługi obejmują wyżywienie, warto zadbać o to, by w menu znalazły się regionalne przysmaki. Każdy region charakteryzuje się wspaniałym, lokalnym smakiem, dlatego jeśli chcesz, by Twoi goście poznali region od każdej możliwej strony, to doskonale sprawdzi się tu serwowanie lokalnych przysmaków. Niech to będzie wyjątkowa podróż, w której Ty i Twoja obsługa będziecie przewodnikami.


  • Wieczorna biesiada przy grillu lub ognisku


To bez wątpienia popularny sposób urozmaicania wieczoru w obiekcie noclegowym. Cieszy się dużym zainteresowaniem gości. Przede wszystkim pozwala w pełni zintegrować się Tobie i Twoim gościom. Zadbaj o kiełbaski, mięso i innego rodzaju specjały, które Twoi goście będą mogli przyrządzić na grillu lub ognisku. Ważną kwestią jest również przygotowanie dań wegetariańskich i posiłków dla dzieci. Jeśli do tego wszystkiego dołączysz śpiew z wykorzystaniem gitary akustycznej i odpowiednie napoje, to Twoi goście na pewno będą w pełni usatysfakcjonowani.


Wieczorne ogniska doskonale wkomponują się w ofertę jesienno-zimową. Sprawdź: Jak uatrakcyjnić pobyt turystów w okresie jesienno-zimowym?


Mamy nadzieję, że zaproponowane przez nas rozwiązania okażą się w pełni pomocne i pozwolą w odpowiedni sposób pozytywnie wpłynąć na podniebienia Twoich gości. Niech to będzie niezapomniany pobyt, również w kwestii kulinarnej.




Następny artykuł Największe atrakcje w...

Komentarze

Zobacz również

Biuro Obsługi Klienta

Infolinia:

801 000 781

poniedziałek - piątek, 8:00 - 18:00

Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!

Aplikacja dla właścicieli obiektów

Dowiedz się więcej