Porady dla właścicieli domków cz. 2

Porady dla właścicieli domków cz. 2

W poprzednim artykule wyjaśniliśmy, kto najczęściej rezerwuje nocleg w domkach letniskowych i całorocznych, oraz jakich udogodnień oczekuje. Skupmy się teraz na innych aspektach, które pomogą właścicielom tych obiektów odnieść sukces w branży turystycznej.

Koniecznie przeczytaj: Porady dla właścicieli domków cz. 1

Rodzaje domków – co warto wiedzieć?


Wśród domków dostępnych jest wiele rodzajów obiektów, które nie zawsze są porównywalne w swej kategorii. Przy wyborze domku brane są pod uwagę rozmaite czynniki, są to m.in.:

  • Funkcjonalność i przeznaczenie. Niektóre domki letniskowe są doskonale przystosowane do całorocznego pobytu, inne natomiast odznaczają się typowo sezonowym charakterem. Spośród tych pierwszych można wyszczególnić np. zwykłe domy mieszkalne znajdujące się w okolicy, która odznacza się wysokimi walorami turystycznymi. Z kolei do obiektów sezonowych można zaliczyć m.in. budynki ulokowane zwykle w spokojnej okolicy, na działce otoczonej polem czy lasem.

  • Rodzaj. Domki drewniane – cieszą się bardzo dużą popularnością głównie z uwagi na swoje walory estetyczne. Drewno jako naturalny materiał świetnie wpisuje się w otoczenie i nawet w miarę upływu czasu nabiera szlachetności, nie tracąc swego uroku. Poza tym we wnętrzu drewnianego domu jest przytulnie, co wpływa na komfort i dobre samopoczucie przebywających w nim osób. Domki murowane – odznaczają się dużym poziomem bezpieczeństwa, turysta w takim domku czuje się naprawdę domowo. Zachowany jest klimat prawdziwego domu, co docenią szczególnie turyści mieszkający w blokach, którzy na urlopie mogą doświadczyć uroków takiego domowego życia.

  • Wielkość domku. Poszczególne domki letniskowe różnią się między sobą takimi parametrami, jak powierzchnia użytkowa, wysokość etc. Im domek jest większy, tym bardziej kosztowna jest jego budowa i utrzymanie, tym samym wzrasta cena wynajmu.

  • Stylistyka. Styl domku właściciel może dostosować do swoich indywidualnych preferencji. Generalnie pole do popisu jest tutaj ogromne, można wspomnieć o domkach w stylu m.in.: góralskim, skandynawskim, wiejskim, minimalistycznym.

  • Lokalizacja i cena. Miejsce, w którym domek się znajduje w ogromnym stopniu wpływa na jego atrakcyjność, a przy okazji również i na cenę. Spośród najpopularniejszych w Polsce lokalizacji należy wymienić Mazury, tereny nadmorskie oraz górskie. Są to rejony najchętniej odwiedzane przez turystów, co znajduje odzwierciedlenie m. in. ilości obiektów na tych terenach, jednocześnie większej konkurencji wśród właścicieli.

Zaplanuj przestrzeń


Zanim urządzimy domek, zaplanujmy starannie funkcjonalność pomieszczeń i zadbajmy o to, by znalazło się w nich wyłącznie to, co niezbędne, by odpoczywać komfortowo i mieć pod ręką praktyczne i niezbędne sprzęty. Dla przykładu: nie potrzebujemy starej kuchenki, w której i tak nie działa piekarnik, a która zajmie połowę niewielkiej kuchni. Dużo lepiej sprawdzi się ukryta w szafce butla i kuchenka turystyczna, niewielka, za to wystarczająca, by szybko coś przygotować albo odgrzać posiłki. Pomyślmy o turyście i postawmy się na jego miejscu. Zastanów się, co uprzyjemniłoby ci pobyt na wakacjach?

Wyposażenie


Oczywiście najważniejsze są wygodne łóżka i czysta pościel, ale zadbaj również o pozostałe meble, szafa z komorą i kilkoma półkami oraz komoda, na której będzie można postawić czajnik albo radio. Turyści zmieszczą w nich wszystkie ubrania, a ty schowasz zapasową pościel.

Wyposażenie standard, jakie powinno być w domku

Domy są często ocieplane, jeśli tak nie jest, pomyśl o klimatycznym kominku, przy którym nie straszna żadna chłodna noc. Wyposażenie powinno obejmować zestaw sztućców i naczyń oraz sprzęt AGD, goście mają możliwość przygotowywania samodzielnie posiłków. Wśród wymienianych zalet  znajdą się posesja, na której można zaparkować samochód oraz ogrodzenia i wydzielona przestrzeń, która zapewni większy komfort i bezpieczeństwo. Dzięki temu bez skrępowania gości będą mogli rozpalić grilla na świeżym powietrzu, czy zabrać ze sobą zwierzaka (jeśli twój obiekt akceptuje zwierzęta). Turyści często przyjeżdżają w kilka rodzin, żeby obniżyć koszty pobytu. Pomyśl o dwóch lub większej liczbie sypialni, dzięki czemu nawet kilka rodzin będzie mogło komfortowo spędzić swój urlop.

Wyposażenie premium, które można rozważyć

Domy o wysokim standardzie przyciągają zazwyczaj pełnym wyposażeniem kuchni, salonu i łazienki. Standardem w tego typu domach jest już telewizja satelitarna, zmywarka, mikrofalówka, czy pralka. Dodatkowo bardziej wymagających gości przyciągną pokoje rozrywki wyposażone w kina domowe, czy nawet stoły bilardowe. Wszystko po to, aby w 100% zadowolić wybredny gust klienta.

Turysta dużo przyjemniej spędzi czas wolny w miejscu, które wita jasną, czystą przestrzenią i przyjemnym wystrojem. Pośród wielu możliwości domków, każdy znajdzie coś dla siebie. Najważniejsze, żeby mimo odległości gość czuł się jak w domu, w takim azylu od zgiełku oraz życia w biegu.

Jak skutecznie wypromować domki?


Najskuteczniejszym sposobem jest uświadomienie przyszłemu klientowi, że chce skorzystać z danych usług, jeszcze zanim poczuje taką potrzebę. Szczególnie działania w internecie dają taką możliwość – szansę na pozytywne zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów i sieci ich znajomych. Warto ją wykorzystać! Trzeba jednak pamiętać, że sprzedaż prowadzona na podstawie budowania pozytywnego wizerunku wymaga czasu. Poznaj sposoby promocji domów i domków!

Wizerunek i promocja – teoria


Na wizerunek obiektu noclegowego składa się wszystko to, co wyróżnia go od pozostałych: nazwa obiektu, logo, oferowane produkty lub usługi, personel obsługujący gości i jego zachowanie, wygląd, sposób komunikowania się z otoczeniem. Warto zadbać, by ten wizerunek był jak najlepszy!

Wśród instrumentów promocji obiektów noclegowych wyróżnić możemy działania takie jak:

  • Reklama – to najczęściej płatna i bezosobowa forma promocji, dzięki częstemu powtarzaniu informacji i wykorzystaniu środków masowego przekazu (tv, radia, prasy, internetu), bardzo silnie działa na potencjalnych nabywców. O skuteczności reklamy możemy mówić, gdy tworzy świadomość i lojalność marki, buduje dobrą reputację obiektu i neutralizuje działania konkurencji. Działania reklamowe mogą być wykorzystywane w telewizji, internecie, radiu, prasie, ulotkach, bilbordach, bannerach, czy smsach lub gadżetach firmowych.

  • Public Relations – to kontakty z otoczeniem i relacje publiczne, ich celem jest tworzenie i rozpowszechnianie pozytywnego wizerunku obiektu. PR w branży turystycznej to działania, które pomagają wzbudzić zainteresowanie obiektem i wywołać pozytywne nastawienia społeczeństwa. Poprzez działania PR rozumiemy utrzymanie jak najlepszych stosunków obiektu z otoczeniem. To budowa dobrego wizerunku i zdobywanie przychylności, a w efekcie zdobycie i utrzymanie lojalnej grupy turystów. To także informowanie o ważnych wydarzenia w obiekcie czy okolicy, istotnych dla turystów. Może to dotyczyć zarówno zdobytych nagród, jak i działań z zakresu odpowiedzialności społecznej lub sponsorowania imprez rekreacyjnych.

  • Promocja sprzedaży – działania z zakresu komunikacji marketingowej stosujące bodźce ekonomiczne, które zwiększają atrakcyjność usług turystycznych. Zachęcają klientów do skorzystania z oferty w danym momencie, dzięki czemu turyści mają poczucie wyjątkowej okazji. Zachęty mają często charakter materialny, towarzyszący standardowej usłudze. Są to zwykle krótkookresowe bodźce zachęcające do przyspieszenia decyzji o rezerwacji lub zwiększenia zakupu. Wśród narzędzi znajdują się: gratisy, „dwa w cenie jednego”, „więcej za ta samą cenę”, konkursy z nagrodami, pokazy i degustacje, obniżki cen, rabaty, bezpłatne próbki, kupony, vouchery, programy lojalnościowe. Tutaj zaliczyć możemy również działania marketingu internetowego.

  • Sprzedaż bezpośrednia – interaktywna komunikacja obiektu z określonymi grupami turystów. To prezentowanie oferty noclegowej bezpośrednio podczas rozmowy z potencjalnym nabywcą. To kontakt właściciela z turystą twarzą w twarz lub poprzez rozmowę telefoniczną, pozwalający na wytworzenie przyjaznej atmosfery, odpowiedniej by przekonać klienta o zaletach i korzyściach obiektu. Wśród funkcji możemy wymienić informowanie, pozyskanie informacji zwrotnych, zjednywanie klientów, kreowanie pozytywnego wizerunku obiektu.

Wizerunek i promocja – praktyka


  • Oferta. Dobry opis obiektu to twoja wizytówka, która powinna przyciągać turystów. Ważne, aby tekst napisany przez ciebie potrafił skłonić do wyboru właśnie twojego obiektu. Oferta powinna zawierać konkretne i rzeczowe informacje. W przypadku domków zawrzyj szczególnie informację czy jest to obiekt całoroczny czy tylko sezonowy.

  • Strona www. W portalu Nocowanie.pl możesz skorzystać z możliwości utworzenia własnej strony domku. Strona internetowa obiektu dostępna jest w 8 przyjaznych szablonach graficznych i aż 14 kolorach. Samodzielnie możesz wybrać układ i kolorystykę oraz dodać zdjęcia i tekst.

  • Zdjęcia. Treść wizualna jest dużo bardziej atrakcyjna niż tekst, dlatego zadbaj o dobrej jakości zdjęcia. W ramach rocznego abonamentu w Nocowanie.pl otrzymasz darmową sesję fotograficzną, wykonaną przez profesjonalistę, a jeśli jesteś stałym klientem możesz wybrać usługę Wirtualnych Spacerów.

  • Tłumaczenie oferty. Chcesz dotrzeć również do turystów z zagranicy? W portalu Nocowanie.pl twoja oferta zostanie przetłumaczona na angielski i niemiecki. Dzięki naszym tłumaczom twój obiekt zyska szansę na zainteresowanie zagranicznych turystów. Dodatkowo oferta będzie opublikowana także w różnych wersjach językowych portalu: angielskiej, niemieckiej, słowackiej, czeskiej, włoskiej i chorwackiej.

  • Usługa reklamowa. W rocznym abonamencie możesz skorzystać z jednej z trzech możliwości reklamowych: tabliczka (do wyboru jedna z trzech opcji: wolne pokoje, pokoje gościnne, wolne domki, domki letniskowe), baner, który zostanie zaprojektowany indywidualnie dla ciebie, wizytówki – 100 sztuk wizytówek obiektu w jednym z 9 dostępnych szablonów.

  • Usługa Szukam noclegu. Jest to dział, w którym turysta zadaje pytanie o dostępne, a ty odpowiadasz, jeżeli masz wolny termin. Dzięki tej usłudze możesz sam zachęcić turystów do swojej oferty!

  • Usługa Wolne pokoje. W tym przypadku to ty dodajesz ogłoszenie o wolnych terminach w swoim obiekcie, a turysta może skorzystać z Twojej oferty.

  • Odpowiedzi na zapytania. Bardzo ważne jest, aby nie pozostawiać turystów bez odpowiedzi. Nawet jeśli masz w tym terminie zajęty domek, odpowiedz na zapytanie, dziękując za kontakt. Pozostawi to pozytywne wrażenie.

  • Odwołane rezerwacje. Poproś turystów przy zamawianiu oferty, by uprzedzili cię o takiej sytuacji wcześniej. Jeśli to już nastąpi, skorzystaj z usługi Wolne pokoje.

Sprawdzony obiekt

 

To autorski system weryfikacji obiektów w portalu Nocowanie.pl. Pozwoli pokazać turyście, że twój domek jest wiarygodny i można ci zaufać. Program składa się z czterech etapów:

  • Przedstawiciel Nocowanie.pl odwiedza twój domek.

  • Domek posiada zdjęcia od Nocowania.

  • Obiekt otwarty jest na opinie turystów.

  • Domek obecny jest w portalu Nocowanie.pl ponad rok.

Pamiętaj, że sekretem jest działanie i ciągły rozwój. Najlepsi w tej branży nie spoczywają na laurach i ciągle działają. Jest małe prawdopodobieństwo, że turysta trafi do ciebie, gdy po prostu będziesz na niego czekać. Konieczne jest informowanie i zachęcanie, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o twoim domku.

Następny artykuł Spontaniczne pomysły na...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!