Jak wykazać wartość kupującemu, aby najważniejszej roli nie odgrywała cena

Jak wykazać wartość kupującemu, aby najważniejszej roli nie odgrywała cena

Jeśli myślisz, że podczas wyboru noclegu głównym kryterium jakim kierują się turyści jest cena, musimy wyprowadzić cię z błędu. Oczywiście zwracają na nią uwagę, ale możesz ich przekonać, że za możliwość wypoczynku w twoim obiekcie naprawdę warto jest zapłacić tyle, ile tego oczekujesz. Jak to zrobić?

W branży usług turystycznych panuje duża konkurencja i aby dotrzeć do potencjalnego klienta, trzeba się wyróżnić, zaoferować coś, czego nie znajdzie u nikogo innego. Co możesz zrobić, by turyści doszli do wniosku, że najbardziej odpowiada im wypoczynek właśnie u ciebie? W jaki sposób przekonać, iż cena wcale nie ma tak dużego znaczenia? Wypróbuj kilka polecanych przez nas sposobów.

 

Moc fotografii


Zadbaj o to, by już pierwsze spotkanie z twoim obiektem było dla turysty inspirującym przeżyciem. Oprócz garści podstawowych informacji, czyli – opisu wyposażenia pokoi, udogodnień czy cennika – postaraj się zobrazować mu, jak piękne miejsce udostępniasz. Najprościej zrobić to za pomocą fotografii. Profesjonalne zdjęcia, na których pokazane są atuty twojego apartamentu czy pokoi gościnnych to konieczność. Pamiętasz ile razy oglądając katalogi podróżnicze widziałeś się w prezentowanych tam miejscach? Wykorzystaj to ludzkie pragnienie przebywania w pięknym otoczeniu!

Dlaczego jeszcze warto zatroszczyć się o dobre zdjęcia obiektu?

  • Mają wartość informacyjną, stanowią idealne dopełnienie opisu obiektu.
  • Ładne zdjęcie główne zachęca turystów do zapoznania się z treścią oferty.
  • Profesjonalne zdjęcia wzbudzają emocje – nie pozwól, by ktoś przeszedł obojętnie obok twojego obiektu.


Dowiedz się więcej o znaczeniu zdjęć w sprzedaży noclegów. Wejdź i zobacz: Zdjęcia obiektu, które zachwycą turystów?

 

Wizualizacja kluczem do sukcesu


Wykorzystaj zamiłowanie ludzi do opowieści, w tym celu sięgnij po narzędzie marketingowe, jakim jest storytelling. Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że dobra historia świetnie sprzedaje produkty – przypomnij sobie chwytające za serce reklamy, które w nienachalny sposób promują marki, jak na przykład świąteczne spoty serwisu Allegro. To doskonały sposób, by dotrzeć do turystów poszukujących miejsca na urlop.

Pierwszy krok to zawsze ustalenie grupy docelowej. Jeśli będziesz wiedział, jaki typ gości chcesz widzieć u siebie, łatwiej przyjdzie ci stworzyć historię. Roztocz wspaniałą wizję wypoczynku w twoim obiekcie, używaj przy tym języka korzyści – to naprawdę działa!

Dowiedz się więcej o storytellingu, przeczytaj: Moc opowieści. Jak wykorzystać storytelling w nowoczesnej turystyce?

 

Dobry produkt turystyczny


Pomyśl o tym, by stworzyć własny produkt turystyczny, co będzie odpowiadało potrzebom osób szukających rozbudowanej, kompleksowej oferty. Jest to pojęcie szerokie, można jednak pokusić się o prostą definicję produktu turystycznego – to oczekiwania i wrażenia, które składają się na podróż. Najciekawsza oferta przesądzi o wyborze kierunku, nie przegap więc swojej szansy.

Podczas tworzenia produktu turystycznego musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii:

  • atrakcje regionu – przyroda, zabytki, tradycje;
  • atuty obiektu – pomyśl, co stanowi u ciebie dodatkową wartość: udogodnienia dla rodzin z dziećmi, możliwość korzystania z sauny czy jacuzzi a może coś zupełnie innego?
  • czy jesteś w stanie zaoferować kompleksową usługę, obejmującą nie tylko nocleg, ale i zorganizowanie czasu wolnego?


Więcej informacji o tworzeniu produktu turystycznego znajdziesz tutaj, wejdź: Jak tworzyć produkt turystyczny w obiekcie noclegowym?

 

fot. Dalila Dalprat / Pexels.com CC0



Następny artykuł Pogoda na początek lutego 2019

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!