7 wskazówek jak przygotować i zaprezentować ofertę noclegową

7 wskazówek jak przygotować i zaprezentować ofertę noclegową

Przygotowanie idealnej oferty noclegowej wymaga wielu podstawowych zasad, o których musisz pamiętać. Ilu ludzi, tyle różnorodnych opinii o danym obiekcie noclegowym. Każdy zwraca uwagę na coś innego, co przyciąga jego uwagę. O czym powinieneś pamiętać, tworząc ofertę noclegową Twojego obiektu? Przygotowaliśmy krótki poradnik, który pomoże odpowiedzieć Ci na najważniejsze pytania związane z tematem.

Na wstępie, podkreślić należy, że czasy, gdy królowały bogate w treść opisy, powoli odchodzą do przeszłości. Każdy turysta chce jak najszybciej uzyskać najważniejsze informacje związane z ofertą, zgodnie z zasadą - „gdzie, dla kogo i za ile?”. Użytkownicy, przeglądający oferty noclegowe, tak naprawdę zapoznają się jedynie z 20-25% tekstu na stronie, którą odwiedzają. Dlatego tak istotne jest, by zadbać o formę, która jest ważniejsza od treści. Nawet najlepsza treść podana w nieatrakcyjny sposób nie sprawdzi się, tylko ciekawe i czytelne zaserwowanie oferty przyciągnie uwagę czytelnika. Większość użytkowników internetu nie zapoznaje się z treścią. Poniżej podpowiadamy Ci, jak stworzyć odpowiednią ofertę, przyciągającą uwagę każdej grupy turystów.

 

Odpowiednie przygotowanie treści oferty

 

Nasz poradnik, rozpoczniemy od najważniejszej kwestii, jaką bez wątpienia jest tekst Twojej oferty noclegowej. Pamiętaj, że nie może go być ani za dużo, ani za mało. Ludzie chcą uzyskać wszelkie, najważniejsze informacje związane z Twoją ofertą. Trzy zdania opisu może nie będą w tym przypadku dobrym pomysłem, jednak musisz pamiętać, by skupić się na najważniejszych kwestiach:

 

- co oferujesz?

- dla kogo oferujesz?

- gdzie się znajdujesz?

- jakie udogodnienia i usługi dodatkowe posiadasz?

- jaka jest cena za wynajmowane pokoje/apartamenty?

 

Jeżeli Twoja oferta zawiera odpowiedź na każde z tych pytań, to już połowa sukcesu. Teraz musisz jeszcze skupić się na tym, by odpowiednio uporządkować tekst. Pamiętaj, by nie tworzyć wypracowania, bo to i tak nie ma najmniejszego sensu.

 

Najważniejsze zasady dobrego tekstu to przede wszystkim:

 

- stosowanie akapitów

- umiejętne podzielenie tekstu na części

- wypunktowanie najważniejszych informacji

- wyboldowanie informacji związanych z ceną, danymi kontaktowymi

- odpowiednie dostosowanie kolorystyki

- odpowiednie słownictwo

- tekst bez błędów ortograficznych i interpunkcyjnych

 

Odpowiednie przedstawienie treści sprawi, że ludzie zazpoznają się z tym, co naprawdę ważne. Przede wszystkim chodzi o to, żeby tekst w Twojej ofercie był przejrzysty. Ważne jest to, by zaprojektować ofertę, prowadząc czytelnika od punktu A do punktu B. Nadmierny chaos sprawi, że oferta stanie się zbyt mało zachęcająca dla potencjalnych turystów.

 

Zastosowanie akapitów, tytułów, licznych pogrubień i kolorów sprawi, że tekst Twojej oferty stanie się bardziej przejrzysty. Zgodnie z badaniami eyetrackingowymi, większość z nas przeglądając stronę internetową, tworzy swoim wzrokiem na ekranie kształt litery F – zaczynamy od początku, później zjeżdżamy na dół strony i następnie przeglądamy obszar wzdłuż lewej krawędzi tekstu. Jest to spowodowane przede wszystkim pośpiechem i wygodą, gdyż jak najszybciej chcemy dotrzeć do najważniejszych informacji.

 

Wygląd wzorowego tekstu to:

 

- minimalna wielkość fontu (czcionki) używanej w internecie to 16 pikseli

- średnio na stronie jest to 20-25 wierszy lub około 150 wyrazów/1000 znaków

- tytuły i nagłówki powinny być większe

- odległość pomiędzy liniami tekstu powinna wynosić min. 150% wielkości fontu – najlepiej jest ustawić interlinię na 1,5 lub 2

- odległość pomiędzy akapitami powinna wynosić dwa entery

- wybieraj fonty bezszeryfowe, czyli takie bez ozdobników – najpopularniejsze to Helvetica, Arial i Calibri

- unikaj nietyowych kombinacji kolorystycznych

- tekst musi być sformatowany za pomocą akapitów

 

Zdarza się, że w zarządzaniu obiektem noclegowym, pojawiają się błędy. Sprawdź koniecznie: 9 najczęstszych błędów właściciela obiektu noclegowego. Jak ich unikać?

 

Pamiętaj o tym, co miłe dla oka

 

Sam tekst to nie wszystko – dopełnienie całości ofert stanowi wszystko to, co miłe dla oka. Chodzi tu przede wszystkim o zdjęcia obiektu, elementy graficzne, certyfikaty i statuetki związane z działalnością Twojego obiektu, czy też wirtualny spacer, który pozwoli turystom „przespacerować” się po Twoim obiekcie, zanim dokonają wyboru noclegu.

 

Podobnie, jak w przypadku tekstu, koniecznie musisz pamiętać o tym, by nie przesadzać ze zbyt dużą ilością zdjęć. Średnia ilość ujęć, jakie jest w stanie przejrzeć przeciętny turysta, wynosi tak naprawdę około 15-20. Postaraj się zebrać takie zdjęcia, które pokażą Twój obiekt z zewnątrz, standardowe pokoje, jakie masz do dyspozycji gości, łazienki. Aneksy kuchenne oraz otoczenie Twojego budynku.

 

Ważne jest też to, by zdjęcia miały odpowiednią rozdzielczość, miłą dla oka. Sesja zdjęciowa obiektu powinna być wykonana profesjonalnym aparatem. Możesz również w tej sytuacji skorzystać z profesjonalnej sesji zdjęciowej, którą oferuje nasz portal w ramach opłaconego abonamentu.

 

Jak podają statystyki, tylko 1 na 10 osób zjeżdża w dół strony. Ludzie czytają dokładnie cały tekst, kiedy treść ich naprawdę zainteresuje. Dlatego przy projektowaniu oferty tak istotna jest atrakcyjna nazwa, dobrej jakości zdjęcia, czy też wspomniany wcześniej wirtualny spacer. W głównym widoku użytkownicy widzą również informacje o kryteriach „Sprawdzony obiekt”, czy opiniach i średniej ocenie obiektu. Zadbaj o to, by te elementy zachęcały potencjalnego klienta.

 

Uzupełnij piktogramy związane z udogodnieniami w Twoim obiekcie

 

Posiadasz w swoim obiekcie wiele udogodnień, o których warto wspomnieć? Z pomocą przychodzą tu piktogramy, czyli elementy graficzne informujące o udogodnieniach w Twoim obiekcie. Ich celem jest przede wszystkim to, by w prostej i krótkiej formie przekazać informację o tym, że np. Twój obiekt posiada wyżywienie, bezprzewodowy internet Wi-Fi, jest otwarty na zwierzęta domowe, posiada plac zabaw dla dzieci itp. Z pozoru proste informacje, mogą okazać się bardzo pomocne, jeżeli turysta poszukuje noclegu z konkretnym udogodnieniem. Warto jest więc uzupełnić ten element w ofercie naszego portalu, jak i na własnej stronie internetowej.

 

Przygotuj oferty specjalne dla określonej grupy turystów

 

Oferty specjalne to bardzo pomocna zakładka, w której możesz przedstawić swoją ofertę noclegową na określony sezon i dla konkretnej grupy turystów. Dzięki temu, Twoi potencjalni goście, w prosty sposób odnajdą najważniejsze informacje, jeśli planują np. weekend majowy, czy wakacje w Twojej okolicy. Postaraj się wyróżnić swoją ofertę tak, by była zachęcają i stworzona właśnie dla konkretnej grupy i na dany sezon. Również i w tym przypadku zalecane są wszelkie wskazówki, o których wcześniej wspomnieliśmy.

 

Staraj się mówić językiem swojego klienta. Przedstawiaj rzeczy ważne dla swojej grupy docelowej – np. plac zabaw dla dzieci. Tworząc ofertę, wyobraź sobie swojego potencjalnego gościa i zastanów się nad tym, czego oczekuje od Twojej oferty, jakich standardów poszukuje i co go śmieszy.

 

Dostosuj swoją ofertę do urządzeń mobilnych

 

Większość internetowych turystów przy poszukiwaniu informacji i rezerwacji noclegów korzysta w sieci z komputera lub laptopa (53%), ale popularne są również telefony komórkowe (41%).

 

W związku z tym, że przyswajanie treści na komórkach jest trudniejsze, liczby mówią, że 58% użytkowników skanuje teksty, 38% przegląda nagłówki i pierwsze zdania, a tylko 5% czyta cały tekst. W tym wypadku odpowiednie przygotowanie Twojej oferty jest kluczowe, a odpowiednie formatowanie tekstu zyskuje na znaczeniu.

 

Z myślą o użytkownikach mobilnych, stworzyliśmy aplikację mobilną portalu Nocowanie.pl, która ułatwia sprawne zarządzanie ofertą i pomaga w komunikacji z turystami. Zachęcamy do jej pobrania i zainstalowania na Twoim telefonie, jeśli jeszcze tego nie uczyniłeś.

 

Cena za nocleg

 

Cena, którą oferujesz swoim turystom za nocleg, to kluczowy element wyboru większości z nich. Bardzo często zdarzają się rozbieżności w tym, co mówisz przez telefon, a tym co widnieje na Twojej stronie internetowej. Postaraj się aktualizować na bieżąco swoje ceny. Zachęcaj rabatami i cenami, które wyróżnią Twój obiekt na tle Twojej konkurencji. Informuj również o tym, co zawiera dana cena, gdyż bardzo często zdarza się tak, że pojawiają się tzw. „ukryte koszty”, o których Twoi turyści nie mają żadnego pojęcia.

 

Skup się na korzyściach, wynikających z Twojej usługi

 

Współczesny turysta poszukuje wyjątkowego miejsca, w którym będzie mógł miło spędzić swój urlop. Oczekuje od Ciebie tego, że będziesz w stanie sprostać jego oczekiwaniom. Ty, jako właściciel obiektu noclegowego, musisz pamiętać, że dajesz turyście nocleg, dzięki któremu ma możliwość wyjazdu ze swojego miejsca zamieszkania i co za tym idzie przeżycia wspaniałej przygody, poznania nowych miejsc i przede wszystkim wypoczynku.

 

Takie podejście spowoduje emocjonalne odniesienie się do świadczonych przez Ciebie usług i trafi do serca potencjalnego klienta. A i dwie strony będą miały z tego korzyść – Ty, że sprostałeś oczekiwaniom gościa i on, że przeżył być może swój najlepszy urlop w życiu.

 

Mamy nadzieję, że wszystkie wspomniane przez nas wskazówki, pomogą Ci stworzyć idealną ofertę noclegową, zachęcającą turystów. Przedstawione przez nas porady mają na celu przede wszystkim oferty bardziej przyjaznej dla Twojego potencjalnego klienta. Pamiętaj, że to tylko od Ciebie zależy to, jak Twoja oferta i Twoja osoba będą odbierane przez Twoich gości.

 

fot. qimono (Pixabay.com, CC0)

 

 

Następny artykuł Gdy turysta rezygnuje z...

Komentarze

Zobacz również