Jak skutecznie promować ofertę noclegową w mało znanej miejscowości?

Jak skutecznie promować ofertę noclegową w mało znanej miejscowości?

Nie da się ukryć, że z wyjątkowych ofert noclegowych możemy korzystać w każdym zakątku Polski. Jedna grupa turystów na miejsce swojego wypoczynku wybiera popularne turystycznie kurorty, a inni z kolei chcą odkrywać i poznawać nowe miejsca, wybierając jednocześnie możliwość wypoczynku w ciszy i spokoju. Jeśli Twój obiekt noclegowy znajduje się w mało znanej miejscowości, to poznaj sposoby na to, jak odpowiednio wypromować swoją ofertę noclegową.

Turyści przy rezerwacji noclegu kierują się naprawdę różnorodnymi kryteriami. Ważny jest nie tylko standard obiektu i cena oferowanej usługi, ale również miejsce, w którym będą wypoczywać. W tej kwestii zdania się naprawdę podzielone. Dużą popularnością, co warto podkreślić, cieszą się głównie atrakcyjne turystycznie miejsca - z bliską odległością od morza, szlaków górskich, czy centrum oraz dostępnych atrakcji.


Warto w tym miejscu również zwrócić uwagę na to, jak pandemia koronawirusa zmieniła sposób podróżowania. Przy rezerwacji noclegów jest to szczególnie zauważalne. Dużym zainteresowaniem przez ostatnie dwa lata cieszą się noclegi w ustronnym miejscu, w bliskości przyrody, z dala od zgiełku, czyli mówiąc krótko - miejsca, w których kontakt międzyludzki jest ograniczony, a każdy z gości może spędzić urlop w naprawdę bezpieczny sposób.


Ty, jako właściciel obiektu z mało znanej miejscowości, możesz szukać w całej tej sytuacji szansy na to, by móc odpowiednio wypromować swoją ofertę - w przypadku, gdy Twój obiekt znajduje się w cichym i spokojnym miejscu, nienależącym do kategorii miejsc najchętniej wybieranych przez turystów.


Sprawdź również: Jak skutecznie promować ofertę domków w górach?


Dlaczego tak ważne jest promowanie obiektów z mało znanych miejscowości?


Nie da się ukryć, że reklama potrafi zdziałać cuda. Odpowiednie wypromowanie oferty noclegowej, szczególnie z tych mało popularnych miejscowości, może przynieść naprawdę wymierne korzyści


Reklama we współczesnym “świecie turystyki” to absolutna konieczność. Bez niej żaden obiekt nie ma szans na rozwój, a czasem nawet na przetrwanie. Jeśli turyści o Tobie nie wiedzą i nie odnajdą Twojej oferty w internecie, to mało prawdopodobne jest, że do Ciebie trafią. Może się wydawać, że reklama to duże koszty. Nic bardziej mylnego. W tej kwestii liczy się głównie Twoja pomysłowość, oryginalność, jak i środek przekazu.


Każde miejsce może okazać się naprawdę wyjątkowe dla turystów, jeśli odpowiednio zaprezentujesz jego atuty. Bardzo często zdarza się tak, że w popularnych miejscowościach nie ma już miejsc na popularne terminy, w związku z tym gości szukają alternatywy, a taką właśnie może okazać się Twoja oferta. I co ważne, masz naprawdę duże szanse w starciu z tymi “silniejszymi” rywalami z popularnych turystycznie miejscowości.


Jak skutecznie promować ofertę obiektu z mało znanej miejscowości?


Jeśli chcesz skutecznie wypromować swoją ofertę obiektu, to musisz zdać sobie sprawę z tego, że pomysłów jest bardzo dużo. Wszystko tak naprawdę sprowadza się do reklamy w internecie, jak i tej fizycznej, o której turyści mogą dowiedzieć się z bannerów, drogowskazów, czy gazet. To od Ciebie przede wszystkim zależy, jak zechcesz pokazać się swoim odbiorcom.


  • Wypromuj atuty Twojej oferty


Miejsce z pozoru nieznane, może okazać się naprawdę wyjątkowe dla dużej grupy turystów. Coraz więcej osób poszukuje tzw. noclegów z klimatem, gdzie panuje cisza i spokój i istnieje możliwość wypoczynku w bliskości z przyrodą. Jeśli spełniasz te kryteria, to masz naprawdę dużą szansę, by zachęcić turystów do przyjazdu do Twojego obiektu. 


Warto podkreślić, że każda oferta noclegowa ma swoje atuty. Coraz więcej osób podróżuje swoim prywatnym samochodem, dlatego dojazd do spokojnego i mniej znanego miejsca nie powinien stanowić dla nikogo problemu. Liczy się również sama chęć poznawania i odkrywania nowych miejsc - turyści są nastawieni na poznawanie i odkrywanie.


Atuty, które z powodzeniem możesz wypromować, to m.in.:


  • lokalizacja - podkreśl odległość od najważniejszych i atrakcyjnych miejsc, być może nieznanych gościom;

  • bliskość przyrody - jeśli Twój obiekt znajduje się blisko lasów, blisko zbiornika wodnego, czy szlaków spacerowych, to powiedz o tym swoim gościom;

  • poinformuj o atrakcjach, które Twoi goście mogą zobaczyć w miejscowości, w której znajduje się Twój obiekt;

  • poinformuj, z jakich form spędzania wolnego czasu mogą tutaj korzystać;

  • podkreśl, że Twój obiekt znajduje się w ustronnym miejscu, gdzie kontakt międzyludzki jest ograniczony;

  • poinformuj o udogodnieniach, z których Twoi goście mogą korzystać;

  • jeśli historia miejscowości, w której znajduje się Twój obiekt jest niezwykła i bogata, to w kilku zdaniach napisz o tym w swojej ofercie;

  • pozwól lepiej poznać tę właśnie miejscowość - wprowadź odrobinę tajemniczości i coś, co zachęci gości do przyjazdu właśnie w to miejsce


Więcej informacji znajdziesz tutaj: Wpływ lokalizacji obiektu na wybór noclegu wśród turystów


  • Umiejętnie korzystaj z portalu Nocowanie.pl


Nasz portal daje nieograniczone pole możliwości, jeśli chodzi o promowanie obiektów z mało znanych miejscowości. Pamiętaj o tym, że swoją ofertę możesz “podpiąć” pod bardziej popularniejszą miejscowość z okolicy, co ułatwi znalezienie gości, którzy być może zechcą trafić do Ciebie.


Zgodnie z tym, co zostało wcześniej wspomniane, nasz portal umożliwia znalezienie noclegów w ustronnych miejscach, dzięki specjalnie przygotowanej ofercie specjalnej. Jeśli oferujesz tego typu usługę, to pamiętaj, by ją uzupełnić.


Warto, oprócz tego, stworzyć odpowiednie oferty specjalne, które przyciągną turystów. Często zdarza się tak, że spora część osób poszukuje ofert dotyczących wakacji z dziećmi, czy po prostu na wakacje. Warto uzupełnić takie oferty, by dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. 


Pamiętaj również o aktualizowaniu oferty, w tym cen - te konkurencyjne wyróżnią Twój obiekt na tle innych i będą korzystne dla sporej grupy turystów. Nie zapomnij również o zdjęciach, bo w większości przypadków, to właśnie od nich rozpoczyna się przeglądanie oferty noclegowej. Wykorzystuj atuty swojego obiektu - jeśli znajduje się on w atrakcyjnej lokalizacji lub posiada inne niezwykłe atuty, to nie bój się o tym poinformować swoich potencjalnych gości. Opis musi zawierać najważniejsze informacje, jednak wszelkie atuty są zawsze mile widziane.


I co ważne, szczególnie pomocne może okazać się tu wprowadzenie rezerwacji on-line. Ta opcja jest juz dostępna w naszym portalu, dzięki czemu dotrzesz do jeszcze szerszego grona odbiorcw.


  • Bądź w kontakcie z turystami


Niezwykle ważne jest również to, by być w ciągłym kontakcie ze swoimi potencjalnymi gośćmi. W przypadku portalu Nocowanie.pl, doskonałym rozwiązaniem może okazać się odpowiadanie na zapytania “Szukam noclegu”, w których to duża część osób poszukuje noclegu w danej miejscowości lub w jej okolicach. Jeśli spełniasz warunki zapytania turysty, co być może trafi on właśnie do Ciebie.


Swoją ofertę możesz z powodzeniem wyróżnić również dzięki mediom społecznościowym. Bądź obecny w grupach, w których turyści prowadzą dyskusje i poszukują noclegu. Stwórz fanpage swojego obiektu i publikuj tam najważniejsze informacje i zdjęcia, które są związane z Twoją ofertą.


  • Fizyczna reklama w większych miejscowościach i współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami


Jeśli chcesz, by Twój obiekt był lepiej widoczny, powinieneś się skupić również na reklamie fizycznej i tej, którą możesz zrealizować w swojej najbliższej okolicy. Bo nie da się ukryć, że w dalszym ciągu część osób nie korzysta z komputera lub jadą w określone miejsce “w ciemno”, z nadzieją, że znajdą nocleg. Odpowiednie bannery, oznaczenia przy głównych drogach krajowych, pomogą im do Ciebie trafić.


Równie ważna w tej kwestii może okazać się współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami z większych miejscowości. To proste, jeśli ktoś korzysta z usług restauracji w dużej miejscowości, to dowie się o ofercie z plakatu, czy wizytówki. W takich przypadkach doskonale sprawdza się również system rabatowy. Bo razem z firmą zyskujesz obopólną korzyść - on reklamuje Ciebie, a Ty jego. Z powodzeniem możesz zwrócić się z tego typu zapytaniem, dotyczącym współpracy z regionalnymi restauracjami, firmami oferującymi wycieczki. Im większy zasięg, tym lepiej dla Ciebie i Twojego współpracownika. Zachęcić potencjalnych gości można na liczne sposoby. Na przykład korzystając z usług danej restauracji, otrzyma określony rabat na nocleg u Ciebie. Prawda, że proste?


Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom, uda Ci się w prosty sposób wypromować swoją ofertę, nawet jeśli znajdujesz się w małej miejscowości. Wystarczy kilka prostych kroków. To naprawdę proste!


Następny artykuł Bliskość przyrody i...

Komentarze (2)

Bartek

Reklama "fizyczna" ? :)

Michał

Poprosimy o więcej takich artykułów!

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!