7 wyzwań stojących przed właścicielami i managerami obiektów noclegowych w 2020

7 wyzwań stojących przed właścicielami i managerami obiektów noclegowych w 2020

Na co trzeba zwrócić uwagę, by poprawić funkcjonowanie obiektu noclegowego? Warto przemyśleć tę kwestię już na początku roku, a rozwiązania, jakie przyjdą na myśl, sukcesywnie wprowadzać w życie w kolejnych miesiącach. Niżej przedstawiamy kilka najważniejszych wyzwań stojących przed właścicielami i managerami obiektów noclegowych.

Jakie wyzwania stoją przed właścicielami oraz managerami obiektów noclegowych w roku 2020? Wymieniamy siedem największych!

Usprawnienie zarządzania obiektem noclegowym


Jednym z wyzwań, które stoją przed właścicielami i managerami, jest usprawnienie procesu zarządzania obiektem noclegowym. Bywa, że – szczególnie w przypadku mniejszych przedsięwzięć – osoba decyzyjna bierze na swoje barki zbyt wiele obowiązków, a przecież część z nich z powodzeniem może przekazać podwładnym! Delegowanie zadań to jeden ze sposobów na usprawnienie działania obiektu. Warto również przedstawić zespołowi planowane do osiągnięcia cele, w ten sposób buduje się bowiem jego zaangażowanie w pracę.

Dobry pomysł stanowią regularne spotkania z pracownikami, którzy mogą wtedy wyrazić swoje uwagi czy wątpliwości dotyczące pracy na danym stanowisku. Wsłuchiwanie się w opinie osób mających codzienną styczność z konkretnymi obowiązkami, może stanowić inspirację do wprowadzenia usprawnień w działaniu firmy. Doświadczony manager potrafi wyłapać dobre pomysły swojej załogi!

Innym sposobem jest wprowadzenie rezerwacji on-line. Niektórzy właściciele nadal preferują kontakt telefoniczny i prowadzenie kalendarza rezerwacji w formie „analogowej”. Warto jednak zwrócić uwagę, że w roku 2020 rezerwacje dokonywane przez internet będą interesować coraz większą liczbę turystów. Po co więc tracić gości, gdy można skorzystać z intuicyjnych systemów, dostępnych na rynku?

Takie rozwiązanie oferuje także portal Nocowanie.pl. Dowiedz się więcej, zobacz: Dlaczego warto prowadzić kalendarz rezerwacji?

Co może usprawnić proces zarządzania obiektem noclegowym? Podsumowując, to między innymi:
  • wprowadzanie nowoczesnych systemów rezerwacyjnych,
  • planowanie i delegowanie zadań,
  • zarządzanie efektywnością pracowników,
  • wsłuchiwanie się w feedback zespołu.

Zaplanowanie strategii marketingowej na cały rok


Kolejne wyzwanie to zaplanowanie strategii marketingowej na nadchodzący rok. Jeżeli ktoś do tej pory tego nie robił, w 2020 powinien podjąć wyzwanie, gdyż podobnie jak w każdym innym biznesie, tak w turystyce konieczne jest jasne wyznaczenie sobie celów. Na początek można po prostu stworzyć harmonogram działań, który pomoże w wypromowaniu noclegów w konkretnych terminach. W ten sposób w mniejszym stopniu narażasz się na straty finansowe czy odpływ klientów.

Powinieneś mieć na uwadze, kiedy turyści zaczynają poszukiwać noclegów – na przykład pytania o zimowe pobyty są przez nich wysyłane już latem, więc to najlepszy czas na rozpoczęcie promowania ofert na Boże Narodzenie, sylwestra czy ferie. Jeśli wcześniej nie tworzyłeś takiego zestawienia, skorzystaj z pomocy portalu Nocowanie.pl. W zakładce Trendy znajdziesz wszystkie dane potrzebne do tego, by skutecznie zaplanować działania promocyjne!

Skuteczna sprzedaż noclegów


Podstawowym zadaniem managera czy właściciela obiektu, a zarazem sporym wyzwaniem, jest sprzedaż noclegów, która wiąże się bezpośrednio z powyższym punktem. Jednak dotarcie do dużej liczby odbiorców to tylko połowa sukcesu, trzeba jeszcze zachęcić ich do tego, by dokonali zakupu. Jak można to zrobić?

  • Podstawowym sposobem jest łatwość dokonania rezerwacji. Możliwość bookowania noclegu on-line to często podstawowe kryterium jakim kierują się osoby poszukujące noclegów. Właściciel czy manager powinien wprowadzić rozwiązania, które to ułatwiają.

  • Na sprzedaż noclegów może wpłynąć również strona wizualna oferty w internecie. Trzeba dopilnować, by prezentacja obiektu była estetyczna, czyli: przejrzyście opisana, miała dobrej jakości zdjęcia, uzupełniony cennik oraz zawierała precyzyjne informacje o udogodnieniach. Warto także zatroszczyć się o opinie, gdyż wielu turystów kieruje się nimi, gdy podejmuje decyzje zakupowe.

Można także zastosować techniki sprzedaży, które zachęcą już zdecydowanych gości na zakupienie usług „ekstra”. Aby dowiedzieć się, jak to zrobić, zobacz: Up-selling i cross-selling, czyli jak sprzedawać więcej w turystyce

Zbudowanie zgranego zespołu


Przedsiębiorcy często nie doceniają faktu, że to zgrany zespół może stanowić klucz do sukcesu ich biznesu. Jest to ważne także w przypadku obiektu noclegowego, a stworzenie go spoczywa na barkach osoby pełniącej funkcje managera. Aby można było mówić o „zgraniu”, pracownicy nie mogą być dobrani przypadkowo, powinni się uzupełniać zarówno pod względem kompetencji, jak też cech charakteru.

By zbudować zgrany zespół, warto skupić się na takich aspektach jak:
  • budowanie dobrej atmosfery w firmie – pracownicy powinni z przyjemnością przychodzić do pracy,
  • odpowiednie motywowanie, na przykład przez wprowadzanie konkursów pracowniczych,
  • okazywanie szacunku i empatii,
  • oferowanie możliwości rozwoju i awansu – spowoduje to związanie się z firmą najbardziej wartościowych osób,
  • organizowanie wyjść oraz imprez integracyjnych dla załogi.

Śledzenie zmian w polskim prawie


Oczywiście nie wszystkich, ale tych, które dotyczą zmian podatkowych oraz zasad funkcjonowania przedsiębiorstw. „Bycie na bieżąco” to jedno z najważniejszych wyzwań managera obiektu noclegowego. Każdego roku pojawiają się nowe ustawy, a niedopełnienie wymagań może skutkować poważnymi konsekwencjami, jak kary finansowe czy utrata płynności… Dla urzędników niewiedza raczej nie stanowi dobrego usprawiedliwienia, dlatego właściciel lub zarządzający powinien trzymać rękę na pulsie. Warto na przykład podjąć współpracę z radcą prawnym lub adwokatem, który w razie potrzeby będzie służył profesjonalną pomocą.

Zadbanie o swój rozwój osobisty


Chcesz, aby twoi pracownicy stale się rozwijali? Daj im dobry przykład! W roku 2020 zadbaj o swój rozwój – weź udział w konferencji branżowej, zapisz się na specjalistyczny kurs bądź szkolenie. Branża turystyczna nie stoi w miejscu, cały czas pojawiają się nowe rozwiązania, które usprawniają zarządzanie obiektem noclegowym. Nie poznasz ich inaczej, jak podczas branżowych spotkań czy zapoznając się ze specjalistycznymi czasopismami. Nowo nabytą wiedzą możesz podzielić się z pracownikami, w ten sposób podnosząc ich kompetencję i ucząc nowych umiejętności.

Podpatrywanie trendów


Aby móc rozwijać zarządzany przez siebie obiekt noclegowy trzeba być na bieżąco z trendami. Mamy na myśli nie tylko rozwiązania technologiczne, ale również usługi dedykowane branży hotelowej. Na rynku pojawiają się nowe meble i inne elementy wystroju wnętrz, którymi można uatrakcyjnić swój obiekt. Firmy oferują narzędzia ułatwiające efektywne sprzątanie i przygotowywanie posiłków dla gości.

Wszystkie nowości z interesującego cię zakresu poznasz podczas wydarzeń branżowych oraz targów. Pomogą ci one również w nawiązaniu cennych kontaktów i w wymianie doświadczeń.

Zobacz najważniejsze wydarzenia w 2020 roku, dedykowane branży turystycznej, wejdź: Wydarzenia dla branży turystycznej w 2020
fot. geralt / Pixabay CC0


Następny artykuł Gdzie na narty w...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!