Jak skutecznie promować oferty noclegów w mediach społecznościowych?

Jak skutecznie promować oferty noclegów w mediach społecznościowych?

Skuteczna reklama obiektu noclegowego wymaga nieco wysiłku, a jednocześnie odpowiedniego wkładu finansowego. Standardowe formy powoli odchodzą w zapomnienie, a oferty noclegowe są obecne w internecie praktycznie na każdym kroku. Podstawą jest oczywiście obecność w portalach noclegowych, ale ostatnie lata pokazały, że coraz więcej właścicieli obiektów noclegowych decyduje się na reklamę obiektów za pośrednictwem mediów społecznościowych. Co zrobić, by reklama na Facebook’u, czy Instagramie była skuteczna?

Na wstępie warto podkreślić, że wykorzystanie całego potencjału, jaki oferują media społecznościowe, wymaga przeprowadzenia sprytnej akcji marketingowej. Fanpage obiektu bez konkretnej ilości osób obserwujących lub polubień, praktycznie nie ma żadnej racji bytu. Należy jednak pamiętać o tym, że skuteczna reklama w mediach społecznościowych może okazać się naprawdę prosta. Jednocześnie ta właśnie forma ma bardzo wiele atutów - pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, lubiących podróże po Polsce. Media społecznościowe otwierają nowe możliwości przy promowaniu obiektu noclegowego, jednocześnie są idealnym miejscem do budowania relacji z potencjalnymi turystami i budowania z nimi relacji. Facebook, Instagram w połączeniu z własną stroną www i przede wszystkim z ofertą w portalu noclegowym są najskuteczniejszym medium promowania obiektu noclegowego.


Od czego najlepiej zacząć?


Jeśli planujesz promować swój obiekt noclegowy przy pomocy mediów społecznościowych, musisz tak naprawdę dobrze wiedzieć, jak działają te media i do kogo zamierzasz skierować swoja ofertę noclegową. Warto podkreślić, że Facebooka, czy Instagrama obecnie ma prawie każdy. Media te są przede wszystkim wykorzystywane do komunikacji z naszymi znajomymi i uzyskiwania wszelkich informacji, związanych z naszymi zainteresowaniami - tak można to określić w możliwie największym skrócie. 


Facebook to przede wszystkim:


  • jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych;

  • zrzesza ponad 2 mld użytkowników na świecie i ponad 16 milionów osób w Polsce;


Podobnie wygląda sytuacja w przypadku Instragrama:


  • to kolejny z serwisów społecznościowych, który zyskuje na popularności wśród użytkowników;

  • zrzesza ponad 1 mld użytkowników na świecie i ponad 6 milionów osób w Polsce.


Musisz zdać sobie sprawę przede wszystkim z tego, że przy tworzeniu treści w mediach społecznościowych powinieneś zadbać o to, żeby spełniały przynajmniej jedną z trzech funkcji: edukacyjną, rozrywkową, lub żeby były użyteczne dla odbiorcy.


Samo założenie i prowadzenie fanpage’a jest niemal podobne do zakładania swojego prywatnego profilu. Jeśli taki posiadasz, to reklama obiektu w mediach społecznościowych nie powinna sprawić Ci żadnego problemu.


Jakie informacje musisz zawrzeć w reklamie w mediach społecznościowych?


Jeśli już przejdziesz przez całą procedurę związaną z założeniem profilu swojego własnego obiektu, musisz pamiętać o uzupełnieniu najważniejszych informacji, które pozwolą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Konieczna w związku z tym jest nazwa obiektu, dane adresowe, dane kontaktowe oraz linki do innych stron, na których posiadasz swoją reklamę. Zarówno Facebook, jak i Instagram mają szeroki wachlarz formatów wizualnych, które z powodzeniem możesz wykorzystać, by Twoja reklama była zauważona przez zainteresowanych turystów. Możesz w związku z tym dodawać zdjęcia, grafiki, infografiki, filmy, transmisje na żywo, czy zdjęcia i filmy 360 stopni, które z każdym kolejnym rokiem są coraz bardziej obecne w mediach społecznościowych.


Jeśli już zadbasz o warstwę wizualną, musisz zacząć działać i starać się przekonać turystów do wyboru właśnie Twojej oferty. Reklama w mediach społecznościowych to nie jest tylko i wyłącznie zamieszczanie treści i oferty. To swego rodzaju konwersacja z turystami - Ty dodajesz post, oni na niego reagują - dają “Like’a”, komentują lub piszą do Ciebie bezpośrednią wiadomość. Jeden post w związku z tym napędza całą machinę, związaną z promowaniem obiektu i być może przyczyni się do tego, że osoba z którą prowadzisz konwersację, zarezerwuje u Ciebie nocleg.


Przeczytaj: Zdjęcia obiektu, które zachwycą turystów


  • Pokaż atuty swojej oferty


Reklama w mediach społecznościowych daje szerokie pole możliwości, byś mógł w pełni zaprezentować atuty swojej oferty. Chodzi tu przede wszystkim o takie kwestie, jak miejsce, otoczenie, lokalne atrakcje. Z powodzeniem możesz pokazać wnętrze obiektu, jego otoczenie - za pomocą wyżej wspomnianych formatów wizualnych, a także przedstawiać swoje codzienne życie i to, jak radzisz sobie, jako właściciel obiektu noclegowego i co robisz, by Twoja oferta była jeszcze lepsza i bardziej dostosowana dla Twoich gości. Informuj też o tym, jakie atrakcje czekają na Twoich gości, co mogą robić w wolnym czasie. Informuj o możliwościach kulinarnych, jakie oferuje miasto lub okolica, w której znajduje się Twój obiekt, doradź wybór lokalnego dania w pobliskiej restauracji i pokaż, z jakich lokalnych atrakcji lub możliwości wycieczek mogą skorzystać goście. To Ty jesteś tutaj przewodnikiem.


Warto w tym miejscu zaznaczyć również to, że na pewno jako właściciel obiektu dążysz do tego, by zadowolenie Twoich gości z pobytu w Twoim obiekcie utrzymywało się na możliwie największym poziomie. Media społecznościowe to przede wszystkim ludzie, a internauci korzystający z mediów społecznościowych, utożsamiają się przede wszystkim z ludźmi. Dobrym posunięciem w związku z tym będzie zaprezentowanie swojego personelu i relacji, jakie między Wami panują, co przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. Pokaż to, co Twoi goście robią w wolnym czasie, jak spędzają czas i jak wygląda ich poziom zadowolenia z pobytu w Twoim obiekcie. To bez wątpienia najbardziej wiarygodna forma przekazu i najlepsza rekomendacja.


Zobacz również: Wpływ lokalizacji obiektu na wybór noclegu wśród turystów


  • Pamiętaj o #hashtagach


Hashtagi to nieodłączny element postów, które są publikowane przede wszystkim na Instagramie. Jeśli dodajesz zdjęcia swojego obiektu lub jakiekolwiek inne, związane z prowadzonym przez Ciebie biznesem, pamiętaj o ich oznaczaniu poprzez hashtagi. Pozwoli Ci to dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą być zainteresowani danym miejscem lub konkretnymi możliwościami.


W przypadku obiektu, znajdującego się nad morzem, możesz użyć następujących hashtagów: #morzebałtyckie, #wakacje2021, #lato, #wakacjenadmorzem, #urlopnadmorzem, #nazwa miejscowości, #urlop, #letniwypoczynek.


W przypadku obiektu, który znajduje się w górach, możesz zastosować następujące hashtagi: #góry, #wakacjewgórach, #pokojewgórach, #nazwa regionu górskiego, #urlopwgórach, #nazwa miejscowości, #wgórachjestwszystkocokocham, #urlop, #letniwypoczynek.


Pamiętaj, że spora część osób obserwuje hashtagi o tej tematyce, a publikacja zdjęcia, oznaczonego jednym z nich wpływa na zasięg odbiorców, którzy zobaczą Twoją reklamę.


  • Bądź w ciągłym kontakcie z turystami


Jeśli prowadzisz fanpage, musisz zdać sobie sprawę z tego, że turyści będą do Ciebie pisać również przez komunikator dostępny na Facebook’u, czy Instagramie. Mówiąc prościej, przybędzie Ci dodatkowe narzędzie, które będziesz musiał obsługiwać, by poinformować turystów o dostępności pokoi w danym terminie. Warto w związku z tym być w ciągłym kontakcie z gośćmi - odbieraj telefony, odpisuj na zapytania w portalu Nocowanie.pl, odpisuj na wiadomości e-mail i odpisuj na wiadomości na Facebooku, czy Instagramie.


Sprawdź również: Kontakt z turystą. O czym pamiętać i jak odpowiadać na zapytania?


  • Skorzystaj z możliwości, jakie daje Ci Nocowanie.pl


Jak widzisz, prowadzenie mediów społecznościowych zajmuje naprawdę dużo czasu. Nasz portal daje Ci dodatkowe możliwości skorzystania z widoczności na Facebooku i Instrgramie. Nasze możliwości nie kończą się na publikacji Twojego ogłoszenia w portalu. Możesz reklamować się na różne sposoby, m.in. w artykule sponsorowanym, w mediach społecznościowych (na Facebooku i Instagramie) czy w mailingu wysyłanym do turystów. Co musisz zrobić, by skorzystać z takiej możliwości? Wystarczy, że zakupisz min. 500 punktów pozycjonujących lub kupisz te działania reklamowe za pośrednictwem Nocowanie.pl. Ceny wahają się od 150 do 450 zł netto - wszystko jest uzależnione z opcji, którą wybierzesz. A są to:


  1. Kołowrotek standard dla obiektu (reklama na Facebooku - krótki opis oraz 3 zdjęcia w formie kołowrotka);

  2. Post z filmem dla obiektu (reklama dla obiektu - krótki opis oraz film/animacja);

  3. Kołowrotek premium dla 2 obiektów (reklama na Facebooku i Instagramie - Krótki opis oraz 1 zdjęcie każdego z dwóch obiektów w formie kołowrotka);

  4. Kołowrotek premium dla 1 obiektu (reklama na Facebooku i Instagramie - krótki opis oraz 3 zdjęcia w formie kołowrotka).


Co w związku z tym zyskujesz?


  • dodatkowa promocja

  • zwiększenie liczby turystów

  • dotarcie do osób zainteresowanych wypoczynkiem

  • większa liczba potencjalnych turystów

  • możliwość zaprezentowania ofert specjalnych


Mamy nadzieję, że dzięki naszym podpowiedziom, korzystanie z mediów społecznościowych stanie się dla Ciebie prostsze. Ich umiejętne prowadzenie wraz z obecnością w portalu Nocowanie.pl, przynosi naprawdę wymierne korzyści.




Komentarze

Zobacz również