Jak zrobić audyt oferty obiektu noclegowego krok po kroku?

Jak zrobić audyt oferty obiektu noclegowego krok po kroku?

Odpowiednie przygotowanie oferty obiektu noclegowego to jeden z czynników, który pomoże ci przyciągnąć do siebie turystów. Musisz wiedzieć, że to nie tylko ciekawy opis, ale szereg innych czynników ważnych dla osób poszukujących noclegów. Najlepszym sposobem, by sprawdzić czy o niczym nie zapomniałeś, jest przeprowadzenie audytu. Nocowanie.pl przygotowało webinar, w którym eksperci krok po kroku omawiają ten proces.

Z webinaru dowiesz się najważniejszej rzeczy – co może sprawić, że będziesz bardziej skuteczny i lepiej widoczny dla potencjalnych gości? Poznasz wszystkie narzędzia, które oferuje ci Nocowanie.pl, by twoa oferta przyciągała turystów.

Zobacz, co jest ważne dla turysty


Audyt oferty obiektu noclegowego warto zacząć od sprawdzenia, co widzi turysta. To zarówno profesjonalna galeria zdjęć, jak też widoczne na głównym zdjęciu boksy. Właściciel obiektu noclegowego, który chce się wyróżnić na tle innych, powinien zadbać między innymi o weryfikację oferty oraz pobieranie zaliczki online za pośrednictwem Nocowanie.pl. Dzięki temu zyskuje się aż dwa wyróżnienia:
  • boks „Sprawdzony obiekt”,
  • boks „Bezpieczna transakcja od Nocowanie.pl”.

Pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach, dlatego sprawdź, czy uzupełniłeś adres, odległość od centrum i czy dobrze oznaczyłeś lokalizację na mapie. To wszystko jest ważne z punktu widzenia turysty. Co jeszcze się dla niego liczy?

  • Zdjęcia. To najistotniejszy element oferty, który może zdecydować, czy turysta zechce wybrać właśnie twój obiekt. Najlepiej, by fotografie zostały wykonane przez profesjonalistę. Z takiej usługi możesz skorzystać w ramach rocznego abonamentu w portalu.

  • Opinie. Jest to niezwykle ważny punkt każdej oferty, gdzie turyści bardzo często zaglądają. Na podstawie doświadczeń innych gości wyrabiają sobie własne opinie i podejmują decyzję o wyborze konkretnego miejsca. Istotne jest, by odpowiadać na każdą zamieszczoną opinię – zarówno pozytywną, jak negatywną.

  • Mapa. To bardzo istotne zwłaszcza dla tych turystów, którzy wybierają się w nieznane miejsce i chcą dokładnie sprawdzić lokalizację obiektu. Jest to ważne wtedy, kiedy nawigacja może nie być precyzyjna. Dlatego konieczne jest, by właściciel sam umieścił znacznik na mapie i sprawdził dane.

  • Cennik. Znajdują się tu szczegółowe informacje na temat danej usługi – zdjęcia oraz informacje o koszcie pobytu.

  • Oferty specjalne. Uzupełnienie tej zakładki pozwoli na zapełnienie kalendarza w gorących terminach, ale także jest to dodatkowa możliwość wypozycjonowania się w wyszukiwarce Google.

  • Opis. Powinien być unikalny, ponieważ także i on wpływa na widoczność obiektu noclegowego w Google. Powielanie treści w wielu miejscach nie jest mile widziane przez tę wyszukiwarkę.

Jak możesz ulepszyć swoją ofertę?


Wiemy już, co w ofercie obiektu noclegowego jest ważne dla turysty. Teraz pokażemy co zrobić, by podróżny znalazł informacje których oczekuje. Podpowiadamy, co należy uzupełnić w panelu obiektu i z jakich narzędzi możesz tam korzystać.

Krok 1 – odpowiadaj na wiadomości



Przeprowadzając audyt oferty warto przeanalizować swój kontakt z turystą. W tym celu koniecznie trzeba zajrzeć do zakładki wiadomości. Znajdziesz tu wszystkie zapytania, które turyści wysyłają przez formularz na Nocowanie.pl. Im szybciej udzielisz odpowiedzi, tym lepiej. Dlatego możesz skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własne. Ułatwią one odpowiedź na najczęściej powtarzające się pytania.

Dzięki wiadomości możesz potwierdzić lub odrzucić termin, a także poprosić turystę o zadatek lub zaliczkę. Potwierdzasz tym wolny termin i umożliwiasz turyście szybkie dokonanie rezerwacji. Jeżeli masz uzupełnione parametry wiadomości, pomocnym narzędziem będzie aplikacja Nocowanie.pl, dzięki której możesz zarządzać swoją ofertą i odpowiadać na wiadomości przez smartfona. Co ważne, nie musisz ciągle logować się do panelu – aplikacja zapamięta twoje dane.

Krok 2 – korzystaj z kalendarza rezerwacji



Jest to niezwykle przydatne narzędzie, dzięki któremu możesz zarządzać swoimi usługami – edytować je, nadawać nazwy czy określać cenniki dla poszczególnej usługi. Można tu zablokować zajęty termin, dodawać nowe rezerwacje. Z tego poziomu można wysłać prośbę o zadatek czy potwierdzić wpłatę zadatku czy całą rezerwację, a nawet całkiem ją usunąć. Tutaj również zapiszesz najważniejsze informacje o turyście!

Kalendarz stanowi jedną z najważniejszych funkcjonalności w panelu obsługi obiektu. Pozwala bowiem na kompleksowe zarządzanie usługami, a nawet zsynchronizowanie kalendarzy rezerwacji z różnych portali za pomocą iCal.

Krok 3 – uzupełnij cennik



Znajdziesz tu wszystkie usługi, jakie oferujesz turystom.
W ustawieniach możesz określić liczbę oferowanych miejsc, co rozumiesz przez pojęcie weekendu (np. dni od piątku do niedzieli lub tylko sobota i niedziela), co ma znaczenie przy definiowaniu cennika rozróżniającego dni powszednie i właśnie weekend.

W cenniku możesz również dodać nowe usługi (pokój, apartament, domek itp.), zdefiniować ceny ze względu na dzień lub na liczbę osób. Również tutaj dostępna jest opcja edytowania – można dodać opis usługi, zdjęcia, konkretne ceny czy zniżki. Warto opisać je szczegółowo, by turyści wiedzieli, czego mogą spodziewać się w pokoju, a także zilustrować warunki na fotografiach. To wszystko zajmie niewiele czasu, a będzie naprawdę docenione przez osoby poszukujące noclegów w portalu.

Jeżeli nie wiesz, jak się po nim poruszać, webinar Nocowanie.pl dokładnie pokazuje, wszystkie jego funkcjonalności! Koniecznie obejrzyj ten materiał.

Krok 4 – punkty pozycjonujące


Znajdziesz tu wszystkie informacje dotyczące pozycjonowania twojego obiektu w portalu. Dowiesz się m.in. na której jesteś pozycji oraz ile posiadasz punktów. Tutaj też dowiesz się co robić, by pojawić się na najwyższej pozycji w swoim mieście, a także zakupisz nowe. Co ważne, w tej zakładce zarządzasz także dzienną stawką pozycjonowania.

W zakładce punkty zobaczysz, kto w twoim mieście wykupił pozycję gwarantowaną, a także wyrazisz chęć, by wykupić taką pozycję.

Dlaczego warto korzystać z tego narzędzia? Wiele razy zaznaczaliśmy, że turyści zwykle ograniczają się do przeglądania dwóch pierwszych stron z listy wyników wyszukiwania. Im jesteś wyżej, tym są większe szanse na sprzedanie usługi.

Krok 5 – ogłoszenia Szukam noclegu i Wolne pokoje


Ogłoszenia Szukam noclegu i Wolne pokoje to swego rodzaju fora, które służą sprzedaży wolnych terminów. Usługa Szukam noclegu skierowana jest do turystów, którzy poszukują noclegów w danym miejscu. W panelu masz możliwość odpowiedzi na te, dotyczące twojej okolicy.

Wolne pokoje to nic innego, jak odwrócona forma Szukam noclegu. To właściciel obiektu noclegowego ogłasza swoją ofertę na konkretny termin i usługę. Turysta, planujący urlop może na takie ogłoszenie odpowiedzieć i zarezerwować nocleg. Z tej formy promocji może korzystać każdy, kto ma opłacony abonament w portalu Nocowanie.pl.

Krok 6 – przejrzyj zakładkę Twoja oferta



W zakładce Twoja oferta możesz dodać wszystko, co jest ważne dla twojej prezentacji w portalu. Dzięki niej zadbasz między innymi o aspekt wizualny. W zakładce znajdują się następujące podkategorie:

  • Opis i usługi.

  • Cennik – są tu powtórzone funkcjonalności z głównej zakładki Cennika.

  • Zdjęcia i filmy – w tym miejscu można stworzyć galerię zdjęć (określić ich widoczność czy kolejność) oraz dodać link do filmu z serwisu YouTube; na zdjęciach można zaznaczyć, co się na nich znajduje, a także zrobić ich opis.

  • Udogodnienia – są podzielone na sekcje, w dużej mierze wpływają na wyniki wyszukiwania na listingu w portalu; im więcej udogodnień uzupełnisz, tym większa szansa, że turysta, który wyszukuje po interesujących go parametrach, trafi na twój obiekt.

  • Oferty specjalne – tu właśnie możesz je wprowadzić, tworząc nowy opis i dodając nowe zdjęcie, które będzie je najlepiej według ciebie promować.

  • Mapy – położenie obiektu zaznaczane jest domyślnie, na podstawie danych podanych podczas rejestracji; tutaj możesz skorygować ewentualne pomyłki.

  • Dane obiektu – to dane, które podawane są podczas procesu rejestracji.

  • Regulamin obiektu – tutaj można wprowadzić obowiązujący w obiekcie regulamin, turysta może się z nim zapoznać jeszcze przed przyjazdem; regulamin jest widoczny przy ofercie.

  • Opinie – w zakładce widać wszystkie opinie, które zostały dodane oraz zobaczyć, jak turyści polecają obiekt oraz pozostawione przez niego sugestie.

  • Statystyki – to miejsce, w którym widzimy liczbę odsłon oferty czy numeru telefonu.

  • Profil właściciela – tutaj można napisać coś o sobie, dodać zdjęcie oraz zweryfikować dane kontaktowe (numer telefonu oraz adres e-mail).

Krok 7 – poznaj sekcję Płatności i reklamy



W tej sekcji umieszczono wszystko, co jest związane z twoim abonamentem, a także to, co pozwoli ci wyróżnić się wśród innych ofert czy zyskać dodatkową widoczność.

  • Abonament – poznasz tu swój aktualny plan abonamentowy i dostępne w jej ramach dodatkowe usługi, czyli na przykład sesja zdjęciowa, tłumaczenie oferty na angielski lub niemieckie itp.

  • Punkty pozycjonujące – to kolejne miejsce, w którym możesz nimi zarządzać;

  • Dodatkowa kategoria lub miasto – tutaj ustawisz możliwość wyświetlania swojego obiektu noclegowego pod inną, dodatkową kategorią lub na listingu większej, sąsiedniej miejscowości. To szansa na zaprezentowanie się większej liczbie turystów. Uwaga, udogodnienie jest dodatkowo płatne;


  • Bannery – dodatkowa forma reklamy, która będzie widoczna na stronie głównej lub na podstronach regionu czy województwa;

  • Tekst reklamowy – można zamieścić korzystając z szablonu lub wpisać własny tekst. Jest to dodatkowo płatna forma promocji;

  • eFaktury – znajdziesz tu wszystkie faktury i zamówienia, które zostały wystawione przez portal;

  • Metody płatności – w tym miejscu przypiszesz kartę kredytową i wybierzesz sposób płatności za prezentację. W ten sposób nie musisz pamiętać o kończącym się abonamencie, gdyż będzie on przedłużany automatycznie.

Krok 8 – skorzystaj z zakładki Usługi dodatkowe


Tu znajdziesz między innymi kreator strony internetowej na subdomenie portalu. Możesz ją stworzyć w oparciu o dostępne szablony. Ważną usługą jest „Poleć nocowanie”, co oznacza, że za każde skuteczne polecenie zyskuje się punkty pozycjonujące (500)!

Krok 9 – podglądaj Trendy w mieście


Tutaj zobaczysz, jak wygląda ruch turystyczny w twojej miejscowości, jakie kategorie noclegowe są najbardziej popularne, czego oczekują turyści. Dzięki temu będziesz mógł zaplanować skuteczną akcję promocyjną swojego obiektu noclegowego.

Krok 10 – skorzystaj z zakładki Pomoc


Znajdziesz tu Centrum pomocy, czyli wszystkie najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami pogrupowane w odpowiednie kategorie. Masz tu również wyszukiwarkę, która pomoże odnaleźć wątek.

W sekcji Kontakt znajdziesz formularz, za pomocą którego zadasz pytanie, którego nie znalazłeś w Centrum pomocy lub zgłosisz inny problem czy błąd. Warto zajrzeć również do sekcji Poradniki – to zarówno filmy instruktażowe jak też teksty poradniowe w formie pdf.

Krok 11 – zakładka Ustawienia


W tej zakładce możesz ustawić swoje dane kontaktowe czy subkonto, które przeznaczone jest na przykład dla pracownika. Określisz tam, do jakich sekcji będzie miał dostęp. Inne sekcje w zakładce to:
  • dane fakturowe,
  • ustawienia oferty – określasz, co może widzieć turysta itp.
  • ustawienia kalendarza – określasz m.in. termin płatności, dane do przelewu czy numer konta,
  • ustawienia płatności – dane do płatności,
  • ustawienia cennika,
  • zmiana hasła.

Koniecznie obejrzyj webinar i dowiedz się, jak Nocowanie.pl może pomóc ci w osiągnięciu sukcesu. Korzystaj ze wszystkich dostępnych tu funkcjonalności.

Następny artykuł Czy hotele pracownicze...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!