7 czynników, o które trzeba dbać w trudnych czasach

7 czynników, o które trzeba dbać w trudnych czasach

Obecna sytuacja jest bardzo trudna dla przedsiębiorców branży turystycznej. Obostrzenia każdemu dały się we znaki. Można jednak zadbać o to, by przyciągnąć turystów gdy zostaną już zdjęte. Przedstawiamy najważniejsze czynniki, o które warto zadbać w trudnych czasach.

Kolejne przedłużenie zakazu świadczenia usług noclegowych, które teraz obowiązuje do końca stycznia 2021 r. było fatalną wiadomością dla przedsiębiorców. Coraz mocniej manifestują swoje niezadowolenie, część przyłączyła się do akcji #otwieraMY, inni popierają „góralskie veto”. Co jeszcze można zrobić, by nie dać się w tych trudnych, niepewnych czasach?

Warto zadbać o kilka czynników, które wpłyną na funkcjonowanie obiektu noclegowego, gdy zaczniemy wychodzić z kryzysu. Pojawiło się przecież światełko w tunelu, jakim jest zapowiedź stopniowego wracania do normalności, co ma się zacząć w lutym.

Czytaj więcej: Otwarcie turystyki już w lutym? Prace rządu nad protokołami sanitarnymi

Czasy niepewności. Rady dla właściciela obiektu noclegowego


Właściciele obiektów noclegowych żyją dziś w dużej niepewności. Nie wiemy, co wydarzy się za tydzień czy miesiąc. Jesteśmy jednak pewni tego, że obecna sytuacja nie będzie trwać w nieskończoność, dlatego przygotowaliśmy kilka rad i sugestii, które pomogą w przetrwaniu trudnych momentów i zaprocentują w przyszłości.

Poznaj czynniki, o jakie powinieneś dbać w czasie covid-19.

Czystość w obiekcie noclegowym

 

W tej chwili bardzo ważne jest, by dobrze się przygotować na ponowne przyjęcie gości. Dlatego koniecznie trzeba zadbać o czystość i dezynfekcję całego obiektu. Dużo uwagi warto poświęcić drobnym elementom, jak na przykład klamki, klawiatury komputerowe i telefony.

Pokoje gościnne wymagają nie tylko sprzątnięcia, ale także przeprowadzenia na przykład ozonowania. Zdezynfekuj wszystkie powierzchnie, meble, sprzęty i łazienkę. Oprócz tego wypierz pościel i ręczniki – wytyczne mówią, iż temperatura powinna wynosić przynajmniej 60 stopni Celsjusza.

Jak prawidłowo przeprowadzić dezynfekcję? Wejdź i zobacz: Jak właściwie dezynfekować obiekt noclegowy?

W łazienkach i toaletach warto umieścić instrukcję prawidłowego mycia rąk. Należy to zrobić zarówno w tych, które znajdują się w częściach wspólnych, jak też bezpośrednio przy pokojach. Gotowe szablony znajdziesz tutaj >>> wystarczy je pobrać i wydrukować.

Oferta w portalu. Poinformuj turystów o zasadach bezpieczeństwa

Jeżeli dbasz o dezynfekcję, warto poinformować o tym turystów. Przypominamy, że chociaż w tej chwili nie możesz przyjmować gości, to Polacy szukają noclegów na wiosenne i letnie terminy. Na pewno chętniej wybiorą obiekt, co do którego mają pewność, że jest czysty i bezpieczny.

Wystarczy, że w swoim panelu klienta na Nocowanie.pl odpowiednio uzupełnisz sekcję udogodnienia, która dotyczy dezynfekcji. Wszystko będzie widoczne w twojej ofercie w portalu. Zyskasz tym dodatkową widoczność – pojawisz się w wynikach wyszukiwania, gdy w opcjach filtrowania turysta zaznaczy „Bezpieczny higienicznie”.

Postaraj się o certyfikat Bezpieczny Obiekt Polskiej Organizacji Turystycznej

Wiosną Polska Organizacja Turystyczna wprowadziła certyfikację dotyczącą bezpieczeństwa higienicznego w obiekcie noclegowym. Jeśli jeszcze nie uczestniczysz w programie, koniecznie zapoznaj się z jego zasadami!

Wejdź i zobacz: Zdobądź certyfikat Bezpieczny Obiekt Polskiej Organizacji Turystycznej

Gdy zgłosisz swój udział, otrzymasz niezbędne materiały, dzięki którym przygotujesz swój obiekt pod względem bezpieczeństwa. Zostały one przygotowane przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z GIS. Gdy uważasz, że jesteś gotowy, zgłaszasz się przez specjalnie przygotowaną stronę internetową, a następnie czekasz na weryfikację przez pracownika POT. Jeśli będzie pozytywna, otrzymasz Certyfikat „Bezpieczny Obiekt”.

Otrzymany certyfikat możesz zaprezentować również turystom w portalu Nocowanie.pl. Wystarczy że potwierdzisz tę informację w swoim panelu administracyjnym. Otrzymasz nową odznakę (Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej – „Obiekt Bezpieczny Higienicznie”), która będzie widoczna na liście wyników wyszukiwania oraz w twojej ofercie, w sekcji udogodnienia.

Zadbaj o pozytywną energię w swoim otoczeniu

 

W tej chwili liczy się nie tylko to, co robisz, ale również w jaki sposób myślisz. Dlatego twoje otoczenie powinno nastrajać się pozytywnie do zmian i przyszłości. Zastanów się więc:

  • czy masz obok siebie ludzi o negatywnym nastawieniu? Jeżeli tak, postaraj się to zmienić. W długotrwałym procesie taka energia będzie działać na twoją niekorzyść, spowalniając cię i zniechęcając do podejmowania nowych wyzwań. W dobie kryzysu nie jest ci to potrzebne!

  • czy jest coś, co sprawia ci przyjemność? Warto mieć jakieś hobby, coś, co pomoże oderwać się od codzienności. Każdy potrzebuje odskoczni i oczyszczenia myśli, dlatego dobrym pomysłem jest zapewnienie sobie regularnej dawki ruchu, zadbanie o dietę czy zdrowe kontakty z ludźmi. Dzięki temu nastroisz się pozytywnie do codziennych działań.

Korzystaj z dobrych przykładów

Jak to się dzieje, że mimo kryzysu inni jakoś sobie radzą? Ich sukces, to dowód na to, że wszystko jest możliwe i ciężka praca przynosi efekty. To pokłosie wieloletnich wysiłków i strategii, którą wprowadzili w życie. W tej chwili mamy dobry moment na wprowadzenie zmian, gdy widzimy, że dane rozwiązanie nie działa. Wystarczy znaleźć dobre przykłady w swoim otoczeniu, przeanalizować je i zastanowić, co mogłoby zadziałać w twoim przypadku.

Pamiętaj o swoich standardach

W dobie kryzysu liczy się przetrwanie. To prawda, ale nie możesz tracić z oczu celu, jaki ci wcześniej przyświecał. Jeśli do tej pory chciałeś stworzyć swoim gościom wyjątkowe warunki do wypoczynku, nie zapominaj o tym i nie obniżaj standardów. Jeżeli popadniesz w bylejakość, możesz nie odzyskać dawnej pozycji i zaufania turystów. Zawsze miej przed oczami to, jak chcesz, żeby wyglądał twój biznes za kilka lat.

Konieczne są oszczędności i wstrzymanie inwestycji? Jasne, ale nie rozmieniaj się na drobne. Miej na względzie to, z kim chcesz budować swój biznes i w jakim stylu to robisz. Nie zapominaj, że goście oczekują nie tylko ładnego pokoju, ale dobrej atmosfery i przeżyć, które możesz im zapewnić niezależnie od zasobności portfela w danym momencie.

Następny artykuł Tarcza 6.0 dla...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!