Jak tworzyć produkt turystyczny w obiekcie noclegowym?

Jak tworzyć produkt turystyczny w obiekcie noclegowym?

Produkt turystyczny to cały pakiet korzyści, jakie oferowane są turystom. Jego przygotowanie to sposób na dodatkowe wypromowanie obiektu spośród innych podobnych miejsc. Niżej podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę podczas jego tworzenia.

Aby zainteresować turystę swoim obiektem noclegowym trzeba się natrudzić. Coraz częściej, poza wygodnym pokojem do spania, oczekuje on bardziej rozbudowanej oferty. Warto odpowiedzieć na to zapotrzebowanie, tworząc własny produkt turystyczny.

 

Czym jest produkt turystyczny?


Pojęcie „produktu turystycznego” jest szerokie i tworzy je wiele czynników. Najważniejszym są oczekiwania i wrażenia, składające się na podróż. To zarówno przyroda, atrakcje, jak i dodatkowe usługi, które uprzyjemniają pobyt w danym miejscu. Produkt turystyczny może zachęcić turystów do wyboru konkretnego regionu czy nawet obiektu noclegowego. Wystarczy umiejętnie go przygotować i dobrze wypromować.

 

Jednym z najchętniej wybieranych kanałów promocji jest internet, dlatego wejdź i zobacz: Jak wybrać właściwy kanał promocji on-line obiektu noclegowego?


Na produkt turystyczny składają się między innymi:

  • oferty noclegów oraz baza gastronomiczna;
  • usługi turystyczne, jak na przykład przewodnicy, punkty z pamiątkami, wypożyczalnie sprzętu;
  • zabytki;
  • atrakcje dla turystów – parki rozrywki, aquaparki i inne ciekawe miejsca, znajdujące się w okolicy;
  • unikalne walory przyrodnicze;
  • tradycje kulturowe regionu;
  • wydarzenia i imprezy i charakterze ogólnopolskim lub lokalnym.


Możemy pokusić się o stwierdzenie, że produkt turystyczny powinien być spełnieniem podróżniczych marzeń osób, które planują wypoczynek. Ma działać na ich emocje, determinując decyzję o wyjeździe w konkretne miejsce. Właśnie produkt turystyczny ma sprawić, że już sama myśl o urlopie sprawia przyjemność.

 

Produkt turystyczny w obiekcie noclegowym


Jeżeli turysta przyjeżdża do twojego miasta lub miejscowości oznacza to, że musiał zainteresować go miejscowy produkt turystyczny. Jednak to tylko połowa sukcesu, trzeba go jeszcze zachęcić, by wybrał właśnie twoją ofertę i swój urlop spędził w twoim obiekcie noclegowym. Warto pomyśleć nad tym, by stworzyć własny produkt turystyczny, tylko na mniejszą skalę. Ty również możesz zaoferować spełnienie podróżniczych marzeń – zawalcz więc o klienta.

Jak przygotować produkt turystyczny na potrzeby obiektu noclegowego? Poznaj nasze pomysły:

 

  • Przede wszystkim określ grupę docelową i to dla niej zacznij budować ofertę. Pamiętaj, że nie ma uniwersalnego pakietu, który zainteresuje wszystkich odbiorców – trzeba się ukierunkować.

 

  • Wykorzystaj swoje atuty. Jeśli prowadzisz na przykład gospodarstwo agroturystyczne, zaoferuj gościom uczestniczenie w jego codziennym życiu. Dla jednych to ciekawa atrakcja, dla innych powrót do dzieciństwa, gdy spędzali wakacje u babci na wsi.

 

  • Wykorzystaj atuty regionu. W tym wypadku masz duże pole do popisu – możesz przygotować ofertę wycieczek po okolicy lub chociażby udostępnić swoim gościom przewodniki turystyczne. Daj im też poznać swój region, jego zwyczaje i tradycje kulinarne, wielu turystów coraz chętniej podejmuje podróże tematyczne, na przykład szlakiem lokalnych smaków.

 

  • Przygotuj pakiety pobytowe. Dużym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy świąteczne, sylwestrowe czy romantyczne podróże. Turyści myślą wtedy o wypoczynku i nie chcą zajmować się „przyziemnymi” kwestiami. Zaoferuj kompleksową usługę, obejmującą nie tylko noclegi i wyżywienie, ale i ofertę dodatkowych atrakcji, zasugeruj, jak ciekawie można spędzić u ciebie czas.


Chcesz wcześniej zapewnić sobie duże obłożenie w okresie świątecznym i sylwestrowym? Dowiedz się, jak to zrobić, zobacz: Jak przygotować marketing i sprzedaż noclegów na sylwestra i Nowy Rok?

 

  • Na zainteresowanie turystów możesz wpłynąć również ceną. Pomyśl o promocjach i rabatach, którymi skusisz osoby, poszukujące dla siebie miejsca na wypoczynek.

 

Pamiętaj, by cały czas uatrakcyjniać swój produkt, zwracając uwagę na potrzeby i zainteresowania turystów, którzy poszukują noclegów w twojej okolicy.

 

fot. TeroVesalainen / Pixabay.com CC0



Następny artykuł Atrakcje regionu: poznaj...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!