“My Turyści - Wy Turyści” - polsko-czeska inicjatywa promocji obiektów

“My Turyści - Wy Turyści” - polsko-czeska inicjatywa promocji obiektów

Pandemia koronawirusa dała się we znaki każdemu. Jedną z najbardziej poszkodowanych branż jest turystyka i gastronomia. By stopniowo wyjść z kryzysu i powrócić do normalności, podejmowane są liczne działania, również takie które wymagają współpracy. Na czym polega polsko-czeska inicjatywa “My Turyści - Wy Turyści”?

O tym, jak trudno jest prowadzić biznes w czasach pandemii, doskonale wiedzą właściciele obiektów noclegowych i restauratorzy. Powrót do pełnej normalności na pewno zajmie dużo czasu. W związku z tym podejmowane są odpowiednie działania, które mają pomóc odpowiednio wypromować obiekty noclegowe i restauracje, znajdujące się w Kłodzku i czeskim mieście - Czeska Skalica. To tylko jedna z form, mających wesprzeć te branże przed nadchodzącym sezonem letnim.


Sprawdź również: Jak przedsiębiorcy radzą sobie podczas pandemii?


“My Turyści - Wy Turyści” - jakie jest główne założenie projektu?


Na wstępie warto wspomnieć, że idea takiego promowania obiektów noclegowych i restauracji, została zapoczątkowana przez Kłodzko, która to gmina jest partnerem wiodącym. Współpraca w tym zakresie została nawiązana z partnerem z Czech - miastem Česká Skalice


Mając na uwadze środki, które zostaną przeznaczone na ten właśnie cel, trzeba podkreślić, że całkowita wartość projektu wyniesie 45 708,89 euro, z czego  22 354,89 euro pokryje Gmina Miejska Kłodzko. Nie bez znaczenia jest tu kwota dofinansowania, która w tym przypadku wynosi: 38 852,55 euro w tym 19 001,65 EURO Gmina Miejska Kłodzko.


W ramach podjętych przez te miejscowości działań, przewiduje się polsko-czeskie prezentacje turystyczne obiektów noclegowych oraz gastronomicznych z Kłodzka oraz Czeskiej Skalicy podczas różnego rodzaju imprez miejskich, które będą się odbywać w obu miastach. Opracowana zostanie ulotka z wykazem obiektów gastronomicznych i noclegowych obu miast, która stanowić będzie swego rodzaju reklamę dla turystów z informacją, gdzie można dobrze zjeść, gdzie warto iść na kawę, a gdzie przenocować. Przygotowana w ten sposób oferta noclegowa i gastronomiczna umieszczona zostanie również na stronie internetowej miasta.


Najważniejsze cele projektu to przede wszystkim: 


  • wzmocnienie współpracy z czeskim partnerem, 

  • wymiana doświadczeń i dobrych praktyk

  • wspólne targi turystyczne i prezentacja obiektów noclegowych oraz gastronomicznych podczas miejskich imprez 

  • wspólne spotkania, które przyczynią się do większej otwartości w kontaktach pomiędzy partnerami z obu miast, przełamania barier w kontaktach bezpośrednich, w tym także bariery językowej,

  • zintensyfikowanie współpracy przyczyni się do pozbycia się stereotypów na temat partnera a w przyszłości zaowocuje większą otwartością i wzajemnym zaufaniem.

  • wzmacnianie integracji na poziomie lokalnym, która pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców i tzw. klimat społeczny

  • zaangażowanie we wspólne sprawy, widoczne efekty tych działań wzmacniają wewnętrzną motywację do podejmowania kolejnych inicjatyw i działań społecznych.


Jakie środki reklamy zostaną wykorzystane do promowania obiektów?


Nie bez znaczenia są tu również środki, które zostaną wykorzystane w projekcie do promowania obiektów noclegowych i restauracji. 


W ramach projektu przewiduje się następujące działania:


1. polsko-czeskie Targi turystyczne,

2. polsko-czeskie prezentacje turystyczne,

3. mapa turystyczna (plan miasta) w wersjach językowych: PL/CZ

4. przewodnik turystyczny w wersjach językowych: PL/CZ

5. przewodnik dla dzieci po mieście Kłodzku w wersjach językowych: PL/CZ

6. wykonanie ulotek z bazą noclegową i gastronomiczną w wersjach językowych: PL/CZ.


Każdy właściciel obiektu, czy restauracji, może dołączyć do projektu w każdej chwili. Aby obiekt znalazł się w przewodniku, należy go zgłosić do projektu za pośrednictwem formularza online lub przesłać e-mailem pobrany i wypełniony formularz. Zgłoszenie należy wypełnić i przesłać do dnia 31 marca 2021 r. Udział w projekcie jest bezpłatny!



Apartamenty Familia

Apartamenty Familia

Kłodzko, ul. Sosnowa

Apartamenty 9.7
Hereczówka

Hereczówka

Bardo, ul. Laskówka

Domki 10.0
Dworek Myśliwski

Dworek Myśliwski

Laskówka, ul. Czereśniowa

Domki 9.6




Tutaj znajdziesz oferty noclegów w Kłodzku i Czeskiej Skalicy


Czy taka forma promowania obiektów sprawdzi się również w pozostałych regionach?


Wiele wskazuje na to, że tego typu projekty mogą zostać również zrealizowane w pozostałych regionach Polski. Każdy z nich ma doskonale rozwiniętą bazę noclegowo-gastronomiczną. Mamy nadzieję samorządom, że tego typu inicjatywa może okazać się świetnym pomysłem na promowanie jednych z najbardziej poszkodowanych branż podczas pandemii koronawirusa.


Źródło: klodzko.pl


Następny artykuł Niedziele handlowe i dni...

Komentarze

Zobacz również

Biuro Obsługi Klienta

Infolinia:

801 000 781

poniedziałek - piątek, 8:00 - 18:00

Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!

Aplikacja dla właścicieli obiektów

Dowiedz się więcej