Jak wykorzystać Instagram do promocji obiektu noclegowego?

Jak wykorzystać Instagram do promocji obiektu noclegowego?

Instagram to zyskująca na popularności aplikacja, z której w Polsce korzysta około 2,5 miliona osób, natomiast na świecie liczba ta rok temu przekroczyła już miliard użytkowników.

W Polsce popularność Instagrama ciągle rośnie – jest używany głównie przez młodych ludzi, którzy okazjonalnie umieszczają tu swoje zdjęcia i krótkie filmy. Zakładamy, że aplikacja ta jest Ci dobrze znana, być może również z niej korzystasz, ale czy zastanawiałeś się kiedyś, że można byłoby ją wykorzystać do promocji Twojego obiektu noclegowego? Poniżej kilka najważniejszych informacji, pozwalających odpowiednio wypromować Twój biznes turystyczny przy użyciu tej „wciągającej” aplikacji.

 

Ostatnie lata pokazały, że media społecznościowe wpływają na każdą dziedzinę naszego życia i stanowią doskonałe narzędzie marketingowe w rozwijaniu pasji, promowaniu własnego biznesu, czy też samej osoby – mniej lub bardziej znanej. To już nie tylko Facebook, czy YouTube, ale również i Instagram, który przebojem wkradł się do światowych social-mediów.

 

Zasada działania aplikacji jest bardzo prosta. Instagram przeznaczony jest dla użytkowników smartfonów, które posiada już chyba każdy. Idea skupia się głównie na publikowaniu zdjęć, filmików, czy też relacji z naszego życia. Niektórzy użytkownicy skupiają się jak najlepszych ujęciach miejsc, czy też swojej własnej osoby – wszystko po to, by być jak najlepiej widocznym w świecie internetu i posiadać jak największą liczbę tzw. „followersów”, czyli najprościej mówiąc – osób, które widzą wszystko to, co opublikujemy. Codziennością na Instagramie są zdjęcia przygotowanych potraw, zdjęcia pogody, czy też selfie. Samo zdjęcie to nie wszystko – dzięki odpowiedniemu zastosowaniu dostępnych filtrów zdjęcie zyskuje odpowiedni bajkowy, tajemniczy, czy też artystyczny wygląd. Możliwości Instagrama są nieograniczne. Co musisz zrobić, by dzięki niemu odpowiednio wypromować swój obiekt noclegowy?

 

Załóż profil swojego obiektu

 

Przygodę z Instagramem musisz rozpocząć od założenia odpowiedniego profilu, na którym będziesz umieszczać najważniejsze informacje związane z Twoim obiektem i prowadzoną przez Ciebie działalnością. Rejestracja to dosłownie kilka chwil na uzupełnienie danych i potwierdzenie rejestracji poprzez kliknięcie w link w wiadomości e-mail. Jeśli posiadasz konto na Facebooku, to o wiele szybszym sposobem przystąpienia do świata Instagrama, będzie logowanie przy użyciu Facebooka. Uzupełnij najważniejsze informacje, stwórz nazwę, którą użytkownicy aplikacji odnajdą bez problemu i postaraj się zrobić wszystko, by Twój obiekt był jak najlepiej widoczny i zachęcał użytkowników do kliknięcia „Obserwuj”. Od tej chwili wszystko już tak naprawdę jest w Twoich rękach.

 

Zdjęcia i filmy jako główne narzędzie promowania Twojej oferty

 

Nie da się ukryć, że ciekawe tematy do zainteresowania turystów zdarzają się praktycznie na każdym kroku i zazwyczaj odbywa się to spontanicznie. Pomocny będzie tu Twój smartfon, dzięki któremu przedstawisz swoją malowniczą okolicę, ciekawe ujęcia wnętrz Twojego obiektu, czy też po prostu pogodę za oknem. Tematów jest wiele, a telefon masz zawsze przy sobie. W pobliskim lesie rosną grzyby? Nieopodal Twojego domku przepływa malownicza rzeka? Wykorzystaj te fakty i poinformuj o tym Twoich obserwatorów. Do zrobienia doskonałej fotki nie potrzeba wiele. Odpowiednie oko i średniej klasy aparat w telefonie w zupełności wystarczą. Jeśli nie jesteś profesjonalnym fotografem, to nic nie szkodzi. W internecie dostępnych jest wiele poradników związanych z podstawami fotografowania. Odpowiednie ujęcie, często zaskakujące i ciekawe, to dobry sposób, by odnaleźć jak największą liczbę obserwujących użytkowników. Być może wśród nich znajdzie się Twój potencjalny klient…

 

Filtry i odpowiednia obróbka zdjęć

 

Jeśli już zrobiłeś zdjęcie, to czas najwyższy, by udostępnić je na profilu Twojego obiektu. Chcesz zaciekawić turystów i sprawić by Twoja fotka była miła dla oka? Śpieszymy z podpowiedzią. Niezwykle pomocne w tej sytuacji będą filtry, dzięki którym możesz ożywić zdjęcie, uczynić je bardziej tajemniczym, czy też nadać bajkowy wygląd. Możliwości jest wiele, jednak musisz pamiętać, by umiejętnie i z umiarem stosować wszelkie funkcje związane z edycją zdjęć. Poza wspomnianymi filtrami, masz również możliwość kadrowania zdjęć, ustawiania kolorów, rozmycia, czy jasności. Edytuj fotki tak, by budziły zainteresowanie i były pozytywnie kojarzone. Staraj się stosować filtry o ciepłej kolorystyce i te przyciągające oko. Ważne jest to, by stosować różne formy edycji – unikaj powtarzania tego samego schematu, bo zdjęcia staną się po prostu nudne.

 

#Hashtag

 

Hashtag to nic innego jak poprawienie widoczności zdjęcia, które właśnie zostało przez Ciebie dodane do swojego profilu. W internecie hashtag oznaczany jest symbolem „#”. To bardzo popularny znak, który stosuje się w opisie pod fotką. Pozwala ono znaleźć w prosty sposób najważniejsze informacje i sprawia, że większa ilość użytkowników jest w stanie odnaleźć Twój post. W końcu chyba o to chodzi, by Twoje zdjęcia trafiły do jak największej liczby odbiorców. Podobnie, jak w przypadku filtrów, również i tu wskazany jest umiar. Lepiej jest zastosować kilka niż kilkanaście, czy kilkadziesiąt hashtagów.

 

Przykładowe hashtagi pod zdjęciem przedstawiającym obiekt, znajdujący się nad morzem:

 

#morzebałtyckie

#wakacje

#pomorze

#pokojegościnneu (tu nazwa obiektu)

#lato

#najlepszywypoczynek

 

Przykładowe hashtagi, jakie można użyć pod zdjęciem obiektu znajdującego się w Tatrach:

 

#tatry

#podhale

#góralskachata

#zakopane

#złotajesień

#górskiewędrówki

#wgórachnajlepiej

 

Prawda, że proste? Możliwości jest wiele – postaraj się dobrać takie hasła, które idealnie pasują do Twojej oferty.

 

Odpowiednio promuj Twój profil

 

Odpowiednie promowanie profilu Twojego obiektu na Instagramie to podstawa. Spraw, by jak największe grono osób wiedziało o jego istnieniu i miało do niego swobodny dostęp. Link do instagrama, znajdujący się na wizytówce obiektu, przekierowanie ze strony www, czy też z Facebook’a to podstawowe kwestie, od których powinieneś zacząć. Nie czekaj aż użytkownicy zaczną obserwować Twój profil – to Ty powinieneś wykonać pierwszy krok i zacząć obserwować osoby, które możesz znać i których profile wydają Ci się ciekawe. Z pewnością odwdzięczą Ci się tym samym, gdyż na Instagramie króluje zasada „Follow” za „Follow”. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba którą zaczniesz obserwować, będzie obserwowała również Twój profil.

 

Inna ważna kwestia to udzielanie się - „lajkuj” zdjęcia, komentuj i w miarę często dodawaj nowe posty – spraw, by Twój profil nie stał się nudny. Musi się na nim coś dziać, by przykuwał uwagę Twoich potencjalnych gości. Umiejętnie zarządzaj publikowaną treścią, podziel zebrany materiał na odpowiednie części – zasada nie wszystko naraz sprawdzi się tu idealnie.

 

Bardzo ważną rolę w promowaniu obiektu noclegowego odgrywa influencer marketing. Sprawdź koniecznie: Influencer marketing w turystyce?

 

Instagram & Facebook

 

Nie od dziś wiadomo, że Instagram jest częścią właścicieli Facebooka, dlatego postaraj się umiejętnie wykorzystać fakt kooperacji jednej i drugiej aplikacji. Treści publikowane na Twoim profilu na insta, możesz również zamieścić na swoim Facebooku, oczywiście jeśli posiadasz konto. Wystarczy tylko jedno kliknięcie, które sprawi, że masz większą rzeszę odbiorców dzięki jednej fotce. Oczywiście w każdej chwili można z tego zrezygnować i przejść do ustawień, w których to Ty sam będziesz mógł decydować, czy umieszczać dane zdjęcie tylko na Instagramie, czy na obu aplikacjach.

 

Fotki w Twoim obiekcie dozwolone

 

Bardzo często zdarza się, że Twoi goście robią zdjęcia podczas pobytu w obiekcie. Większość z nich z pewnością trafi na ich Instagrama. Odpowiednie otagowanie zdjęcia to klucz do sukcesu, który będzie możliwy dzięki współpracy z Twoimi turystami. Postaraj się namówić ich, by robili zdjęcia w obiekcie i używali do podpisu odpowiedniego hashtaga, związanego z unikalną nazwą Twojego obiektu. Widoczne, doskonałe samopoczucie gości z pewnością zostanie dostrzeżone przez ich znajomych i obserwatorów i być może sprawi, że ich followersi również do Ciebie zawitają.

 

Konkursy i nagrody

 

Odpowiednie zachęcanie gości, o którym wspominamy wyżej to podstawa. Najskuteczniejszą metodą motywowania Twoich gości do zamieszczania zdjęć z Twojego obiektu, będą z pewnością konkursy. Kolacja dla dwojga, czy darmowy nocleg spotka się z dużą przychylnością Twoich gości.  Odpowiednie otagowanie zdjęć, często bardzo perfekcyjnych, pomoże zwiększyć dostrzegalność Twojego obiektu w mediach społecznościowych za naprawdę niewielki koszt. Nie potrzebujesz do tego żadnych dodatkowych aplikacji. Po wpisaniu odpowiedniego hashtaga, Twoim oczom ukazują się wszystkie zdjęcia, biorące udział w konkursie i Twoim zadaniem jest wybór zwycięzcy, co z pewnością nie będzie łatwe.

 

Filmy i relacje

 

Jak wiadomo, Instagram to nie tylko zdjęcia. Coraz większa liczba użytkowników decyduje się na publikowanie krótkich filmów i relacji. Trwa to zazwyczaj 15-20 sekund, jednak pozwala przedstawić ważne informacje związane z Twoją ofertą lub ważnym wydarzeniem w Twoim mieście. Wideo z koncertu, czy wydarzenia sportowego będzie zdecydowanie ciekawsze niż zdjęcie. Chcesz pokazać zdjęcie z humorem? Polecamy aplikację Boomerang, która pozwoli stworzyć ciekawy film i zamieni zwykłe chwile w miłe niespodzianki.

 

Instagram to niezwykła aplikacja, która w niezwykły sposób pomoże wypromować Twoją ofertę noclegową. Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom, korzystanie stanie się niezwykle przyjemne i proste. Rób zdjęcia i pamiętaj o hashtagach!

 

#nocowanie #artykuł #promowanieobiektunoclegowego #korzystaniezinstagrama #powodzenia

 

fot. freestocks (Pixabay.com, CC0)

 

 

Następny artykuł Tworzenie persony idealnego...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!