Jak promować noclegi? Porady na 2021 rok

Jak promować noclegi? Porady na 2021 rok

Nie da się ukryć, że początek roku 2021 jest niezwykle ciężki dla całej branży turystycznej, w związku z obostrzeniami i zawieszeniem działalności obiektów noclegowych. Najbliższe dni i tygodnie będą decydujące i wiele wskazuje na to, że branża noclegowa będzie stopniowo odmrażana. W tym artykule podpowiemy Ci, co możesz zrobić, by wypromować swoją ofertę noclegową.

Podróżowanie i powrót do normalności - chyba nie ma osoby, która nie marzyłaby również o tej kwestii. Kwarantanna i pandemia koronawirusa to niezwykle ciężki czas dla nas wszystkich. Pomimo trudności, wkrótce nadejdą te lepsze dni. Dlatego musisz zrobić wszystko, by odpowiednio wypromować swoją ofertę noclegową, nawet jeśli jest najlepsza, bo być może większość osób nie wie o niej w ogóle. Z pewnością starasz się pozyskiwać gości, aby zapełnić wszystkie wolne pokoje czy miejsca dostępne w domku. O czym w związku z tym musisz pamiętać, aby Twoja oferta dotarła do jak największej liczby osób? Jak zachęcić osoby planujące wypoczynek w naszej miejscowości, aby wybrały właśnie Twoją ofertę noclegową? Tu z pomocą przychodzi Internet i portal Nocowanie.pl oraz inne dostępne środki, który mogą znacznie przyczynić się do aktywnego i efektywnego promowania Twojej oferty.


Sprawdź również: Czynniki, o które trzeba dbać w trudnych czasach


Jak promować noclegi w 2021 roku?


Pomimo trudności, z jakimi się obecnie zmagasz, musisz pozytywnie patrzeć w przyszłość i skupiać się na tym, co będzie w najbliższej przyszłości. Turyści w dalszym ciągu będą chcieli podróżować. Szansą może być to, że częściej wybierany będzie urlop w Polsce, aniżeli zagraniczny wyjazd. Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia na samym początku pandemii, kiedy to większość Polaków zdecydowała się na urlop w kraju. Co zrobić, by Twoja oferta już teraz skutecznie przyciągała turystów? Sprawdźmy!


  • Skup się na miesiącach letnich


Sezon zimowy można uznać za stracony, nawet gdy na przełomie lutego i marca, rząd zezwoli na funkcjonowanie obiektów noclegowych zgodnie z przedstawionym reżimem sanitarnym. Warto w związku z tym już teraz promować miesiące letnie, bo na ten czas zainteresowanie wyjazdami na pewno będzie największe. Przygotuj w związku z tym oferty specjalne dostosowane na Święta Wielkanocne, długi weekend majowy i czerwcowy oraz na wakacje. Niech uwagę Twoich gości przyciągną ceny i udogodnienia. W naszym portalu pojawia się już coraz więcej rezerwacji na wakacje, dlatego warto promować sezon letni właśnie teraz, szczególnie że większość osób, siedząc w domu, dokonuje rezerwacji noclegów.


Zobacz również: Weekendowe podróże zimowo-wiosenne. Jak zachęcić turystów?


  • Zadbaj o oprawę graficzną Twojej oferty


Kierując się tym, co zostało wspomniane wyżej, warto zadbać o uzupełnienie zdjęć, znajdujących się na Twojej stronie www i w ofercie portalu Nocowanie.pl. Liczy się przecież pierwsze wrażenie. Turyści przeglądający oferty noclegów na pewno będą zwracać uwagę na zdjęcie główne. Jeśli chcesz promować oferty na sezon letni, musisz zadbać również o to, by fotografia miała ścisły związek z tym właśnie okresem. Zadbaj o odpowiednią rozdzielczość zdjęć - pikseloza raczej nie jest dobrze odbierana przez turystów. Jeśli potrzebujesz profesjonalnej sesji zdjęciowej, jesteśmy w stanie zaoferować Ci ją w ramach opłaconego abonamentu w naszym portalu.


Przygotowanie i aktualizacja oferty to podstawa. Przeczytaj: Jak przygotować obiekt i ofertę po odmrożeniu turystyki?


  • Zaktualizuj informacje znajdujące się na Twojej stronie www


Aktualizacja informacji na te aktualnie obowiązujące to podstawa oferty w portalu Nocowanie.pl, jak i na Twojej prywatnej stronie internetowej. Uporządkowanie najważniejszych informacji i lepsze przyjrzenie się temu, jak pozycjonuje się Twoja oferta to kwestia, o której musisz pamiętać. Sprawdź, czy zdjęcia dobrze prezentują się na Twojej witrynie. Warto przy tej okazji zobaczyć, co się dzieje u konkurencji. Warto również zwrócić uwagę na sam opis. Przemyśl, co Cię wyróżnia, co doceniają Twoi gości i wypunktuj to na stronie. Zobacz czy tekst jest właściwie pogrupowany oraz przejrzysty. Pamiętaj, że tekst nie może być długi. Wystarczy, że zawrzesz wszelkie najważniejsze informacje, których najczęściej poszukują turyści.


  • Uzyskaj odznakę “Obiekt bezpieczny higienicznie”


Nie da się ukryć, że czas pandemii spowodował, że turyści zwracają baczną uwagę na higienę i czystość w miejscu, w którym przebywają. Jeśli spełniasz wszelkie normy związane z higieną i czystością w obiekcie, warto jest postarać się o specjalny program certyfikacji obiektów noclegowych pod względem bezpieczeństwa higienicznego. Jest on skierowany do wszystkich obiektów i podmiotów świadczących usługi noclegowe na terenie Polski. Zgłoszenie jest bezpłatne i dobrowolne, a uzyskany certyfikat ważny przez rok od momentu jego przyznania. Taka informacja pozwala każdemu turyście wyszukać miejsce bezpieczne, w którym przestrzegane są wszelkie normy sanitarno-epidemiologiczne.


Również nasz portal informuje turystów, którzy poszukują noclegu, o tym, jakie wymogi sanitarno-epidemiologiczne są spełniane oraz na jakich zasadach świadczy się usługi sprzątania. O wszystkim rzecz jasna, informuje Certyfikat „Bezpieczny Obiekt”.


Sprawdź najważniejsze informacje o tym, jak otrzymać certyfikat POT i Nocowanie.pl: Zdobądź certyfikat Bezpieczny Obiekt Polskiej Organizacji Turystycznej


  • Bądź obecny w social-mediach


Doskonałym uzupełnieniem oferty w portalu Nocowanie.pl będzie również obecność w mediach społecznościowych. W ten sposób możesz na bieżąco informować osoby, które Cię obserwują, o tym, co robisz w danej chwili, że oferta na wakacje jest już dostępna i że z utęsknieniem na nich czekasz. Jeżeli ostatnio zrobiłeś coś miłego dla okolicznej społeczności czy pomagasz w walce z COVID-19, koniecznie pochwal się tym w mediach społecznościowych. Dzięki temu pokażesz się z jak najlepszej strony i wzbudzisz sympatię odbiorców, co przełoży się na liczbę rezerwacji. Dodatkowo bardzo ważne jest śledzenie aktualnie obowiązujących przepisów publikowanych przez polski rząd i GIS. Dostosuj w związku z tym swoją ofertę do obecnie panujących warunków, ograniczeń i obostrzeń.


  • Niech Twoja oferta będzie elastyczna


Wprowadzenie obostrzeń spowodowało, że spora część osób zastanawia się nad tym, co będzie dalej. Wcześniej zaplanowane noclegi mogą nie dojść do skutku, z tego względu, że akurat w danym czasie przyjmowanie gości może być zabronione. W związku z tym bądź otwarty na prośby gości, dotyczące odwołania danego terminu lub przełożenia na inny możliwy termin. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana terminu - zachęć w ten sposób gości, oferując im np. korzystny rabat. Pokaż im w ten sposób, że zależy Tobie na ich obecności w Twoim obiekcie.


Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas wskazówki pozwolą odpowiednio wypromować ofertę w 2021 roku. Liczymy na to, że podróżowanie, jakie znamy i lubimy już wkrótce będzie możliwe.




Następny artykuł Atrakcyjne Pomorze...

Komentarze

Zobacz również