Na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem sezonu turystycznego?

Na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem sezonu turystycznego?

Początek sezonu turystycznego coraz bliżej! Turyści właśnie zaczynają szukać noclegów na długi weekend majowy, weekend czerwcowy i wakacje. Czy jesteś gotowy na ich przyjęcie?

Wynajmowanie turystom apartamentów to praca, która trwa całą dobę. Doskonale wiesz, że nie ogranicza się tylko do przekazania gościom kluczy, ale wymaga wiele zaangażowania chociażby w promocję, odpowiednie przygotowanie wnętrz czy w końcu dopilnowanie, by podczas pobytu nie czuli się zostawieni samym sobie.

Gorący czas dla przedsiębiorców oferujących noclegi właśnie nadchodzi. Zobacz, czy jesteś na niego gotowy i sprawdź, na co warto zwrócić uwagę przed rozpoczęciem sezonu turystycznego.

 

Dopracuj swoją ofertę


Zanim na dobre rozpocznie się boom turystyczny, zadbaj o to, by twoja oferta, zarówno na stronie internetowej, jak i w portalach noclegowych, była jak najlepiej przygotowana. W wolnej chwili usiądź, spokojnie ją przeczytaj i zastanów się, czy jesteś z niej zadowolony?

Oferta obiektu noclegowego powinna być dostosowana do twojej grupy docelowej, więc jeżeli chętnie gościsz u siebie rodziny z dziećmi, nie informuj o pobliskich klubach czy dużych festiwalach organizowanych w okolicy. Skup się raczej na udogodnieniach, jakie można u ciebie znaleźć, oraz na ciekawych miejscach, w które można zabrać maluchy.

Przejrzyj galerię zdjęć – być może warto postawić na profesjonalne fotografie? Pamiętaj, że turyści odwiedzają te miejsca, które im się spodobają, a złej jakości zdjęcia zmarnują cały potencjał twojego obiektu! Odpowiednie oświetlenie czy kąt ustawienia aparatu mogą zdziałać cuda i wpłynąć na większe zainteresowanie turystów. Profesjonalna sesja często wliczona jest w cenę abonamentu w portalach noclegowych takich jak Nocowanie.pl, gdzie możesz wymienić ją na wirtualny spacer 360°.

Oprócz tego warto uzupełnić lub zaktualizować cennik. Nieodpowiednio dopasowana cena noclegu blokuje sprzedaż, może też sprawić, że mimo sporego obłożenia nie zarabiasz. Na spokojnie przekalkuluj koszty eksploatacyjne, podejrzyj konkurencję – pomoże ci to ustalić optymalne stawki za noclegi.

 

Sprawdź, jak sprawnie zarządzać kosztami. Wejdź: Zarządzanie kosztami w obiekcie noclegowym

 

Zobacz, na co warto zwrócić uwagę, dopracowując ofertę swojego obiektu noclegowego:

  • odpowiednio skonstruowany opis, który będzie skierowany do grupy docelowej;
  • umieszczenie najważniejszych informacji dotyczących udogodnień dla turystów;
  • uzupełniony cennik;
  • profesjonalne zdjęcia.

 

Zainwestuj w promocję


Przed sezonem turystycznym warto zainteresować się dodatkowym wypromowaniem obiektu. Możliwości masz wiele, np. media społecznościowe, płatne reklamy w wyszukiwarce Google oraz oczywiście obecność na portalach noclegowych. Pamiętaj, że ilość nie zawsze przechodzi w jakość i mimo że na rynku działa naprawdę wiele serwisów, w których możesz zamieścić reklamę swojego obiektu, wybierz kilka największych i wypróbuj ich usługi.

Nocowanie.pl oferuje ci nie tylko możliwość zamieszczenia informacji o ofercie, ale również dodatkowe formy reklamy, które możesz wykorzystać w dogodnym dla siebie czasie. To między innymi:

  • punkty pozycjonujące, czyli system pozwalający na wyprzedzenie konkurencji przez zajęcie wyższego miejsca w wynikach wyszukiwania w mieście;
  • tekst reklamowy, będący dodatkowym wyróżnikiem obiektu na poziomie wyników wyszukiwania;
  • posty na fanpage’u portalu, który codziennie odwiedzają setki turystów szukających urlopowych inspiracji.


Kiedy najlepiej inwestować w dodatkową promocję obiektu? Warto to zrobić przynajmniej dwa miesiące przed apogeum turystycznego zainteresowania – informacje o tym, w jakim terminie przypada, znajdziesz w swoim panelu, w zakładce „Trendy w mieście”.

 

Przypomnij się turystom


Przed sezonem urlopowym warto odświeżyć stare kontakty, pomyśl o tym, by przypomnieć o sobie turystom, którzy już u ciebie gościli. Jednym ze sposobów jest wysłanie wiadomości e-mail z zaproszeniem do ponownego skorzystania z noclegów w twoim obiekcie. Możesz pokusić się o przygotowanie atrakcyjnej oferty pobytowej, która skierowana będzie to stałych klientów. Takie podejście do turystów na pewno zrobi na nich dobre wrażenie, przecież każdy chce poczuć się zapamiętany, doceniony – wyjątkowy.

Utrzymywanie kontaktu z gośćmi także po ich wyjeździe może zaprocentować. Oczywiście nie mamy na myśli zażyłości, ale sporadyczne wiadomości mailowe z życzeniami świątecznymi to bardzo dobry sposób, by utrwalić się w świadomości turystów.

 

Pamiętaj! Abyś mógł przetwarzać dane turystów w celach marketingowych, musisz otrzymać ich zgodę. Więcej na ten temat tutaj: RODO w obiektach noclegowych

 

Działania w obiekcie


Nakłady na reklamę i szlifowanie oferty to ważne kwestie, ale równie istotne jest odpowiednie przygotowanie obiektu. Przed sezonem turystycznym, w oczekiwaniu na gości ,warto sprawdzić, czy wszystko działa, tak jak powinno. Dzięki temu unikniesz niespodzianek i stresujących sytuacji.

 

  • Przede wszystkim sprawdź stan obiektu. Być może pokoje wymagają odświeżenia i niewielkich napraw?

 

  • To również dobry moment, by zwrócić uwagę na stan wyposażenia oraz ewentualną naprawę bądź wymianę mebli. Jednak nie tylko one powinny być przedmiotem twojego zainteresowania. Równie ważne są ręczniki oraz pościel – skontroluj, czy nie są przetarte albo dziurawe. Twoi goście na pewno nie będą zachwyceni, gdy dostaną zużyte rzeczy.

 

  • Zrób zapas środków czystości oraz środków higienicznych, jeśli oferujesz je w swoim obiekcie.

 

  • Zajmij się szkoleniem pracowników, szczególnie ekipy sprzątającej oraz osób mających styczność z gośćmi. Turyści często skarżą się na złą jakość obsługi. Dopilnuj, by u ciebie nie miało to miejsca.
fot. rawpixel.com / Pexels.com


Następny artykuł Nieodkryte Podlaskie....

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!