7 kroków do sukcesu w branży noclegowej

7 kroków do sukcesu w branży noclegowej

Czy istnieje sprawdzony sposób na osiągnięcie sukcesu w branży noclegowej? Podobnie jak w innych gałęziach biznesu – nie. Można natomiast kierować się funkcjonującymi od dawna zasadami, które pomogły wielu przedsiębiorcom. Przekonaj się, czy będą przydatne również dla ciebie.

Spersonalizuj swoją ofertę


Jednym z kroków na drodze do sukcesu twojego obiektu noclegowego jest spersonalizowanie oferty. Pomyśl, kogo najchętniej gościłbyś u siebie i urządzając swoje pokoje czy też apartamenty, kieruj się potrzebami tej grupy. Jeżeli czekasz na rodziny z dziećmi, nie zapomnij o kąciku zabaw czy sprzętach ułatwiających codzienne funkcjonowanie rodzinom. Być może przyda się szerszy dostęp do kuchni lub wygospodarowanie niedużych aneksów w przeznaczonych dla nich pokojach. Pamiętaj, że każdy turysta ma inne oczekiwania i nie da się zadowolić wszystkich.

Podobnie wygląda kwestia związana z wyglądem strony internetowej bądź oferty w portalach noclegowych – akcentuj udogodnienia, które oferujesz swojej grupie docelowej. Niech te osoby od razu widzą, że właśnie znalazły odpowiednie dla siebie miejsce.

 

Wyróżnij się


Hasło „Wyróżnij się albo zgiń” jest jednym z najczęściej powtarzanych przez marketingowców. Zapamiętaj je dobrze, bo nietrudno zniknąć w morzu podobnych obiektów, znajdujących się w popularnej miejscowości noclegowej. Zastanów się, co może być twoją wartością dodaną – propozycja wycieczek, kuligi, ogniska a może pięknie zorganizowany ogród z miejscem do relaksu?

Idealnie, jeżeli przyjdzie ci do głowy świetny pomysł na miejsce, które zaintryguje, nawet zaskoczy turystów. Bo właśnie tu tkwi klucz do sukcesu – osoby, szukające noclegu muszą mieć poczucie, że otrzymują coś wyjątkowego, czego nie znajdą gdzie indziej. Przykładem takiego miejsca jest Ranczo Pod Gwiazdami – Wóz Drzymały niedaleko Białowieży, gdzie można zatrzymać się w przystosowanych do tego wozach, lub noclegi w indiańskich tipi oferowane przez Ośrodek Rekreacyjno-Wypoczynkowy River Park w Zatorze.

 

Obserwuj konkurencję


Zawsze trzymaj rękę na pulsie i sprawdzaj, co dzieje się u twojej konkurencji. Uważasz, że jest to trudne do wykonania i czasochłonne? Nic nie przychodzi ot tak, ale istnieje kilka prostych sposobów, dzięki którym będziesz na bieżąco z działaniami innych właścicieli obiektów noclegowych w okolicy:

 

  • regularnie sprawdzaj ich strony internetowe i kanały social media, dzięki temu przekonasz się, co aktualnie oferują i czy jakie promocje wprowadzają;

 

  • zaglądaj na konkurencyjne oferty w serwisach noclegowych, być może ich content różni się od tego ze strony.


Przyznasz, że działania te nie są skomplikowane, a umożliwiają poznanie strategii marketingowych przedsiębiorców z twojej branży.

 

Pomyśl o nawiązaniu współpracy


Współpraca z konkurencją? To da się zrobić i z punktu widzenia mniejszych podmiotów, takie działanie może przynieść wiele korzyści. Rozejrzyj się w swojej okolicy i zobacz, jakie masz możliwości. Najczęściej słyszymy o:

 

  • klastrach turystycznych,
  • organizacjach, takich jak Lokalne Organizacje Turystyczne bądź Regionalne Organizacje Turystyczne,
  • grupach działania.


Co daje ci uczestnictwo? Przede wszystkim szansę dotarcia do większej grupy odbiorców czy możliwość wypromowania się na większą skalę przy mniejszym nakładzie finansowym. Dzięki temu budujesz swoją siatkę kontaktów, co dla przedsiębiorcy jest naprawdę ważną kwestią.

Dowiedz się więcej o korzyściach współpracy z sąsiadami, zobacz: Działamy razem czy osobno? Współpraca kluczem do sukcesu

 

Stwórz z pracownikami zgraną drużynę


Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, nie możesz wszystkiego robić sam. W przypadku małej skali działalności jedna osoba da radę zatroszczyć się przygotowanie pokoi i obsługę gości, ale wraz z rozwojem należy pomyśleć o zatrudnieniu pracowników. Personel sprzątający, kucharki, osoby na recepcji będą twoją wizytówką i to z nimi goście będą mieli najczęściej do czynienia, nie mogą być pierwszymi lepszymi osobami z ulicy. Pamiętaj, że pracownik który identyfikuje się z firmą, wkłada serce w swoje obowiązki i wykazuje się inicjatywą to duża wartość, dlatego warto w niego inwestować.

Dowiedz się, jak znaleźć pracowników, wejdź: Biznes to ludzie! Pracownicy obiektu noclegowego – jak ich pozyskać i zatrzymać?

 

Wykorzystuj nowoczesne technologie


Pamiętaj, że obecność w sieci to teraz konieczność, gdyż to właśnie w internecie turyści rozpoczynają planowanie swoich urlopów. Zaczynają od poszukiwań idealnego miejsca, później noclegu, za który też najchętniej zapłaciliby on-line, poza tym rozmawiają z innymi internautami, słuchają ich opinii i rekomendacji. Musisz zdawać sobie z tego sprawę i nauczyć się wykorzystywać nowoczesne technologie do swoich celów.

Co powinno się sprawdzić?

 

  • Obecność w portalach noclegowych. To właśnie tam większość turystów rozpoczyna poszukiwania noclegów. Warto wybrać kilka największych serwisów, w których po prostu trzeba być.

 

  • Dostosuj wygląd swojej strony do urządzeń mobilnych. Turyści o wiele częściej niż kiedyś korzystają ze smartfonów lub tabletów.

 

  • Wprowadź płatności on-line. Konieczność wyprawy na pocztę czy nawet zwykłe logowanie na stronie banku może skutecznie zniechęcić potencjalnych gości. Zadbaj o maksymalne uproszczenie procesu płatności.

 

Inwestuj w siebie


Jako przedsiębiorca powinieneś stale podnosić swoje kwalifikacje. Zastanów się nad tym, czy to nie najwyższy czas na wzięcie udziału w szkoleniu? Istnieje wiele firm, które prowadzą szkolenia i warsztaty z dziedzin, które musisz dobrze znać. Profesjonalna obsługa klienta, marketing internetowy i tradycyjny, księgowość czy w końcu zmiany w prawie, dotyczące segmentu turystycznego – warto byś orientował się w tych dziedzinach.

Ciekawą propozycją są warsztaty i szkolenia organizowane przez portale noclegowe. Specjaliści Nocowanie.pl co jakiś czas wyruszają „w Polskę”, by podzielić się swoją wiedzą z właścicielami obiektów noclegowych oraz odpowiedzieć na ich pytania.

Zachęcamy również do udziału w targach branżowych, które są doskonałą okazją do nawiązywania znajomości oraz poznania aktualnej oferty firm zajmujących się zaopatrzeniem hoteli czy gastronomii. Często przy takich okazjach organizowane są prelekcje, również będące cennym źródłem informacji.

 

fot. Lukas / Pexels.com CC0



Następny artykuł Pogoda na 4 tydzień grudnia...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!