Zwiększ liczbę rezerwacji. 7 rzeczy ważnych dla turystów

Zwiększ liczbę rezerwacji. 7 rzeczy ważnych dla turystów

Turyści, szukający noclegów w internecie, najczęściej zwracają uwagę na wyniki, które pojawiają się na pierwszej stronie. Podobnie dzieje się w portalach noclegowych, gdzie największą szansę na rezerwację mają obiekty, znajdujące się na szczycie listy wyszukiwania. Podpowiadamy co można zrobić, by osiągnąć wyższą pozycję – nawet w przypadku ograniczonych środków na promocję.

Osoby, które szukają noclegów, zwykle przeglądają dwie pierwsze strony wyników wyszukiwania, ale największą szansę na rezerwację mają obiekty, znajdujące się w pierwszej dziesiątce listy. Aby się tam znaleźć, możesz skorzystać z Dynamicznych Punktów Pozycjonujących. Jest to system, który umożliwia wypromowanie twojego obiektu wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz. Powinieneś jednak zdawać sobie sprawę, że to nie jedyny sposób, pozwalający na wybicie się na liście wyników.

Możesz to zrobić, podając informacje o rzeczach, które są ważne dla turystów. Wszystko to skutkuje odpowiednimi oznaczeniami, które wyróżnią twoją ofertę wśród innych. Niżej podpowiadamy ci, na co szczególnie warto zwrócić uwagę.


Potwierdzona dostępność


Obiekty noclegowe, które mają potwierdzoną dostępność, znajdują się wyżej na liście wyników i jest to niezależne od liczby posiadanych punktów pozycjonujących. Warto więc zadbać o to, by być widocznym dla turystów, którzy szukają konkretnych urlopowych terminów. Jeżeli to zrobisz, przy twojej ofercie pojawi się czerwony przycisk „Dostępny, Rezerwuj”. Dla turysty to jasny sygnał, że znajdzie u ciebie wolne pokoje.

Niżej podpowiadamy ci, co powinieneś zrobić, by zostać obiektem z potwierdzoną dostępnością.

Koniecznie uzupełnij cennik

Informacja o cenach noclegu to jedna z rzeczy, na jakie zwracają uwagę turyści. Jeśli jej nie podasz, twoje szansę na rezerwacje znacznie spadają, gdyż większość po prostu będzie szukać dalej. Uzupełnienie cennika pomoże ci wyróżnić się na liście wyników wyszukiwania, gdy zastosowana zostanie opcja filtrowania po zakresie cen. Zobacz, co powinien zawierać dobrze przygotowany cennik:

  • informacje o usługach noclegowych, które oferujesz, co jest szczególnie ważne, gdy masz różne rodzaje pokoi (np. 2, 3 i 4 osobowe); w cenniku zaznaczysz, ile kosztuje nocleg w każdym z nich;

  • liczbę miejsc noclegowych w obiekcie, możesz określić ją sam lub pozwolić, by zrobił to system na podstawie usług, które wprowadziłeś;

  • określenie czym dla ciebie jest weekend, co pozwoli na wyświetlanie przy wybranych dniach cen weekendowych,

  • minimalną liczbę dni do rezerwacji, w przypadku gdy przyjmujesz gości tylko na dłuższe pobyty,

  • w cenniku możesz również ustawić podwyżkę za krótszy pobyt, na przykład obejmujący tylko jeden nocleg.

Zacznij korzystać z kalendarza dostępności

Gdy uzupełnisz cennik, zapoznaj się z możliwościami, jakie daje ci korzystanie z kalendarza dostępności. Na jego podstawie kalendarz tworzy poszczególne usługi, np. apartament 12-osobowy, dzięki czemu możesz przypisać rezerwacje do konkretnego noclegu. Co jeszcze daje kalendarz dostępności?

  • Turyści widzą, kiedy masz wolne terminy i nie wysyłają wiadomości z pytaniem o nie. Zaoszczędzi to twój czas, który tracisz na odpowiadanie na kilkadziesiąt podobnych pytań.

  • Zadbasz o aktualność terminów dostępnych i niedostępnych.

  • W jednym miejscu znajdziesz wszystkie informacje o rezerwacjach. Ułatwi to ich sprawne nadzorowanie online.

Włącz przedpłaty online

Umożliwiaj turystom dokonywanie płatności online za pośrednictwem Nocowanie.pl. Wiele osób ceni sobie możliwość szybkiego wpłacenia zaliczki lub zadatku, co gwarantuje im rezerwację. W ten sposób każdy zyskuje – podróżny cieszy się miejscem, które wybrał na wakacje, a ty masz sprzedany nocleg. Ale to nie wszystkie korzyści z wprowadzenia przedpłat online. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać:

  • szybkie pojawienie się środków na twoim koncie – w przypadku tradycyjnego przelewu operacja może trwać do kilku dni, przy przedpłatach w Nocowanie.pl turysta opłaca zaliczkę online, a przelew trwa 1 sekundę;

  • pilnujemy tego, by turysta dokonał wpłaty – w razie potrzeby wysyłamy mu odpowiednie przypomnienia;

  • Nocowanie.pl gwarantuje bezpieczeństwo transakcji – wpłacając pieniądze na konto serwisu, turyści czują się bezpieczniej niż przy bezpośredniej wpłacie na rachunek obiektu;

  • dzięki przedpłatom online turysta szybciej decyduje się na rezerwację, a ty otrzymujesz zaliczkę lub zadatek zanim znajdzie inną ofertę – później zarezerwowany termin jest automatycznie blokowany w twoim kalendarzu dostępności.

Dzięki uzupełnieniu tych trzech funkcjonalności twoja widoczność w portalu znacznie wzrasta. Oferujesz bowiem turystom rzeczy, na których zależy im najbardziej – informacje o cenach usług oraz dostępności pokoi w wybranych przez nich terminach, a oprócz tego możliwość dokonania szybkiej rezerwacji i zapłacenia za nią.

Jednak potwierdzenie dostępności obiektu nie jest jedyną rzeczą, jakiej oczekują od ciebie osoby, które szukają noclegów w portalu. Zobacz, czym jeszcze możesz wyróżnić się na tle konkurencji, by turysta zdecydował się kupić nocleg właśnie u ciebie.

Jak cię widzą – wybierz odpowiednie zdjęcie główne


Na liście wyników wyszukiwania przy obiekcie znajdują się tylko najważniejsze informacje oraz zdjęcie główne oferty. To właśnie ono przyciąga wzrok turysty i może skłonić, by zapoznał się z innymi danymi dotyczącymi możliwości wynajęcia noclegu. Jeśli chcesz zachęcić podróżnych, by poświęcili więcej czasu na przejrzenie twojej prezentacji, zadbaj o wyróżnienie się odpowiednią fotografią.

Dlaczego o tym mówimy? Zauważamy bowiem, że naprawdę spora liczba właścicieli obiektów noclegowych nie zwraca na tę kwestię należytej uwagi, tracąc w ten sposób klientów. Wśród najczęściej popełnianych „grzechów” znajduje się umieszczanie fotografii łazienki / toalety jako zdjęcia głównego czy też dodawanie zdjęcia złej jakości – ciemnego, w niskiej rozdzielczości czy też o złej kompozycji.

Wybierając zdjęcie główne należy kierować się tym, by oddawało rzeczywistość. Jeżeli oferujesz noclegi w domku czy całym obiekcie, wybierz słoneczne zdjęcie z zewnątrz. Posiadasz piękne apartamenty koniecznie pokaż klientom wnętrze. Zdjęcie należy wybrać kontekstowo, zależnie od oferowanego rodzaju noclegu.

Jeżeli uważasz, że można je odświeżyć, koniecznie umów wizytę fotografa Nocowanie.pl, który wykona profesjonalną sesję. Jest to jedna z usług, jakie otrzymujesz w ramach rocznego abonamentu w portalu.

Pamiętaj o lokalizacji i oznaczeniu na mapie


Warto pamiętać też o tym, by określić odległość od centrum miasta, a jeżeli twój obiekt leży na wybrzeżu lub na pojezierzu, także odległości od plaży czy jeziora. Turyści oczekują takich informacji, gdyż stanowią jedno z kryteriów jakimi kierują się, szukając noclegów. Można to zrobić, wybierając odległość w metrach / kilometrach lub określając czas potrzebny na dotarcie do celu. Lokalizację na mapie oznaczysz również za pomocą markera. Dzięki temu turysta zobaczy twoje współrzędne GPS, co jest ważne, gdy znajdujesz się w ustronnym miejscu, gdzie dojazd bywa utrudniony.

Oprócz tego pojawisz się również na mapie swojej miejscowości w portalu. Aby nie wprowadzać turystów w błąd złą lokalizacją, warto dobrze ją sprawdzić i w razie konieczności skorygować.

Zadbaj o swoją opinię


Często wspominamy, że warto dbać o dobrą opinię w internecie, ponieważ to właśnie w sieci turyści szukają rekomendacji. Aż 95% osób ufa takim wypowiedziom i kieruje się nimi, szukając miejsca noclegowego na urlop. Jest to więc jeden z najistotniejszych kryteriów wyboru! Zachęcaj więc swoich gości do tego, by rekomendowali cię innym, wystawiając ocenę w portalu. Przyniesie ci to szereg korzyści.

  • Przede wszystkim jest to jeden z czterech elementów, które składają się na wyróżnienie „Sprawdzony obiekt”. Gdy zablokujesz możliwość dodawania opinii, stracisz element weryfikacji!

  • Średnia ocena twojego obiektu oraz ostatnio dodana opinia o nim są widoczne dla turystów na liście wyników wyszukiwania. Warto postarać się, by były to słowa uznania zamiast krytyki, choć i te można przekuć w sukces.

  • Opinie turystów zwiększają twoją wiarygodność i budują twój wizerunek oraz markę.

  • Za wysokie oceny od turystów przyznajemy certyfikaty. Aby otrzymać takie wyróżnienie, należy mieć przynajmniej 20 opinii i średnią ocen pomiędzy 9 a 10. Jest więc o co się starać.

Zaoferuj rabaty dla łowców okazji


Nie od dziś wiadomo, że konsumenci pozytywnie reagują na słowo „rabat” lub „wyprzedaż”. Turyści także szukają okazji i na pewno ucieszą się z możliwości zaoszczędzenia pieniędzy. Z myślą o takich osobach możesz ustawić rabat na swoje usługi noclegowe w określonych terminach. Pomoże ci w tym przygotowany przez nas przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi cię przez wszystkie etapy tej procedury.

Dlaczego warto o tym pomyśleć? Jednym z powodów jest spełnienie oczekiwań turystów, którzy, po wpisaniu odpowiedniego zakresu dat, zobaczą, że mogą nocować taniej. Oprócz tego zostaniesz wyróżniony na wynikach wyszukiwania czerwoną ikonką rabatu, co na pewno zwróci na ciebie uwagę podróżnych.

Wyróżnij się oznaczeniami


Na pewno zauważyłeś, że przy twojej ofercie na liście wyników wyszukiwania znajdują się różnego rodzaju oznaczenia. Są to informacje dla turystów, dotyczące twojego obiektu oraz oferowanych przez ciebie udogodnień. W ten sposób podróżni szybko dowiadują się, czego mogą się spodziewać i decydują, czy chcą poznać pełen zakres oferty.

Poznaj najważniejsze oznaczenia, które mogą znaleźć się przy twojej ofercie na liście wyników wyszukiwania:

  • Bezpieczna transakcja – oznaczona jest ikonką kłódki, która mówi turystom o tym, że Nocowanie.pl w bezpieczny sposób obsłuży ich płatność zaliczki lub zadatku za nocleg w twoim obiekcie. Zyskujesz ją, gdy włączysz płatności online.

  • Błyskawicznie odpowiada – o tym mówi ikonka w kształcie błyskawicy. Aby zostać w ten sposób wyróżnionym, zainstaluj bezpłatną aplikację Nocowanie.pl. W ten sposób będziesz otrzymywać powiadomienia o każdej wiadomości turysty bezpośrednio na smartfona. Dzięki temu szybko udzielisz odpowiedzi, w czym pomogą ci na przykład gotowe szablony.

  • Kalendarz dostępności – informuje turystę, że może sprawdzić, czy masz wolne noclegi w terminie, który go interesuje. Warto więc poświęcić czas, by uzupełnić go w swoim panelu obiektu.

  • Sprawdzony obiekt – oznaczenie „4/4”. Jest to potwierdzenie wiarygodności, które otrzymują obiekty, spełniające takie warunki jak: obecność w portalu przynajmniej od roku, wizyta przedstawiciela portalu, posiadanie zdjęć wykonanych przez fotografa Nocowanie.pl oraz otwartość na opinie turystów.

  • Obiekt spełnia warunki sanitarno-epidemiologiczne – to szczególnie ważne w tej chwili, gdyż mówi, że dbasz o dezynfekcję obiektu i przestrzegasz wytycznych rządu. Aby przy twojej ofercie pojawiło się takie oznaczenie, uzupełnij informacje o udogodnieniach w ankiecie „Czystość i higiena w obiekcie”. Znajdziesz ją oczywiście w swoim panelu obiektu.

  • Obiekt ekologiczny – symbolizuje to zielony listek. Są nim wyróżnione te obiekty, którym leży na sercu dobro planety. Jeżeli segregujesz śmieci, stosujesz energooszczędne oświetlenie i sprzęty oraz inne rozwiązania eco, koniecznie zaznacz to w panelu obiektu w dziale udogodnienia (ankieta „Informacje o obiekcie”).

  • Wirtualny spacer po obiekcie – jego posiadacze mają oznaczenie „360º”. Dzięki niemu turyści mogą poczuć się tak, jakby chodzili po twoim obiekcie i zaglądali w różne jego zakamarki. Usługa wirtualnego spaceru jest wliczona w cenę rocznego abonamentu, możesz ją wybrać zamiast sesji zdjęciowej.

Wyróżnij się tekstem reklamowym


Jest jeszcze jeden sposób na to, by na liście wyników wyszukiwania wyróżnić swój obiekt spośród innych. To tekst reklamowy, który możesz wykupić w swoim panelu obiektu. Niebieska belka z białym tekstem od razu przyciąga wzrok prześlizgujący się po stronie, więc nie trać szansy na przekazanie istotnych informacji. To ty decydujesz, o czym chcesz poinformować turystów. Możesz skorzystać z gotowych szablonów lub wprowadzić własny tekst reklamowy. Wystarczy przygotować treść, która nie przekroczy 100 znaków, a później wybrać czas widoczności tekstu reklamowego w portalu. Może to być od miesiąca do pół roku.

Następny artykuł Pojezierze Augustowskie -...

Komentarze

Zobacz również

Biuro Obsługi Klienta

Infolinia:

801 000 781

poniedziałek - piątek, 8:00 - 18:00

Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!

Aplikacja dla właścicieli obiektów

Dowiedz się więcej