Jak wyróżnić ofertę obiektu w mniej popularnej lokalizacji?

Jak wyróżnić ofertę obiektu w mniej popularnej lokalizacji?

Preferencje związane z wypoczynkiem wśród Polaków kształtują się w ten sposób, że na swój urlop najczęściej wybieramy góry, morze lub jeziora. Jak wiadomo, nasz kraj oferuje wiele wspaniałych miejsc, w tym również mniej znanych. Co Ty, jako właściciel obiektu noclegowego możesz zrobić, by przekonać osoby niezdecydowane do wizyty właśnie w Twojej miejscowości?

Mniej znany i mniej popularny nie oznacza, że nie może być bardziej wyjątkowy i lepszy niż miejscowości, do których przyjeżdżają tłumy turystów z całej Polski, a zdarza się, że nawet z Europy. Polska to kraj niezwykły, oferujący wiele wspaniałych miejsc, zarówno dla osób lubiących aktywnie spędzać czas i tych, którzy poszukują ciszy i spokoju. 


Bardzo często, decydując się na swój wymarzony urlop, wybieramy miejsca popularne, w których czujemy się dobrze, bo mieliśmy okazję być tam niejednokrotnie. Okazuje się jednak, że coraz więcej osób decyduje się na odkrywanie i co za tym idzie - poszukiwanie miejsc mniej obleganych, ale równie piękny.


W tym miejscu warto podkreślić również fakt, że pandemia koronawirusa niejako zmieniła sposób podróżowania wśród Polaków. Coraz częściej turyści decydują się na wypoczynek w ustronnym miejscu, w lokalizacji, w której panuje cisza i spokój oraz dominuje piękno przyrody. Ustronne miejsce może być równie w pełni wyjątkowe - wszystko tak naprawdę uzależnione jest od tego, jak turyści zechcą spędzić swój wolny czas, co zobaczyć.


Jeżeli prowadzisz obiekt, który znajduje się w mało znanej miejscowości, w znacznie mniej popularnym regionie, to warto żebyś poznał kilka prostych kroków, które umożliwią Ci odpowiednie wypromowanie Twojej oferty. Pamiętaj, że w takim przypadku nie stoisz na straconej pozycji.


Daj się poznać turystom z całej Polski - co możesz zrobić?


Prowadzenie obiektu noclegowego wymaga wiele pracy i wyrzeczeń, które musisz spełnić, jeśli chcesz odnieść sukces. Na pewno trudności mogą się pojawić w przypadku lokalizacji w mniej znanym regionie i miejscowości. Okazuje się jednak, że spora część osób, w tym odkrywców, poszukuje miejsc ciekawych, w których będą mogli odpocząć od turystycznego zgiełku. Co Ty, jako właściciel obiektu możesz zrobić, by zachęcić ich do wizyty w Twoim obiekcie? Sprawdźmy!


  • Podkreśl atuty swojej lokalizacji


Każde miejsce może pochwalić się czymś naprawdę wyjątkowym. Chyba nie ma takiego miejsca w Polsce, w którym “wieje nudą”, a turyści chcą jak najszybciej powrócić do swojego miejsca zamieszkania. Jeżeli Twój obiekt znajduje się w mało znanej miejscowości i w ustronnym miejscu, to gwarantujemy Ci, że większość osób to naprawdę doceni. Możesz spodziewać się, że przyjadą do Ciebie osoby poszukujące “świętego spokoju”. 


Co możesz zrobić, by stać się bardziej widocznym? Jest wiele możliwości. Przede wszystkim:


  • daj znać turystom w treści oferty, gdzie dokładnie znajduje się Twój obiekt, dlaczego warto go wybrać, jakie warunki tu panują, czy znajduje się w otoczeniu ciszy i spokoju oraz niezwykłej przyrody;

  • warto podkreślić odległość od atrakcji znajdujących się w danym regionie i większych, bardziej znanych miejscowości - turyści bardzo często poszukują doskonałej bazy wypadowej do podróży po całym regionie, w którym wypoczywają;

  • postaraj się zamieścić odpowiednie fotografie, które w pełni pokażą piękno Twojego obiektu i najbliższej okolicy;

  • poinformuj, z jakich form spędzania wolnego czasu mogą tutaj korzystać;

  • jeśli historia miejscowości, w której znajduje się Twój obiekt jest niezwykła i bogata, to w kilku zdaniach napisz o tym w swojej ofercie;

  • pozwól lepiej poznać tę właśnie miejscowość - wprowadź odrobinę tajemniczości i coś, co zachęci gości do przyjazdu właśnie w to miejsce.


Przeczytaj również: Wpływ lokalizacji obiektu na wybór noclegu wśród turystów


  • Skorzystaj z możliwości, jakie daje Ci Nocowanie.pl!


Pamiętaj, że nasz portal oferuje wiele form promocji, które pozwolą Ci możliwie jak najlepiej zaprezentować każdy, nawet najmniejszy obiekt, znajdujący się w zupełnie nieznanej miejscowości. 


Wiedz o tym,, że swoją ofertę możesz “podpiąć” pod bardziej popularniejszą miejscowość z okolicy, co ułatwi znalezienie gości, którzy być może zechcą trafić do Ciebie.


Niezwykle ważne jest uzupełnienie ofert specjalnych. W naszym portalu znajduje się specjalnie dedykowana ku temu oferta “Noclegi w ustronnym miejscu”, w którym turyści lubiący podróżowanie w stylu slow mogą znaleźć odpowiadający im obiekt. To najprostsza droga, by poznali właśnie Ciebie! Noclegi w ustronnym miejscu to tylko jedna z kilku ofert specjalnych, które warto uzupełnić. Swoją reklamę z powodzeniem możesz zamieścić również w zakładkach “Wakacje”, “Urlop z dziećmi”, "Urlop na wsi", czy “Ferie zimowe”.


Dodatkowo, redakcja naszego portalu lubi prezentować obiekty niezwykłe - wyróżniające się klimatem, historią lub znajdujące się w otoczeniu niezwykłej przyrody. Jeśli Twój obiekt wyróżnia się czymś szczególnym, to daj nam znać - być może zdecydujemy się na nieco szersze zaprezentowanie Twojego obiektu w postaci odrębnego artykułu ofertowego.


Pamiętaj również o aktualizowaniu oferty, w tym cen - te konkurencyjne wyróżnią Twój obiekt na tle innych i będą korzystne dla sporej grupy turystów.


  • Odpowiadaj na zapytania “Szukam noclegu”


Jest jeszcze jeden sposób w portalu Nocowanie.pl, który umożliwia bezpośrednie dotarcie do określonej grupy odbiorców, którzy nie mają ściśle określonych wymagań, jeśli chodzi o miejsce swojego wypoczynku.


Niezwykle pomocna w takim przypadku może okazać się zakładka “Szukam noclegu”, w której turyści zamieszczają pytania o wolny termin noclegu w określonym regionie. Jeśli spełniasz wymagania, to otrzymasz zapytanie dotyczące np. noclegu w górach. Odpowiadając na zapytanie opublikowane przez turystę, zwiększasz swoje szanse na to, że zdecyduje się wybrać właśnie Twój obiekt.


Sprawdź: Odpowiedzi na zapytania turystów. Dlaczego są tak ważne?


  • Bądź w ciągłym kontakcie z turystami


Swoją ofertę możesz z powodzeniem wyróżnić również dzięki mediom społecznościowym. Bądź obecny w grupach, w których turyści prowadzą dyskusje i poszukują noclegu. Stwórz fanpage swojego obiektu i publikuj tam najważniejsze informacje i zdjęcia, które są związane z Twoją ofertą.


Warto odezwać się również do osób, które miały okazję gościć w Twoim obiekcie. Specjalna oferta z promocyjną ceną, być może zachęci ich do wizyty w Twoim obiekcie, szczególnie jeśli w pełni czerpali zadowolenie z minionego pobytu. 


Przeczytaj również: Kontakt z turystą. O czym pamiętać i jak odpowiadać na zapytania o nocleg?


  • Fizyczna reklama obiektu


Jeśli Twój obiekt znajduje się w ustronnym miejscu, może pozostać niezauważony przez turystów, którzy przejeżdżają główną drogą, łączącą konkretne miejscowości. W takim przypadku niezwykle pomocne mogą okazać się odpowiednie drogowskazy, bannery lub tabliczki, które dadzą jasny sygnał, że w pobliżu znajduje się naprawdę wyjątkowe miejsce.


Pamiętaj o tym, że w ramach zakupionego abonamentu w portalu Nocowanie.pl, masz do wyboru jeden z trzech gratisów, w postaci baneru spersonalizowanego, tabliczki lub wizytówek.


Zobacz: Nie zapominaj o tradycyjnych metodach promocji obiektu noclegowego!


Jak widać, nie stoisz na straconej pozycji i możesz również cieszyć się naprawdę dużym obłożeniem, podobnie jak obiekty znajdujące się w popularnych miejscowościach. Zacznij działać już dziś!




Następny artykuł Stwórz własne dzieło. TOP 3...

Komentarze

Zobacz również

Biuro Obsługi Klienta

Infolinia:

801 000 781

poniedziałek - piątek, 8:00 - 18:00

Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!

Aplikacja dla właścicieli obiektów

Dowiedz się więcej