Jak pozyskać zagranicznych klientów do Twojego obiektu noclegowego?

Jak pozyskać zagranicznych klientów do Twojego obiektu noclegowego?

Na przestrzeni ostatnich lat znaczenie naszego kraju na arenie międzynarodowej bardzo się zmieniło. Polska coraz częściej wybierana jest przez gości z zagranicy, to atrakcyjnie turystyczny zakątek, w którym imponujące są historia i atrakcje, mamy przecież morze, góry, wiele jezior, przepiękne miasta i ciche, malownicze miejscowości, które zachęcają do odwiedzin coraz więcej obcokrajowców.

Jak podają statystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki Polskę w 2017 roku odwiedziło blisko 84 miliony cudzoziemców. Z roku na rok ta liczba ciągle wzrasta. W branży noclegowej zauważalne są wyraźnie zmiany, hotele nadal są liderami jeżeli chodzi o wynajem noclegów turystom z zagranicy, jednak coraz częściej obcokrajowcy wybierają prywatne kwatery, pensjonaty i apartamenty.

Co sprawia, że goście z zagranicy chętnie wypoczywają w Polsce?


Na pewno jest to polska kuchnia i pierogi! O ile goście zza granicy mogą stołować się u nas w popularnych na całym świecie sieciach restauracji, czując się jak w domu, o tyle z tej opcji korzystają bardzo rzadko. Okazuje się bowiem, że polska kuchnia, zdaniem obcokrajowców, jest wyjątkowa i pyszna! Wśród tradycyjnych dań kuchni polskiej, w których gustują, najwięcej zwolenników mają pierogi. To danie zadziwia prostotą i smakiem. Poza tym, dzięki fantazyjnym nadzieniom, pierogi zasmakują każdemu.


W oparciu o fora internetowe, na których turyści zagraniczni wymieniają się opiniami dotyczącymi pobytu w Polsce, pojawia się wiele pochlebnych opinii o bigosie, żurku czy gołąbkach. Tradycja pełną parą! Czego jeszcze mieszkańcy innych państw chętnie spróbują, podczas urlopu? Polskiego piwa, które uznawane jest za jedno z najlepszych na świecie!

Jak zatem dotrzeć z ofertą noclegową do osób z zagranicy?


Zanim przywitasz swoich gości z zagranicy, najpierw musisz ich zdobyć, co w dobie ogromnej konkurencji wcale nie jest takie łatwe. Pozyskanie klienta w cyfrowym świecie to przede wszystkim umiejętność przebicia się z ofertą. Pamiętaj, że dla jednych ważna jest lokalizacja, inni wolą komfort, a tylko nieliczni atrakcyjną cenę. Warto przygotować ofertę do konkretnej grupy klientów i do nich również kierować przekaz marketingowy.


Skup się na konkretnej grupie, określ typ swoich gości, czy są to klienci typowo biznesowi, czy turystyczni. Dodatkowo każda z tych grup ma swoje podgrupy. Turysta może mieć rodzinę, może podróżować z psem, może być seniorem, czy singlem. Twój obiekt może go zainteresować wyłącznie jako miejsce do spania, ale może być też tak, że liczy na dodatkowe atrakcje, jak np. zabiegi spa.


Jeśli chodzi o „okazje”, to ich również jest mnóstwo. Sylwester ze znajomymi, romantyczne Walentynki we dwoje, jesienny wypad z przyjaciółmi, wieczór panieński, świąteczny odpoczynek. Wzbudzenie zainteresowania i odpowiadanie na oczekiwania klientów może doprowadzić do tego, że z jednorazowych staną się oni lojalni i… polecający! Współczesny marketing to wszelkie zachowania, które dopasowane są do klienta.


Dobra oferta przyciągnie zainteresowane osoby! Pamiętaj, by tekst i zdjęcia były unikalne. Sprawdź dlaczego nie powielać treści w internecie.

Przetłumacz ofertę


Bariera językowa to najczęściej wymieniana we wszelkiego typu rankingach czy sondażach kwestia związana z przyjazdami do Polski. Okazuje się bowiem, że Polacy – choć w znakomitej większości posiadający minimum średnie wykształcenie – mają ciągle problem z językami.


Ta kwestia jest kluczowa, jeśli chodzi na przykład o przygotowywanie ofert przez właścicieli obiektów noclegowych. Jesteśe w posiadaniu ekskluzywnego pensjonatu? Twoja oferta jest niezwykle bogata, a ceny konkurencyjne, ale opis dostępny jest tylko w języku polskim? To duży błąd!


Wśród użytkowników z zagranicy najczęściej portal Nocowanie.pl odwiedzają Niemcy, Anglicy, Amerykanie, Holendrzy, Norwedzy, Czesi, Szwedzi czy Francuzi. Zagraniczni turyści najczęściej porozumiewają się za pomocą języka angielskiego oraz niemieckiego.


Dlatego w ofercie abonamentowej możesz skorzystać z darmowego tłumaczenia ofert na język angielski i niemiecki.

Jak skorzystać z tłumaczenia oferty?


Kiedy masz już perfekcyjnie przygotowaną ofertę w języku polskim, wystarczą dwa kroki, by dotrzeć również do turystów z zagranicy.

 

W panelu obiektu możesz zamówić tłumaczenie oferty na angielski i/lub niemiecki (Płatności i reklamy -> Abonament).


Dodatkowo w ofercie w sekcji Udogodnienia -> Recepcja, możesz zaznaczyć języki w jakich mówisz Ty i obsługa Twojego obiektu, podając oddzielne numery telefonów dla angielskiego, niemieckiego itd.

 

 

Statystyki jasno wskazują na to, że zagraniczni klienci polskich obiektów noclegowych to grupa, która stale rośnie w siłę, a pozycja Polski na rynku turystycznym stale się umacnia. Nic dziwnego, wyjątkowy, nadwiślański kraj o bogatej historii jest miejscem, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.

 

Miłośnicy słodkiego lenistwa powinni odpocząć nad Bałtykiem, wdychając tak cenny dla zdrowia jod. Entuzjaści pieszych wędrówek górskich w Polsce mają ich pod dostatkiem – od Tatr aż po Bieszczady. Fani rybołówstwa i żeglugi, chcący zaznać spokoju z dala od problemów i zgiełku, powinni ruszać na Mazury. A zwolennicy miejskiego wypoczynku będą w swoim żywiole, spędzając wakacje w największych miastach w kraju.

 

 

fot. Matt Hardy (COO, pexels.com)

 

 

Następny artykuł Pogoda na długi weekend...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!