Promocje i rabaty w obiekcie noclegowym. Jak zachęcić turystów?

Promocje i rabaty w obiekcie noclegowym. Jak zachęcić turystów?

Prowadząc obiekt noclegowy, na pewno bardzo często starasz się zachęcić turystów do wyboru właśnie Twojej oferty noclegowej, szczególnie gdy konkurencja w mieście jest dość spora. Turyści bardzo często zwracają uwagę na warunki panujące w obiekcie, ale również na cenę. A że potrafi ona zdziałać cuda, to może warto zastanowić się nad promocjami i rabatami, które zaoferujesz swoim gościom?

Prowadzenie biznesu, jakim jest obiekt noclegowy, nie ogranicza się tylko i wyłącznie do przyjmowania gości. Będąc właścicielem obiektu noclegowego, odpowiednio reklamujesz go, dbasz o standard wyposażenia i zadowolenia gości, jak też robisz absolutnie wszystko, by zachęcić turystów do wyboru właśnie Twojej oferty. Z pozoru proste kwestie, w rzeczywistości mogą okazać się nieco skomplikowane i czasochłonne.


Nie da się ukryć, że nadchodzący sezon letni, może okazać się rekordowy pod względem ilości wyjazdów wśród Polaków. Turyści już rezerwują noclegi na urlop nad morzem, w górach, czy nad jeziorami. To oczywiste, że każdy ma swoje wymagania, a ich uwaga najczęściej kierowana jest na to, co oferujesz, w jakim standardzie i ile za to wszystko chcesz. Doskonałym rozwiązaniem marketingowym może okazać się wprowadzenie odpowiednich promocji i rabatów.


Przeczytaj koniecznie: Ceny za nocleg. Jak powinien wyglądać dobry cennik obiektu noclegowego?


W jaki sposób przekonać turystów do wyboru właśnie Twojej oferty?


Podstawą każdego biznesu noclegowego jest przede wszystkim odpowiednie przygotowanie oferty i reklama usług, które oferujesz swoim gościom. Nie da się ukryć, że konkurencja jest dość spora, szczególnie w popularnych turystycznie kurortach. Dużą rolę w zainteresowaniu konkretną ofertą może odegrać również cena. Doskonałym rozwiązaniem w tym, by cena zachęciła turystów, może okazać się wprowadzenie odpowiednich promocji i rabatów. Dlaczego? Takie rozwiązanie na pewno zadowoli Twoich gości i pozwoli im zapłacić mniej, przez co zaoszczędzone środki będą mogli przeznaczyć na wszelkiego typu inne atrakcje, związane z ich wypoczynkiem. Jak dobrze to zrobić i o czym musisz pamiętać? Sprawdźmy!


  • Program lojalnościowy - rabaty dla stałych gości


Jeśli wśród Twoich gości znajdują się osoby, które przyjeżdżają do Ciebie każdego roku, to warto rozważyć opcję wprowadzenia programu lojalnościowego dla stałych bywalców. Ty masz pewność, że na pewno do Ciebie przyjadą, a oni dzięki regularnemu wypoczynkowi mogą liczyć na rabaty na nocleg w Twoim obiekcie. Prawda, że proste? Jakie są podstawowe zalety takiego rozwiązania? Przede wszystkim dbasz w ten sposób o promocję swojego obiektu, pokazując turystom, co dokładnie mogą zyskać, jeśli zostaną z Tobą na dłużej. Jednocześnie zyskujesz przywiązanie do swojej marki - obiekt noclegowy jest Twoją marką, która powinna budzić same pozytywne skojarzenia i przyciągać liczne rzesze turystów. Perspektywa otrzymania rabatu działa na większość gości.


Więcej informacji znajdziesz tutaj: Programy lojalnościowe. Czy warto je wprowadzić w obiekcie noclegowym?


  • Im dłużej, tym taniej

 

Kolejna propozycja, którą z powodzeniem możesz wprowadzić do swojej oferty jest ściśle związana z pobytem Twoich gości. Bywa tak, że wiele osób decyduje się zaledwie na kilkudniowy lub weekendowy pobyt. Są też oczywiście tacy, którzy korzystają z urlopu w możliwie najpełniejszym wymiarze i nocują u Ciebie nawet 2 lub 3 tygodnie. W takich przypadkach warto zastanowić się na wprowadzeniem tzw. rabatów czasowych. Im dłużej goście pozostaną w Twoim obiekcie, tym mniej zapłacą za pobyt. Cena za jedną noc wyjdzie zdecydowanie wyższa w przypadku pobytu dwudniowego niż tygodniowego czy dwutygodniowego. Takie rozwiązanie na pewno zainteresuje każdego turystę.


  • Rabaty dla grup zorganizowanych


Bardzo często zdarza się, że turyści podróżują w większych grupach - z rodziną lub ze swoimi znajomymi. Jeśli oferujesz pokoje 2-3 osobowe, to warto zastanowić się nad wprowadzeniem rabatów dla grup zorganizowanych. Ty zyskujesz na obłożeniu w swoim obiekcie, a Twoi goście mogą przebywać w swoim wspólnym gronie. Dotyczy to m.in. wycieczek, pielgrzymek, większych grup (np. motocykliści), czy też rodzin lub grup znajomych. 


Sprawdź również: Jak skutecznie promować ofertę noclegów grupowych?


  • Wykorzystaj swoje media społecznościowe do organizacji konkursów


Niezwykle ważną rolę w promowaniu usług noclegowych we współczesnym świecie odgrywa reklama w portalu Nocowanie.pl, ale również media społecznościowe, z których chętnie korzysta coraz większa część właścicieli obiektów noclegowych. Jeśli używasz Facebooka lub Instagrama, warto być w ciągłym kontakcie ze swoimi turystami, prezentować codzienność Twojego biznesu noclegowego. Możesz również z powodzeniem wykorzystać je do organizacji konkursów dedykowanych turystom. Nagrodą może być np. rabat na pobyt lub darmowa jedna lub dwie doby noclegu. Konkurs może mieć naprawdę różnorodny charakter - taki, w którym turyści będą mogli wykazać się swoją kreatywnością lub będą oznaczać swoich znajomych. Co na tym zyskujesz? Turyści zrobią naprawdę wszystko, by wygrać, a Ty zyskasz szerokie grono Twoich odbiorców.


O tym, jak ważną rolę w promowaniu oferty noclegowej odgrywają media społecznościowe, poczytasz tutaj: Jak skutecznie promować oferty noclegów w mediach społecznościowych?


  • Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami


Niezwykle ważna w kwestii promowania oferty noclegów, może okazać się współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami, szczególnie w tak trudnym czasie, jakim jest pandemia. Co musisz zrobić? Nawiąż współpracę z zaprzyjaźnioną firmą lub restauracją. Skorzystanie z ich usług upoważnia do rabatu za nocleg w Twoim obiekcie, a nocleg w Twoim obiekcie upoważni do rabatu na usługi przez nich oferowane. Gwarantujemy, że taka forma promocji i rabatów na pewno zachęci spore grono odbiorców, które jest zainteresowane wypoczynkiem w danym miejscu.


Przeczytaj koniecznie: Współpraca kluczem do sukcesu? Działamy razem, czy osobno?


Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci wprowadzić w życie promocje i rabaty, które zachęcą gości do skorzystania z noclegów w Twoim obiekcie. Warto rozważyć tę opcję, szczególnie, że sezon letni zbliża się coraz większymi krokami.



Zdjęcie główne: fot. BrendanV / gettyimages.com, CC0

Następny artykuł Koło widokowe w Giżycku -...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!