Jak przygotować marketing i sprzedaż noclegów na sylwestra i Nowy Rok?

Jak przygotować marketing i sprzedaż noclegów na sylwestra i Nowy Rok?

Przełom września i października to właściwie ostatni moment, by zacząć sprzedawać noclegi na sylwestra oraz Nowy Rok. W jaki sposób zainteresować turystów, którzy chcą powitać Nowy Rok na wyjeździe? Przygotowaliśmy kilka informacji, które pomogą zapewnić obłożenie twojego obiektu noclegowego w tym czasie.

Mijający rok jest bogaty w długie weekendy, a kolejną okazją do przedłużenia wypoczynku są Święta Bożego Narodzenia i sylwester wraz z Nowym Rokiem. Wbrew pozorom turyści nie zostawiają wyboru noclegu na ostatnią chwilę – pierwsze zapytania pojawiają się już w lipcu, a z miesiąca na miesiąc ich liczba wzrasta. Październik jest więc doskonałym momentem, by zaprezentować zainteresowanym sylwestrowo-noworoczną ofertę.

 

Dowiedz się więcej o tym, kiedy promować noclegi na poszczególne okazje. Wejdź i zobacz: Kalendarz promocji w turystyce - kiedy reklamować noclegi?

 

Warto też pomyśleć, co zrobić, aby pytający o nocleg na sylwestra, stali się osobami rezerwującymi pobyt w tym czasie. Mamy kilka pomysłów, które można wykorzystać, planując strategię marketingową na ten jeden z najważniejszych dla właścicieli obiektów noclegowych momentów w roku.

 

Przygotuj ciekawą ofertę specjalną

 

Sylwestrowo-noworoczny wyjazd nie jest zwykłym urlopem, dlatego oferowanie samych noclegów to trochę mało. Pomyśl o przygotowaniu oferty specjalnej, którą zwrócisz uwagę turystów chcących powitać nowy rok poza domem. Zaproponuj kompleksową usługę i precyzyjnie poinformuj co wchodzi w zakres ceny – wyżywienie, dodatkowe atrakcje, możliwość skorzystania z rabatów w pobliskich restauracjach czy uczestnictwo w imprezie sylwestrowej? Zastanów się, czego sam oczekiwałbyś od takiego wyjazdu i postaraj się zaproponować to gościom.

 

Dostosuj ofertę do profilu gości


Na pewno zdajesz sobie sprawę, że nie da się przygotować uniwersalnej oferty, która będzie odpowiadać wszystkim. Dlatego planując sprzedaż noclegów na sylwestra i Nowy Rok pomyśl przede wszystkim o swojej grupie docelowej. Jeżeli są to młodzi ludzie spędzający czas na stoku czy rodziny z dziećmi, raczej nie zainteresuje ich elegancki bal. Czasami mniej znaczy więcej i bardziej prawdopodobne, że ludzi przyciągnie klimatyczne ognisko z domowym jedzeniem a nie wielka feta. Możesz udostępnić też gościom miejsce, w którym będą mogli zorganizować sylwestrowy wieczór na własną rękę. Wszystko zależy od wielkości twojego obiektu i twojej pomysłowości.

 

Zachęć ceną


Nic nie przyciąga gości bardziej niż atrakcyjna cena wyjazdu sylwestrowego. Aby mieć pełne obłożenie, wykorzystaj tę tendencję i przy okazji zachęć do dłuższego wypoczynku w twoim obiekcie noclegowym. Goście, którzy rezerwują dłuższy pobyt, powinni mieć poczucie, że nie przepłacają, a ty będziesz w stanie zachować wyższe stawki za sylwestra i Nowy Rok. Tak gorące daty zawsze są wyżej płatne, ale warto zaoferować preferencyjne ceny na inne dni pobytu. Perspektywa oszczędności dla wielu osób jest kluczowym argumentem przy wyborze destynacji.

 

Wykorzystaj technikę cross-sellingu


W tym roku Święta Bożego Narodzenia przypadają w środku tygodnia. Kuszącą perspektywą jest wzięcie kilku dni urlopu i przedłużenie świąt nawet do tygodnia. Pozwala to na zaplanowanie dłuższego wyjazdu, co możesz wykorzystać do sprzedaży pobytów sylwestrowo-noworocznych. W końcu 31 grudnia róznież przypada na tygodniu, a jako że 1 stycznia jest dniem ustawowo wolnym, warto pomyśleć o wydłużeniu urlopu o kilka dni. Uświadom to turystom i zaproponuj połączenie oferty świątecznej i noworocznej. Może być to całkiem nowa oferta specjalna lub atrakcyjny rabat – wszystko zależy od ciebie.

 

Wybij się na trendach


Nawet jeżeli nie zamierzasz przygotowywać oferty specjalnej na sylwestra i Nowy Rok ani nie będziesz organizować balu, nadal możesz przyciągnąć do siebie turystów. Wykorzystaj wydarzenia, które odbywają się w twoim mieście – koncert gwiazdy lub duża plenerowa impreza, taka jak na przykład „Sylwester w Zakopanem”, który transmitowany jest w telewizji, zawsze przyciągają turystów. Niektórzy już dużo wcześniej zaczynają planować związany z tym wyjazd. Zaoferuj im nocleg u siebie i ciesz się obłożeniem w obiekcie noclegowym na sylwestra i następującym po nim Nowy Rok.

 

fot. JESHOOTS.com (Pexels.com CC0)



Następny artykuł Niedziele handlowe i wolne...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!