Jak zwiększyć liczbę zapytań o noclegi i ilość rezerwacji?

Jak zwiększyć liczbę zapytań o noclegi i ilość rezerwacji?

Willa w górach


Pobyt w tym obiekcie pozwala odpocząć po ciężkiej pracy i spędzić wyjątkowe chwile, atutami są cisza i spokój, a jednocześnie bliskość miasta i wyciągu górskiego. W portalu Nocowanie.pl od 2015 roku.

 

 

Jak zwiększyć liczbę zapytań o noclegi i rezerwacji?


W pierwszym kwartale 2018 obiekt odnotował ponad 27 tys. odwiedzin, co daje średnią ponad 300 dziennie. Użytkownicy odsłaniali ofertę średnio 200 razy dziennie, przekładało się to na ok. 700 zapytań, średnio 7 zapytań o nocleg każdego dnia.

 

Analizując statystyki z pierwszego półrocza (do czerwca 2018) liczby wyglądają jeszcze bardziej imponująco. Ponad 40 tys. odwiedzin i aż 1000 zapytań.

W ciągu roku obserwujemy wzrost o ponad 20% jeżeli chodzi o liczbę odwiedzin oferty i aż 60% wzrost zapytań o noclegi.

 

Co ważne - Turyści zawsze dostają odpowiedź w ciągu kilku godzin od wysłania zapytania.W ofercie obiektu widoczna jest dodatkowa ikonka "Błyskawicznie odpowiada" informująca turystów, że sprawnie mogą załatwić temat. Dodatkowo warto zaznaczyć, że obiekt posiada odznakę "Sprawdzony obiekt", która zwiększa wiarygodność oferty.

Proces rezerwacji od momentu zapytania do odnotowania wpłaty zaliczki nie trwa dłużej niż 2 dni.


Statystyki są prawie dwa razy lepsze niż rok temu, gdy obiekt nie korzystał z funkcji przedpłat online w Nocowanie.pl. W ciągu 2 pierwszych miesięcy obiekt zrealizował 9 opłaconych rezerwacji z przedpłatami online, na kwotę prawie 8 000 zł. Od momentu uruchomienia tej funkcji, obiekt zdobył aż 25 turystów, którzy dokonali przedpłat przez system online.  Prowizja wyniosła 0%.

 

Co jeszcze miało wpływ na sukses?


Obiekt ma dokładnie uzupełniony cennik, wysoką średnią ocen i ponad 70 opinii od turystów. Duża liczba ofert specjalnych zachęca turystów do rezerwacji podczas majówki, wakacji, walentynek czy Dnia Kobiet, ale także pobytów weekendowych. Informacje o udogodnieniach w obiekcie pozwalają użytkownikom znaleźć nocleg po odpowiednich filtrach.


Co jeszcze może zrobić obiekt, aby zwiększyć liczbę rezerwacji?


Turyści cenią szybkie odpowiedzi, ale jeszcze bardziej jasną informację o wolnych terminach. Uzupełniając kalendarz dostępności, potencjalny klient od razu widzi czy dany termin jest wolny. Nie traci czasu na wysyłanie zapytań, kiedy w danym dniu nie ma wolnych miejsc noclegowych.

Dodatkowo liczbę rezerwacji można zwiększyć aktywnie korzystając z "Szukam noclegu" - miejsca gdzie turyści pytają o konkretne terminy w danej lokalizacji oraz "Wolne pokoje" - gdzie obiekt wystawia wolne terminy.

 

 

 



 

- Czy napotkali Państwo jakieś wyzwania lub trudności rozpoczynając korzystanie z przedpłat online w Nocowanie.pl?
Absolutnie nie mieliśmy żadnych problemów. Uruchomienie przedpłat online wymagało od nas jedynie jednorazowego uzupełnienia danych do przelewu oraz podania wysokości zaliczki i terminu na dokonanie płatności.


- Jak zmienił się Państwa biznes po wdrożeniu przedpłat online?
Oszczędzamy mnóstwo czasu, nie musimy pilnować i przypominać się gościom o płatności, wszystko dzieje się automatycznie. Dostajemy powiadomienie mailowe i sms, kiedy płatność zostaje zaksięgowana na koncie. To duża wygoda i usprawnienie całego procesu rezerwacji.


- Czy skrócił się Państwa czas pracy przy obsłudze zapytań o nocleg?
Tak, od razu po potwierdzeniu zapytania o nocleg, przesyłamy prośbę o zaliczkę. Proces rezerwacji znacznie się skrócił.


- Co jest dla Państwa największą korzyścią w funkcji przedpłat online?
Przyspieszenie procesu rezerwacji, oszczędność czasu oraz to, że nie musimy ponosić dodatkowych kosztów korzystając z przedpłat online, a roczny abonament zwraca się już po pierwszej rezerwacji.

Następny artykuł Pogoda na długi weekend...

Komentarze (6)

Sławek

Kiedy zintegrujecie rezerwacje online z channel manager -ami ?

Kamila

W panelu obiektu na Nocowanie.pl można synchronizować kalendarz z innymi za pomocą standardu

danych iCal, pozwala to zarządzać obłożeniem obiektu z jednego miejsca.

Mariusz

Sama informacja o 2-krotnym wzroście liczby rezerwacji może np oznaczać wzrost liczby krótkich pobytów przy tym samym średnim obłożeniu - czyli taki sam przychód przy wyższych kosztach .
Pozdrawiam
Mariusz

Pensjonatmalgosia

Nie bardzo wiem na czym polega to przyśpieszenie procesu. Zawsze przy potwierdzeniu rezerwacji proszę o zadatek i podaję dane do przelewu. Płatność online jest o tyle lepsza dla klienta, że nie musi wypełniać danych przy przelewie. Tylko tyle. Nie rozumiem też w czym płatność na konto nocowanie.pl ma być bezpieczniejsze od wpłaty na moje konto. Portal opisuje to jako bezpieczną płatność. Chciałem zauważyć, że tym samym podważa się wiarygodność obiektu - zupełnie niepotrzebnie. Ja również mógłbym napisać, że wpłata bezpośrednio na moje konto jest bezpieczniejsza, bo jestem bardziej wiarygodny. Wszak portal nocowanie.pl sprawdza obiekty i nasz obiekt ma wszystkie etapy sprawdzenia. Jeżeli posiadacie obiekty niesprawdzone to już Państwa problem. Nie jest to jednak podstawą do podważania wiarygodności innych obiektów.

Pokoje_Sloneczna25

Jesli juz brac to zadatek!

Pensjonatmalgosia

To prawda. Tylko zadatek jest zabezpieczeniem. Zaliczkę, przy rezygnacji z pobytu, trzeba oddać i pobieranie tej formy jest tylko kredytowaniem działalności, o ile ktoś tego potrzebuje.

Zobacz również