6 skutecznych sposobów na pozyskanie nowych rezerwacji

6 skutecznych sposobów na pozyskanie nowych rezerwacji

Pozyskiwanie nowych rezerwacji dla obiektu noclegowego to kluczowe zadanie osoby, która zajmuje się zarządzaniem. Co może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania turystów? Przygotowaliśmy kilka użytecznych rad i podpowiedzi.

Kluczem do pozyskania nowych rezerwacji w obiekcie noclegowym jest zrozumienie tego, w jaki sposób turyści szukają noclegów. Współcześnie główne źródło informacji stanowi internet, dlatego też właśnie to medium jest jednym z najważniejszych obszarów działania branży turystycznej. Jak potencjalni goście trafiają na stronę oferty noclegowej?

Szerzej przyglądaliśmy się temu zagadnieniu w jednym z naszym webinarów. Wskazaliśmy w nim, w jaki sposób turyści trafiają na Nocowanie.pl i zapoznają się z obiektami, które portal ma w swojej bazie. Ponad połowa użytkowników znajduje ofertę noclegową Nocowanie.pl z wyników wyszukiwarki Google. Pozostali od razu wpisują adres portalu i wchodzą na stronę bezpośrednio.

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz webinar:


Bądź widoczny w internecie dla turystów


Z powyższego wynika ważny wniosek – aby pozyskać nowe rezerwacje dla obiektu noclegowego, należy zadbać o widoczność w internecie. Najlepsze efekty daje pojawienie się na szczycie listy wyników wyszukiwania Google, ponieważ turyści z reguły ograniczają się do przejrzenia tylko pierwszej strony. Osiągniesz to na przykład dzięki działaniom SEO oraz kampaniom Google Ads, czyli wszystkim linkom sponsorowanym i reklamom, będącym powtórzeniem przekazu użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili twoją stronę.

Wydaje się skomplikowane? Za prowadzenie kampanii reklamowej w Google możesz zapłacić specjaliście. Taką usługę ma również portal Nocowanie.pl, który oferuje klientom kampanie remarketingowe oraz Google Ads. To tylko jeden z powodów, dla których warto korzystać z promocji w największym polskim portalu noclegowym. W ramach abonamentu masz wiele innych usług, które pomogą ci uatrakcyjnić ofertę i dotrzeć z nią do większego grona turystów, co przekłada się na nowe rezerwacje. Twój obiekt jest widoczny nie tylko na portalu, może znaleźć się w mailingach wysyłanych do turystów albo być dodatkowo promowany w social mediach. Profil Nocowanie.pl na Facebooku zgromadził ponad 180 tysięczną społeczność podróżników!

Sezonowa kampania reklamowa. Sprzedawaj noclegi na specjalne okazje


Dzięki temu, że jesteś widoczny w internecie, korzystasz z promowania w Google i w portalach noclegowych, możesz przeprowadzić skuteczną sezonową kampanię reklamową. Jeśli jeszcze nie korzystałeś z takiego rozwiązania, warto je wdrożyć do planu działań marketingowych. Przed nami kilka okazji, które pomogą ci pozyskać nowe rezerwacje dla twojego obiektu.

Kampania sezonowa jest to rodzaj reklamy, który dostosowany jest do kalendarza. Promocja uzależniona jest zarówno od świąt, jak też bardziej nietypowych okazji. Zorganizowane takiej kampanii to zadanie kreatywne, ale skuteczne, gdyż turyści zwracają uwagę na różnego rodzaju okazje zakupowe. Najłatwiej wypromujesz noclegi na Wielkanoc, majówkę, weekend czerwcowy, wakacje itp. Polaków wcale nie trzeba namawiać do wyjazdów w tym czasie. W wypromowaniu takich terminów pomogą ci też oferty specjalne na Nocowanie.pl. Portal posiada dedykowane im strony, które zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Aby jeszcze bardziej wyróżnić się z tłumu, możesz samodzielnie stworzyć okazję do wyjazdu. Różnego rodzaju świąt przecież nie brakuje. Mamy chociażby Dzień Kota oraz Dzień Psa, kiedy to masz szansę, by zachęcić do przyjazdu posiadaczy zwierząt. Jak już wspominaliśmy, przygotowanie sezonowej kampanii reklamowej wymaga kreatywności, więc naprawdę możesz się wykazać.

Jak przeprowadzić sezonową kampanię? Wejdź i zobacz: Sezonowe kampanie reklamowe a sprzedaż noclegów

Odpowiadaj na aktualne potrzeby turystów


W pozyskaniu nowych rezerwacji pomaga obserwowanie rynku i zachowań turystów. Ich potrzeby zależą od sytuacji. W tej chwili decyzję o wyjeździe determinuje między innymi sytuacja związana z koronawirusem oraz bonem turystycznym.

  • Obiekt bezpieczny higienicznie. Turyści chcą wiedzieć, że w miejscu, w którym planują zarezerwować nocleg, mogą czuć się bezpiecznie. Z tego powodu umożliwiliśmy im filtrowanie listy obiektów noclegowych na tej podstawie. Widoczne są tam tylko te obiekty, które określiły, w jaki sposób dbają o czystość i higienę.

  • Polski Bon Turystyczny. Wiele osób szuka noclegów, które opłacą za pomocą bonu 500+. Jeżeli nic się zmieni, przed nami ostatnie wakacje, kiedy polskie rodziny mogą korzystać z tego świadczenia. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę rezerwacji od tej grupy, zastanów się nad dołączeniem do programu Polski Bon Turystyczny. Znajdziesz się na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej, która go obsługuje, będziesz widoczny również w specjalnej wyszukiwarce na Nocowanie.pl. Powstała z myślą o beneficjentach bonu, którzy w jednym miejscu znajdą obiekt przyjmujący takie płatności, zapoznają się z jego ofertą i dokonają rezerwacji.

Usprawnij proces rezerwacji


Powinieneś zdawać sobie sprawę, że na pozyskanie nowych rezerwacji duży wpływ ma łatwość, z jaką się jej dokonuje. Turysta chce znaleźć nocleg i sprawnie go wynająć. W tym celu kontaktuje się z właścicielem albo menagerem obiektu i często odbija się od muru milczenia. Nie ignoruj wiadomości od turystów, gdyż w ten sposób tracisz rezerwacje! Zamiast tego, skorzystaj z innych rozwiązań.

  • Pobierz bezpłatną aplikację Nocowanie.pl do zarządzania obiektem noclegowym. Jedną z możliwości, jaką dzięki niej zyskujesz, jest odpowiadanie na wiadomości turystów od razu po ich otrzymaniu. Do dyspozycji masz gotowe szablony odpowiedzi, ale możesz też tworzyć własne treści.

  • Korzystaj z kalendarza Nocowanie.pl. Jego uzupełnienie pokaże turystom, kiedy masz wolne terminy i jeszcze lepiej pozwoli ci dopasować się do ich potrzeb. Podróżni, którzy już wiedzą, w jakim czasie szukają noclegu, oznaczają to w portalu. Dzięki uzupełnionemu kalendarzowi będziesz widoczny dla osób, które interesują konkretne terminy, o ile u ciebie są one wolne.

  • Włącz rezerwacje online. To jeden z najlepszych sposób na zdobycie nowych rezerwacji. Turyści doceniają rozwiązania, które ułatwiają im życie. Jeżeli będą mogli zamówić pokój bez konieczności wysyłania wiadomości i czekania na odpowiedź, na pewno chętniej się na to zdecydują. Poza tym działając w ten sposób, wyprzedzasz konkurencję, która jeszcze nie korzysta z tego udogodnienia.

Uatrakcyjnij swoją ofertę w internecie


Kupujemy oczami – dotyczy to również wyboru miejsc noclegowych. O wiele większą szansę na zwrócenie uwagi turystów mają obiekty z ładnymi zdjęciami oraz dobrze przygotowanym opisem oferty. Wpływa ona również na widoczność w sieci, dlatego naprawdę warto nad nią popracować.

Zastanów się, czy twoja oferta zwraca uwagę turystów. Jeśli nie wiesz, co jest w niej najistotniejsze, obejrzyj nasz webinar, w którym krok po kroku omawiamy audyt ofertyu obiektu noclegowego.

Komentarze

Zobacz również