Stali klienci w obiekcie noclegowym. Jak utrzymać z nimi dobre relacje?

Stali klienci w obiekcie noclegowym. Jak utrzymać z nimi dobre relacje?

Każdy gość w obiekcie noclegowym jest wyjątkowy i wymaga indywidualnego podejścia. Są też takie osoby, które goszczą u Ciebie praktycznie co roku, a zdarza się, że częściej. To tzw. “stali bywalcy”, z którymi warto utrzymać dobre relacje. Jak to zrobić i co możesz im zaoferować?

Prowadząc obiekt noclegowy, na pewno doskonale zdajesz sobie sprawę z faktu, ile wysiłku musisz włożyć, by sprostać oczekiwaniom gości i zadbać o ich pełne zadowolenie, związane z pobytem w Twoim obiekcie. To pewne, że z Twojej oferty korzystają zarówno osoby, które po raz pierwszy zdecydowały się na pobyt w danym regionie i miejscowości. Są też jednak tacy, którzy odwiedzają go przy każdej możliwej okazji. Jest to spowodowane tym, że czują się u Ciebie, jak u siebie w domu, a oferta wypoczynku w Twoim obiekcie to coś, co ich w pełni zadowala. Niektóre relacje na pewno można porównać do znajomości, przyjaźni, a często również do relacji rodzinnych. Co w związku z tym możesz zrobić, by utrzymać możliwie najlepsze relacje z Twoim stałymi bywalcami?


Stali klienci w obiekcie noclegowym - co warto wiedzieć?


Na wstępie warto sobie odpowiedzieć na pytanie, kim tak naprawdę jest “stały klient” w obiekcie noclegowym. Do kategorii takich osób, na pewno można zaliczyć osoby, które odwiedzają Twój obiekt noclegowy przynajmniej raz w roku lub zdecydowanie częściej.


Zazwyczaj są to pary, rodziny z dziećmi, czy osoby starsze. Znają Twój obiekt i usługi oferowane przez Ciebie od podszewki. Czują się tu, jak u siebie w domu. Bardzo często są z Tobą na “Ty”, nie są zbyt wymagający, a wyposażenie Twojego obiektu, jak i sama miejscowość, w której wypoczywają, zachwyca ich na każdym kroku. Nie mają również większych, dodatkowych wymagań, związanych z ofertą noclegu i dostępnymi udogodnieniami.


Jak zadbać o dobre relacje ze stałymi klientami?


Każdy gość, niezależnie, czy jest u Ciebie po raz pierwszy, czy n-ty, wymaga indywidualnego traktowanie. Ty, jako właściciel obiektu, musisz zadbać o ich pełne zadowolenie i o to, by niczego im nie brakowało. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci zadbać o relacje ze stałymi klientami w Twoim obiekcie. Co możesz zrobić? Sprawdźmy!


  • Przygotuj specjalną promocję dla stałych bywalców


Pobyt stałych klientów w Twoim obiekcie, to gwarancja, że Twój kalendarz dostępności w danym terminie, na pewno będzie zapełniony. Jest to o tyle ważne, że jeśli masz liczne grono stałych klientów, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będziesz w stanie zapełnić nawet cały weekend majowy, czy nawet sezon letni.


Dobrym pomysłem na wzorowe utrzymanie dobrych relacji z turystami, na pewno będzie przygotowanie dla nich specjalnej promocji. Co zyskasz w ten sposób? Pewność, że na pewno przyjadą do Ciebie w danym terminie, a oni z kolei będą mogli cieszyć się komfortowymi warunkami wypoczynku za przystępną cenę.


Sprawdź: Promocje i rabaty w obiekcie noclegowym. Jak zachęcić turystów?


  • Dobre relacje a poczta pantoflowa


To kolejna niezwykle ważna kwestia, dla której warto utrzymać dobre relacje, nie tylko ze stałymi klientami, ale z każdym gościem, który przyjeżdża do Twojego obiektu. Pierwszy udany pobyt, może skutkować tym, że ktoś będzie przyjeżdżał do Ciebie w kolejnych latach, stając się tym samym “stałym klientem”.


W tym wszystkim, warto również wspomnieć o poczcie pantoflowej. Twoi stali goście na pewno mają szerokie grono znajomych. Jeśli któreś z nich będzie poszukiwało wymarzonego miejsca na urlop, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że polecą właśnie Twój obiekt. Bo kto, jak nie lepiej zna Twoją ofertę, jak nie stali klienci, którzy opowiedzą swoim znajomym o warunkach tu panujących i o Twojej życzliwości.


Poznaj wskazówki: Jak zadbać o pełne obłożenie obiektu noclegowego?


  • Zadbaj o dobry kontakt poza sezonem


Jeśli zależy Ci na utrzymaniu dobrych relacji z Twoimi stałymi klientami, to warto robić to również poza sezonem. Wystarczy krótki telefon i rozmowa o codziennych sprawach. Oczywiście pamiętaj, by podkreślić, że czekasz na ich przyjazd w następnym sezonie. Pokażesz w ten sposób, że zależy Ci na ich obecności.


W przypadku, gdy nastąpił przestój w Waszych kontaktach, warto je odświeżyć. Dobrym rozwiązaniem w takim przypadku może być mail z atrakcyjną ofertą, czy kontakt telefoniczny, zachęcający do przyjazdu do Twojego obiektu.


Zobacz koniecznie: Jak zabrać o dobrą relację z gośćmi?


  • Stwórz specjalny program lojalnościowy


Oczywiście utrzymanie relacji na stopie koleżeńskiej lub rodzinnej ze wszystkimi gośćmi może być trudne - wiadomo, każdy jest inny. Zdecydowanie łatwiej jest utrzymać dobre i życzliwe relacje w przypadku mniejszych obiektów, takich jak chociażby domki. Nieco trudniej może być w przypadku hoteli, ośrodków wypoczynkowych, czy pensjonatów. Tu w zdecydowanej większości, za wzorowy kontakt z gośćmi odpowiada Twój personel. W takim przypadku warto przeprowadzić odpowiednie szkolenia, jak mają się zachowywać wobec gości, by sprostać wszelkim ich oczekiwaniom.


Dobry kontakt i życzliwość to jedno. Pewnego rodzaju zachętą na pewno będą specjalne programy lojalnościowe, które możesz przygotować swoim gościom. Może to być karta stałego klienta, uprawniająca do otrzymania rabatu na nocleg, czy usługę. Gwarantujemy, że zadowolenie gości będzie naprawdę duże.


Sprawdź: Programy lojalnościowe. Czy warto je wprowadzić w obiekcie noclegowym?


  • Warto zadbać o współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami


“Powiedz mi, gdzie dobrze zjeść w okolicy?”, “Słuchaj, gdzie kupię najlepszego oscypka?”, “Gdzie zjem świeżą rybę prosto z morza”, “Które biuro podróży możesz polecić, jeśli chodzi o wycieczki jednodniowe po regionie” - te i inne pytania na pewno pojawiają się podczas rozmowy z Twoimi gośćmi. Zadają je zarówno turyści, którzy są u Ciebie po raz pierwszy, jak i stali bywalcy.


W takim przypadku, warto nawiązać współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, oferującymi usługi gastronomiczne, czy wycieczki po regionie. W ten sposób zyskacie podwójnie. Ty polecisz swoim gościom pewne i zaufane źródło, a Twój współpracownik poleci Twój obiekt gościom, którzy poszukują noclegu. Prawda, że proste?


Więcej informacji znajdziesz tutaj: Działamy razem, czy osobno? Współpraca kluczem do sukcesu


Mamy nadzieję, że te kilka wskazówek, pozwoli utrzymać Ci wzorowe relacje z Twoimi stałymi klientami. Pamiętaj, że to przede wszystkim od Ciebie zależy to, czy będą chcieli przyjeżdżać do Ciebie w kolejnych latach.




Następny artykuł Bon turystyczny 2022. Czy...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!