Nietypowe okazje, które pomogą w sprzedaży noclegów

Nietypowe okazje, które pomogą w sprzedaży noclegów

Jak zachęcić turystów do tego, by rezerwowali noclegi w konkretnym miejscu? Sposobem, który mogą wykorzystać właściciele obiektów noclegowych, jest stworzenie atrakcyjnej oferty sprzedażowej. Warto korzystać przy tym z nietypowych okazji – bardziej zwracają uwagę internautów, więc większa jest również szansa na wypromowanie oferowanej usługi.

Sprzedaż noclegów w internecie nie jest prostym zadaniem. Konkurencja jest duża, więc trzeba dobrze przemyśleć swoją strategię sprzedażową i spróbować odgadnąć potrzeby turysty. Na pewno warto od czasu do czasu wyjść poza utarty schemat promocji, zaskakując czymś odbiorcę. W tym celu radzimy skorzystać z nietypowych okazji, które mogą pomóc w sprzedaży noclegów.

Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń w roku, będących znakomitymi okazjami do zainteresowania turystów ofertą.

Marketing czasu rzeczywistego, czyli RTM obiektu noclegowego


Real-time marketing to kreatywne działania, które wypromują twoje usługi w oparciu o bieżące wydarzenia w kraju i na świecie. Co ciekawe, można je z powodzeniem zaplanować, korzystając z kalendarza. RTM z powodzeniem oprzemy na wydarzeniach sportowych, premierach filmowych czy festiwalach muzycznych. Jeśli w twoim mieście odbywa się impreza, która cieszy się zainteresowaniem, wykorzystaj ten fakt, by zapewnić sobie obłożenie.

Marketing czasu rzeczywistego wymaga przede wszystkim szybkiej reakcji i kreatywności. Właściciel obiektu noclegowego może wykorzystać jego zasady również w bardziej ograniczonym zakresie, na przykład promując swoje usługi w kontekście ciekawych dni, zaznaczonych w kalendarzu. Standardem są kampanie, oferujące noclegi na Boże Narodzenie, sylwestra, walentynki czy majówkę. Warto przygotować się do promowania bardziej nietypowych okazji – jakich? Niżej prezentujemy kilka interesujących możliwości.

  • Black Friday. Jest to wydarzenie, które przywędrowało do nas zza oceanu. W Stanach Zjednoczonych rozpoczyna przedświąteczne szaleństwo zakupów i jest dniem ogromnych obniżek cen. Konsumenci polują na okazję, co można wykorzystać na rodzimym podwórku, oferując duże rabaty na usługi w ramach pobytu. Trzeba w tym celu wykazać się elastycznością i pomysłowością, ale powinno się to opłacić w dłuższej perspektywie.

  • Cyber Monday. Cyfrowy poniedziałek, następuje po czarnym piątku, wtedy jednak duże rabaty na zakupy oferują przede wszystkim sklepy internetowe. Warto więc zastanowić się nad tym, czy w ten sposób nie można zachęcić internautów do rezerwowania noclegów? Właściciele, którym zależy na sprzedaży noclegów online, w ten sposób zwiększą swoje szanse na obłożenie obiektu.

  • Blue Monday. Jest to najbardziej depresyjny dzień w roku, zawsze przypada w trzeci poniedziałek stycznia. Pewnie wiele osób będzie chciało poprawić sobie samopoczucie, robiąc zakupy w internecie czy planując podróże. Przewidujący właściciel obiektu noclegowego wykorzysta ten trend i przygotuje kuszącą ofertę pobytową, na przykład związaną z relaksem.

  • W lutym jest kilka ciekawych okazji, które można wykorzystać pod względem marketingowym. Walentynki właściwie sprzedają się same, dlatego zwracamy uwagę na Dzień Singla (15 lutego) i Dzień Kota (17 lutego) – zniżki na noclegi dla właścicieli mruczków zostaną przyjęte z dużym entuzjazmem.

  • Przygotowując kampanię na Dzień Kobiet warto od razu pomyśleć o Dniu Mężczyzn (10 marca) lub Dniu Teściowej (5 marca). Te okazje dają duże pole do popisu dla każdej kreatywnej osoby.

  • W czerwcu, poza Dniem Dziecka, mamy też Dzień Przyjaciela (9 czerwca), Światowy Dzień Krwiodawstwa (14 czerwca), Dzień Ojca (23 czerwca) czy Dzień Ratownika WOPR (29 czerwca). Właściciel obiektu noclegowego może przygotować naprawdę ciekawe promocje, które będą skierowane do różnych grup docelowych.

To tylko kilka z całego morza okazji, które warto wykorzystać do wypromowania oferty noclegowej. Wystarczy odrobina chęci oraz trochę czasu poświęconego na wyszukanie atrakcyjnej propozycji i przystosowanie jej do swoich potrzeb. Na koniec trzeba już tylko odpowiednio zaplanować działania promocyjne.

Kalendarz promocji w turystyce. Kiedy najlepiej się reklamować?


Doświadczeni właściciele obiektów noclegowych wiedzą, że najbardziej zapobiegliwi turyści planują podróże i rezerwują noclegi z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Dlatego z przygotowaniem strategii promocyjnej lepiej nie czekać na ostatnią chwilę.

Wiedząc, kiedy przypada jakaś sprzedażowa, można odpowiednio opracować strategię i wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie. Poza tym, im wcześniej się zacznie, tym mniejsze ryzyko popełnienia błędu związanego z pośpiesznymi działaniami. W tym miejscu zachęcamy do skorzystania z zakładki Trendy w mieście – Nocowanie.pl prezentuje tam najważniejsze statystyki dotyczące miejscowości, w której znajduje się obiekt.

Dzięki temu właściciele obiektów noclegowych wiedzą, kiedy turyści najchętniej odwiedzają ich okolice, a także w jakich miesiącach powinni zintensyfikować promowanie swojej oferty.

Znakomitym sposobem na sprzedanie oferty dotyczącej konkretnego terminu, jest wystawienie do rezerwacji gotowego pobytu. Właściciel obiektu noclegowego sam ustala daty przyjazdu i wyjazdu, oraz atrakcje z jakich korzysta turysta. Dzięki tej opcji od początku do końca można zapanować nad rezerwacjami dokonywanymi ze względu na zainteresowanie nietypową okazją.

Następny artykuł Bezpieczne miejsca na...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!