Zwrot zaliczki/zadatku a zmiana terminu rezerwacji lub bon turystyczny

Zwrot zaliczki/zadatku a zmiana terminu rezerwacji lub bon turystyczny

Czy zaliczki albo zadatki otrzymane na pobyty na ten sezon można oddać w formie bonu np. do wykorzystania na kolejny rok? Czy są jakieś przeciwwskazania lub zalecenia prawne, co do przeprowadzenia takiej "operacji"?

Zgodnie z art. 394 par. 3 k.c.: W razie rozwiązania umowy zadatek powinien być zwrócony, a obowiązek zapłaty sumy dwukrotnie wyższej odpada. To samo dotyczy wypadku, gdy niewykonania umowy nastąpiło wskutek okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności albo za które ponoszą odpowiedzialność obie strony.
W obecnej sytuacji do rozwiązana umowy dochodzi wskutek okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, a więc zadatek powinien być oddany w takiej samej formie, w jakiej został dany, czyli w gotówce.
Klientowi można jednak zaproponować zmianę terminu rezerwacji lub bon do wykorzystania na kolejny rok. Turysta musi jednak przystać na taką propozycję.

W momencie kiedy gość odmówi należy zwrócić zaliczkę lub zadatek.

Następny artykuł Epidemia koronawirusa a...

Komentarze (6)

Witam. We wrześniu przez Państwa stronę " nocowanie" zrobiłem rezerwację na ferie zimowe w lutym. Wpłaciłem zadatek 500zł. W listopadzie okazało się,że rząd przeniósł ferie zimowe na początek stycznia. Napisałem więc mail do pensjonatu z prośbą o przeniesienie rezerwacji na pierwszy tydzień stycznia. Właściciel zgodził się i uzgodniliśmy nowy termin. Teraz dowiaduję się ,że dzieci ferie zimowe mają spędzić w domu. Z tego co wiem to hotele, pensjonaty, itd nie moga przyjmowac gości prócz delegacji, wyjazdów służbowych itp. Chcę się umówić z właścicielem na inny termin ale teraz ma do mnie pretensje o całą sytuację i mówi ,ze to nie jego wina ,że ja chcę zrezygnować z przyjazdu w styczniu. Co mam zrobić bo właściciel robi problemy z przeniesieniem terminu. Pozdrawiam. Łukasz

Nocowanie.Pl

Rozporządzenie, które w tej chwili obowiązuje, zakazuje przyjmowania turystów do 27 grudnia 2020 r. Nie mamy informacji czy zawieszenie wynajmowania noclegów (poza określonymi przypadkami, takimi jak noclegi służbowe itd.) zostanie przedłużone, czy nie. Rozumiemy, że sytuacja jest trudna zarówno dla właścicieli obiektów, jak też dla turystów. Zachęcamy jednak do zachowania spokoju i ustalenia terminu wyjazdu, który będzie odpowiadać obu stronom.

Mag

A jeśli zadatek był wpłacony na pobyt w lutym kiedy nic się nie działo ale wynajmujący poprosił o przełożenie gdyż zwrot zadatku nie wchodzi w grę, wykazując dobrą wolę wyraziłam zgodę, drugi termin przypada teraz i co, tym razem muszę zwrócić? Pierwszego terminu oni nie dotrzymali to teraz ja dostanę po kieszeni? Super
a Wy oddajecie abonamenty ? skoro nie ma biznesu z nocowanie.pl ?

Nocowanie.Pl

Panie Marianie, wprowadziliśmy Pakiet pomocy: https://info.nocowanie.pl/pakiet_pomocy , który obejmuje między innymi przedłużenie ważności abonamentu i zawieszenie odejmowania punktów na ten trudny dla wszystkich czas. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami i oczywiście jesteśmy do dyspozycji.

Rafał

Nocowanie powtarza pakiet pomocy jak politycy mantrę "przez ostatnie 8 lat "
Obiekty noclegowe powinny oddać A nocowanie nie 🤔🤔
Ale jest śmieszny pakiet pomocy nic nie warty 🤣🤣

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!